آیا این برای مشاغل محلی بد است؟


ما در حال آزمایش جدیدترین آزمایش آزمایشگاه جستجوی Google “Aske Me” Google هستیم.

درخواست نقل قول های محلی سریع ، آسان و چشمگیر است ، اما به هیچ وجه مشخص نیست که برای مشاغل کوچک خوب است.

در اواخر ژانویه ، رز یائو ، یک محصول اصلی در Google ، یک آزمایش آزمایشگاه جستجوی جدید (“از من بخواهید”) که از Google Duplex برای خودکار سازی تماس با مشاغل محلی استفاده می کند “برای یافتن آنچه که آنها برای یک سرویس شارژ می کنند و چه موقع استفاده می کند. در دسترس است. “

این آزمایش در دو دسته برای شروع است: سرویس خودرو/تعمیر و سالن های ناخن. و ما فقط دسترسی پیدا کردیم.

هنگامی که پرس و جو جستجوی شما در یکی از دو دسته آزمایش قرار می گیرد (به عنوان مثال ، تغییر روغن) ، ماژول Asking to Me در زیر بسته محلی با یک تماس بزرگ برای اقدامی ظاهر می شود که کاربران را به “شروع” ترغیب می کند.

Google از من CTA بخواهیدماژول از من ، CTA (تصویر از جستجو ، گوگل ، فوریه 2025)

تجربه من را تجربه کنید

سپس از من پرسید که به چه خدمتی نیاز دارم و لیستی از 20 را به من داد ، از تعمیر و نگهداری برنامه ریزی شده کارخانه گرفته تا نشت وسایل نقلیه. من “تغییر روغن” را انتخاب کردم و جزئیات کاملی در مورد ساخت ، مدل ، سال و مسافت پیموده شده اتومبیل خود ارائه کردم.

من برنامه ریزی و روش ارتباطی مورد نظر خود (ایمیل یا پیام کوتاه) را بیان کردم – و ما به مسابقات رفتیم.

96 ثانیه طول کشید ، اما من در مورد همه انتخاب ها مشخص نبودم. در عمل ، پس از آشنایی با روند ، کمتر از یک دقیقه طول می کشد.

پس از ارسال فرم چه اتفاقی افتاد؟

از زمانی که فرم را ارسال کردم ، 17 دقیقه طول کشید تا یک پاسخ دریافت شود.

خلاصه ای از قیمت ها و در دسترس بودن از سه شغلی که به تلفن پاسخ داده بودند ، به من داده شد. علاوه بر این ، به من اطلاع داده شد که به پنج مشاغل نمی توان رسید.

تصویر از جستجو ، گوگل ، فوریه 2025

گوگل هشت لیست از نه لیست برتر را در یاب محلی نامید. کسی که به آن گفته نمی شد والمارت بود.

مشاغلی که پاسخ دادند در لیست یاب در رده دوم ، سوم و هفتم قرار گرفتند.

در تست دوم ، با درخواست خرید و نصب تایر ، گوگل 11 مشاغل را نامید.

شش نفر از آنها پاسخ داده و اطلاعاتی ارائه دادند. پنج تماس بدون جواب رفت. دقیقاً چند مکان Google که با آن تماس می گیرد هنوز TBD است.

اگر بعد از ساعت ها تماس بگیرید ، Google ایمیلی را ارسال می کند که نشان می دهد پس از باز شدن مشاغل تماس می گیرد.

تصویر ایمیل نویسنده ، فوریه 2025

چگونه این می تواند یک مشکل برای SMBS باشد

Google Duplex در سال 2018 با استفاده از هوش مصنوعی “برای انجام مکالمات طبیعی برای انجام کارهای” دنیای واقعی “از طریق تلفن ، راه اندازی شد.

در آن سال ، گوگل راه حل مشابهی را برای رزرو رستوران ها اجرا کرد و به کاربران این امکان را می داد تا روی یک دکمه رزرو کلیک کنند و به Google اجازه دهند روند کار را انجام دهد. این سیستم هم برای کاربر و هم برای رستوران مفید است.

با این حال ، “از من بخواهید” متفاوت است. این کار بیشتر شبیه به درخواست پیشنهادی (RFP) است ، و به کاربران اجازه می دهد با حداقل تلاش با چندین تعمیرگاه با چندین تعمیر تماس بگیرند.

حتی از این بدتر ، آن را به طور موثری یک مغازه را در مقابل دیگری قرار می دهد ، که اگر قرار باشد به طور گسترده ای پذیرفته شود ، می تواند سود فروشگاه تعمیر خودرو را به پایین سوق دهد.

این محصول همچنین کار دیگری را برای مشاغل محلی ایجاد می کند.

تا زمانی که فروشگاه های تعمیر خودکار اتوماسیون و رباتها را برای رسیدگی به این تماس ها اتخاذ کنند ، کارکنان با تماس هایی که فقط به طور معمول انجام می شود – اما با تعامل مستقیم مشتری کمتر و شانس کمتری برای بستن فروش ، سنگین می شوند.

به طور خلاصه ، در اینجا چه مشکلی از دیدگاه تجاری (POV) وجود دارد:

  • مشاغل در مورد مشتری بالقوه چیزی نمی آموزند.
  • تماس گیرندگان چیزی جز قیمت و در دسترس بودن در مورد تجارت نمی آموزند.
  • خدمات محلی بیشتر کالا می شوند.

پیامدهای هرزنامه آشکار وجود دارد: کلاه های سیاه محلی با استفاده از من از من خواستار تماس تلفنی برای هدر دادن وقت یک رقیب هستم.

علاوه بر این ، این امر باعث می شود تا هنگامی که Google با Google تماس می گیرد و به طور بالقوه “طعمه و سوئیچ” را انجام می دهد ، وقتی مشتری در واقع ظاهر می شود ، بازرگانان محلی را تحت فشار قرار می دهد.

فقط یک آزمون

همانطور که در جدیدترین پادکست ما اشاره کردم ، آزمون Asking to Me به طرز چشمگیری محدودتر از اکثر تست های Google است.

به طور معمول ، Google کار اولیه خود را در درصد جستجوگران (به عنوان مثال ، 1 ٪) منتشر می کند. سپس ، در صورت موفقیت ، آزمون را به 10 ٪ و غیره نشان می دهد ، تا زمان کامل.

در این حالت ، کاربر مجبور است از طریق آزمایشگاه های جستجو انتخاب کند ، که دامنه آزمون را به میزان قابل توجهی محدود می کند. مگر در مواردی که این یک PR باشد ، به نظر می رسد که از من درخواست حتی برای یک نوبت 1 ٪ نیست.

چگونه می توان از تماس های دوبلکس از من درخواست کرد

مشاغل می توانند از دریافت این تماس ها خودداری کنند ، اما این روند تا حدودی پیچیده است و به یک پروفایل تأیید شده نیاز دارد.

برای امتناع از تماس های Duplex Google برای تجارت خود ، می توانید:

  • به نمایه تجارت خود بروید. منوی سه نقطه را انتخاب کنید.
  • تنظیمات پروفایل کسب و کار را انتخاب کنید.
  • تنظیمات پیشرفته را انتخاب کنید.
  • تحت عنوان “دستیار Google” ، “رزرو از مشتریان” یا “تماس های خودکار” را خاموش کنید.
تصویر از نمایه تجارت Google ، فوریه 2025

افکار نهایی

ما تازه شروع به تجربه واقعیت رباتها (عوامل هوش مصنوعی) با مشاغل خود می کنیم.

در حالی که افراد وسواس با کارآیی ممکن است جذابیت را ببینند ، من متقاعد نشده ام که این امر در عمل واقعاً کارآمد خواهد بود.

به نظر می رسد بیشتر شبیه نبرد جذابیت است ، با Google تماس های بیشتری ایجاد می کند و مشاغل وقت خود را برای نقل قول قیمت ها تلف می کنند – فقط برای از دست دادن فروش به پایین ترین پیشنهاد دهنده.

در این روند ، زمان زیادی هدر می رود.

منابع بیشتر:


تصویر برجسته: PeopleImages.com – yuri a/Shutterstock



منبع

مطالب مرتبط