آیا برچسب های عنوان یک عامل رتبه بندی گوگل هستند؟
ارتباط بین عنوان صفحات و رتبه بندی جستجوی گوگل امروزه به همان شدتی که در روزهای اولیه سئو وجود دارد وجود دارد.
افراد در تمام سطوح دانش سئو موافق هستند که بهینه سازی عنوان صفحات برای موفقیت در جستجو حیاتی است.
و چطور تونستی بحث کنی؟
عناوین صفحات قابل مشاهده ترین جزء صفحات نتایج جستجوی گوگل (SERP) هستند. به راحتی می توان نتیجه گرفت که آنها وزن را به عنوان یک فاکتور رتبه بندی دارند.
اما، بهینه سازی بیشتر لزوما بهتر نیست. بهینه سازی می تواند از خط به دستکاری عبور کند. این زمانی است که قبل از افراد واقعی برای موتورهای جستجو می نویسید.
از لحاظ تاریخی، زمانی که سطح دستکاری به نقطهای میرسد که کیفیت نتایج جستجو را پایین میآورد، گوگل فاکتورهای رتبهبندی را کاهش میدهد.
نمونه بارز این موضوع نام های دامنه است که زمانی گوگل آنقدر ارزش قائل بود که رتبه بندی آن دشوار بود بدون کلمات کلیدی در URL شما
این موضوع مربوط به گذشته است و اکنون رتبه بندی با نام نام تجاری مبهم در URL شما به همان اندازه امکان پذیر است که با دامنه مبتنی بر کلمه کلیدی امکان پذیر است.
همانطور که جستجوی گوگل به بلوغ می رسد، منطقی است که تعجب کنیم که آیا عناوین صفحات ممکن است در جهت مشابهی پیش روند. آیا گوگل در نهایت از هرزنامه ها خسته می شود و وزن فاکتور رتبه بندی عنوان صفحه را کاهش می دهد؟
چه کسی می داند در آینده چه چیزی در انتظار ماست، اما هنوز به آن نقطه نرسیده ایم. در مورد الگوریتم های گوگل با در نظر گرفتن عناوین صفحات هیچ سوالی وجود ندارد.
درعوض، سوالات پیرامون عنوان صفحه عبارتند از:
- میزان ارزش گذاری برچسب های عنوان
- چقدر برای تصویر بزرگتر بهینه سازی جستجوی یک وب سایت اهمیت دارند.
در این مقاله قصد داریم با بررسی ادعاهای مختلف و بررسی اظهارات ثبت شده از سوی گوگل به این سوالات پاسخ دهیم.
[Deep Dive:] راهنمای کامل فاکتورهای رتبه بندی گوگل
ادعا: برچسبهای عنوان یک عامل رتبهبندی هستند
عنوان صفحه متنی است که در تگ
عنوان صفحه برجسته ترین و قابل مشاهده ترین عنصر یک قطعه صفحه هنگام انجام جستجوی گوگل است.
عنوان یک صفحه نیز پس از کلیک بر روی یک نتیجه جستجو در تب مرورگر ظاهر می شود.
برجستگی عناوین صفحات در SERP های گوگل منجر به ادعاهای مداوم مبنی بر اینکه آنها یک عامل رتبه بندی قوی هستند، شده است.
آیا ممکن است این ادعاها بیش از حد بزرگ باشد؟
شواهد برای برچسب های عنوان به عنوان یک عامل رتبه بندی
گوگل بدون شک از تگ عنوان HTML برای درک اینکه صفحات درباره چه چیزی هستند استفاده می کند تا بتواند آنها را در نتایج جستجو رتبه بندی کند.
راهنمای شروع رسمی سئو این شرکت عناوین منحصر به فرد، دقیق و مختصر اما توصیفی را در تمام صفحات وب سایت توصیه می کند.
اما وقتی صحبت از قدرت عناوین صفحات به عنوان یک عامل رتبه بندی می شود، شواهد نشان می دهد که آنها فقط یک سیگنال خفیف هستند.
جان مولر از گوگل بیان کرده است که عنوان صفحات برای رتبه بندی مهم نیست، حداقل در مقایسه با محتوای اصلی:
“ما استفاده می کنیم [the title tag] برای رتبه بندی، اما مهم ترین بخش یک صفحه نیست. بنابراین ارزش آن را ندارد که آن را با کلمات کلیدی پر کنید تا امیدوار باشیم که اینطور کار کند.
مولر در ادامه توضیح می دهد که عناوین صفحه برای سئو مهم هستند و یک عامل رتبه بندی هستند.
با این حال، آنها آنقدر مهم نیستند که بازنگری عناوین صفحات سایت به طور قابل توجهی بر موقعیت های رتبه بندی تأثیر بگذارد. او گفت:
«عناوین مهم هستند! آنها برای سئو مهم هستند. آنها به عنوان یک عامل رتبه بندی استفاده می شوند. البته، آنها قطعاً به عنوان یک فاکتور رتبهبندی استفاده میشوند، اما من نمیتوانم بگویم زمانی که برای تغییر عنوان صرف میکنید، بهترین استفاده از زمان شما باشد.»
مولر بار دیگر به این موضوع اشاره کرد و تکرار کرد که عناوین صفحه به گوگل کمک می کند تا بفهمد یک صفحه درباره چیست، اما برای تعیین رتبه بندی حیاتی نیست.
اگر در مورد تغییرات رتبهبندی آنقدر قوی صحبت میکنید که به طور کلی آنها را میبینید، پس من فکر میکنم که تغییر عناوین و متا تگها چیزی را که به دنبالش هستید به شما نمیدهد. بهینه سازی عناوین و متا تگ ها تشخیص واقعی آنچه در یک صفحه است را برای ما آسان تر می کند، اما دید کلی وب سایت را به طور قابل توجهی تغییر نمی دهد.
با در نظر گرفتن تمام این موارد، واضح است که عنوان صفحه برای سئو ضروری است.
اما در سلسلهمراتب فاکتورهای رتبهبندی امروزی، برچسبهای عنوان به هیچ وجه به بالاترین حد خود نزدیک نیستند.
[Discover:] اطلاعات بیشتر در مورد فاکتور رتبهبندی گوگل
حکم ما: برچسبهای عنوان یک عامل رتبهبندی هستند
عناوین صفحه یک عامل تایید شده رتبه بندی گوگل هستند، با شواهدی که نشان می دهد قدرت آن از خفیف تا متوسط متغیر است.
تگ عنوان ابزاری برای اطلاع رسانی صفحه مورد نظر به گوگل است.
این به الگوریتمهای جستجو کمک میکند تا بفهمند صفحه در چه دستهای قرار میگیرد و به کدام پرسشها ممکن است پاسخ دهد.
از آنجا، گوگل از عوامل مهم تری مانند محتوای اصلی برای تعیین رتبه صفحه استفاده می کند.
برای اطمینان، ارزش وقت گذاشتن برای نوشتن عناوین هر صفحه را دارد.
وب سایت ها می توانند برای به دست آوردن هر جایگاهی در نتایج جستجو بدون عناوین منحصر به فرد صفحه به عنوان حداقل بهینه سازی تلاش کنند.
آیا عنوان صفحه بر رتبه بندی جستجو تأثیر گذاشت؟
از آنجایی که اولین نسخه این کتاب الکترونیکی را منتشر کردیم، گوگل بهروزرسانیای را در مورد نحوه تولید عناوین صفحه در نتایج جستجو منتشر کرد.
زمانی که عنوان ارائه شده با درخواست کاربر مرتبط نباشد، گوگل عنوان صفحه را در SERP جایگزین می کند.
به طور خاص، این اتفاق زمانی می افتد که محتوای اصلی مرتبط باشد، اما عنوان به طور مستقیم با آنچه کاربر در نوار جستجو تایپ کرده است، صحبت نمی کند. گوگل عنوان صفحه را با متنی جایگزین میکند که احتمالاً توجه جستجوگر را به خود جلب میکند.
در واقع، این روی ظاهر نتایج جستجو تأثیر می گذارد، اما بر رتبه بندی تأثیر نمی گذارد.
گوگل تایید می کند که از عناوین اصلی صفحه برای رتبه بندی جستجو استفاده می کند حتی اگر در SERP ها جایگزین شوند. نیازی نیست نگران از بین رفتن تلاش های بهینه سازی خود باشید.
تصویر ویژه: پائولو بوبیتا/ژورنال موتور جستجو