اسناد خط مشی سوء استفاده از شهرت سایت Google Updates
Google اسناد خود را به روز کرده است تا راهنمایی های واضح تری در مورد خط مشی سوء استفاده از شهرت سایت خود ارائه دهد.
این تغییرات به این منظور است که بهتر بفهمید چه چیزی به عنوان یک تخلف واجد شرایط است و چگونه می توانید مطابق با آن عمل کنید.
در حالی که بهروزرسانیها نحوه اعمال خطمشی را تغییر نمیدهند، اما با گنجاندن توضیحات دقیقتر از پرسشهای متداول اخیر در پست وبلاگ، رعایت قوانین را آسانتر میکنند.
چه چیزی تغییر کرد؟
اسناد به روز شده اکنون شامل محتوایی است که مستقیماً از پست وبلاگ نوامبر Google در مورد سوء استفاده از شهرت سایت استخراج شده است.
آن پست وبلاگ یک بخش پرسش و پاسخ را برای روشن کردن خط مشی معرفی کرد. Google اکنون این راهنمای پرسشهای متداول را به اسناد رسمی سیاستهای هرزنامه خود اضافه کرده است.
گوگل در بیانیه ای توضیح داد:
ما خط مشی سوء استفاده از شهرت سایت را به روز کردیم تا راهنمایی از سؤالات متداول پست وبلاگمان در مورد سوء استفاده از شهرت سایت را شامل شود. اینها فقط تغییرات سرمقاله هستند، بدون تغییر در رفتار.»
این به این معنی است که این خط مشی تغییر نکرده است – فقط برای سهولت درک آن بازنویسی شده است.
سوء استفاده از اعتبار سایت چیست؟
سوء استفاده از اعتبار سایت زمانی اتفاق می افتد که محتوای شخص ثالث در یک وب سایت معتبر منتشر می شود تا از سیگنال های رتبه بندی آن سایت استفاده کند.
اساساً، زمانی اتفاق میافتد که شخصی از یک سایت معتبر بهعنوان میانبر برای افزایش رتبهبندی محتوای نامرتبط یا با کیفیت پایین استفاده میکند تا اینکه به طور مستقل آن رتبهبندی را کسب کند.
به عنوان مثال:
- یک سایت خبری که میزبان صفحات کوپن از یک سرویس شخص ثالث صرفاً برای بهره مندی از رتبه بندی قوی سایت در گوگل است.
- یک سایت آموزشی که نظرات حمایت شده در مورد وام های روز پرداخت را منتشر می کند.
- یک سایت نقد و بررسی فیلم که میزبان صفحات نامرتبط در مورد خدمات مقاله نویسی یا خرید فالوور رسانه های اجتماعی است.
با این حال، همه محتوای شخص ثالث مورد سوء استفاده قرار نمی گیرند. تالارهای گفتمان، محتوای تولید شده توسط کاربر، مقالههای خبری سندیکایی، و بخشهای سرمقاله معمولاً قابل قبول هستند اگر برای دستکاری رتبهبندی جستجو طراحی نشده باشند.
چرا این مهم است؟
این بهروزرسانیها تشخیص اینکه آیا محتوای شما خطمشی را نقض میکند آسانتر میکند.
به عنوان مثال، سؤالات متداول Google اکنون سناریوهای رایج را روشن می کند، مانند:
- محتوای شخص ثالث: صرفاً داشتن محتوای شخص ثالث تخلف محسوب نمی شود، مگر اینکه به طور صریح برای سوء استفاده از رتبه بندی سایت منتشر شود.
- محتوای فریلنسری و وابسته: محتوای فریلنسری یا صفحات وابسته اگر برای دستکاری رتبهبندی استفاده نشود قابل قبول است. پیوندهای وابسته، هنگامی که به طور مناسب برچسب گذاری می شوند (به عنوان مثال، با ویژگی های “nofollow” یا “sponsored”)، قوانین را نقض نمی کنند.
پرسشهای متداول همچنین نحوه رسیدگی به تخلفات را توضیح میدهد. میتوانید با حذف یا جابهجایی محتوای مشکلساز، ارسال درخواستهای بررسی مجدد در «کنسول جستجو» و پیروی از دستورالعملهای هرزنامه Google، مشکل را برطرف کنید.
این یک یادآوری خوب برای بررسی شیوههای محتوای خود است تا مطمئن شوید که با خطمشیهای Google مطابقت دارند. اگر محتوای شخص ثالث را میزبانی میکنید، مطمئن شوید که برای کاربران ارزش میافزاید و فقط باعث کاهش اعتبار سایت شما نمیشود.
تصویر ویژه: RYO Alexandre/Shutterstock