آیا زمان ساکن پس از کلیک Google AD بر روی رتبه های ارگانیک تأثیر می گذارد؟


لالیندرا از انتاریو می پرسد:

“آیا زمان ساکن و تعامل کاربر پس از کلیک بر روی رتبه بندی موتور جستجوی Google Ads تأثیر می گذارد؟ اگر بله ، از چه زمانی این کار عملی شده است؟ “

این یک سوال واقعاً خوب است! این اسطوره مشترک PPC تأثیرگذار SEO است ، جایی که هرچه بیشتر هزینه کنید ، سئو شما بهتر است.

از نظر تئوری ، نه ، کلیک کردن بر روی یک تبلیغ PPC و مسکن احتمالاً بر سئو شما تأثیر نمی گذارد – مثبت یا منفی. اگر Google Ads فرض کند این یک کلیک و بازدید کننده قانونی بود ، بودجه شما را تحت تأثیر قرار می دهد. اما اگر گوگل فکر کند این یک کلیک کلاهبرداری است ، ممکن است برای آن صورتحساب نباشید.

آیا PPC خرج کرده و روی کمک به SEO کمک می کند؟

سالهاست که برخی از آژانس ها و متخصصان سئو داخلی ادعا می کنند که هزینه بیشتر برای PPC باعث افزایش حضور و دید SEO می شود.

نشت گوگل ، همراه با آزمایش DOJ ، این شایعات را حتی بیشتر دامن زد. اما ، این ایده که PPC بالاتر هزینه می کند ، سئو شما را بهبود می بخشد ، یک اسطوره است ، نه یک واقعیت.

این امر حتی بیشتر برای چند کاربر کلیک و سپس مسکن صدق می کند. این یک کاربر واحد یا گروه کوچک است ، مخاطب به اندازه کافی بزرگ برای ایجاد هر نوع سیگنال در مورد تجربه کاربر صفحه است.

Google با مجموعه ها و حجم داده های عظیم سروکار دارد ، بنابراین چند کلیک ، حتی دو صد ، احتمالاً برای نشان دادن کیفیت صفحه کافی نیست. برای همان زمان و هزینه ، احتمالاً می توانید پوشش رسانه ای را بدست آورید ، که سوزن را بیشتر می کند.

گفته می شود ، اگر کلیک های PPC منجر به اقداماتی شود که نشان دهنده یک تجربه کاربر مثبت مانند مسکن ، پیمایش و درگیری باشد ، می تواند پتانسیل بیشتری برای افزایش دید وجود داشته باشد.

به عنوان مثال ، نظریه هایی از Google Leak و DOJ در مورد “NavBoost” و “Glue” وجود دارد. این مفاهیم نشان می دهد که چگونه پسوندهای مرورگر خرید ممکن است بر میزان صفحه شما در 10 نتیجه برتر تأثیر بگذارد.

آیا کمپین های PPC با حجم بالایی از رتبه های تأثیر ترافیک می توانند؟

اگر تبلیغات PPC شما حجم گسترده ای از ترافیک را به وب سایت شما هدایت می کند و آن کاربران چندین صفحه را برای ناشران می خوانند و وقت خود را در پست وبلاگ شما یا در فروشگاه شما می گذرانند ، این می تواند نشان دهد که UX برای یک پرس و جو خاص مرتبط است.

این امر همچنین به مرورگر نیاز دارد تا در حالی که از عاملی که این کلیک از PPC است ، هر دو پرس و جو جستجو شده و زمان ساکن را ردیابی کند.

این مرورگر همچنین نیاز به تغذیه داده ها به الگوریتم اصلی سئو دارد ، می گوید تجربه کلیک PPC برای یک پرس و جو مرتبط بود و برای SEO اولویت به آن می دهد.

در این سناریو می توان فرض کرد که Google Ads و Google SEO با هم کار می کنند – اما احتمالاً اینگونه نیستند.

من فکر می کنم آنها با رابط و نمایش داده ها و همچنین توصیه هایی برای افزایش سود بازی می کنند ، اما فکر نمی کنم تیم PPC بر نتایج SEO کنترل داشته باشد – فقط یک نظر شخصی.

اگر Google Ads سیگنال هایی را برای Google SEO ارسال می کرد ، مارک های کوچکتر و سایت های جدید را نمی بینید ، مارک های بزرگی را می بینید که بیشترین پول را خرج می کنند. “تی شرت ها” را در Google تایپ کنید. شما به احتمال زیاد مارک های بزرگی مانند Target ، Walmart ، Macy’s و غیره را نمی بینید.

اگر مارک های بزرگ پول زیادی خرج می کردند ، و الگوریتم PPC این کار را به SEO تغذیه می کرد ، این فرصت طلایی آنها برای تولید حجم ترافیک بزرگ خواهد بود.

آنها با از دست دادن مقداری پول در PPC برای یک اصطلاح عمومی ، جایزه بزرگی از ترافیک سئو ارگانیک دریافت می کنند.

اگر این کار آسان بود ، هیچ صنعت سئو وجود نخواهد داشت زیرا مارک های بزرگ می توانند به سادگی راه خود را به سمت بالا خریداری کنند.

اما شرکت های کوچک هنوز هم می توانند رقابت و برنده شوند. ما در سوله های بسیار رقابتی مشتری داریم که می توانند به سرعت حرکت کنند زیرا در نوار قرمز گره خورده و نیاز به مذاکره در مورد لایه های تأیید ندارند. این بدان معنی است که آنها پاسخگو هستند ، می توانند در پرواز عمل کنند و مارک های اصلی را شکست دهند

چه موقع PPC می تواند از سئو پشتیبانی کند؟

بنابراین ، در اینجا چه چیزی می تواند صادق باشد؟ اگر شما در ساخت یک برند از طریق PPC هزینه می کنید و ترافیک مرتبط است و به حجم می رسد ، کاربران ممکن است شروع به جستجوی نام تجاری شما با نام یا برند + اصلاح کننده کنند ، به عنوان مثال ، “.[Your Brand] تی شرت. “

اگر دامنه شما از قبل دارای اعتماد و اقتدار است و اکنون به دلیل یک فیلم ویروسی در رسانه های اجتماعی و هزینه های بزرگ شما در تبلیغات PPC ، به دنبال تی شرت های شما است.

این بدان معنی است که کاربران به طور جدی می گویند “مارک شما این موارد را دارد ، بنابراین لطفاً آن را به ما نشان دهید”. اگر موتور جستجو آن را به آنها نشان نداد ، آنها به یک موتور جستجوی متفاوت می روند یا ممکن است یک مدل بزرگ زبان (LLM) را برای جستجو امتحان کنند.

من این اتفاق را دست اول دیده ام – که الگوریتم شروع به ارسال ترافیک برای عبارات عمومی در این سناریوها می کند. این امر به ویژه هنگامی که من در فضای محصول Infomercial کار کردم صادق بود.

از آنجا که کاربران به طور طبیعی شروع به جستجوی نوع محصول در کنار نام تجاری یا دامنه کردند ، وب سایت ها شروع به نمایش عبارات غیر مارک در نتایج جستجو کردند.

ممکن است محصولی مانند موپ یا جارو ، چیزی که گیاهان را آب می کند یا پتو که ویروسی می شود ، داشته باشید. از آنجا که محصول شما خاموش می شود ، سیگنالینگ این محصول برند محصول است که کاربران می خواهند ، جستجوی عمومی می تواند محصول و وب سایت شما را به عنوان بهترین نتیجه تحریک کند.

این کمک می کند تا صعود کند (همراه با بک لینک های با کیفیت ، پوشش رسانه ای و پچ پچ رسانه های اجتماعی) و برای عبارت عمومی رتبه بندی می شود.

اگر بودجه ای برای ایجاد ویروسی از طریق PPC دارید ، می تواند به سئو شما کمک کند. اما این زمان ساکن نیست که کمک می کند. این نمایش داده شدگان واقعی و افزایش حجم از طریق افزایش PPC است.

اما هنگامی که این روند از بین می رود ، برای حفظ آن باید کارهای سئو واقعی انجام دهید.

من همچنین می توانم این کار را برای خریدهای بزرگتر که نیاز به بازدید از وب سایت های متعدد ، مانند املاک و مستغلات ، تعطیلات لوکس ، تشک و مبلمان و غیره دارد ، ببینم.

خط پایین

به طور خلاصه ، نه ، کلیک بر روی تبلیغ PPC خود و مسکونی به سئو شما کمک نمی کند.

شما باید این کار را در حجم زیادی انجام دهید و به نظر می رسد که کاربران منحصر به فرد هستند ، همه دارای تجربه خوبی هستند.

اما ، اجرای کمپین های PPC در مقیاس بزرگ که باعث ایجاد جستجوهای مارک شده و بازدیدهای مکرر می شوند می توانند به ارسال سیگنالهایی که بر الگوریتم گوگل تأثیر می گذارد ، برای آزمایش وب سایت شما برای عبارات مشابه کمک کند.

امیدوارم این به سوال شما پاسخ دهد. تنها راه دانستن آزمایش است. اگر این کار را انجام دهید ، دوست دارم نتایج را ببینم.

منابع بیشتر:


تصویر برجسته: دامیر خابیروف/شاتترستاک



منبع

مطالب مرتبط