آیا Breadcrumbs یک عامل رتبه بندی گوگل است؟
گوگل “breadcrumbs” را به عنوان ناوبری تعریف می کند که موقعیت صفحه را در سلسله مراتب سایت نشان می دهد.
وقتی اصطلاح «خرد نان» را می شنوید، ممکن است هانسل و گرتل به ذهنتان بیایند. در افسانه قدیمی، شخصیتهای اصلی دنبالهای از پودر سوخاری را پشت سر میگذارند تا در جنگل گم نشوند.
به طور مشابه، پودر سوخاری برای کاربران مفید است زیرا آنها به سلسله مراتب سایت شما می پردازند.
یک وبسایت میتواند دنبالهای از ناوبری داخلی سایت را نمایش دهد تا کاربر بتواند به راحتی راه خود را از طریق ساختار وبسایت پیدا کند.
بنابراین، ما می دانیم که پودر سوخاری برای کاربران مفید است و گوگل همیشه به ما می گوید که روی تجربه کاربر تمرکز کنیم. آیا این بدان معناست که آرد سوخاری یک عامل رتبه بندی است؟
[Deep Dive:] راهنمای کامل فاکتورهای رتبه بندی گوگل
ادعا: خرده نان به عنوان یک عامل رتبه بندی
در سال 2009 گوگل اعلام کرد که نتایج جستجو شروع به نمایش سلسله مراتب سایت خواهند کرد.
این تلاشی برای نشان دادن موقعیت مکانی یک صفحه در وب سایت (در نتیجه ارائه زمینه) به کاربران بود.
در زیر نمونهای از نتایج جستجوی گوگل در سال 2009 قبل و بعد از این تغییر عظیم را مشاهده میکنید.
با توجه به اینکه گوگل در مورد اینکه دقیقاً چه فاکتورهای رتبهبندی چیست (به یک دلیل خوب) صحبت میکند، جامعه جستجو برای درک بهتر نحوه عملکرد جستجو به آنچه در دسترس است متکی است.
این شامل ترکیبی از آنچه میتوانیم در صفحات نتایج موتور جستجو، پتنتها، اسناد رسمی و آنچه نمایندگان گوگل میگویند، ببینیم.
گوگل نحوه نمایش نتایج جستجو را تغییر داد و نوشت: «با تجزیه و تحلیل خردههای نان سایت، ما توانستهایم قطعه جستجو را برای درصد کمی از نتایج جستجو بهبود دهیم و امیدواریم در آینده گسترش پیدا کنیم.»
بازاریابان جست و جو گوش کردند و این سوال را پرسیدند: آیا پودر سوخاری عامل رتبه بندی است؟
شواهد: خرده نان به عنوان یک عامل رتبه بندی
موتورهای جستجو سعی می کنند با تجزیه و تحلیل نحوه سازماندهی متن در موضوعات اصلی و موضوعات فرعی، وب سایت شما را درک کنند.
Breadcrumbs چینش سلسله مراتبی صفحات در یک وب سایت و نحوه ارتباط آن صفحات را تقویت می کند.
اسناد توسعهدهنده گوگل توضیح میدهند که استفاده از نشانهگذاری خرده نان در بدنه یک صفحه وب به دستهبندی اطلاعات صفحه در نتایج جستجو کمک میکند.
از آنجایی که یک صفحه وب برای بیش از یک کلمه کلیدی رتبه بندی می کند، کاربران اغلب از چندین نوع جستجوی مختلف به صفحه ای می رسند.
هر یک از این عبارتهای جستجوی منحصربهفرد همان صفحه وب را برمیگرداند. اما، به لطف نشانه گذاری خرده نان، محتوا را می توان در زمینه پرس و جوی جستجو دسته بندی کرد.
در ژانویه 2009، گوگل یک درخواست ثبت اختراع ایالات متحده را با عنوان ارائه کرد تجسم ساختار سایت و فعال کردن ناوبری سایت برای یک نتیجه جستجو یا صفحه پیوند شده.
این حق اختراع ممکن است نشان دهد که گوگل می تواند خرده نان را در نتایج جستجو قرار دهد حتی اگر وب سایتی از آنها استفاده نکند.
با این حال، پتنت همچنین توضیح می دهد که چگونه می تواند درک ساختار وب سایت و گنجاندن آن اطلاعات در نتایج جستجو را برای گوگل آسان تر کند.
از آن زمان این پتنت به عنوان “رها شده” درج شده است. آیا این می تواند سرنخی باشد که گوگل استفاده از پودر سوخاری را به این شکل کنار گذاشته است؟
[Recommended Read:] عوامل رتبه بندی گوگل: واقعیت یا تخیل
رتبه صفحه گذراندن Breadcrumbs
در پاسخ به سوالی در توییتر در مورد پودر سوخاری، گری ایلیز، تحلیلگر روند وب مستر گوگل، گفت: “ما آنها را دوست داریم. ما آنها را به عنوان پیوندهای عادی در محاسبه رتبه صفحه در نظر می گیریم.
PageRank (PR) یک الگوریتم تجزیه و تحلیل پیوند است که توسط گوگل برای رتبه بندی صفحات وب در نتایج موتور جستجوی خود استفاده می شود.
در حالی که به اندازه گذشته تاثیر زیادی ندارد، گوگل همچنان از PageRank، در میان بسیاری از عوامل دیگر، برای رتبه بندی نتایج استفاده می کند.
هشدار کنسول جستجوی گوگل
برای اقدامات دستی علیه وبسایتهایی که از دستورالعملهای دادههای ساختاریافته سوء استفاده میکنند، هشداری در راهنمای GSC وجود دارد.
اکثر اقدامات دستی تلاش برای دستکاری فهرست جستجوی Google را نشان می دهد.
اگر نشانهگذاری خرده نان بخشی از فهرست جستجوی Google نباشد، احتمالاً در معرض خطر اقدامات دستی برای هرزنامهنویسانی که از آن سوء استفاده میکنند، نخواهد بود.
نه تنها گوگل در مورد اینکه مردم نخواهند خردههای نان را دستکاری کنند جدی است، بلکه روی آن سرمایهگذاری میکند که صاحبان وبسایتها را بهدرستی پیادهسازی کنند.
توییت کنسول جستجوی گوگل را در زیر، از سپتامبر 2019 بررسی کنید.
GSC رابط کاربری خود را به روز کرد تا به کاربران نشان دهد که در چه مواردی در پیشرفت های جستجو خطا وجود دارد، از جمله خرده نان.
در همان آخر هفته GSC شروع به ارسال حسابهای ایمیل با خطاهای دادههای ساختاری خرده نان در سایتهای خود کرد – و آنها هنوز هم این کار را سه سال بعد انجام میدهند.
اگر خردههای نان برای گوگل مهم نبود، چرا وقت و منابع را صرف آموزش صاحبان وبسایت در مورد اجرای صحیح و ارسال اعلانها در صورت وجود خطا میکردند؟
[Discover:] اطلاعات بیشتر در مورد فاکتور رتبهبندی گوگل
حکم ما: خرده نان نوعی عامل رتبه بندی است
خرده نان به طور ناخواسته یک عامل رتبه بندی است.
فاکتور رتبه بندی مجموعه ای از معیارهایی است که موتورهای جستجو برای ارزیابی صفحات وب استفاده می کنند و آنها را به ترتیبی که در نتایج جستجو می بینید قرار می دهند.
آیا گوگل برای ارزیابی صفحات وب از پودر سوخاری استفاده می کند؟
بله، اسناد گوگل از این نظریه پشتیبانی می کند که از پودرهای نان برای ارزیابی صفحات وب استفاده می شود.
و یک نماینده تأیید کرد که خردههای نان به عنوان پیوندهای عادی در الگوریتم تجزیه و تحلیل پیوند گوگل، PageRank در نظر گرفته میشوند.
وزن داده شده به آن پیوندها مشخص نیست.
آیا این بدان معناست که افزودن نشانهگذاری پودر سوخاری صفحه شما را به بالای نتایج جستجو سوق میدهد یا اینکه شما محکوم هستید که با نداشتن آنها هرگز به صفحه اول نرسید؟
البته که نه؛ الگوریتم گوگل برای آن بسیار پیچیده است.
تصویر ویژه: پائولو بوبیتا/ژورنال موتور جستجو