الگوریتم های گوگل می توانند درک کنند که منابع در مورد یک واقعیت توافق کنند
الگوریتم Multitask Unified Model (MUM) گوگل اکنون قادر است تشخیص دهد که چه زمانی چندین منبع با کیفیت بالا بر روی یک واقعیت توافق دارند.
این بهروزرسانی برای MUM بخشی از تلاش مهمتر برای بهبود سواد اطلاعاتی در سراسر وب است.
یک نظرسنجی با پشتیبانی گوگل که توسط موسسه Poynter انجام شده است نشان می دهد که 62٪ از پاسخ دهندگان هر هفته با اطلاعات نادرست یا گمراه کننده مواجه می شوند.
برای کمک به افراد در جدا کردن واقعیت از داستان، گوگل چندین تغییر را در نتایج جستجو اعمال می کند.
در اینجا جزئیات کامل در مورد به روز رسانی های گوگل امروز اعلام شده است.
بهبود الگوریتم MUM گوگل
با بهبود الگوریتم MUM، Google میتواند بفهمد که چه زمانی چندین منبع در وب به اتفاق نظر میرسند.
این برای نتایج جستجو چه معنایی دارد؟
گوگل اکنون نمونه های برجسته خود را بررسی می کند تا ببیند آیا سایر منابع معتبر با این اطلاعات موافق هستند یا خیر.
Pandu Nayak، معاون جستجوی گوگل، توضیح می دهد که چگونه پیشرفت های الگوریتم MUM این امکان را فراهم می کند:
«سیستمهای ما میتوانند فراخوانهای قطعه (کلمه یا کلماتی که در بالای قطعه برجسته با فونت بزرگتر خوانده میشوند) را در برابر سایر منابع با کیفیت بالا در وب بررسی کنند، تا ببینند آیا توافق کلی برای آن فراخوانی وجود دارد، حتی اگر منابع از کلمات متفاوتی استفاده کنند. یا مفاهیمی برای توصیف یک چیز. ما متوجه شدیم که این تکنیک مبتنی بر اجماع به طور معناداری کیفیت و مفید بودن فراخوانهای قطعه برجسته را بهبود بخشیده است.
علاوه بر این، MUM می تواند به Google کمک کند تا با دقت بیشتری تعیین کند که چه زمانی درخواست ها بهتر ارائه می شوند بدون قطعه های برجسته
در نتیجه این بهروزرسانی، گوگل 40 درصد از راهاندازی قطعههای برجسته در این موارد کاهش میدهد.
کمک به جستجوگران برای شناسایی اطلاعات قابل اعتماد
همراه با بهروزرسانی MUM، Google ویژگیهای دیگری را برای کمک به جستجوگران در یافتن اطلاعاتی که میتوانند به آنها اعتماد کنند، معرفی میکند.
گسترش “درباره این نتیجه”
Google در حال گسترش ویژگی «درباره این نتیجه» با زمینه های بیشتری است، مانند:
- یک منبع چقدر گسترده است
- بررسی آنلاین در مورد منبع یا شرکت
- اینکه آیا نهاد دیگری مالک شرکت است یا خیر
- زمانی که سیستم های گوگل نمی توانند اطلاعات کافی در مورد منبع پیدا کنند
درباره این نتیجه اکنون در برنامه Google و به زبانهای بیشتری از جمله پرتغالی (PT)، فرانسوی (FR)، ایتالیایی (IT)، آلمانی (DE)، هلندی (NL)، اسپانیایی (ES)، ژاپنی (JP) در دسترس است. ، و اندونزیایی (ID).
توصیه های محتوا درباره شکاف های اطلاعاتی
یک توصیه جدید در نتایج جستجو به کاربران هشدار می دهد که اطلاعات قابل اعتماد کافی برای یک درخواست خاص وجود نداشته باشد.
Google نمونه ای از جستجوی مرتبط با تئوری توطئه را به اشتراک می گذارد که مشاوره محتوای جدید را راه اندازی می کند:
منبع: گوگل
تصویر ویژه: Andrii Yalanskyi/Shutterstock