آیا بازار کار SEO در حال تغییر اساسی است؟
گزارش های حکایتی و یک مطالعه شغلی SEO ، یک صنعت بازاریابی جستجو را که در حال تغییر و تحولات عمیق است ، نه تنها در مهارت های تقاضا بلکه در استخدام شیوه هایی که ممکن است برای SEO های باتجربه برای دستیابی به مشاغل مورد نظر برای آنها دشوار باشد ، توصیف می کند.
تاریخچه کوتاه مشاغل سئو
بیست و پنج سال پیش ورود به سئو و درآمدزایی نسبتاً آسان بود. بسیاری از شرکت های برتر در تمام صنایع برای کمک به SEO تخصصی ، فریلنسرها و آژانس ها را استخدام می کردند. من گمان می کنم که بخش های بازاریابی SEO را به عنوان زیر مجموعه بازاریابی نمی دانند و بسیاری از آنها کارمندان SEO ندارند. این امر به تدریج تغییر کرد زیرا بیشتر سازمان ها کارمندان اختصاصی SEO را با SEO های شخص ثالث استخدام کردند که کمک های تخصصی را ارائه می دادند.
با مشاغل سئو چه می گذرد؟
گزارش اخیر در مورد وضعیت مشاغل سئو ارائه شده توسط Seojobs.com ، وضعیت مشاغل سئو را در سال 2024 به اشتراک گذاشت.
بینش های زیر نشان می دهد که کار سئو همچنان در حال تکامل است:
- افتتاح شغلی SEO در سال 2024 کاهش یافت
- حقوق متوسط سئو کاهش یافته است
- 65 ٪ مشاغل سئو در خانه است
- مشاغل SEO از راه دور کاهش یافت
- عناوین شغلی SEO مربوط به استراتژی محتوا و نوشتن 28 ٪ کاهش یافته است
- عناوین شغلی تحلیلگر SEO 12 ٪ کاهش یافت.
- سئو فنی و عناوین مرتبط با درصد کمی کاهش یافته است
- عناوین سطح ارشد مانند مدیر ، کارگردان و VP قوی ترین افزایش را داشتند.
در این گزارش آمده است که عناوین شغلی مربوط به سئو فنی کاهش یافته است:
“موقعیت های موجود در سئو فنی و گروه عنوان مرتبط 5.8 درصد از کل مشاغل سئو را در سه ماهه اول سال 2024 نشان می دهد ، تا پایان سه ماهه چهارم کمی به 5.4 درصد کاهش یافته است – کاهش هفت درصد.”
اما این گزارش همچنین بیان شده است که سئو فنی هنوز یک مهارت تقاضا است:
“… تقاضا برای مهارت در سئو فنی با سریعترین نرخ هر مهارت در سه ماهه چهارم رشد کرد و از 71 درصد در سه ماهه قبلی به 75 درصد افزایش یافت.”
SEO های باتجربه در استخدام … توسط AI؟
کیت گودا گزارش ذکر شده فوق را خواند و اظهار داشت که وی معتقد است دلیل بسیاری از SEO های با تجربه که نتوانند شغل خود را بدست آورند ، به دلیل اجرای ضعیف هوش مصنوعی در روند استخدام است.
او بینش خود را در مورد پست LinkedIn به اشتراک گذاشت:
وی گفت: “من دیده ام که Seos برتر در بین هزاران نامزد ، که بلافاصله به دلیل عدم تجربه (؟؟) یا از طریق چندین دور مصاحبه و تکالیف کاری ، رد شده اند ، رد شده اند ، فقط توسط استخدام کنندگان شبح می شوند.
علت؟ من حدس می زنم اگر می خواستید مسنجر را شلیک کنید ، می توانید AI را مقصر بدانید. اما واقعیت این است که شرکت ها در یک فناوری تأیید نشده بیش از حد سرمایه گذاری کرده اند تا کارهایی را انجام دهند که هنوز آماده آن نیستند. من می دانم که تیم های استخدامی برای هر افتتاحیه با هزاران رزومه از بین می روند و می فهمم که آنها به راهی برای ساده سازی روند غربالگری نیاز دارند.
با این حال ، AI ثابت کرده است که بیشتر از یک یاور دشمن است. به طور غیرقانونی ، من در مورد یک مدیر استخدام شنیده ام که متقاضی افتتاح شغل خود هستند (احتمالاً یکی از آنها بیش از حد واجد شرایط بودند) فقط برای دریافت یک رد فوری از ATS دارای AI. آن شخص تیم استخدام خود را اخراج کرد.
(به هر حال ، من ضد آدم نیستم. من ضد فولری هستم ، و بسیاری از شرکت ها مانند احمق ها عمل می کنند. “
SEO های باتجربه در حال ارواح هستند
ممکن است درست باشد که SEO ها با ده ها سال تجربه توسط بررسی فقیر هوش مصنوعی پشت سر گذاشته می شوند. نمونه بارز آن است که توسط برایان هارنیش به اشتراک گذاشته شده است ، یک سئو با چندین دهه تجربه دستی.
برایان اخیراً موارد زیر را در LinkedIn و Facebook منتشر کرده است:
وی گفت: “در این بازار کار ، برای من به سادگی به نظر می رسد که هیچ چیز مهم نیست.
- شما می توانید در ساعت 6:15 صبح روز ارسال کنید.
- شما می توانید رزومه خود را 15 بار مثل من تغییر دهید.
- می توانید از RESUMEWORDED استفاده کنید. com برای نسخه ATS از رزومه خود.
- شما می توانید خود را تا زمانی که در صورت آبی رنگ باشید ، خود رزومه خود را بنویسید.
- بلافاصله می توانید مصاحبه را با Thanks دنبال کنید.
- بعداً می توانید تصمیمات مصاحبه را پیگیری کنید.
- شما می توانید دقیقاً با دامنه حقوق آنها موافقت کنید. حتی وقتی این یک کاهش دستمزد برای شما باشد.
- آزمایش A/B طولانی در مقابل رزومه های کوتاه همان نتایج را به همراه دارد.
- می توانید تمام دستاوردهای خود را با Task> Impact> بیانیه های وب سایت در رزومه خود گره بزنید.
- شما یک پروفایل LinkedIn کاملاً سفارشی می نویسید.
- شما می توانید همه افراد مناسب را بدانید.
- شما می توانید Wazoo را شبکه کنید.
- شما می توانید بزرگترین مصاحبه ای را که احساس می کنید تا به حال مطرح کرده اید داشته باشید.
اما شرکت ها بازخورد ارائه نمی دهند. این همیشه همان نامه فرم است: “در حالی که صلاحیت های شما چشمگیر است ، ما با نامزد دیگری رفتیم.” یا شما شبح هستید.
این بازار وحشیانه است. من واقعاً کار می خواهم. جزوه ای نیست اما به نظر نمی رسد که هیچ کس نمی خواهد مرا استخدام کند. اصلاً با وجود انجام همه کارها درست من قبلاً در محل استخدام می شدم. اکنون این فقط کریکت است. “
هک در جریان است؟
من از SEO های دیگر نیز می دانم ، همچنین با ده ها سال تجربه در همه مناطق سئو که باید طی چند روز به تازگی به کار جدیدی بپردازند اما ماه ها طول کشیدند تا استخدام شوند. من در مورد افراد مبتلا به تجربه کارگردان سئو در شرکت های برتر Fortune 500 صحبت می کنم.
چگونه این اتفاق می افتد؟
آیا شما چیزی مشابه را تجربه می کنید؟
تصویر برجسته توسط Shutterstock/Ollyy