آیا آنها به سئو شما کمک می کنند یا به شما آسیب می رسانند؟
در اوایل دهه 2000، لینک بیلدینگ متقابل یک روش محبوب برای افزایش ترافیک جستجو و تقویت نمایه بک لینک شما بود.
پیوندهای متقابل که به آن پیوندهای «معاملهشده» یا «مبادله شده» نیز گفته میشود، چیزی شبیه یک هک سئو بودند – حتی اگر از نظر فنی بر خلاف دستورالعملهای گوگل بودند.
این روزها، گوگل هنوز به پیوندهای متقابل “نه” می گوید (آنها آن را “طرح پیوند” می نامند).
اما وب امروز هنوز پر از آنها است.
چه چیزی می دهد؟
نحوه نمایش پیوندهای متقابل در سایت ها – و نحوه ایجاد آنها – با 20 سال پیش متفاوت است.
امروزه پیوندهای متقابل محصول جانبی طبیعی داشتن یک وب سایت هستند.
این زمانی اتفاق میافتد که از طریق ارتباط معتبر با سایتهای دیگر ارتباط برقرار میکنید، البته زمانی که به منابعی بدون هیچگونه انتظاری برای متقابل پیوند میدهید، اشاره نکنیم، اما آنها پیوند شما را کشف میکنند و در واقع به صورت ارگانیک متقابل میکنند.
علاوه بر این، یک مطالعه روشنگرانه ایجاد لینک که توسط Ahrefs انجام شده است، نشان میدهد که پیوندهای متقابل هنوز چقدر در وب رایج هستند.
این نمودار نشان می دهد که تنها 26.4 درصد از حوزه های اختیاری مورد استفاده در مطالعه هستند نه با استفاده از پیوندهای متقابل:
یعنی 73.6 درصد دامنه ها هستند با استفاده از آنها
بنابراین، مطمئناً، پیوندهای متقابل رایج هستند، اما آیا آنها به SEO شما کمک می کنند یا به شما آسیب می رسانند؟
نیت مهم است. بگذار توضیح بدهم.
لینک های متقابل چیست؟
تبادل لینک زمانی اتفاق میافتد که بین دو برند برای تجارت لینکها برای تقویت سئو و اعتبار سایت با گفتن این جمله، “شما به من لینک دهید، و من به شما لینک خواهم داد” توافق میشود.
در اصل، یک پیوند متقابل یک موقعیت یا وضعیت «تو پشت من را میخراش، من مال تو را میخراشم» است.
آیا این به نظر می رسد؟
شاید.
آیا آن است سایه دار؟
میتونه باشه. این همه به این بستگی دارد که چگونه – و چند بار – از پیوندهای متقابل در سایت خود استفاده می کنید.
در ادامه این مقاله به Ahrefs لینک می دهیم. پیوند، هر دوی ما را برای یک موقعیت پیوند متقابل مفید و طبیعی آماده میکند. اینکه Ahrefs با پیوند دادن به این مقاله متقابل را انتخاب کند، کاملاً به آنها بستگی دارد.
اگر این کار را انجام دهند، این دقیقاً چگونه یک پیوند متقابل طبیعی متولد می شود.
حالا بیایید نگاهی به انتهای دیگر طیف بیندازیم.
ممکن است ایمیلهایی دریافت کنید یا با وبسایتهایی برخورد کنید که پیشنهادات مبادله لینکهای مبهم دارند. تشخیص آنها معمولاً بسیار آسان است:
- آنها مبادله یا معامله ای را ارائه می دهند که سئوی شما را تقویت می کند یا به شما کمک می کند در گوگل رتبه بندی کنید.
- آنها شبکه های پیوند را ذکر می کنند یا کلمات “تبادل لینک” را می گویند.
- آنها در مورد ارائه چندین لینک یا لینک در چندین سایت به شما صحبت می کنند.
آیا لینک های متقابل برای سئو خوب هستند؟
اگر می خواهید اقتدار و رتبه خود را افزایش دهید (و خطر جریمه موتورهای جستجو را کاهش دهید)، نکته کلیدی تمرکز بر استراتژی ها و تاکتیک های کم خطرتر است.
مهمتر از همه، روش های لینک سازی شما باید تجربه مشتری شما را در سایت شما افزایش دهد.
به جای تمرکز بر رتبه بندی SERP و نمایه لینک وب سایت خود، با تولید محتوای با کیفیت بالا، بر ارائه چیزی ارزشمند به خوانندگان و مشتریان خود تمرکز کنید.
قرار دادن برخی از لینک های خارجی در سایت شما می تواند برای سئو مفید باشد، اما آنها نیروی محرکه رتبه بندی سایت شما نیستند.
چگونه از پیوندهای متقابل برای کمک به سئوی خود استفاده کنیم
پیوند دادن به سایت های باکیفیت مرتبط با محتوای شما، تجربه کلی خواننده شما را در وب سایت شما افزایش می دهد.
محتوا پادشاه است، و ارائه مداوم اطلاعات اصلی و ارزشمند به خوانندگان، سایت شما را در تاج و تخت قرار می دهد.
وقتی به محتوای با ارزش لینک می دهید، می توانید سایت خود را به عنوان منبع اطلاعاتی قابل اعتماد معرفی کنید.
در این مورد، اگر سایت دیگر پیوند را متقابل کرد، آن را یک امتیاز در نظر بگیرید – ابتدا محتوا اهمیت دارد.
اگر قصد دارید متقابل درخواست کنید، معیارهای سئو سایت را بررسی کنید تا مطمئن شوید که در حال تبادل لینک با یک وب سایت معتبر هستید.
هنگامی که پیوندهای متقابل به طور طبیعی بین سایت های معتبر رخ می دهد، هر دو سایت ممکن است سود ببرند.
در اینجا چند نکته وجود دارد که باید قبل از انجام تبادل لینک در نظر بگیرید:
- آیا سایت خارجی به طور بالقوه می تواند ترافیک سایت شما را بهبود بخشد؟
- آیا سایت محتوا تولید می کند و اطلاعات مربوط به جایگاه شما را به اشتراک می گذارد؟
- آیا برند یا تجارت یک رقیب مستقیم است؟ (پاسخ به این یکی باید منفی باشد!)
4 روشی که لینک ها می توانند به سئوی شما آسیب بزنند
پیوندهای متقابل طبیعی مزایایی دارد، اما وقتی از عقل سلیم استفاده نمی کنید، تبادل لینک می تواند به اعتبار و رتبه سایت شما آسیب برساند.
در اینجا چهار راه وجود دارد که پیوندها ممکن است واقعاً به سئوی شما آسیب برساند:
1. مجازات سایت (اقدام دستی)
به زبان ساده، لینک های متقابل بر خلاف دستورالعمل های وبمستر گوگل هستند.
اگر سایت شما از بک لینک ها سوء استفاده می کند – اگر می خواهید نتایج جستجو را با تبادل لینک ها دستکاری کنید – وب سایت شما با خطر جریمه شدن توسط گوگل مواجه است.
2. کاهش در اعتبار سایت و رتبه بندی
اگر به سایتهای خارجی مرتبط با محتوای شما پیوند میدهید، ممکن است صفحه شما با کاهش اعتبار سایت یا رتبهبندی SERP مواجه شود.
قبل از پیوند، اطمینان حاصل کنید که محتوا مرتبط است و اعتبار دامنه سایت را بررسی کنید.
در برخی موارد، پیوند دادن به سایتهای کم اعتبار مشکلی ندارد، اما پیوند دادن بیش از حد به این سایتها اعتبار وبسایت شما را بهبود نمیبخشد.
3. تقویت سئو برای رقابت مستقیم
هنگامی که به سایت هایی با کلمات کلیدی و عبارات هدف یکسانی مانند وب سایت خود پیوند می دهید، شانس شما برای برقراری ارتباط متقابل آن لینک کم است.
در نتیجه، شما فقط سئوی رقبای خود را تقویت می کنید، نه سئوی خودتان.
تبادل لینک یا پیوندهای متقابل باید بین سایت هایی با محتوا و مضامین مشابه باشد و نه بین سایت های رقیب مستقیم.
4. از دست دادن اعتماد
شما هرگز نمی خواهید اعتماد موتورهای جستجو را از دست بدهید. اما پیوندهای متقابل می توانند به دو صورت باعث این اتفاق شوند:
- سایت شما دارای تعداد بسیار مضحکی لینک های یک به یک است
- متن لنگر پیوند شما به طور مداوم مشکوک است یا با محتوای شما ارتباطی ندارد.
توسعه روابط و ارائه ارزش کلیدی برای پیوندهای متقابل است
به دنبال پیوندهای متقابل صرفاً با هدف افزایش ترافیک سایت یا ساختن پروفایل بک لینک خود نباشید.
این کار نمی کند، و ممکن است شما یک جریمه گوگل دریافت کنید.
درعوض، درک کنید که هدف مفید و ارزشمند بودن با پیوند در سایت، طبیعتاً منجر به پیوندهای متقابل می شود.
پیوند دادن به منابع مرتبط و قابل اعتماد یک راه عالی برای ایجاد اقتدار و توسعه روابط با برندهای موجود در جایگاه شما است.
همچنین با اشاره به سایت هایی با محتوای قابل اعتماد، مرتبط و مفید، به خوانندگان خود ارزش بسیار زیادی می دهید. این باعث ایجاد اعتماد با مخاطبان شما می شود، که آنها را پرورش می دهد و آنها را بیشتر به اکوسیستم برند شما می کشاند.
و این دقیقا همان چیزی است که شما می خواهید.
تصویر ویژه: پائولو بوبیتا/ژورنال موتور جستجو