اشتباهات رایج و نحوه رفع آنها


با نزدیک شدن سریع تعطیلات، زمان آن فرا رسیده است که از دام های سئوی تعطیلات عبور کنید و یاد بگیرید که چگونه از آنها اجتناب کنید و آنها را برطرف کنید.

Salesforce پیش‌بینی می‌کند که فروش جهانی 2 درصدی سال به سال در ماه‌های نوامبر و دسامبر، بالغ بر 1.19 تریلیون دلار، با فروش ایالات متحده به 277 میلیارد دلار برسد که همچنین 2 درصد بیشتر از سال گذشته است.

در حالی که مردم به کیف پول خود چنگ زده اند و هر پنی را تماشا می کنند، باید برای هر دلار بجنگید.

مطمئن شوید که یک استراتژی سئو تعطیلات قوی برای برنده شدن دارید، به خصوص که پنج روز خرید کمتر بین روز شکرگزاری و کریسمس در مقایسه با سال 2023 وجود دارد.

به علاوه، گوگل رقابتی تر می شود و نتایج ارگانیک را به پایین تر از صفحه می کشاند.

اشتباه شماره 1: برنامه ریزی و اجرای دیرهنگام

برخی از کسب‌وکارها تا نوامبر یا دسامبر منتظر می‌مانند تا استراتژی سئوی تعطیلات خود را شروع کنند، که زمان زیادی برای فهرست‌بندی و رتبه‌بندی محتوای جدید باقی نمی‌گذارد.

راه حل

برنامه ریزی سئوی تعطیلات را از سه تا چهار ماه قبل شروع کنید.

اگر محتوای تعطیلات خود را در ماه نوامبر برنامه ریزی می کنید و انتظار دارید در ماه دسامبر برای «هدایای تعطیلات کریسمس» با یک صفحه کاملاً جدید رتبه بندی کنید، این اتفاق نخواهد افتاد. شما باید از قبل یک صفحه ایجاد کنید.

یک تقویم محتوا با تمرکز بر محصولات برتر، راهنماها و محتوای مفید خود ایجاد کنید. به داده های فروش و تجزیه و تحلیل سال گذشته نگاه کنید تا به شما نشان دهد چه محصولاتی بیشترین فروش را داشته و بیشترین درآمد را خریداری کرده اند.

این همچنین به شرکت شما کمک می کند تا تصمیم بگیرد که چه اقلامی را باید بر اساس سابقه سفارش قبلی در انبار نگه دارید.

به‌روزرسانی‌های فنی سئو را اجرا کنید، مانند اطمینان از اینکه صفحات شما در سریع‌ترین زمان ممکن بارگیری می‌شوند و فرآیند سبد خرید شما روان، سریع و آسان است تا محصولات جدید اضافه کنید یا اقلام قدیمی یا خارج از انبار را حذف کنید.

از داده های تاریخی و ابزارهای SEO مانند Exploding Topics و Google Trends برای پیش بینی موضوعات پرطرفدار استفاده کنید و مطمئن شوید که محتوای مفید و مفیدی دارید که اصلی، منحصر به فرد و جذاب است.

اشتباه شماره 2: فقدان یک استراتژی یکپارچه

برخی از کسب‌وکارها به جستجوی ارگانیک به عنوان تنها کانالی که باعث ایجاد ترافیک می‌شود، متکی هستند.

متأسفانه، جستجوی ارگانیک به دلیل مرورهای اجمالی هوش مصنوعی، جستجوی پولی و عوامل دیگر در حال کاهش است.

برای موفقیت، باید یک استراتژی یکپارچه داشته باشید که با جستجوی پولی، اجتماعی و ویدئو کار کند.

همچنین، سئو را به عنوان “موتور جستجو در همه جا” در نظر بگیرید تا دید وب سایت خود را در تمام کانال های بازاریابی دیجیتال به حداکثر برسانید. این می‌تواند ترافیک ارگانیک‌تر، دید بهتر و پیام برند ثابت را به همراه داشته باشد و فروش و سرنخ را در تمام پلتفرم‌ها و نقاط تماس مشتری افزایش دهد.

راه حل

با نشان دادن داده‌هایی در مورد کانال‌های ارگانیک، پولی و نحوه همکاری سایر کانال‌ها برای افزایش عملکرد، از سهامداران و تصمیم‌گیرندگان مرتبط حمایت دریافت کنید.

برنامه های داده و محتوا را به اشتراک بگذارید. اگر در حال ساخت محتوا و صفحات فرود جدید هستید، اجازه دهید سئو آن را بهینه کند، آموخته های خود را برای گنجاندن در کپی تبلیغات جستجوی پولی به اشتراک بگذارید و بالعکس. همچنین، محتوا باید در کانال های اجتماعی به اشتراک گذاشته شود تا عملکرد ارگانیک و اجتماعی را افزایش دهد.

به علاوه، برای نشان دادن ارزش یک استراتژی یکپارچه، یک رویکرد همه‌کانالی را پیاده‌سازی کنید.

اشتباه شماره 3: ساختار ضعیف URL برای محتوای فصلی

برخی از کسب و کارها هر ساله URL های جدیدی را برای محتوای تعطیلات ایجاد می کنند، که این یک روش توصیه نمی شود زیرا باید تغییر مسیرها را تنظیم کنید، بک لینک ها را ایمن کنید و اعتبار کسب کنید.

راه حل

از URL های همیشه سبز استفاده کنید (به عنوان مثال، /holiday-gift-guide به جای /holiday-gift-guide-2024)، و استراتژی URL را تغییر ندهید. همیشه آن را ثابت نگه دارید.

به جای ایجاد URL های جدید، محتوای موجود و صفحات فرود را به روز کنید.

301 تغییر مسیر را از URL های تعطیلات قدیمی به URL های جدید برای انتقال مقداری ارزش به URL های جدید اجرا کنید.

برای تقویت صفحات مهم و کمک به موتورهای جستجو برای درک ساختار سایت شما، ساختار پیوند داخلی ثابتی را حفظ کنید.

اشتباه شماره 4: بهینه سازی ضعیف دسته و فیلتر

به گوگل و سایر موتورهای جستجو اجازه ندهید محتوای تکراری را از چندین ترکیب فیلتر و صفحات دسته بندی فهرست کنند.

راه حل

از برچسب‌های متعارف برای اطلاع دادن به Google که این نسخه مشخص شده از صفحه است استفاده کنید یا دستورالعمل‌های robots.txt را برای صفحات فیلتر شده برای موتورهای جستجو نادیده بگیرید.

عناوین و ابرداده های خود را با محتوای منحصر به فرد و اصلی به روز رسانی و بهینه سازی کنید.

محتوای منحصر به فرد برای صفحات دسته اصلی ایجاد کنید. خارج از چارچوب فکر کنید و محتوایی را ارائه دهید که ارزشی برای کاربران نهایی ایجاد کند و هدف آنها را برآورده کند.

به عنوان مثال، اگر یک صفحه دسته بندی درباره هدایای کریسمس برای کودکان 5 ساله دارید، مطمئن شوید که ویدیو، تصاویر و سؤالاتی دارید که مردم می پرسند، و برای نتایج خرید بهینه شده اید زیرا این یک کلمه کلیدی تراکنشی است.

به عنوان مثال، REI در حصول اطمینان از اینکه محتوای فیلتر دارای یک برچسب متعارف بر روی آن است، کار بسیار خوبی انجام می دهد.

اسکرین شات از فروشگاه REI، نوامبر 2024

اشتباه شماره 5: بهینه نشدن برای محلی

جستجوهای محلی به ویژه در طول تعطیلات اهمیت ویژه ای دارند، زیرا 42 درصد از جستجوهای گوگل دارای هدف محلی هستند.

گوگل در نتایج جستجوی خود تاکید زیادی بر ارتباط محلی دارد تا مفیدترین اطلاعات را بر اساس موقعیت مکانی به کاربران ارائه دهد.

اگر جستجوی محلی شما بهینه نشده باشد، در طول فصل تعطیلات که درخواست‌های محلی شروع به افزایش می‌کنند، فرصتی را برای حضور در مقابل مخاطبان محلی خود از دست می‌دهید.

راه حل

فهرست‌های محلی خود را بهینه کنید و مطمئن شوید که دارایی‌های محلی شما با اطلاعات تجاری دقیق، عکس‌های با کیفیت بالا، به‌روزرسانی‌های منظم و پاسخ فعال به نظرات مشتریان پر شده است.

ساعات کاری تعطیلات را به‌روزرسانی کنید تا مطمئن شوید مشتریان می‌دانند چه زمانی باز هستید و چه زمانی نیستید.

صفحات فرود خاص موقعیت مکانی ایجاد کنید تا به سایت خود فرصتی برای رتبه بندی برای جستجوهای مبتنی بر مکان بدهید (به عنوان مثال، [Surprise dolls near Fargo North Dakota]).

کلمات کلیدی تعطیلات محلی را بهینه کنید و اطلاعات NAP (نام، آدرس، تلفن) را در موتورهای جستجو و دایرکتوری ها حفظ کنید.

با پرسیدن از مشتریان که آیا محصول شما را دوست دارند یا تجربه ای که از خرید در فروشگاه آنلاین شما داشته اند، نظرات مربوط به تعطیلات را تشویق کنید.

اشتباه شماره 6: فقدان محتوای با کیفیت بالا

اگر برندی با هزاران یا میلیون ها صفحه هستید یا در یک تیم کوچک کار می کنید، چیزهای زیادی در ظرف خود دارید و ممکن است برای ایجاد محتوای تعطیلات عجله کنید.

عجله کردن محتوا فقط برای انتشار آن ممکن است منجر به محتوای با کیفیت پایینی شود که تجربه، تخصص، معتبر بودن و قابل اعتماد بودن (EEAT) را نشان نمی دهد.

به‌علاوه، اگر محتوای باکیفیت ندارید که اولاً مربوط به افراد باشد، در معرض خطر قرار گرفتن توسط یک به‌روزرسانی الگوریتم اصلی هستید.

راه حل

راهنماهای هدیه جامعی ایجاد کنید که منحصر به فرد هستند و برای کاربران نهایی ارزش ارائه می دهند. به عنوان مثال، می توانید راهنمای هدیه برای مردان، زنان، بچه ها، پدربزرگ ها و مادربزرگ ها و غیره را تجزیه کنید.

توضیحات منحصر به فرد محصول را ایجاد کنید که با توضیحات رقبای شما متفاوت باشد.

اغلب اوقات، هنگامی که یک برند همان محصول را به عنوان رقبا می فروشد، توضیحات محصول یکسان است. جستجو کنید که مردم چه سوالاتی در مورد آن محصول می پرسند و آن را در توضیحات یا صفحه خود قرار دهید.

محتوای موجود را با اطلاعات جدید، نظرسنجی ها، اطلاعات، و پیوندها یا اشاره به سایت های معتبر به روز کنید. همیشه محتوایی برای مردم ایجاد کنید که مفید و مفید باشد، در مقابل محتوایی که طبیعی نیست.

اولویت بندی و برنامه ریزی کنید. ممکن است به همه چیز نرسید، اما اگر بتوانید بزرگ‌ترین پول‌سازان را بپوشانید، اگر سوزن را حرکت دهید و ترافیک باکیفیتی را که تبدیل می‌شود هدایت کنید، وضعیت مناسبی خواهید داشت.

تحقیقات کلمات کلیدی و تجزیه و تحلیل رقبا را برای کمک به اطلاع رسانی استراتژی محتوا انجام دهید.

درباره سال جاری و روندهای مرتبط در محتوای سئوی تعطیلات خود صحبت کنید، مانند “بهترین هدایای تعطیلات 2024”.

اشتباه شماره 7: نظارت فنی بر سئو

همه ما می دانیم که ممکن است اشتباهاتی رخ دهد، به خصوص در تعطیلات، زمانی که شما ترافیک زیادی دارید.

راه حل

یک رویکرد فنی همیشه فعال داشته باشید. نظارت و بهینه سازی سرعت سایت

اگر می بینید که صفحه محصول برتر شما به کندی بارگیری می شود، سعی کنید فوراً آن را برطرف کنید تا فروش و ترافیک بیشتری را افزایش دهید.

طرح محصول و پودر سوخاری را در محصولات تعطیلات خود پیاده کنید تا اطلاعات بیشتری در مورد محتوای خود به Google ارائه دهید.

از جابجایی مناسب اقلام موجود در انبار اطمینان حاصل کنید تا مشتریان بدانند چه انتظاری داشته باشند و چه زمانی اقلام در انبار باز می گردند.

اگر صفحات خطای 404 دارید، آنها را برطرف کنید، مطمئن شوید که URL ها 200 هستند و محتوایی را که افراد برای آن به سایت شما آمده اند بارگذاری کنید.

اشتباه شماره 8: استراتژی پیوند داخلی ضعیف

پیوند داخلی در این فصل ضروری است و می تواند صفحات مهم، به ویژه صفحات و تبلیغات ویژه تعطیلات را تقویت کند.

راه حل

یک صفحه مرکز تعطیلات ایجاد کنید و ناوبری را به‌روزرسانی کنید تا دسته‌های فصلی را مشخص کنید که تغییر نمی‌کنند.

آن را با استفاده از طرح خرده نان علامت گذاری کنید تا گوگل ناوبری سایت شما را درک کند.

CTAهای قوی برای افزایش ترافیک و فروش محصولات خود داشته باشید، به خصوص اگر از تخفیف استفاده می کنید، به عنوان مثال، 30٪ تخفیف را فقط برای شما باز کنید!

همچنین می توانید بین محتوای مربوط به تعطیلات پیوند برقرار کنید. به عنوان مثال، کلاه های بیسبال قرمز می توانند یک پیوند داخلی با کلاه های بیسبال صورتی داشته باشند، زیرا از نظر رنگ به اندازه کافی به هم نزدیک هستند.

اشتباه شماره 9: نادیده گرفتن داده های تاریخی

استفاده نکردن از داده های سال گذشته برای اطلاع رسانی استراتژی سئوی تعطیلات فعلی شما می تواند به فرصت های از دست رفته منجر شود.

راه حل

با استفاده از Google Analytics 4 یا سایر ابزارهای تجزیه و تحلیل، صفحات با عملکرد برتر سال گذشته را تجزیه و تحلیل کنید. این به شما کمک می کند تا تلاش های سئو خود را اولویت بندی کنید.

روندهای تاریخی کلمات کلیدی را مرور کنید. اطمینان حاصل کنید که محتوا و دارایی‌های مرتبط با آن شرایط را در سال جاری دارید.

استراتژی‌های تبلیغاتی موفقی را که در سال گذشته استفاده شده‌اند، شناسایی کنید که می‌توانید امسال برای ایجاد تعامل بهتر و فروش بیشتر استفاده کنید.

از داده های تحلیلی برای پیش بینی تقاضای موجودی استفاده کنید و یک استراتژی برای اقلام خارج از انبار یا افزایش فروش داشته باشید.

اشتباه شماره 10: نظارت بر عملکرد ناکافی

برخی از وب سایت ها ردیابی مناسبی برای فصل تعطیلات ندارند.

همه ما می دانیم که GA4 دست و پا گیر است، بنابراین با تیم تجزیه و تحلیل خود کار کنید تا مطمئن شوید که GA4 به درستی تنظیم شده است، رویدادها را ردیابی کرده و به طور صحیح به تحقیقات ارگانیک نسبت می دهد.

راه حل

یک حسابرسی تحلیلی و بررسی داده ها با تیم خود انجام دهید. معیارهای عملکرد را ردیابی کنید، فعالیت های رقبا را زیر نظر بگیرید، محتوای خود را آزمایش کنید، و برنامه ای برای پره های ترافیکی داشته باشید.

اشتباه شماره 11: ضعیف بهینه سازی موبایل

با توجه به اینکه اکثر مصرف کنندگان ایالات متحده از تلفن همراه خود برای خرید از آمازون و سایر خرده فروشان بزرگ استفاده می کنند، داشتن یک سایت تلفن همراه بهینه سازی ضعیف می تواند به رتبه بندی و تبدیل آسیب برساند.

راه حل

مطمئن شوید که سایت شما بهینه شده است، تجربه تلفن همراه خوبی را ارائه می دهد، به سرعت بارگیری می شود و فرآیند پرداخت سریع و آسان دارد.

بسته بندی

با نزدیک شدن به تعطیلات، برنامه ریزی اولیه برای موفقیت سئو بسیار مهم است.

برای موبایل و محلی بهینه سازی کنید و مطمئن شوید که سایت شما پایه فنی قوی دارد.

محتوایی با کیفیت بالا و برای افراد مفید بسازید و از داده های تاریخی برای پیش بینی روندهای سال قبل استفاده کنید.

سئو در مورد رتبه بندی نیست. این در مورد ارائه کاربران با محتوای مفید و یک تجربه کاربری یکپارچه است. اتخاذ این استراتژی ها به تبدیل ترافیک فصلی به فروش و ایجاد ارزش سئوی طولانی مدت برای سایت شما کمک می کند.

منابع بیشتر:


تصویر ویژه: maxbelchenko/Shutterstock



منبع

مطالب مرتبط