اعتصاب تعادل. دستیابی به حداکثر نتایج [Ebook]
جذب کاربران به وب سایت شما تنها نیمی از نبرد است.
وقتی به آنجا می رسند چه نوع تجربه ای دارند؟ آیا کاربران می توانند به راحتی آنچه را که نیاز دارند پیدا کنند؟
همه ما از تلاش برای پیمایش یک وبسایت با طراحی ضعیف احساس ناامیدی کردهایم – از انتظار در صفحات با بارگذاری آهسته تا کلیک روی محتوای سازمانیافته.
هنگامی که برای انجام ساده ترین کارها مجبور به حفاری عمیق هستید، شروع به کار معکوس می کند.
اطلاعات یک وب سایت باید به وضوح ارائه شده و به راحتی قابل دسترسی باشد. در غیر این صورت، کاربران به محض اینکه متوجه شوند نمی توانند آنچه را که جستجو می کنند پیدا کنند، به سرعت از آن خارج می شوند.
و اگر نتوانید مردم را جذب کنید، چه فایده ای برای جذب تعداد زیادی ترافیک وب دارد، چه برسد به اینکه تبدیل به آنها شود؟
چرا یک استراتژی بهینه سازی موتور جستجو را فقط برای رها کردن توپ در مورد تجربه کاربر اجرا کنید؟
برای سایت شما مهم است که بهترین های هر دو دنیا را داشته باشد: محتوای قابل هضم برای موتورهای جستجو و طراحی وب شهودی و کاربرپسند.
کلید موفقیت وب سایت ها ایجاد تعادل مناسب بین UX و SEO و یادگیری استفاده از قدرت ترکیبی آنهاست.
در جدیدترین کتاب الکترونیکی ما، “UX و SEO: افزایش قابلیت کشف آنلاین و تجربه کاربر با رویکرد ترکیبیلورن بیکر، بنیانگذار ژورنال موتورهای جستجو، توضیح می دهد که چگونه این دو مفهوم در کنار هم قرار می گیرند.
بیکر می نویسد: “اگر می خواهید محتوای شما از رقبای سرسخت پیشی بگیرد، به قدرت UX و SEO در کنار هم نیاز دارید.”
«آنها چنان محکم در هم تنیده شدهاند که نقطهای وجود ندارد که در آن یکی تمام شود و دیگری شروع شود. شما برای انجام سئو و بهینه سازی محتوا به یک طرز فکر UX نیاز دارید تا بتوان آن را در نتایج جستجوی مرتبط کشف کرد.
عامل UX: چگونه تجربه کاربر بر موتورهای جستجو تأثیر می گذارد
اتخاذ رویکرد کاربر اول یک راه موثر برای تقویت استراتژی بازاریابی جستجوی شما است.
بهینه سازی موتورهای جستجو دیگر تنها به استفاده از کلمات کلیدی مناسب و نشانه گذاری طرحواره نیست.
اگر کاربران در وب سایت شما تجربه کمتری دارند، چرا موتورهای جستجو به ارسال افراد به آنجا ادامه می دهند؟
گوگل با بهروزرسانیهایی مانند Core Web Vitals که نشان میدهد یک صفحه واقعاً برای کاربر چگونه ظاهر میشود، تمرکز خود را به قابلیت استفاده معطوف کرده است.
با هدف کاربر به عنوان نیروی محرک اصلی، موتورهای جستجو ارائه بهترین تجربه ممکن به جستجوگران را در اولویت قرار داده اند.
هدف اصلی گوگل این است که بهترین منبع را در مقابل مخاطبان مرتبط به دست آورد، که به معنای محتوای با کیفیت بالا و اصلی است که مرتباً در رتبه های بالاتری قرار می گیرد.
“هر جستجوی انجام شده یک تجربه کاربری خوب در محل کار است. این نتیجه ای است که انتظارات و نیازهای خاص جستجوگر را در آن لحظه برآورده می کند. کتاب الکترونیکی UX و SEO.
استفاده از قدرت ترکیبی UX و SEO
هم طراحی تجربه کاربر و هم بهینه سازی موتور جستجو برای عملکرد و سودآوری یک وب سایت بسیار مهم هستند.
سئو برای جذب کاربران بیشتر کار می کند، در حالی که فاکتورهای UX تعیین می کنند که آیا آنها تبدیل می شوند یا خیر.
تمرکز بر یکی و نه دیگری در نهایت می تواند رشد و نرخ تبدیل سایت شما را به خطر بیندازد.
اگر تمام تاکید شما بر جذابیت برای موتورهای جستجو باشد، بدون توجه به UX، این خطر را دارید که کاربران را از تجربه سایت خود ناراضی کنید.
برعکس، اگر مخاطبان شما تنها تمرکز استراتژی وب شما هستند، ممکن است سایر عناصر مهمی را که بر رتبه بندی جستجو تأثیر می گذارند نادیده بگیرید.
در پایان روز، بحث تعادل است.
هنگامی که آن رسانه خوشحال کننده را بین این دو پیدا کردید، سایت شما توسط موتورهای جستجو و کاربران به طور یکسان پاداش خواهد گرفت.
برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد رویکرد ترکیبی UX و SEO، کتاب الکترونیکی جدید ما همه چیزهایی را که باید بدانید را در خود دارد.
در داخل، یاد خواهید گرفت:
- چگونه UX و SEO با هم کار می کنند و چرا باید هر دو را در توسعه وب و استراتژی های بازاریابی دیجیتال در نظر بگیرید.
- UX چگونه در بهروزرسانیهای Google تأثیر میگذارد و چه چیزی را باید ردیابی کنید.
- هنگام ارزیابی UX و دسترسی ممیزی سایت خود چه مواردی را باید بررسی کنید.
- بهترین شیوه ها و افسانه های UX در مورد داده های رفتار کاربر.
برای ارتقای حضور وب خود و افزایش نتایج آماده اید؟ در این راهنمای مرجع سریع، منابع برتر ژورنال موتورهای جستجو در زمینه UX و SEO را خواهید یافت.
کپی خود را بگیرید و بیشتر کشف کنید!