آیا لینک بیلدینگ می تواند به شما یا مشتری شما شهرت بدی بدهد؟


در این عصر بررسی های آنلاین، شهرت برند شما در درجه اول اهمیت قرار دارد.

قبل از بازدید از یک کسب و کار، 63.6٪ از مصرف کنندگان نظرات گوگل را بررسی می کنند. و 35٪ از مردم “اعتماد به برند” را به عنوان یکی از دلایل اصلی انتخاب یک خرده فروش رتبه بندی کردند.

از آنجایی که یک بررسی بد می تواند برای شما هزینه فروش داشته باشد و یک شهرت منفی می تواند فاجعه بار باشد، مدیریت شهرت به بخش مهمی از هر استراتژی دیجیتال تبدیل شده است.

اما حتی اگر همه کارها را درست انجام دهید، نظرات خوب را تبلیغ کنید، به پست‌های منفی پاسخ دهید، و به دقت بر نام‌گذاری‌های خود نظارت کنید، باز هم می‌توانید به اعتبار خود لطمه بزنید یا حتی از طریق پیوندهای بد به اعتبار بدی برسید.

و این فقط افراد نیستند که ممکن است شما را منفی ببینند – بک لینک های بد همچنین می توانند بر شهرت شما در موتورهای جستجو تأثیر منفی بگذارند.

اما نگران نباشید، ما اینجا هستیم تا کمک کنیم. در این مقاله، ما به این خواهیم پرداخت که چگونه لینک سازی بد می تواند به شهرت شما آسیب برساند و راه هایی را به شما ارائه می دهیم که به شما کمک می کند لینک خود را بی عیب نگه دارید.

اما ابتدا، بیایید ببینیم که چگونه منابع خارجی می توانند بر اعتبار و شهرت وب سایت شما تأثیر بگذارند.

چگونه لینک های خارجی می توانند بر اعتبار دامنه شما تأثیر بگذارند

احتمالاً قبلاً همبستگی بین بک لینک ها و بهینه سازی موتورهای جستجو را درک کرده اید. اگر نه، یا به کمی تجدید نیاز دارید، این را بخوانید (اما بلافاصله برگردید).

و یکی از راه هایی که لینک های خارجی بر استراتژی سئوی شما تأثیر می گذارند، تأثیری است که بر اعتبار دامنه می گذارند. این می تواند هم مثبت و هم منفی باشد.

به عنوان مثال، اگر تعداد زیادی لینک ورودی به یک صفحه دارید، ممکن است رتبه صفحه آن صفحه را افزایش دهد.

ممکن است گوگل، به نوبه خود، این را به عنوان نشانه ای تلقی کند که محتوای شما دارای اعتبار خوبی است و این موضوع را در رتبه بندی موتور جستجوی شما منعکس خواهد کرد.

لینک های با کیفیت نیز باعث افزایش رتبه دامنه شما می شوند. گوگل لینک های ورودی را بسته به سایتی که از آن سرچشمه می گیرند، وزن متفاوتی دارد.

به عنوان مثال، یک لینک دریافتی از یک سازمان دولتی یا دانشگاه معتبر به موتور جستجو می گوید که محتوای شما معتبر است، که در رتبه بندی شما منعکس می شود.

ایجاد یک نماینده بد از طریق لینک بیلدینگ

متأسفانه، همه چیز آفتاب، بستنی و سگ های توله سگ با بک لینک نیستند. لینک ورودی اشتباه نیز می تواند بر رتبه و شهرت شما تأثیر منفی بگذارد.

بیایید ببینیم که کمپین لینک‌سازی شما چگونه می‌تواند بر شما یا مشتریانتان تأثیر منفی بگذارد.

1. پیوندها در محله های بد

ما بارها آن را می شنویم: سعی کنید در یک محله بد لینک دریافت نکنید. به نظر می رسد که اجتناب از محله های بد هنگام ایجاد لینک بسیار آسان است، اما گاهی اوقات آنها اجتناب ناپذیر هستند.

بیایید به عنوان مثال به نظرات وبلاگ نگاه کنیم. شما یک وبلاگ پیدا می کنید و نظر خود را با یک پیوند معمولی به یک وب سایت ارسال می کنید. در آن مرحله همه چیز خوب است. اما پس از آن باز می گردید تا نظر خود را بررسی کنید تا مشاهده کنید که با موارد زیر دنبال می شود.

اگر یک مشتری بالقوه با این نظرات برخورد کند، نمی خواهد روی هیچ پیوندی در صفحه کلیک کند، با این فرض که هرزنامه مشابهی از جمله شما باشد.

صاحبان وبلاگ وردپرس می توانند یک قدم جلوتر بروند. اگر نظری را ببینند که هرزنامه می‌دانند، می‌توانند با استفاده از برنامه‌های فیلتر هرزنامه آن را به عنوان آن علامت‌گذاری کنند. این نشانی وب سایت را در یک پایگاه داده ثبت می کند و از اضافه شدن نظرات، از جمله آن URL، به سایر وبلاگ های وردپرس جلوگیری می کند.

و این بدان معناست که اگر یک سرویس گیرنده سرویسی را برای ایجاد پیوند استخدام کند و آن سرویس URL مشتری را وارد پایگاه داده هرزنامه کند، مشتری (معمولاً ناآگاهانه) از اظهار نظر مسدود می شود.

حالا تصور کنید که وبلاگ عالی را پیدا کرده اید، که همه افراد مناسب آن را می بینند، و یک نظر خوب می تواند پاداش های بزرگی برای کسب و کار شما داشته باشد.

فقط شما نمی توانید با URL خود نظری ارسال کنید، که به این معنی است که فرصت را از دست می دهید، همه اینها به این دلیل است که برخی از هرزنامه ها روی نظر شما برچسب گذاری کرده اند.

2. قرار گرفتن به عنوان سازنده لینک یا استفاده از یک آژانس هرزنامه

این هشدار به ویژه برای آژانس‌هایی است که درخواست‌های پیوند انبوه و غیرشخصی ارسال می‌کنند.

برنامه‌هایی که این نوع درخواست‌های پیوند را انجام می‌دهند، اغلب درخواست‌های متعددی را برای چندین مشتری به صاحبان یک وب‌سایت ارسال می‌کنند.

نیازی به گفتن نیست که اگر صاحب وب سایت از آنها آزرده شود، می توانند هر کاری انجام دهند، از افزودن اطلاعات شرکت به یک پست وبلاگ (از جمله نام درخواست کننده پیوند، نام آژانس و نام مشتری).

وب مسترهای مزاحم همچنین می توانند آژانس ها را به فهرست کنندگان رد اسپم گزارش دهند.

سایت‌هایی مانند فهرست سیاه سیستم‌های نام دامنه، یا DNSBL، آژانس و هر مشتری مرتبط با آن آژانس را فهرست می‌کنند. جستجوی زیادی در سایت آنها لازم نیست تا لیستی از آژانس های شناخته شده و مشتریانی که از آنها استفاده می کنند پیدا کنید.

اگر کسب و کار شما بر اساس ایجاد پیوند برای مشتری شما ساخته شده است و در نهایت به یکی از این فهرست‌ها رد می‌شوید، مشکل ساز خواهد بود.

3. معرفی نادرست مشتری

از طرف دیگر، اگر آژانسی از دامنه مشتری خود ایمیلی دریافت کند، آن آژانس اکنون در هر گونه ارتباط یا درخواستی که ارائه می‌کند، نماینده آنهاست.

آیا می توانید تصور کنید که صاحب وب سایت هستید و با درخواست های شرکت مورد علاقه خود شروع به اسپم شدن می کنید؟ یا اگر وبلاگ شما توسط برندی که دوست دارید توسط شخصی که به نظر می رسد برای این شرکت کار می کند اسپم شده باشد؟ نظر شما در مورد برند مذکور احتمالا به شدت کاهش خواهد یافت، اینطور نیست؟

4. بیش از حد در ارسالی دایرکتوری

دایرکتوری های وب می توانند برای افزایش رتبه شما در موتورهای جستجو مفید باشند.

آنها دو دهه پیش محبوب‌تر و تأثیرگذارتر روی سئو بودند، اما هنوز هم به نظر می‌رسد که یک فاکتور رتبه‌بندی کوچک به‌ویژه برای جستجوی محلی هستند.

و یک دایرکتوری خوب و معمولاً خاص صنعت می تواند منبع خوبی برای ترافیک و اعتماد باشد. اما، البته، همه دایرکتوری ها یکسان ایجاد نمی شوند.

و اگر صادق باشیم، بسیاری از آنها، احتمالاً بیشتر آنها (در بهترین حالت) هیچ کاری برای رتبه شما انجام نمی دهند و (در بدترین حالت) فعالانه به آن آسیب می زنند.

به این دلیل که بسیاری از دایرکتوری ها با چیزی جز هرزنامه پر شده اند.

اگر سایت خود را برای ثبت در یکی از این سایت های هرزنامه ارسال کرده باشید، موتورهای جستجو ارزش آن را کاهش می دهند.

آن محله های بد را که در نکته اول در مورد آن صحبت کردم، یادتان هست؟ این هم تکرار دیگری از آن است.

5. عضو بد یک جامعه بودن

انجمن ها مکانی عالی برای افراد است تا در مورد علایق و ایده های خود به صورت آنلاین گفتگو کنند.

تسهیل مکالمه همچنین می تواند راه خوبی برای جلب توجه و جلب کلیک از طریق URL موجود در امضای شما باشد.

اما راه‌های زیادی وجود دارد که این کار می‌تواند به سمت جنوب برود.

به عنوان مثال، اگر به یک فروم بپیوندید و سپس همان نظر را در تمام فروم های فرعی به امید ایجاد لینک های مثبت، ایجاد کلیک و ایجاد شهرت خود بیان کنید.

طولی نمی کشد تا ناظران بفهمند چه خبر است و به شما برچسب هرزنامه بزنند. و دقیقاً مانند آن، شما پیوندهای منفی ایجاد کرده اید.

صدمه زدن به شهرت شما با ارزیابان جستجو

تا کنون، ما فقط به این موضوع اشاره کرده‌ایم که چگونه لینک‌های بد باعث می‌شوند که شما با موتورهای جستجو درگیر شوید. اما باید بخش دیگری از شهرت وب سایت خود – تجربه کاربران واقعی – از جمله ارزیاب های جستجوی گوگل را در نظر بگیرید.

و یکی از مواردی که آنها هنگام ارزیابی EAT سایت شما (تخصص، قابل اعتماد بودن و اعتبار) می سنجند، شهرت خارجی شما است.

برای تعیین اعتبار وب سایت شما، این ارزیابان از چندین منبع شخص ثالث برای نظارت بر نگرانی ها و شکایات مشتریان استفاده می کنند.

سایت‌هایی مانند Yelp، Amazon Customer Reviews، و رتبه‌بندی‌ها و نظرات فیس‌بوک به آن‌ها کمک می‌کنند تا تجربه مشتری معمولی را درک کنند.

و اگر آنها تشخیص دهند که سایت شما دارای اعتبار پایینی است، می توانند آن را به عنوان یک بازگشت با کیفیت پایین به یک عبارت جستجو علامت گذاری کنند – حتی اگر الگوریتم گوگل شما را در رتبه بالایی قرار دهد.

چگونه شهرت خود را دست نخورده نگه دارید

اکنون که می دانید بک لینک های با کیفیت پایین چه خطراتی برای شهرت شما دارند، چگونه می توانید در حین ساخت لینک از تکرار نامناسب جلوگیری کنید؟

اینها فقط چند پیشنهاد ساده هستند:

از میانبر استفاده نکنید

ایجاد لینک کار می‌خواهد – و همینطور توسعه شهرت برند شما.

به یاد داشته باشید که اولین مواجهه بسیاری از افراد با نام تجاری شما زمانی است که در نتایج موتورهای جستجو ظاهر می‌شوید – و اگر ظاهر نشوید، در معرض دید قرار نخواهید گرفت.

بنابراین، لطفاً آن را با استراتژی پیوند دادن خود سریع و آزاد بازی نکنید.

متفکر و عمدی باشید و اطمینان حاصل کنید که به دنبال بک لینک های با کیفیت بالا هستید – نوعی که به جای آسیب رساندن به آن به رتبه بندی جستجوی شما کمک می کند.

با کمی دقت و تلاش، می‌توانید پیوندهایی را که می‌خواهید بسازید و شهرت خود را بکر نگه دارید.

منابع بیشتر:


تصویر ویژه: Song_about_summer/Shutterstock





منبع