آیا آن دوره سئو ارزش وقت شما را دارد؟ چگونه بگویم
این پست توسط Wix حمایت شده است. نظرات بیان شده در این مقاله مربوط به خود اسپانسر است.
به نظر می رسد دوره های SEO در همه جا وجود دارد. از این نظر، آنها به یک دوجین سکه تبدیل شده اند. این به طور کلی به این دلیل است که آنها هم آهنربای سرب و هم راه حلی برای یک مشکل واقعی هستند.
از نظر دومی، سئو یک علم دقیق نیست، و اینطور نیست که بتوانید در یک دانشگاه سنتی در سئو تحصیل کنید. در عوض، ما مجموعهای متفاوت از نشریات داریم (مانند چیزی که در حال حاضر میخوانید) مجموعهای از منابع و رسانههای مختلف را ارائه میدهند که از آنها میتوان SEO را یاد گرفت.
علاوه بر این، اکثر پزشکان «به نحوی» در سئو رشتههای دیگر قرار میگیرند. بنابراین شما واقعاً از صفر شروع می کنید. به همین دلیل است که بسیاری از سئوکاران شروع به پیروی از توصیه های بسیار بد برخی از بازاریابان بسیار مشکوک (و در عین حال بسیار محبوب) می کنند.
همه اینها هنگام تلاش برای “بالا بردن” (با عرض پوزش برای کلمه تبلیغاتی) دانش SEO خود، یک منحنی یادگیری بسیار آشفته ایجاد می کند.
راه حل؟ مجموعهای از مطالب سازمانیافته از منابع آگاه که بر اساس تاکتیکهای آموزشی درست ساخته شدهاند – AKA یک دوره.
مشکل این است که حتی اگر یک دوره رایگان باشد، یک تعهد زمانی جدی است. بنابراین قبل از اینکه پول و/یا وقت خود را صرف کنید، چگونه متوجه می شوید که آیا یک دوره حتی ارزش دارد؟
برای کمک به پاسخ دادن به این سوال، میخواهم شما را به پشت صحنه نحوه ساخت دوره سئوی خود ببرم (در حالی که البته، جناس در نظر گرفته شده است – به طور ماهرانه ایده گذراندن دوره ما را به شما میفروشم، زیرا این در واقع یک مقاله حمایتشده است؛ من فقط مثل سه “دیوار چهارم” در یک جمله شکسته شد).
بیایید شروع کنیم. در اینجا چیزی است که من در هنگام ساخت دوره به دنبال آن بودم و هنگام شرکت در یک دوره SEO یا توصیه آن باید به دنبال چه چیزی باشید.
1. به دنبال مدرسان دوره ای باشید که با تخصص خاص هماهنگ هستند
اگر دورهای را میبینید و فقط یک دسته از «نامهای بزرگ» تصادفی است که در سراسر رسانههای اجتماعی دیدهاید، اجرا کنید.
بله، شما یک دوره آموزشی می خواهید که توسط متخصصان این حوزه ایجاد شود. با این حال، به سادگی داشتن یک “نام بزرگ” در هیئت مدیره نیست.
برای شروع، محبوبیت در رسانه های اجتماعی همیشه با تخصص واقعی سئو برابر نیست. کاری که میخواهید انجام دهید این است که بفهمید که آیا مدرسان دوره برای محتوایی که ارائه میدهند حاضرند یا اینکه این فقط نوعی بازی بازاریابی تأثیرگذار است.
زمانی که ما به دنبال ایجاد دوره سئوی خود بودیم، یکی از مواردی که من در مورد آن قاطع بودم این بود که مدرسانی که ما استخدام کردیم فقط در “SEO” متخصص نبودند، بلکه در نوع خاصی از SEO (سئو محلی، سئوی فنی و غیره) متخصص بودند. ). به این معنا که این فقط این نبود که «آیا این افراد مورد احترام هستند»، بلکه آیا آنها در صنعت به دلیل تمرکز بر آن موضوع فرعی در سئو گستردهتر شناخته شدهاند؟
من همچنین به دنبال افراد ارتباطی خوب بودم، نه فقط افرادی که بیشترین فالوورهای اجتماعی را داشتند. ارتباط دهنده خوب بودن در رسانه های اجتماعی با توانایی انتقال اطلاعات در یک محیط رسمی تر که بر ویدئو به عنوان رسانه متکی است متفاوت است.
جدای از زمینه های تخصصی، انواع و اقسام متخصصانی وجود دارند که به انجام سئو در زمینه های مختلف عادت دارند. سئوهای سازمانی، سئوهای داخلی، مشاوران، سئوکارانی که در آژانس ها کار می کنند و غیره وجود دارند.
ما فکر میکردیم مهم است که مدرسان دورهای از همه این پیشینهها داشته باشیم تا مجموعه کاملتری از رویکردها را برای ملاحظات مختلف سئو ارائه دهند.
بنابراین اگر به دنبال یک دوره آموزشی سئو هستید، از خود بپرسید:
- آیا چیزی برای مربیان فراتر از تشخیص نام آنها وجود دارد؟
- آیا مدرسان همسویی قوی با موضوعات فرعی با بخش های دوره خود دارند؟
- آیا زیر مجموعه های مختلف سئو نشان داده شده است؟ (داخلی، نمایندگی و …)
- آیا مربیان تجربه ارائه قبلی یا فقط دنبال کنندگان بزرگ رسانه های اجتماعی هستند؟
1. هیچ دوره “بهترین” وجود ندارد
اگر دورهای نام خود را چیزی شبیه به «بهترین دوره سئو» میگذارد، اجرا کنید. چیزی به نام “بهترین” دوره سئو وجود ندارد. دورهای وجود دارد که در پرداختن به موضوعات پیشرفته سئو یا دورههایی که برای تخصص در چیزی مانند سئوی فنی یا سئو محلی طراحی شدهاند، عالی است، و دورههایی وجود دارند که گستره وسیعتری و غیره ارائه میدهند.
دوره مناسب به نیازها و اهداف شما و جایی که در مسیر سئوی خود هستید بستگی دارد. به این ترتیب، “بهترین دوره SEO” یک ساختار ساختگی است.
برای عقب کشیدن پرده، در حال بحث بودیم که با اصطلاح “بهترین” برای دوره خود چه کنیم. پرس و جو “بهترین دوره سئو” مطمئناً پرسود است. شاید برای سئوی ما استراتژیک باشد که عبارت “بهترین” را در نام دوره لحاظ کنیم.
ما تصمیم گرفتیم که این کار را انجام ندهیم، حتی اگر مزایای سئو برای آن وجود داشته باشد.
ما ایدهای داشتیم که دوره را برای چه کسی ساختهایم: ما به طور خاص میخواستیم به افرادی کمک کنیم که در کنار هم قرار دادن این موضوع مشکل دارند و برای نیازهای تجاری و/یا مشاغل خود به انجام این کار متکی هستند. (این بدان معنا نیست که این دوره برای سایر جمعیتشناسی کاربرد ندارد، بلکه این نکته اصلی و مخاطبانی است که ما هنگام طراحی دوره در نظر داشتیم).
این اساساً به این دلیل است که وقتی به بحث در مورد این دوره نشستیم، همه ما احساس کردیم که وقتی برای اولین بار در سئو شروع به کار کردیم، برای یکپارچه کردن همه اینها مشکل بود.
این نه تنها نشان می دهد که چرا “بهترین” دوره سئو وجود ندارد، بلکه من را به نقطه بعدی من نیز هدایت می کند.
2. مطمئن شوید که افراد پشت سر دوره، متخصصان واقعی سئو هستند
مربیان یک چیز هستند. افرادی که مسئول توسعه دوره به طور کلی هستند چیز دیگری هستند. حالا، من هستم نه گفتن اینکه اگر افراد پشت سر دوره سئوکار نباشند، نمی توانند یک دوره فوق العاده ایجاد کنند. چیزی که من هستم گفتن این است که بهتر است امیدوار باشید که آنها کنترل خلاقانه ای را به سئوکاران درگیر کرده باشند.
این فقط به خاطر دقت سئو فی نفسه نیست (اگرچه این بخش بزرگی از آن است)، همچنین به این دلیل است که سئوکارانی که خودشان در برههای از زندگی حرفهای خود برای درک مفاهیم سئو تلاش کردهاند، بهتر میدانند چه چیزی باید در یک دوره سئو گنجانده شود.
سپس، البته، دقت واقعی محتوا وجود دارد. در حالی که مربیان ممکن است بخشی از این فرآیند باشند، اما آنها از کنترل دوره و آنچه که در نهایت در پس از تولید به نظر می رسد دور هستند.
سوال این است که چگونه می توان تشخیص داد که سئوکاران در بک اند دوره دخیل بوده اند و تا چه حد؟
هیچ علامت 100 درصدی وجود ندارد. با این حال، می توانم بگویم که از تجربه من در کار با دوره ما، نحوه ساختار دوره ممکن است نکاتی را ارائه دهد.
منظورم چیست؟
معمولاً در بخش «SEO on-page» یک دوره SEO، مفاهیم مرتبط با همه محتوا، از EEAT تا استراتژی را مورد بحث قرار میدهید.
در دوره آموزشی ما، من به طور هدفمند این مطالب درسی را در قسمت «SEO در صفحه» قرار ندادم. در عوض، غواصی عمیق در محتوا، کیفیت و الگوریتمها تحت تحقیق کلمات کلیدی قرار گرفت.
چرا؟
من احساس کردم که اغلب، صنعت سئو در مورد موضوعاتی مانند تحقیق کلمات کلیدی کمی بیش از حد خطی و بدون عمق و جزئیات کافی فکر می کند. من میخواستم با اتصال آن به بحث در مورد اینکه ایجاد محتوای باکیفیت برای SERP چگونه به نظر میرسد، تحقیق کلمات کلیدی را زمینهای کنم.
منظور من از نگاه کردن به ساختار دوره منحصر به فرد به عنوان نشانه ای از وجود تخصص واقعی SEO در مطالب است.
اگر یک دوره از یک فرمت بیش از حد عمومی پیروی می کند، این (همراه با سیگنال های دیگر) ممکن است نشانه ای باشد که افراد بدون تجربه واقعی SEO ورودی بیش از حد دارند. که، بدیهی است، آن چیزی نیست که شما می خواهید.
3. به دنبال نشانه های پداگوژی باشید
این ربطی به خود SEO ندارد، بلکه صرفاً به معنای ایجاد یک دوره خوب است.
بله، برنامه درسی باید دقیق باشد، اما همچنین باید به گونه ای ارائه شود که برای یادگیری مفید باشد. روند خود ما شامل رفت و آمدهای زیادی با تیم آموزشی ما بود تا اطمینان حاصل کنیم که همه چیز را از ارزیابی ها گرفته تا متن دوره ها را به گونه ای ساختار داده ایم که یادگیری را تسهیل می کند.
برای ارائه برخی زمینهها، ما چیزی را قرض گرفتیم که در روزهای تدریسم انجام میدادم – برنامهریزی عقب مانده.
در شروع فرآیند، ما اهداف یادگیری را در بخش دوره توسعه دادیم. این اهداف مبنای ارزیابی هایی است که ما در پایان هر بخش ارائه می دهیم. تمام بخش های دوره برای تحقق آن اهداف یادگیری خاص ساخته شده اند. به این ترتیب، خود دوره به طور مستقیم با ارزیابی همسو می شود که فقط منصفانه است.
علاوه بر آن، ما مطمئن شدیم که از ارزیابی ها برای گسترش یادگیری با اختلاط سوالات مبتنی بر سناریو استفاده می کنیم.
میلیونها راه برای ایجاد دورهای وجود دارد که شامل آموزش صحیح باشد. اگر به یک دوره نگاه می کنید و همه آن بسیار خطی به نظر می رسد، ممکن است نشانه خوبی باشد که دوره فاقد عمق آموزشی است. که به وضوح آن چیزی نیست که شما می خواهید، مهم نیست که مربیان ذکر شده چقدر شگفت انگیز هستند.
بنابراین هنگامی که به یک دوره سئو نگاه می کنید و تصمیم به غواصی در آن می گیرید، فقط از منظر سئو به آن نگاه نکنید. دریافت آموزش صحیح سئو تنها نیمی از کار است. دوره همچنین باید آن اطلاعات را به طور موثر به شما منتقل کند.
هنگام انتخاب دوره سئو به دنبال نشانه های زندگی آموزشی باشید.
یادگیری سئو می تواند سخت باشد. این می تواند یک فرآیند بسیار غیررسمی باشد که شما را به این فکر می اندازد که چه شکاف هایی ممکن است داشته باشید و هنوز چه چیزهایی را باید یاد بگیرید.
نیاز به دوره سئو می تواند واقعی باشد. دوره های بسیار خوبی برای سئو وجود دارد. همچنین انبوهی از «گرفتکنندگان» وجود دارند که به دنبال استفاده از افرادی هستند که به روشی جامع برای یادگیری سئو نیاز دارند.
وقتی نوبت به ثبت نام در یک دوره سئو می رسد، اگر احساس می کنید خیلی «بازاری» یا «فروشنده» است، احتمالاً همینطور است.
- به «گواهینامههایی» که هر دوره ارائه میدهد (شامل دوره ما) نگاه کنید. آنها خوب هستند، اما هیچ کس شما را استخدام نمی کند یا به شما افزایش حقوق نمی دهد، زیرا شما دارید.
- به نام های بزرگی که ممکن است یک دوره آموزشی تهیه کرده باشد نگاه کنید.
- بیش از حد امیدوار کننده را پشت سر بگذارید (“کاربران ما فقط در 1 روز پس از اتمام دوره ما ترافیک ارگانیک خود را 100000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000% بهبود بخشیده اند”).
در عوض، به این فکر کنید که نیازهای خاص شما چیست و آیا دوره آموزشی به اندازه کافی مناسب و قابل توجه است که به شما در رفع این نیازها کمک کند.
قبل از سرمایه گذاری پول و در مورد دوره رایگان، زمان، کمی عمیق تر در یک دوره حفاری کنید و پرده را کمی عقب بکشید.
برای شروع بهینه سازی وب سایت خود آماده اید؟ برای Wix ثبت نام کنید و داده هایی را که برای ارائه تجربیات عالی به کاربر نیاز دارید، دریافت کنید.
اعتبار تصویر
تصویر ویژه: تصویر توسط Wix. با اجازه استفاده شده