الگوی طرح محتوا و نحوه تطبیق آن با نیازهای خود


توجه به کسب و کارتان برای اهدافتان، مستلزم آن است که به طور منظم محتوا را پست کنید. شما باید موارد مناسب را در زمان مناسب پست کنید تا بیشترین تاثیر را داشته باشید.

برنامه ارسال شما باید با تلاش های بازاریابی شما، با تمرکز بر نیازهای استراتژیک و نتایج پیش بینی شده شما سازگار باشد.

به عبارت دیگر، شما نیاز به یک برنامه محتوا دارید.

اما آن چیست؟ آیا این همان استراتژی محتوا است؟ چه نوع اطلاعاتی باید گنجانده شود؟ و چه چیزی یک برنامه محتوای خوب را از یک برنامه بد جدا می کند؟

برای پاسخ به تمام این سوالات و بیشتر – به علاوه آ قالب رایگان که می توانید دانلود کنید و به نیازهای خود سفارشی کنید، در ادامه بخوانید.

برنامه محتوا چیست؟

برنامه محتوا سندی است که تمام محتوای بازاریابی و دارایی های مورد نیاز برای اجرای استراتژی بازاریابی محتوای خود را تعریف می کند.

این شامل همه چیز از وبلاگ ها و پست های رسانه های اجتماعی گرفته تا تحقیقات بهینه سازی موتورهای جستجو و مقالات سفید می شود.

مستقیماً با قیف بازاریابی شما همسو می شود و هر دارایی شامل یکی از مراحل آن است: آگاهی، توجه، تبدیل و وفاداری.

چرا به برنامه محتوا نیاز دارید؟

محتوا بخش مهمی از بازاریابی است.

با ایجاد یک برنامه محتوا، ایجاد، همکاری و اجرای این محتوا را برای تیم خود آسان‌تر می‌کنید.

یک برنامه خوب به شما کمک می کند تخصیص منابع آینده را پیش بینی کنید و از تاخیرها و هزینه های غیر ضروری جلوگیری کنید.

استراتژی محتوا در مقابل طرح محتوا: تفاوت چیست؟

اگرچه نام‌های مشابهی دارند، اغلب با یکدیگر اشتباه گرفته می‌شوند و گاهی اوقات به اشتباه به عنوان اصطلاحات قابل تعویض استفاده می‌شوند، یک طرح محتوا نه همان استراتژی محتوا.

و بله، شما به هر دو نیاز دارید.

بنابراین، چه تفاوتی دارد؟

نکته اصلی که باید بدانید این است: استراتژی محتوای شما را تعریف می کند چگونه و چرا محتوا در استراتژی بازاریابی شما استفاده خواهد شد.

برنامه محتوایی شما تعیین می کند چی کی، و جایی که شما از دارایی های مختلف به عنوان بخشی از این استراتژی برای رسیدن به اهداف خود استفاده خواهید کرد.

اساساً، برنامه محتوای شما بلوک‌های ساختمانی (وبلاگ‌ها، اطلاع رسانی، گزارش‌ها و غیره) است که برای رسیدن به اهدافی که در استراتژی محتوای خود مشخص کرده‌اید (سرنخ بیشتر، افزایش فروش و غیره) استفاده می‌کنید.

شما باید قبل از شروع برنامه محتوایی خود استراتژی محتوای خود را مشخص کنید، زیرا برنامه محتوایی شما نحوه دستیابی به اهداف استراتژی را مشخص می کند.

چه اطلاعاتی در طرح محتوا گنجانده شده است؟

یک برنامه محتوای مؤثر باید اطلاعات مفیدی را در اختیار سازندگان محتوای شما قرار دهد که می توانند در هنگام توسعه دارایی ها از آنها استفاده کنند. یعنی باید به آنها بگوید:

  • محتوا برای چه کسی است – محتوای شما باید مخاطب داشته باشد. این بازاریابی ابتدایی است. برنامه محتوای شما باید به وضوح مشخص کند که دارایی های شما برای چه کسانی در نظر گرفته شده است و به گونه ای ساخته شده باشد که برای این اهداف جذاب باشد.
  • نحوه تحویل آن – آیا این یک پست وبلاگ است یا یک تبلیغ؟ پادکست یا تبلیغ پولی؟ بسته به وسیله نقلیه تحویل، محتوای شما اشکال مختلفی به خود می گیرد.
  • چه مشکلی را حل خواهد کرد – مخاطب هدف شما نیاز دارد. برنامه محتوای شما باید راه حلی برای این نیاز ارائه دهد و همچنین الهام بخش اهداف برای اقدام باشد.
  • چگونه ایجاد خواهد شد – آیا نویسنده محتوایی دارید که این قطعه را ایجاد کند یا آن را به یک فریلنسر برون سپاری خواهید کرد؟ چه کسی مسئول انتشار آن است؟ پاسخ به این سوالات مدیریت بودجه و گردش کار را آسان تر می کند.
  • هر گونه هزینه مرتبط – چه پرداخت به یک توسعه‌دهنده وب باشد، چه هزینه قرار دادن، یا اشتراکی که برای تحقیق لازم است، برنامه محتوای شما باید هزینه‌های مورد انتظار یا پرداخت‌های لازم برای ایجاد هر مورد را مشخص کند.

بسته به نیازتان، ممکن است بخواهید اطلاعاتی در مورد لحن، یادداشت‌هایی درباره ساختار و طرح‌بندی، تعداد کلمات، دسته‌ها و URL‌ها نیز درج کنید.

انواع مختلف محتوا را شامل شود

قبلاً ذکر شده است که چگونه هر قسمت از محتوا باید با مرحله خاصی از قیف بازاریابی شما هماهنگ باشد.

حال، بیایید به هر مرحله نگاه کنیم و در مورد انواع محتوایی که برای هر کدام بهترین کارایی دارند بحث کنیم.

اطلاع

این نوع محتوا به دنبال بالای قیف بازاریابی است.

این در مورد این است که به مشتریان بالقوه نشان دهید که وجود دارید و آنها را در مورد ویژگی هایی که شما را متمایز می کند آگاه کنید. محتوا باید به راحتی قابل مصرف و به اشتراک گذاری آسان باشد.

انواع رایج محتوای آگاهی عبارتند از:

  • پست های رسانه های اجتماعی
  • محتوای غنی از کلمات کلیدی برای سئو.
  • تبلیغات جستجوی پولی
  • پست های وبلاگی که فروش بالایی ندارند.

توجه

در مرحله دوم قیف، شما در حال پرورش سرنخ ها، ایجاد رابطه و ایجاد اعتماد هستید. در این مرحله، محتوای شما باید عمیق تر باشد و شواهدی از راه حل ها ارائه دهد.

محتوایی که برای مرحله بررسی به خوبی کار می کند شامل:

  • وبلاگ هایی که قدرت شما را ایجاد می کنند.
  • مقایسه محتوا
  • وبینارها

تبدیل

پیشتاز در قلاب است، اکنون زمان آن رسیده است که آنها را بچرخانید و فروش را کامل کنید. محتوا در این مرحله باید اطلاعاتی در مورد اینکه چرا مشتریان باید برند شما را انتخاب کنند، ارائه دهد.

انواعی که می توانند در این مرحله کمک کنند عبارتند از:

  • فروش، تبلیغات و کوپن.
  • پیشنهادات مشاوره
  • مطالعات موردی، مقالات، و کاغذهای سفید.

ایجاد برنامه محتوای خود

همانطور که قول داده بودیم، در اینجا یک الگوی برنامه محتوایی وجود دارد که می توانید آن را دانلود کرده و برای کسب و کار خود به کار ببرید.

اما نکته اینجاست – نیازهای شرکت شما منحصر به فرد است. فقط دانلود این طرح موثر نخواهد بود.

باید آن را با شرایط خاص خود تطبیق دهید.

مطمئن نیستم چجوری انجامش بدم؟

تو خوش شانسی ما همچنین یک راهنمای گام به گام مفید ارائه کرده ایم.

سفارشی کردن برنامه محتوای شما

1. تعیین کنید که هر قطعه برای رسیدن به کدام هدف تلاش می کند

تلاش برای همه چیز برای همه یک استراتژی وحشتناک است. این ضرب المثل قدیمی را به خاطر بسپارید، “یک جک از همه تجارت ها استاد هیچ کدام نیست.”

این امر به ویژه برای محتوای بازاریابی صادق است.

هر محتوایی که برنامه ریزی می کنید، و در نهایت ایجاد می کنید، باید هدف خاصی داشته باشد.

همانطور که در حال پر کردن برنامه محتوای خود هستید، به خاطر داشته باشید که با آن قطعه چه کاری انجام می دهید. اطمینان حاصل کنید که هر قسمت از محتوا به وضوح با مرحله خاصی از قیف بازاریابی شما مطابقت دارد.

2. مشخص کنید که مخاطب هدف کجاست

تصمیم بگیرید که چه کسی را هدف قرار می دهید و سپس بهترین راه برای رسیدن به آنها را بیابید. سپس، تعیین کنید که هر قطعه از محتوا می تواند در کجا قرار گیرد تا بیشترین تأثیر را داشته باشد.

به خاطر داشته باشید که انواع خاصی از محتوا در پلتفرم های خاص عملکرد بهتری خواهند داشت.

به عنوان مثال، کتاب الکترونیکی حرفه ای که قصد ایجاد آن را دارید، بیشتر از فیس بوک در لینکدین مورد توجه و تعامل بیشتری قرار می گیرد.

3. بودجه خود را در نظر بگیرید

هنگام تعیین زمان ایجاد و انتشار برخی از محتواها، به بودجه خود توجه داشته باشید.

به عنوان مثال، اگر در ماه آگوست یک نمایشگاه تجاری دارید که به سرمایه گذاری زیادی نیاز دارد، هم از نظر زمانی و هم از نظر مالی، ژوئن و جولای ممکن است بهترین زمان برای انجام پروژه های محتوایی با منابع فشرده نباشند.

یکی از مزایای طرح محتوا این است که در یک نگاه به شما اطلاعاتی در مورد پروژه های در حال انجام و آینده می دهد.

این را به سود خود استفاده کن.

4. A Cadence را تعیین کنید

به دست آوردن اعتبار و رشد مخاطبان نیاز به انتشار منظم محتوای تازه دارد.

متأسفانه، هیچ عدد جادویی برای آنچه که هست وجود ندارد. فقط شما می توانید تعیین کنید که چه چیزی برای شما و خواسته های مخاطبان شما بهتر است.

شما باید به برنامه خود نگاه کنید تا مشخص کنید چقدر زمان به شما اجازه می دهد تا به تولید و مدیریت محتوا اختصاص دهید.

سپس، خود را به جای اهدافتان قرار دهید و تصمیم بگیرید که چقدر از شما محتوا می خواهند.

در نهایت، در نظر بگیرید که فرکانس انتشار شما چگونه به شما در دستیابی به اهدافتان کمک می کند.

برای مثال، اگر می‌خواهید مخاطبان خود را افزایش دهید، احتمالاً باید بیشتر از زمانی که به دنبال حفظ وفاداری مشتری هستید، پست ارسال کنید.

5. یک جریان ایجاد کنید

شما نیاز به یک فرآیند تولید محتوا به وضوح تعریف شده دارید.

باید مشخص کند که هر فرد چه مسئولیتی در قبال آن دارد، چه کسی در هر مرحله دخیل است و فرآیندی را برای انتقال چیزها از یک فرد یا بخش به دیگری ایجاد کند.

بسیاری از سازمان‌ها استفاده از یک سیستم کد رنگی را برای این مرحله مؤثرتر می‌دانند.

چند نکته دیگر برای برنامه ریزی محتوا

اکنون که قالب طرح محتوای خود را دانلود کرده اید و آن را با شرایط منحصر به فرد خود سفارشی کرده اید، زمان آن رسیده است که برنامه ریزی و ایجاد آن محتوا را شروع کنید – خوب، تقریباً.

قبل از اینکه جهش کنید و شروع به ترسیم کلی هر دارایی و وثیقه ای که در سال آینده استفاده خواهید کرد، در اینجا به عنوان چند نکته نهایی که باید در نظر داشته باشید:

کد رنگ

از پیشنهاد صفحه‌گسترده‌های عملکرد پر رنگ استفاده کنید تا اطلاعاتی در یک نگاه در مورد هر قسمت از محتوا به شما ارائه دهد.

شما باید به راحتی بتوانید تشخیص دهید که یک قطعه در کجای فرآیند ایجاد قرار دارد، در کدام پلتفرم (پلتفرم‌ها) استفاده می‌شود و چگونه در استراتژی بازاریابی کلی شما قرار می‌گیرد.

سئو را فراموش نکنید

بسیاری از سرنخ های شما قرار است از طریق اینترنت به دست شما بیایند، به این معنی که بسیار مهم است که به آنها کمک کنید شما را پیدا کنند. هر محتوای دیجیتالی که ایجاد می کنید باید همیشه بهینه سازی موتورهای جستجو را در ذهن داشته باشید.

اطمینان حاصل کنید که کلمات کلیدی خود را بررسی کرده اید و در صورت امکان آنها را درج می کنید. سعی کنید محتوایی بسازید که با هدف جستجو مطابقت داشته باشد و مطمئن شوید که همه چیز ارزش ارائه می دهد.

از الهام گرفتن از صفحاتی که در حال حاضر رتبه بالایی برای کلمات کلیدی مورد نظر شما دارند، نترسید.

(به کلمه “الهام” توجه کنید. این به معنای دزدی نیست. تمام محتوای شما باید اصلی باشد.)

هر کانال را جداگانه در نظر بگیرید

هر کانال بازاریابی محتوا اهداف خاص خود را دارد. هنگام تعیین اینکه چه چیزی به کجا خواهد رفت، باید همیشه این موارد را در نظر داشته باشید.

با این اوصاف، مراقب فرصت‌هایی برای تغییر کاربری چیزها باشید. اگر می‌توانید با ارسال پیوندهایی به یک پست وبلاگ در چهار کانال مختلف رسانه‌های اجتماعی، تعامل ایجاد کنید، قطعاً باید.

یک فایل ایده نگه دارید

ایده های محتوای عالی می توانند در هر جایی به سراغ شما بیایند، اغلب زمانی که کمتر از آن انتظار می رود. برگه دیگری را به صفحه گسترده طرح محتوای خود اضافه کنید که در آن می توانید ایده هایی را برای محتوای آینده فهرست کنید.

کلمات کلیدی یک نقطه پرش عالی برای تولید ایده هستند. به کارهایی که برندهای دیگر انجام می دهند نگاه کنید. آیا می توانید رویکرد مشابهی داشته باشید؟

شاید شما یک ایده احمقانه دارید که در مورد آن جدی نیستید، اما می تواند الهام بخش شخص دیگری باشد.

هدف شما از فایل ایده‌تان این است که تا حد امکان ایده‌های بیشتری را جمع‌آوری کنید، به این معنی که هیچ کدام اشتباه نیست.

افکار نهایی

ایجاد یک برنامه محتوای موفق دشوار نیست، اما کمی کار می خواهد. با این حال، اگر در مورد دستیابی به اهداف بازاریابی خود جدی هستید، این کاری است که باید انجام دهید.

و آگاه باشید: موقعیت ها، اهداف و معیارهای شما در طول زمان تغییر خواهد کرد و محتوای شما باید در کنار آن تکامل یابد.

حالا برو بیرون و یه چیز عالی بساز.

منابع بیشتر:


تصویر ویژه: maybealice/Shutterstock





منبع

مطالب مرتبط