آنچه یک مشتری سازمانی از آژانس سئوی خود می خواهد


یک رابطه پایدار با یک مشتری سازمانی برای تجارت خوب است. به شما اقتدار می دهد، به کارکنان شما درمعرض نحوه کار سازمان های بزرگ می دهد و باید یک عنصر مالی وجود داشته باشد.

اما پیروزی در زمین فقط شروع است. بسیاری از آژانس ها اشتباه بزرگی را مرتکب می شوند که نقش خود را در رابطه درک نمی کنند، و آن این است: این رابطه حداقل در ابتدا معامله ای است.

این چیزی است که یک مشتری سازمانی از شما نیاز دارد:

  • ارتباط شفاف و مداوم
  • همسویی با اهداف تجاری
  • انعطاف پذیری.
  • صداقت.
  • کارایی عملیاتی و پاسخگویی
  • حل مسئله پیشگیرانه

از بسیاری جهات، این شش چیز در نمودار ون همپوشانی دارند. و هنگامی که آن را به درستی دریافت کردید، ما شما را نه به عنوان یک فروشنده خارجی بلکه به عنوان یک توسعه دهنده خودمان خواهیم دید.

1. ارتباط واضح و مختصر

مشتریان سازمانی فقط ایمیل یا گزارش نمی خواهند. آنها وضوح، همسویی و اطمینان از اینکه شما در یک صفحه هستید می خواهند.

اگر آنها به حدس زدن آنچه در حال رخ دادن است رها شوند، شما شکست می خورید.

همیشه از خود بپرسید: پیامی که می خواهید منتقل کنید چیست؟

اغلب اوقات، کمتر، بیشتر است.

به جای یک ایمیل طولانی، گاهی اوقات یک تماس 15 دقیقه ای تیم نه تنها به موضوع می پردازد، بلکه به تصویر بزرگتر و مراحل بعدی نیز می پردازد. اما این بدان معنا نیست که ایمیل‌های طولانی جایی ندارند – آنها دارند.

زمینه همه چیز است.

متوجه شدم – از یک نقطه تماس به نقطه دیگر کاملاً ذهنی است. ولی اسم بازی همینه

سازگار باشید و تصور نکنید. تماس بگیرید و بپرسید که نقطه تماس شما چگونه ارتباط را ترجیح می دهد.

در شروع هر نامزدی، حتی زمانی که در سمت آژانس بودم، راهنمایی های روشنی در مورد روش های کار می خواستم.

و در آخر، قبل از اینکه ارسال را بزنید، از خود بپرسید: آیا این موضوع باید در حال حاضر ذکر شود/پرسیده شود/به چالش کشیده شود؟

چگونه این کار را به طور موثر انجام دهیم:

  • پیشخوانی را قبل از موعد ارسال کنید. برای دو روز کاری زودتر تلاش کنید، در حالت بدتر 24 ساعت.
  • در ابتدای هر ارائه یک خلاصه اجرایی بگنجانید. هیچ چیز بدتر از خواندن یک عرشه پر از اسلاید بدون خلاصه اجرایی نیست. سرم شلوغه رئیس من مشغول است. رئیس آنها مشغول است اگر برای ایجاد یک عرشه ارائه تلاش کرده اید، یک TL;DR در جلو برای ما قرار دهید.
  • ثبت نام کنید تا از همان برنامه همکاری تیمی به عنوان مشتری خود برای به‌روزرسانی‌های سریع استفاده کنید. اکثر مردم بلافاصله به ایمیل ها پاسخ نمی دهند. پیام‌رسانی فوری مانند Slack یا Teams؟ قوانین کاملا متفاوت بعلاوه، من از تجربه شخصی خود می گویم که عکسبرداری از یک پیام Slack در یک کانال اختصاصی، پهنای باند ذهنی بسیار کمتری نسبت به ایجاد یک ایمیل نیاز دارد. بهترین بخش این است که به هر دو صورت کار می کند، بنابراین برد-برد!

حقیقت این است: ارتباطات عالی اصطکاک را کاهش می‌دهد، اعتماد ایجاد می‌کند و شما را در جریان تغییر اولویت‌ها نگه می‌دارد.

2. همسویی با اهداف تجاری

افزایش ترافیک فصل به فصل خوب است. رتبه ها باحاله اما اگر هدف‌های تجاری واقعی آن‌ها – درآمد، حفظ مشتری، سهم بازار – را دنبال نکنید، فقط سر و صدا هستید.

بزرگ‌ترین درسی که هنگام انتقال آژانس به سمت مشتری آموختم این بود: اگر توصیه شما مستقیماً به اهداف تجاری نرسیده است، پس وقت همه را با تحقیقات، ممیزی‌ها و توصیه‌های خود تلف می‌کنید.

و به‌عنوان متخصص سئو، به‌طور پیش‌فرض از حالت شناسایی مشکل استفاده می‌کنیم، زیرا اکثر ما اینگونه شروع کردیم. یعنی تمام مشکلات مربوط به یک ستون خاص (مثلا محتوا، سئوی فنی، خارج از صفحه) را پیدا کنید و این لیست را به عنوان استراتژی اشتباه بگیرید.

این همان کاری است که من در اولین هفته ای که اولین نقش سئوی سازمانی خود را شروع کردم، انجام دادم.

من Screaming Frog را روشن کردم و همه چیز را پیدا کردم.

اما من هیچ زمینه ای نداشتم که چه کسی مسئول حل و فصل هر موضوع است و چه اولویت هایی دارد.

چیزی که ممکن است به نظر یک فعالیت مهم سئو به نظر برسد، ممکن است یک اولویت تجاری نباشد.

چگونه این کار را به طور موثر انجام دهیم:

  • شفافیت هر دو طرف را دنبال می کند. همانطور که یک مشتری سازمانی از شما انتظار دارد شفاف باشید، می توانید با پرسیدن اینکه چه ستون های استراتژیک آنها برای سه ماهه یا سال وجود دارد، می توانید. برای رفتن یک قدم بیشتر، با درخواست از نقطه تماس خود که اهداف و نتایج کلیدی آنها (OKR) هستند، راهنمایی ملموس دریافت کنید. به من اعتماد کنید، آنها آنها را خواهند داشت زیرا این زندگی شرکتی است.
  • افراد مناسب را در طول سفر بیاورید. اگر می‌خواهید اضافه کردن محتوا را پیشنهاد دهید، از نقطه تماس خود بپرسید که چه سهامدارانی در ایجاد این تغییر نقش دارند. اگر مشکلات خزیدن، نمایه‌سازی و رندر را پیدا کرده‌اید، بپرسید چه کسی می‌تواند در robots.txt، در و در پشته frontend تغییراتی ایجاد کند. به احتمال زیاد، همه آنها تیم های جداگانه ای هستند که در سیلوها و انبارهای خود کار می کنند.

درس این است: نقش شما این نیست که همه چیز را درست کنید زیرا به سادگی نمی توانید. در عوض، یک دقیقه وقت بگذارید تا بفهمید چه کسی کیست، زیرا حتی محل تماس شما یک مدافع است، نه یک جلاد.

چرا این مهم است: مشتریان سئو را در سیلو نمی خواهند. ما استراتژی هایی می خواهیم که با بزرگترین اولویت های ما مرتبط باشد.

چرا؟ زیرا بررسی عملکرد و جوایز ما به آنها متکی است. بنابراین، به زبان ما صحبت کنید و به ما نشان دهید که چگونه سئو به ما کمک می کند تا برنده شویم.

3. انعطاف پذیری

بازارها تغییر می کنند. رهبری تغییر جهت می دهد. مشتریان سازمانی شرکایی می‌خواهند که بتوانند بدون چشم پوشی با نیازهای در حال تکامل خود سازگار شوند.

برای من مهم نیست که شما 80 ساعت در کاری که من از شما خواسته ام غرق شده اید. من فقط به آنچه در حال حاضر در ذهنم است اهمیت می دهم.

چیز شخصی نیست من احتمالاً مثل شما احساس ناامیدی می کنم. اما اولویت‌ها تغییر می‌کنند، بنابراین یاد بگیرید که با جریان حرکت کنید و به جای مسدودکننده، یک دارایی باشید.

وقتی تو پشت من را گرفتی، من مال تو را گرفتم، زیرا ما با هم هستیم.

کلید: چابک باشید. نشان دهید که شما فقط یک پیرو برنامه نیستید، بلکه شریکی هستید که می توانید بدون از دست دادن تمرکز روی نتایج، حرکت کنید.

4. صداقت

صداقت ارز اعتماد است. مشتریان سازمانی باید بدانند که می توانند برای گفتن حقیقت به شما تکیه کنند، حتی زمانی که ناخوشایند یا ناراحت کننده است.

اگر اشتباهی وجود دارد، صاحب آن شوید. اگر جدول زمانی دچار مشکل شد، زودتر به آن رسیدگی کنید. اگر فکر می‌کنید درخواست مشتری جواب نمی‌دهد، این را بگویید – و با داده‌ها یا استدلال از آن نسخه پشتیبان تهیه کنید. بدترین کاری که می توانید انجام دهید این است که بیش از حد وعده دهید و کمتر ارائه دهید.

اخیراً یک فروشنده عدم دسترسی آنها به فایل شیرپوینت را مقصر دانسته است.

شاید درست بود؛ Sharepoint می تواند با فروشندگان خارجی بی ثبات باشد. اما این که این توضیح آنها بود وقتی پرسیدم چرا تاخیر در تحویل وجود دارد مرا بسیار ناامید کرد.

در ذهنم، تصور می‌کردم که آنها بیش از حد تمدید شده‌اند و به وظیفه خود نرسیده‌اند.

یک راه حل واقعاً آسان برای این وجود دارد: هر بار که مشتری شما فایلی را با شما به اشتراک می گذارد، آن را باز کنید و ببینید آیا دسترسی لازم را دارید یا خیر. دو هفته بعد منتظر نمانید زیرا خیلی دیر شده است و پیام بسیار بدی را ارسال می کند.

به طور مشابه، همه کمپین ها طبق برنامه پیش نمی روند. به عنوان مثال، شاید کمپین روابط عمومی دیجیتال شما نتایجی را که انتظار داشتید به همراه نداشته باشد. این خوب است.

دومین بدترین کاری که می توانید انجام دهید این است که در مورد آن دروغ بگویید. بدترین کاری که می توانید انجام دهید خرید بک لینک برای تکمیل اعداد است.

بازاریابان جستجوی سازمانی می دانند که هیچ تضمینی با گوگل وجود ندارد. آنچه رئیس من، رئیس آنها و رئیس آنها انتظار دارند یادگیری است.

از این تمرین چه آموختیم؟

دفعه بعد چه کاری می توانیم بهتر انجام دهیم؟

آیا آنچه را که برنامه ریزی نکرده بودیم و چرا را در یک ویکی مستند کردیم تا سرمایه گذاری مشابهی روی چیزی که کار نمی کند انجام ندهیم؟

طرف دیگر این است که برای خودت بایستی زیرا من به دنبال لاکی نیستم. هر ایده ای که به ذهنم می رسد مناسب نیست، و من انتظار دارم – نه، به آن تکیه کنید – حقیقت را حتی زمانی که ناخوشایند یا ناراحت کننده است بگویید.

5. کارایی عملیاتی و پاسخگویی

پروژه های سازمانی سمفونی از قطعات متحرک هستند و تاخیر در یک منطقه می تواند به هرج و مرج منجر شود. وظیفه شما ارائه کار سریع و دقیق و در عین حال به حداقل رساندن تنگناها است.

فکر می کنم اکثر متخصصان سئوی سازمانی با من در این مورد موافق هستند – تقویم من پر است. در برخی روزها، به معنای واقعی کلمه جلسات پشت سر هم با ذینفعان مختلف است.

من زمان و پهنای باند ذهنی برای گرفتن دست شما را ندارم.

وقتی به شما وظیفه ای می دهم، سرعت مهم است – نه فقط برای اجرا، بلکه برای تصدیق. یک عبارت ساده «ما در حال انجام آن هستیم، در اینجا زمانی است که می‌توانید انتظار به‌روزرسانی را داشته باشید» کمک زیادی به نشان دادن قابل اعتماد بودن شما می‌کند.

کارایی فقط به کار کردن سریع نیست – بلکه به هوشمندانه کار کردن است. فرآیندها را ساده کنید، افزونگی ها را حذف کنید و ساختار را به آشوب بکشید. به ما کمک کنید احساس کنیم در دستان توانمندی هستیم، مهم نیست که پروژه چقدر از ریل خارج می شود.

نمایشنامه: کار سریع و دقیق ارائه دهید و پاسخگو باشید. آنها به آژانسی که این کار را انجام می دهد بازخواهند گشت.

6. حل مشکل پیشگیرانه بدون دسترسی به داده های شخص اول

مشتریان سازمانی اغلب در سیلوها کار می کنند و به عنوان یک آژانس خارجی، به ندرت دسترسی مستقیم به پلتفرم های تجزیه و تحلیل ما امکان پذیر است.

دسترسی محدود به داده های شخص اول یک امر عادی است، اما این شما را از شناسایی مشکلات یا ارائه راه حل معذور نمی کند.

بهترین آژانس ها تحت محدودیت ها رشد می کنند. اگر به داده های شخص اول دسترسی ندارید، با پروکسی ها خلاقیت به خرج دهید. از ابزارهای در دسترس عموم، تجزیه و تحلیل رقابتی و داده های روند برای ایجاد توصیه ها استفاده کنید.

در صورت امکان، روش‌هایی را به مشتری پیشنهاد کنید که بتواند اطلاعات جمع‌آوری شده یا داده‌های ناشناس را به اشتراک بگذارد که از خط‌مشی‌های داخلی محافظت می‌کند و در عین حال به شما کافی برای کار کردن می‌دهد.

هدف شما نشان دادن این است که می توانید بدون نیاز به دیدن همه چیز، مشکلات را حل کنید. و اگر شکاف داده ها خطراتی را ایجاد می کند، آنها را زودتر علامت گذاری کنید.

در پیشنهاد راه‌حل‌هایی فعال باشید، مانند اتاق‌های تمیز داده یا ادغام‌هایی که می‌توانند بینش‌های مورد نیاز شما را بدون نقض قوانین ارائه دهند.

در عوض این کار را انجام دهید: از منابع داده خارجی استفاده کنید.

اگر یک چیز وجود دارد که من از طرف آژانس کار می دانم، این است که شما به همه ابزارها دسترسی دارید. بنابراین، برای شناسایی الگوها و فرصت‌ها، بینش‌هایی را از سایر منابع داده استخراج کنید.

چرا این مهم است: داده های شخص اول یک امتیاز است، نه داده شده. با نشان دادن اینکه می‌توانید با وجود محدودیت‌ها ارزش ارائه کنید، خود را به عنوان یک شریک انعطاف‌پذیر و مدبر قرار می‌دهید که اجازه نمی‌دهد موانعی بر سر راه نتایج قرار بگیرند.

6 رکن موفقیت در سئوی سازمانی

مشتریان سازمانی فقط فروشندگان را نمی خواهند. ما شرکای بلندمدت می‌خواهیم زیرا تدارکات و حضور در هواپیما دردناک است.

در اینجا چیزی است که ما بیشترین ارزش را داریم:

  • ارتباط واضحی که همسو و الهام بخش است.
  • استراتژی هایی که مستقیماً با نتایج کسب و کار مرتبط هستند.
  • چابکی در مواجهه با تغییر اولویت ها.
  • صداقت و شفافیت در هر تعامل.
  • کارایی که به زمان و منابع ما احترام می گذارد.
  • حل خلاقانه مسئله که نتایج را حتی تحت محدودیت ارائه می دهد.

بر این شش رکن تسلط داشته باشید، و شما چیزی فراتر از یک ارائه دهنده خدمات خواهید بود. شما شریکی خواهید بود که ما برای حفظ آن می جنگیم.

منابع بیشتر:


تصویر ویژه: wee dezign/Shutterstock



منبع

مطالب مرتبط