آیا برای هر دسته پست های ستونی جداگانه می نویسم؟


سوال امروزی بپرس یک سوال سئو از رابرت از سنت پیت می آید که می پرسد:

من تازه کار هستم و تازه شروع کرده ام و در مورد پست های ستون سردرگم هستم.

اگر نرم‌افزار، تجهیزات و آموزش برای قسمت خاصی دارم که می‌خواهم برجسته کنم، آیا برای هر دسته پست‌های ستون جداگانه می‌نویسم؟

و آیا باید چندین پست خوشه‌ای از قبل نوشته شده و آماده ارسال داشته باشم، بنابراین چیزی برای پیوند دادن به آن از طریق پرش داشته باشم؟

برای افراد ناآشنا، برقراری ارتباط با یک ساختار محتوای موثر یک کار دلهره آور است.

این به این دلیل نیست که درک ساختارهای محتوا چالش برانگیز است.

بازاریابان واژگان ما را فریب داده و عباراتی مانند «صفحات ستونی» یا «خوشه‌های موضوعی» را ایجاد کرده‌اند.

در واقع، یک خوشه موضوعی گروهی از محتوا است که حول یک موضوع خاص متمرکز شده است.

صفحه ستونی صفحه ای است که به عنوان صفحه دسته بندی برای یک خوشه موضوعی عمل می کند.

پاک مثل گل؟

خوب، بیایید از دیدگاه تجارت الکترونیک به این موضوع فکر کنیم.

اگر وب‌سایت من ویجت‌ها، ویبات‌ها و doohickeys می‌فروشد، برای هر محصول صفحاتی می‌خواهم.

این شامل ویجت آبی با دستگیره کونگ فو و ویجت صورتی با بازوهای اکشن است.

اما من همچنین می‌خواهم صفحات دسته‌بندی به هدایت بازدیدکنندگان سایت من به محصولاتم کمک کنند.

صفحات دسته‌بندی معمولاً حاوی توضیحات و پیوندهایی به یک دسته محصول خاص هستند.

برای مثال، یک صفحه دسته بندی ممکن است حاوی توضیحاتی در مورد ویجت های با کیفیت، وی بات ها و doohickey های فروخته شده در سایت من باشد.

اما در این مثال به یک صفحه زیرمجموعه خاص نیز لینک می‌شود، زیرا ما یک صفحه برای ویجت‌ها، یک صفحه برای doohickeys و یک صفحه برای weebots می‌خواهیم.

بنابراین مسیریابی سایت من از منظر تجارت الکترونیک به این صورت خواهد بود:

صفحه اصلی > صفحه دسته بندی> زیر مجموعه > صفحه محصول

یا

صفحه اصلی > ویجت|Weebots|Doohickeys > Weebots > وی بات های صورتی

این ساختار محتوا خطوطی را فراهم می کند که متخصصان سئو و بازاریابان محتوا می توانند جزئیات را رنگ آمیزی کنند.

پس بیایید همین فلسفه را در نظر بگیریم و به جای اصطلاحات تجارت الکترونیک، در قالب ساختار محتوا به آن فکر کنیم.

ناوبری باید آشنا به نظر برسد:

صفحه اصلی > صفحه ستون > صفحه زیر مجموعه > صفحه دسته

توجه کنید، حتی در مثال من، که اصطلاحات مربوط به ناوبری تجارت الکترونیک و ناوبری ساختار محتوا، توضیحات استاندارد صفحه مانند «صفحه دسته‌بندی» را به اشتراک می‌گذارند.

در تجربه من، بهتر است مطمئن شوید که همه افراد درگیر در یک پروژه از یک نام برای یک چیز استفاده می کنند – مگر اینکه بخواهید صفحات دسته شما برای صفحات دسته اشتباه گرفته شوند.

آیا باید برای هر دسته پست های ستونی بنویسید؟

من از اینکه کسی باشم که این عبارت وحشتناک را به زبان می آورد متنفرم، اما پاسخ این است که بستگی دارد.

دسته بندی شما چقدر خوب تعریف شده است؟

آیا بین دسته ها همپوشانی وجود دارد؟

آیا دسته های شما کلمات کلیدی را به اشتراک می گذارند؟

شما تصویر را دریافت می کنید – هر سایتی متفاوت است، و من گمان می کنم اگر دو متخصص سئوی آگاه به ساختار محتوای شما نگاه کنند، به احتمال زیاد در مورد آنچه باید تغییر کند با هم اختلاف نظر دارند.

ساختار محتوای شما باید به ساختار محتوا پایبند باشد، نه برعکس.

در یک دنیای عالی، ساختار یک سایت حول محتوای مورد نیاز برای ارتباط با هدف و ارزش صفحه ایجاد می شود – نه بیشتر، نه کمتر.

سفارش دوباره چیست؟

اما در واقعیت، معمولاً تنظیم ساختار سایت و متناسب کردن محتوا در آن کارآمدتر است.

فقط توجه داشته باشید که ایجاد معماری سایت به این ترتیب می تواند منجر به تولید محتوای ناکافی برای پشتیبانی از یک موضوع خاص شود.

سپس اگر صفحاتی را متناسب با معماری سایت پیدا کنید تا محتوا و رتبه در نتایج جستجو را تقویت کنید، کمک خواهد کرد.

اینگونه است که “سایت های فرانکشتاین” متولد می شوند.

پس از اینکه برای مدت طولانی به میخ و سوراخ خیره شده اید، فکر کردن به این که یک میخ مربعی ممکن است در یک سوراخ گرد جا شود، راحت تر است.

مهم نیست چقدر خیره می شوید، یک گیره مربعی هرگز در سوراخ پیدا شده قرار نمی گیرد.

اما می‌بینیم که معماری محتوا هر روز آن مربع‌ها را به سوراخ‌ها وادار می‌کند.

در مورد سئو سوالی دارید؟ از طریق این فرم ارسال کنید.

منابع بیشتر:


تصویر ویژه: Ugne Tei/Shutterstock





منبع