آیا مقوله ها و ساختار برای سئو بیشتر از محتوا اهمیت دارند؟


سوال این هفته بپرسید سئو از جولی است که می پرسد:

برای خوشه‌های محتوا، آیا گروه‌بندی آن‌ها در یک URL موضوع مفید است؟ به عنوان مثال، اگر در مورد منابعی برای مراقبان صحبت می کنید، آیا mainURL.xxx/نام پست وبلاگ یا mainURL.xxx/caregiver-resources/عنوان وبلاگ دارید؟ آیا این روی سئو تاثیر می گذارد؟”

این یک سوال شگفت انگیز است و پاسخ یک بله بزرگ است.

ساختار پوشه وب سایت شما برای SEO مهم است – اما نه فقط برای محتوا و سیلوهای محتوا.

ساختار پوشه شما می تواند به تعیین اینکه چرا یک محصول خاص از قفسه خارج نمی شود، زمانی که کد در بخشی از وب سایت شما تغییر کرده است، اگر یک کانال بازاریابی خارج از سئو تحت تأثیر قرار گرفته است، و حتی برای پشتیبانی از تیم های دیگر در سایت شما استفاده می شود، کمک کند. کسب و کار.

قبل از اینکه به آن بپردازم، اجازه دهید ابتدا سؤال شما را بررسی کنیم.

می‌توانید بدون اینکه ساختار پوشه‌ای در نسخه‌های متعارف (رسمی) صفحه باشد، محتوا را رتبه‌بندی کنید.

هم برای وبلاگ ها و هم برای سایت های تجارت الکترونیک کار می کند، اما اگر محتوا یا محصولات خود را به بخش های جدید تقسیم کنید، می توانید باعث سردرگمی موتورهای جستجو در مورد اینکه موضوع اصلی یا موضوع جدید وب سایت شما چیست. اینجاست که طرحواره، متن، ساختارهای پیوند داخلی و غیره همه وارد می شوند.

وقتی یک موتور جستجو نمی تواند موضوع و موضوع را به راحتی شناسایی کند و شخص دیگری درک آن را ساده می کند، احتمالاً سایت شخص دیگر در نتایج جستجو بر سایت شما اولویت خواهد داشت.

از بسیاری جهات می توان استدلال کرد که این درست یا غلط است، بنابراین من آن را بر اساس آنچه کار دیده ام ترک می کنم و پاسخ های قطعی تری می دهم.

مزایای ساختار پوشه برای سئو

محتوا و مزایای تجربه کاربر

اولین مزیت ساختار پوشه برای سئو، داشتن دسته بندی های خاص است که موضوع اصلی شرکت یا وبلاگ شما را تکمیل می کند. دسته‌ها، ذاتاً، مجموعه‌ای از منابع (پست‌ها یا مجموعه‌های محصول) هستند و تجربه‌ای مفید برای افرادی هستند که در جستجوی یک عبارت غیر خاص هستند.

اگر جستجوگر به دنبال اطلاعاتی در مورد ویجت‌های آبی است، اما مشخص نمی‌کند که آیا به دنبال بهترین ابزارک‌ها، نحوه انتخاب مناسب، اندازه‌های موجود یا راه‌های استفاده از آن‌ها هستند، هیچ پست فردی به تنهایی منطقی نیست. برای نمایش یک موتور جستجو

صفحه دسته‌بندی به عنوان یک نتیجه جستجو معنا پیدا می‌کند، زیرا یک نتیجه مرتبط با موضوع است و راه‌های متعددی برای پاسخگویی به درخواست شخص دارد. و دسته‌ها می‌توانند عناوین مرتبط، برچسب‌های H1، تصاویر برجسته، طرحواره و محتوای قهرمان در مورد موضوع فرعی داشته باشند.

اگر ساختار پوشه ای در محل خود ندارید، امکان دسترسی سایت خود به این ترافیک را محدود می کنید.

بله، یک راهنمای جامع و دقیق می‌تواند آن را مشخص کند، اما دسته‌بندی آن را با حفاری کمتر در صفحه قابل جذب‌تر می‌کند.

و با داشتن پست های وبلاگ بر اساس این دسته بندی بهینه شده، به موتورهای جستجو کمک می کنید تا تعیین کنند که پست بخشی از موضوع و موضوع فرعی دسته است.

همچنین به شما این امکان را می دهد که هر موضوعی را که وب سایت شما پوشش می دهد به وضوح جدا کرده و تعریف کنید. بنابراین بله، من معتقدم این باید به شما کمک کند.

نکته حرفه ای: داشتن این پوشه ها به شما این امکان را می دهد که مواد غذایی را برای ساختار سایت و تجربه کاربری پیاده سازی کنید.

تجزیه و تحلیل و مزایای عملیات تجاری

بعدی یک مزیت تجزیه و تحلیل و عملیات تجاری است. اگر یک ساختار دسته بندی دارید، می توانید ببینید که چه زمانی ترافیک به یک دسته یا صفحه خاص کاهش می یابد.

برای اهداف سئو، می توانید از آن دسته بازدید کنید و ببینید که آیا آفلاین است، متا روبات اشتباهی مستقر شده است یا نیاز به به روز رسانی محتوا دارد. اما مهمتر از آن، کل شرکت می تواند مشکلات را شناسایی و آنها را حل کند. این در مورد تدارکات، فروش، امور مالی، فناوری اطلاعات و عملیات صدق می کند.

اگر فروش برای یک محصول یا دسته محصول خاص خشک شد، داشتن یک ساختار سایت مبتنی بر دسته به شما امکان می دهد مشکل را در چند دقیقه تعیین کنید.

به تجزیه و تحلیل بروید و مقایسه ای بین زمان کاهش فروش و دوره مشابه قبل انجام دهید.

اعداد ترافیک (نه SEO، همه ترافیک) را بر اساس دسته بندی با مقایسه دوره زمانی مرتب کنید. این نشان می دهد که چه صفحاتی ترافیک یک دسته خاص یا به طور کلی سایت را از دست داده اند.

سپس می‌توانیم یک قدم جلوتر برویم و با افزودن کانال‌های ارجاع‌دهنده، مشکل را در عرض چند دقیقه در مقابل چند روز پیدا کنیم. این به شما امکان می دهد فوراً ببینید:

  • اگر تبلیغات رسانه های اجتماعی متوقف شد یا PPC کارایی خود را از دست داد.
  • شاید صفحات اکنون 404 هستند و شناسایی نشده است. شما می توانید در برخی موارد عنوان صفحه را اضافه کنید، و “صفحه یافت نشد” یا هر عنوانی که 404 شما باشد را نشان می دهد (من در گذشته بارها از آن استفاده کرده ام).
  • پیوندهای داخلی می‌توانست تغییر کرده باشد و ترافیکی که محصول را از طریق پست‌های وبلاگ و پیمایش پیدا کرده است دیگر به آنجا اشاره نمی‌کند. این بیشتر در مورد انتقال URL و تغییرات ساختار دیده می شود، زیرا پیوندهای داخلی نادیده گرفته می شوند و تغییر مسیرهای 3XX به روز نمی شوند یا حذف نمی شوند.
  • ترافیک سئو ممکن است کاهش یابد زیرا یک متا روبات به noindex به روز شده است. یا کل دسته شما با یک رقیب جایگزین شده است.
  • گوگل ممکن است خزیدن را متوقف کرده باشد زیرا robots.txt اکنون این دسته را مسدود کرده است و دیگر مهم به نظر نمی رسد، بنابراین رقبا جای شما را گرفته اند. (این یک موقعیت افراطی و بعید است، فقط یک مثال بزنید.)

وجود ساختار پوشه دسته بندی به شما این امکان را می دهد که ببینید آیا این دسته بندی مخفی شده است یا خیر، تعیین کنید کدام کانال ها پایین تر هستند و علت را عیب یابی کنید.

ساختار پوشه دسته نه تنها برای سئو مهم است. برای درآمد و بازیابی شرکت مهم است.

سعی کنید یک ساختار پوشه را در وب سایت خود پیاده سازی کنید

دلایل زیادی وجود دارد که چرا می‌خواهید یک ساختار پوشه در وب‌سایت خود داشته باشید، بنابراین اگر در حال ساختن جدید هستید یا در حال انجام یک پروژه بازیابی هستید، توصیه می‌کنم اگر خطر از دست دادن تلاش‌های فعلی حداقل است، همیشه آن را دنبال کنید.

اگر سایت شما از قبل ایجاد شده است و در خطر از دست دادن ترافیک هستید، تا زمانی که دلیلی برای تغییر نداشته باشید، از ساختار پوشه استفاده نکنید.

اگر احساس می کنید کار درستی است اما عصبی هستید، یک تست را امتحان کنید.

دسته‌ای از صفحات محتوای مرتبط با موضوع را که در یک پوشه خاص تعلق دارند، انتخاب کنید و ابتدا آنها را منتقل کنید. اگر هیچ یک از آنها از نظر ترافیک سئو حیاتی نیستند (آنها هیچ یا حداقل ندارند)، می توانید ببینید که آیا ساختار پوشه تأثیر دارد یا خیر.

نکته حرفه ای: حتما ریدایرکت های خود را تنظیم کرده و لینک های متعارف، نقشه سایت و غیره را قبل از راه اندازی تغییر دهید.

از طریق ابزارهای وب مستر موتورهای جستجوی مختلف، دسته بندی را درخواست کنید و بگذارید یک یا دو ماه بماند.

اگر سود به دست می آورید یا حفظ می کنید، بر اساس سطح راحتی خود تصمیم بگیرید.

این یک گزینه کم خطرتر از ورق زدن کل سایت است.

سوال خیلی خوبی بود و ممنون که پرسیدید امیدوارم این پاسخ کمک کند.

منابع بیشتر:


تصویر ویژه: ایلین سرگی/ شاتر استوک





منبع

مطالب مرتبط