آیا برای داده های جغرافیایی تصویر سود سئو وجود دارد؟
سوال ما امروز به خوبی از موردی که قبلاً به آن پرداخته ام ، دنبال می شود ، که همه چیز مربوط به ابرداده برای تصاویر است.
این بار ، به طور خاص بر یک جنبه ابرداده متمرکز است: “آیا سود سئو برای داده های جغرافیایی تصویر وجود دارد؟”
قبل از اینکه به این سؤال پاسخ دهم ، مهم است که همه ما در یک صفحه در مورد داده های جغرافیایی قرار بگیریم.
داده های جغرافیایی تصویر چیست؟
در اصل ، این کد در تصویری تعبیه شده است که جزئیات مربوط به مکان گرفته شده یا ایجاد شده از آن را نشان می دهد.
متداول ترین روش بیان این اطلاعات از طریق فرمت فایل تصویری EXIF یا قابل تعویض است.
EXIF یک قالب داده است که شامل اطلاعات مربوط به نحوه ضبط یک تصویر است. این می تواند شامل جنبه هایی از قبیل اندازه تصویر در پیکسل ها ، تنظیماتی که دوربین هنگام گرفتن تصویر بر روی آن تنظیم شده بود ، و هنگام عکس گرفتن.
داده های exif همچنین می توانند اطلاعاتی در مورد کجا تصویر گرفته شد
چگونه می توانید داده های مکان تصویر را پیدا کنید
هر عکسی که می گیرید یا بارگیری می کنید فوق داده خواهد بود. به عنوان مثال ، اگر دوربین تلفن خود را تنظیم کرده اید تا مکان تصاویر را که می گیرید به اشتراک نگذارید ، آن داده ها از دست نمی روند.
با این حال ، اگر به اطلاعات فایل یک عکس بروید ، معمولاً از طریق کلیک راست بر روی تصویر یا ضربه زدن به منوی قابل دسترسی از طریق تصویر ، باید بتوانید ببینید که آیا یک مکان ضبط شده است یا خیر.
این اغلب به صورت مختصات خواهد بود و ممکن است براساس آن مختصات یک شهر یا شهر خشن داشته باشد.
هشدار دهنده ، هرچند: داده های مکان نه تنها می توانند حذف شوند بلکه ویرایش می شوند. بنابراین ، حتی اگر داده های مکان را برای تصویر پیدا کنید ، نمی توان دقت آن را تضمین کرد.
از نظر تئوری ، داده های جغرافیایی چه فایده ای می تواند داشته باشد؟
اگر در مورد این امر منطقی فکر کنیم ، درک آنچه در مورد نحوه کار موتورهای جستجو استنباط کرده ایم ، چندین زمینه وجود دارد که می توانیم انتظار داشته باشیم که داده های جغرافیایی برای کمک به سئو کمک کنند.
درک تصویر
در روشی مشابه با نشانه های ساختار یافته داده ها ، می توانیم انتظار داشته باشیم که جغرافیایی به موتورهای جستجو سرنخ های متنی تری در مورد ماهیت تصویر ارائه دهد.
به عنوان مثال ، اگر عکس از کوه باشد و داده های جغرافیایی عکاس را در پایه کوه اورست قرار می دهد ، موتورهای جستجو ممکن است استنباط کنند که این عکس از کوه اورست است.
ارتباط برای مناظر/تصاویر مکان
با دادن موتورهای جستجو بیشتر در مورد تصویر ، ممکن است به آنها کمک کند تا ارتباط آن با جستجوها را مشخص کنند.
به عنوان مثال ، درک این که این عکس از کوه در نزدیکی کوه اورست گرفته شده است ممکن است آن را برای جستجوهای تصویری مانند “Mount Everest Photo” و “اردوگاه پایه در کوه اورست” مرتبط تر کند.
این امر منطقی خواهد بود ، به ویژه با توجه به آنچه می دانیم چگونه رباتهای جستجو اغلب از عنوان تصویر و متن ALT برای تعیین ارتباط استفاده می کنند.
پروفایل های جستجوی محلی و مکان
از نظر تئوری ، اطلاعات مکان برای جستجوهای محلی و پروفایل های تجاری خاص مکان مانند Google Business Profile و مکان های بینگ مهمترین آنها خواهد بود.
تصاویر اغلب در این پروفایل ها بارگذاری می شوند و به همین ترتیب ، داده های جغرافیایی می توانند ارتباط محلی پروفایل ها را تقویت کنند.
عکسی از خارج از مغازه در سیاتل با داده های جغرافیایی که حاکی از آن است که این عکس در سیاتل گرفته شده است ، از نظر تئوری به تقویت این فروشگاه کمک می کند تا مغازه مربوط به جستجوگران در سیاتل باشد.
ما چه شواهدی داریم که داده های جغرافیایی بر سئو تأثیر می گذارد؟
هنگامی که ما در نظر داریم که چگونه بهینه سازی ها می تواند بر رتبه ، خزیدن ، نمایه سازی و سایر جنبه های سئو تأثیر بگذارد ، باید از خود بپرسیم که آیا شواهدی از تأثیر آن داریم.
در مورد داده های جغرافیایی که بر سئو تأثیر می گذارد ، می توانم بگویم که ، نه ، متأسفانه ، هیچکدام وجود ندارد – فراتر از حکایات ، یعنی.
در حقیقت ، مطالعات زیادی در مورد اینکه آیا داده های جغرافیایی بر رتبه های محلی و عملکرد پروفایل های تجاری Google تأثیر می گذارد ، انجام شده است. یک مطالعه برای نگاهی به استرلینگ آسمان است.
به نظر می رسد که Google در واقع داده های EXIF را از تصاویر ارسال شده از طریق پروفایل Google Business ، حداقل از صفحه نمایش عمومی ، حذف می کند. این که آیا هنوز از داده های EXIF استفاده می کند ، از تصویر خارج می شود.
گوگل ادعا می کند که از داده های exif استفاده نمی کند
تا سال 2014 ، نمایندگان Google ، از جمله Matt Cutts ، ادعا كردند كه در حال حاضر از داده های EXIF استفاده نمی كنند اما در آینده ممکن است خوب باشند.
با این حال ، گزارش ها از کنفرانس پیشرفته SMX در سپتامبر 2024 نشان می دهد که مارتین اسپلیت از گوگل این 10 سال پس از برش مجدداً تأکید کرد.
آیا می توانیم به Google اعتماد کنیم؟
بسیاری از جوانب سئو ادعا می کنند که گوگل دروغ می گوید. من ترجیح می دهم که به عنوان ما متخصصان سئو فکر کنم ، شاید به اندازه کافی تفاوت های ظریف را درک نکنیم که آنچه را که نماینده گوگل گفته است از نظر فنی درست است ، اما لزوماً با زمینه ای که ما در آن درک می کنیم دقیق نیست.
با این حال ، مطابق با ادعاهای گوگل ، ما واقعاً چیزی فراتر از حکایات گاه به گاه و غیرقابل توصیف نداریم که داده های جغرافیایی مانند EXIF بر خزیدن ، نمایه سازی یا رتبه بندی Google به هر روشی معنی دار تأثیر می گذارد.
در مورد موتورهای جستجوگر دیگر چطور؟
بینگ در دستورالعمل های عکس خود به داده های جغرافیایی اشاره نمی کند. من نمی توانم هیچ مدرکی پیدا کنم که بایدو یا یاندکس از آن استفاده می کنند ، اگرچه این امر صرفاً از طریق تحقیقات صندلی است.
با این حال ، با این حال ، ما می دانیم که موج هایی از سیستم عامل های جستجوی جدید به صورت آنلاین و در واقع روش های دیگری برای جستجو وجود دارد که به طور قابل ملاحظه می تواند تحت نظر سئو قرار بگیرد.
مدل های بزرگ زبان (LLMS) ممکن است از نقاط داده اضافی نسبت به موتورهای جستجوی سنتی استفاده کنند.
آنچه ما هنوز نمی دانیم این است که اگر آنها از داده های جغرافیایی به عنوان بخشی از روش های خود برای انتخاب صفحات و مارک ها برای نمایش در پاسخ های خود یا نتایج جستجو استفاده کنند.
بنابراین ، آیا داده های جغرافیایی چیزی است که باید از آن توجه کنیم؟
من پیشنهاد می کنم که اضافه کردن داده های جغرافیایی به تصاویر شما چیزی نیست که بتواند راه خود را در لیست کار شما پیدا کند. ما واقعاً داده هایی را برای تهیه نسخه پشتیبان از ادعاهایی که تأثیرگذار است ، نداریم.
در حقیقت ، ما مطالعات و ارتباطات بیشتری از طرف نمایندگان موتور جستجو داریم که نشان می دهد در سئو مفید نیست.
در حالی که فکر نمی کنم ارزش اجرای داده های جغرافیایی را داشته باشد ، اما فکر نمی کنم شامل آن باشد. به میزان تغییر آن یا حذف آن نروید. اگر قبلاً داده های جغرافیایی را در تصاویر خود قرار داده اید ، آن را ترک کنید.
شاید ، به مرور زمان ، مفید واقع شود. همانطور که گوگل گفته است ، این حق را برای استفاده از آن محفوظ می دارد. ما هنوز نمی دانیم که آیا سیستم عامل های جستجوی نوظهور از آن استفاده می کنند یا خیر.
در اصل ، اگر واقعاً مشتاق درک تأثیر آن هستید ، پیشنهاد می کنم آن را با تصاویر خود آزمایش کنید.
داده های EXIF را به مجموعه ای از تصاویر اضافه کرده و رتبه بندی آنها را در برابر یک گروه کنترل که از داده های EXIF استفاده نمی کند ، اندازه گیری کنید.
تغییر در رتبه بندی قبل و بعد از اضافه کردن داده های EXIF و مقایسه آن با گروه کنترل.
اگر تغییرات مشابهی در رتبه بندی وجود داشته باشد ، ممکن است داده های EXIF هیچ تاثیری نداشته باشند.
اگر در رتبه بندی تصاویر با داده های EXIF افزایش قابل توجهی (یا کاهش!) وجود داشته باشد ، اما نه گروه کنترل ، این نشان می دهد که آنها تأثیرگذار هستند.
منابع بیشتر:
تصویر برجسته: Maxbelchenko/Shutterstock