آیا بهتر است به یک صفحه فرعی جدید هدایت شود یا یک صفحه بازشو؟


سوال امروز Ask An SEO از دانیلا در بریتانیا می آید که می پرسد:

چه چیزی برای سئو بهترین است؟

من می خواهم اطلاعات بیشتری در مورد جنبه خاصی از تجارت خود ارائه دهم. هنگامی که یک بازدید کننده روی “بیشتر بخوانید” کلیک می کند، بهتر است بازدید کننده را به یک صفحه فرعی جدید هدایت کنید؟ یا یک صفحه پاپ آپ (داخل صفحه فعلی) نیز خوب است؟

به عنوان متخصص سئو، ما می دانیم که ناوبری می تواند یک وب سایت را بسازد یا خراب کند.

متأسفانه، به نظر می رسد بسیاری از طراحان دوست دارند ناوبری ایجاد کنند که یک سایت را از چند دیدگاه مختلف خراب کند.

بیایید برخی از بهترین شیوه های ناوبری را مورد بحث قرار دهیم و سپس به این سوال خواهیم رسید.

ناوبری بیشتر از پیوند است

پیمایش شما بیشتر از پیوندهایی است که بازدیدکننده برای سفر از یک صفحه به صفحه دیگر روی آنها کلیک می کند.

درک اینکه بازدیدکنندگان چگونه محتوای شما را مصرف می کنند، برای ایجاد ناوبری موفق سایت بسیار مهم است.

هنگامی که یک وب سایت راه اندازی می کنید، مهمترین چیزی که باید به خاطر بسپارید این است که بازدیدکنندگان چگونه خود را از طریق اطلاعاتی که ارائه کرده اید راهنمایی می کنند.

بله، بازدیدکنندگان خود را راهنمایی می کنند.

وب‌سایت‌های مدرن بازی‌های ماجراجویی «خودت را انتخاب کن» هستند. هیچ راهی برای دیکته کردن یک مسیر خطی خاص از طریق یک وب سایت وجود ندارد، بدون اینکه اساساً بازدیدکنندگان خود را با یک خط مستقیم از طریق قیف خرید خود بر سر خود بکوبید.

و، به من اعتماد کنید – این همیشه برای صاحب وب سایت خوب کار نمی کند.

کلید ایجاد یک ساختار ناوبری وب سایت موفق، پیش بینی مسیری است که یک بازدیدکننده بالقوه برای تکمیل اقدام مورد نظر طی می کند.

اما، اگر بازدیدکننده از مسیر دلخواه شما منحرف شود، وظیفه مدیر وب است که روش های ناوبری جایگزین را از طریق سایت به آنها ارائه دهد – و راهی برای بازگشت به مسیر در صورت سرگردانی از قیف.

صفحه بندی به عنوان پیمایش

نحوه ساخت سایت بخش مهمی از ناوبری سایت شما است.

صفحه بندی، در ساده ترین عبارت، روشی است که یک صفحه چیده می شود. شما ممکن است نمایش اسلاید، گالری تصاویر، لیست محصولات، برچسب های مقاله، و تعداد زیادی از عناصر دیگر را در یک صفحه داشته باشید.

درک اینکه افراد مختلف اطلاعات یکسانی را به روش های مختلف مصرف می کنند برای ایجاد صفحه بندی کاربردی بسیار مهم است.

در مقالات تحقیقاتی دانشگاهی، هر نمودار و هر تصویری را خواهید دید که با جزئیات در متن توضیح داده شده است.

در صفحه بندی نیز همین اصل عمل می کند.

تصاویر خود را توصیف کنید نمودارهای خود را شرح دهید

گوگل کلمات را دوست دارد.

و علیرغم آنچه برخی از طراحان فکر می کنند، بسیاری از مردم کلمات را نیز دوست دارند.

من یکی از آن هاهستم. اگر من و همسرم به دنبال یک ملک اجاره ای برای تعطیلات هستیم، در حالی که او مستقیماً به دنبال عکس ها می رود، من را در حال خواندن توضیحات ملک پیدا خواهید کرد.

برخی افراد بصری هستند و برخی افراد کلامی.

موتورهای جستجو بیشتر کلامی هستند تا بصری.

البته ایجاد دیوارهای متنی ترسناک برای اکثر بازدیدکنندگان جذاب نیست.

اینجاست که طراح شما وارد عمل می شود.

طراحان معمولاً با حجم زیادی از متن در یک صفحه مبارزه می کنند، اما اگر بتوانند آن متن را به شیوه ای بصری دلپذیر بشکنند، همه برنده می شوند.

صفحه فرعی یا پاپ آپ؟

بنابراین به سوال مورد نظر برگردیم: دانیلا پرسید که آیا باید از صفحات فرعی یا پاپ آپ در مسیریابی خود استفاده کند.

پاسخ، مثل همیشه، این است: بستگی دارد.

در بیشتر موارد، یک لینک ساده که محتوای جدید را در یک صفحه جدید در همان تب مرورگر راه اندازی می کند مناسب است. این ناوبری استاندارد است.

با این حال، اگر اطلاعات چیزی است که می‌خواهید مصرف‌کننده پس از خروج از سایت ببیند، استفاده از پنجره پاپ‌آندر می‌تواند مؤثر باشد.

در بسیاری از موارد، اگر یک جستجوی پولی در صفحه انجام دهید، یک پاپ آپ خلاف قوانین است.

اما، اگر اطلاعاتی داشته باشید که مصرف‌کننده باید ببیند، پنجره‌های پاپ‌آپ در همان پنجره مرورگر می‌توانند بسیار مؤثر باشند – مثلاً یک ثبت نام ایمیل.

بدون دانستن سایت خود و دیدن تجزیه و تحلیل های شما، غیرممکن است که دقیقاً چه کاری انجام دهید – اما در بیشتر موارد، ناوبری استاندارد به دلایلی استاندارد است.

کار می کند.

منابع بیشتر:


تصویر ویژه: tovovan/Shutterstock





منبع