اولین افکار و استراتژی های بقا


برگه جدید حالت AI در نتایج Google ، که در حال حاضر فقط در ایالات متحده فعال است ، کاربران را قادر می سازد تا پاسخ AI را برای پرس و جو خود دریافت کنند.

می توانید در حالت AI یک سؤال دقیق بپرسید ، و Google یک پاسخ خلاصه ارائه می دهد.

Google AI حالت پاسخ برای این سؤال پاسخ حالت Google AI برای سوال [what are the best ways to grow your calf muscles]، ارائه خلاصه ای دقیق از تمرینات و نکات (اعتبار تصویر: باری آدامز)

گوگل توضیح می دهد که چگونه این پاسخ ها را در برخی از مستندات اخیراً منتشر شده است.

فرآیند مهم همان چیزی است که گوگل به عنوان تکنیک “فن پرس و جو” می نامد ، جایی که بسیاری از نمایش داده های مرتبط در پس زمینه انجام می شود.

نتایج حاصل از این نمایش داده شدگان مربوطه جمع آوری ، خلاصه و یکپارچه شده در پاسخ AI ایجاد شده برای ارائه جزئیات ، دقت و سودمندی بیشتر.

با بازی با AI Mode از زمان راه اندازی ، باید اعتراف کنم که بسیار خوب است. من پاسخ های مفیدی می گیرم ، اغلب با توضیحات مفصلی که اطلاعاتی را که به دنبال آن هستم به من می دهد. همچنین این بدان معناست که من نیاز به کلیک کمتر برای وب سایت های منبع استناد دارم.

باید اعتراف کنم که در بسیاری از موارد ، خودم تمایلی به کلیک بر روی صفحه وب منبع ندارم ، حتی اگر اطلاعات بیشتری بخواهم. ساده تر است که از حالت AI سؤال پیگیری کنید نه اینکه به یک صفحه وب کلیک کنید.

بخش اعظم وب برای حرکت بسیار چالش برانگیز شده است. با کلیک بر روی یک وب سایت ناشناخته برای اولین بار به این معنی است که مجبور به شجاعت یک دستکش بالقوه از فرم های وابسته به کوکی ، پاپ آپ های ثبت نام ایمیل ، پوشش های نصب برنامه ، فیلم های خودکار و موانع تبلیغات مزاحم است.

محتوایی که برای آن به صفحه آمده اید ، اغلب در پشت چندین موانع وارد شده پنهان می شود که کاربر متوسط ​​فقط در صورتی که واقعاً بخواهند آن محتوا را بخوانند ، با آن ادامه خواهد یافت.

و پس از آن در بسیاری موارد ، محتوا در واقع وجود ندارد ، یا ناقص است و کاملاً آن چیزی نیست که کاربر به دنبال آن بود.

حالت AI آن اصطکاک را از بین می برد. شما بیشتر مطالب را مستقیماً در پاسخ تولید شده AI دریافت می کنید.

شما هنوز هم می توانید در یک صفحه وب کلیک کنید ، اما اغلب ساده تر است که به سادگی از AI سؤال پیگیری خاص تری بپرسید. نیازی به شجاعت تجارب وب سایت غیرقابل استفاده نیست و از همه چیز به خطر می افتد.

حالت و اخبار هوش مصنوعی

برخلاف نمای کلی AI ، حالت AI خلاصه ای را برای تقریباً هر پرس و جو ، از جمله پرس و جوهای خاص اخبار ارائه می دهد:

پاسخ حالت AI برای پرس و جو پاسخ حالت AI برای [latest news] پرس و جو (اعتبار تصویر: باری آدامز)

با بازی با حالت هوش مصنوعی ، من پاسخ هایی را در مورد نمایش داده های خاص خبری مشاهده کرده ام که حتی منابع خبری را نیز ذکر نمی کنند ، اما فقط به ویکی پدیا پیوند دارند.

در مقابل ، SERP معمولی Google برای همان پرس و جو دارای یک جعبه داستانهای غنی با هفت خبری است.

با این نوع نتایج در حالت هوش مصنوعی ، ماندگاری اخبار حتی بیشتر کاهش می یابد.

در آنجا که در جستجوی ، می توانید برای چند روز پس از یک رویداد مهم خبری ، به یک کادر خبری برتر اعتماد کنید ، در حالت هوش مصنوعی ، منابع خبری می توانند به سرعت توسط پیوندهای ویکی پدیا جایگزین شوند. این امر بیشتر پتانسیل ترافیک را به ناشران خبری کاهش می دهد.

یک SERP Google برای یک SERP Google برای [who won roland garros 2025] با یک جعبه داستانهای برتر غنی در مقابل پاسخ حالت AI که فقط به ویکی پدیا پیوند دارد (اعتبار تصویر: باری آدامز)

در مورد تأثیر ترافیک حالت AI ، عدم اطمینان وجود دارد. من نمونه هایی از پاسخ های حالت AI را دیده ام که پیوندهای مستقیم به صفحات وب را با پاسخ ارائه می دهند ، که می تواند به کلیک بر روی کلیک کمک کند.

مطمئناً Google با آزمایش با حالت AI انجام نشده است. ما هنوز محصول نهایی را ندیده ایم ، و از آنجا که این یک ویژگی آزمایشی است که بیشتر کاربران با آن درگیر نیستند (به تصویر زیر مراجعه کنید) ، داده های زیادی در مورد CTR وجود ندارد.

به عنوان یک حدس تحصیل کرده ، انتظار می رود نرخ کلیک از حالت AI به منابع استناد شده آنها حداقل به اندازه کم و احتمالاً پایین تر باشد ، زیرا CTR از نمای کلی AI.

این بدان معنی است که ناشران به طور بالقوه می توانند ترافیک خود را از جستجوی Google 50 ٪ یا بیشتر ببینند.

پذیرش کاربر حالت AI

خبر خوب این است که به نظر می رسد اتخاذ کاربر از حالت AI کم است.

آخرین داده های مربوط به SOIKEWEB نشان می دهد که پس از رشد اولیه ، استفاده از برگه حالت AI در Google.com در ایالات متحده کمی فرو رفته است و اکنون بیش از 1 ٪ قرار دارد.

این باعث می شود تقریباً نیمی از محبوبیت برگه News را محبوب کند ، که یک برگه مخصوصاً محبوب در نتایج جستجوی Google نیست.

این ممکن است که کاربران Google از نمای کلی AI راضی باشند و در حالت AI نیازی به پاسخ های گسترده ندارند ، یا اینکه Google تأکید بصری کافی به حالت AI نداشته است تا استفاده زیادی را انجام دهد.

من گمان می کنم که Google ممکن است سعی کند حالت AI را برجسته تر کند ، و شاید به کاربران اجازه دهد از یک نمای کلی AI در حالت AI کلیک کنند (به همان روشی که می توانید از یک جعبه داستانهای برتر به برگه خبرها کلیک کنید) ، یا آن را برجسته تر در SERP پیش فرض آنها ادغام کنید.

هنگامی که اتخاذ کاربر از حالت AI افزایش می یابد ، این تأثیر به شدت توسط ناشران احساس می شود. مدیرعامل Google مجدداً تعهد خود را برای ارسال ترافیک به وب تکرار کرده است ، اما به نظر می رسد واقعیت با آن مغایرت دارد.

در برخی از جدیدترین مستندات خود در مورد هوش مصنوعی ، گوگل به شدت در مورد ترافیک کاهش یافته و ناشران را ترغیب می کند “[c]Onsider با نگاهی به شاخص های مختلف تبدیل در سایت شما ، خواه فروش ، ثبت نام ، مخاطب درگیر تر یا جستجوی اطلاعات در مورد تجارت شما. “بشر

استراتژی های بقای حالت AI

اتخاذ گسترده حالت AI ، به هر شکلی که ممکن است باشد ، می تواند پیامدهای تأثیرگذار برای ناشران وب داشته باشد.

سناریوی بدترین مورد ، بیشتر ترافیک جستجوی Google به وب سایت ها ناپدید می شوند. اگر حالت AI به عنوان پیش فرض جدید Google تبدیل شد ، انتظار داشته باشید که شاهد فروپاشی کلیک از نتایج جستجو به وب سایت ها باشید.

تمرکز شدید بر بهینه سازی برای دید در پاسخ های هوش مصنوعی باعث صرفه جویی در ترافیک شما نمی شود ، زیرا احتمالاً CTR برای منابع ذکر شده بسیار کم است.

به نظر من ، ناشران تقریباً سه استراتژی برای بقا دارند:

1. Google Discover

فید Discover Google ممکن است ضربه را تا حدودی نرم کند ، به خصوص با استفاده از مرورگرهای کروم دسک تاپ.

حضور گسترده کشف در کلیه دستگاه ها با یک مرورگر Chrome فرصت های بیشتری را برای ناشران فراهم می کند تا قابل رویت باشند و ترافیک را هدایت کنند.

با این حال ، اعتماد به Discover به عنوان منبع ترافیک می تواند عادت های بد را تشویق کند. بی اعتنایی به نوسانات ذاتی Discover ، حقیقت ناگوار این است که عناوین ClickBait و churnalism ارزان در FEED Discover خوب عمل می کنند.

کاهش اعتماد به جستجوی به نفع کشف ، استراتژی نیست که خود را به روزنامه نگاری با کیفیت تبدیل کند.

یک خطر واقعی وجود دارد که برای زنده ماندن از آخرالزمان جستجو ، ناشران پس از کشف کلیک به هر قیمتی ، تعقیب می کنند. من شک دارم که این منجر به پیروزی برای کیفیت محتوا شود.

2. تنوع ترافیک و درآمد

ناشران باید از کانال های بیشتری از کانال های بیشتر استفاده کنند تا فقط جستجو کنند. با توجه به انحصار عظیم Google در جستجو ، دستیابی به ترافیک متنوع یک چالش بوده است.

Google دروازه بان اکثر ترافیک وب است ، بنابراین مطمئناً ما روی به حداکثر رساندن آن کانال متمرکز شده ایم.

با خطر کمبود پتانسیل ترافیکی بسیار کاهش یافته از جستجوی Google ، سایر کانال ها نیاز به انتخاب Slack دارند.

ما قبلاً به کشف و خطرات آن اشاره کردیم ، اما فرصت های بیشتری برای انتشار مارک ها برای هدایت خوانندگان و رشد وجود دارد.

Paywalls برای بسیاری از ناشران اجتناب ناپذیر به نظر می رسد. در حالی که من طرفدار مدل های Freemium هستم ، ناشران باید برای خود تصمیم بگیرند که چه نوع مدل اشتراک را می خواهند اجرا کنند.

نکته مهم این است که آیا خروجی شما به طور عینی ارزش پرداخت هزینه را دارد یا خیر. این سؤالی است که معدود ناشران می توانند صادقانه به آنها پاسخ دهند ، بنابراین نظرات خارجی بی طرفانه برای تصمیم گیری مناسب در تجارت لازم است.

پادکست ها به سنگ بنای بسیاری از استراتژی های مخاطبان ناشران و به دلایل خوبی تبدیل شده اند. تولید آنها آسان است ، و شما به بسیاری از مشترکان نیاز ندارید که یک پادکست را از نظر اقتصادی امکان پذیر کنند.

یکی دیگر از قالب های محتوای که می تواند رشد معنی دار را به همراه داشته باشد ، ویدیو ، به ویژه ویدیوی کوتاه است که دارای پتانسیل چندگانه است (YouTube ، Tiktok ، اینستاگرام ، Discover).

خبرنامه های ایمیل یک کانال محبوب هستند و من گمان می کنم این فقط رشد خواهد کرد. روشی که بسیاری از روزنامه نگاران موفق به رشد مخاطبان وفادار در Substack شده اند ، گواهی بر پتانسیل این کانال است.

و در حالی که رسانه های اجتماعی سالهاست که راننده کلیدی ترافیک نبوده است ، اما هنوز هم می تواند تعداد بازدید کنندگان قابل توجهی را ارسال کند. در آن عناوین نمودار باز فیس بوک نخوابید (همچنین برای کشف نیز ارزشمند است).

3. بازدید مستقیم از برند

استراتژی سوم و احتمالاً مهمترین آن ، ساختن یک برند نشر قوی است که به طور فعال توسط مخاطبان شما جستجو می شود.

مهم نیست که ویژگی هایی که گوگل یا هر واسطه ای دیگر از آن استفاده می کند ، وقتی کسی می خواهد به وب سایت شما مراجعه کند ، مستقیماً به شما می آیند. حتی حالت هوش مصنوعی Google شما را از بازدید از سایتی که به طور خاص درخواست می کنید جلوگیری نمی کند.

جستجوی برند جستجوی برند برای [daily mail] در Google AI Mode پیوندی به صفحه اصلی سایت در بالای پاسخ (اعتبار تصویر: باری آدامز) فراهم می کند

قدرت برند به وفاداری مخاطبان تبدیل می شود.

یک ناشر قابل تشخیص ، متقاعد کردن خوانندگان خود برای نصب برنامه اختصاصی خود ، مشترک شدن در خبرنامه های خود ، تماشای فیلم های آنها و گوش دادن به پادکست های آنها آسان تر خواهد بود.

حضور برند قوی در وب نیز از قضا سنگ بنای بهینه سازی دید هوش مصنوعی است.

از این گذشته ، LLM ها مجدداً محتوای وب هستند ، بنابراین اگر برند شما به طور مکرر در وب ذکر شود (یعنی در داده های آموزش LLMS) ، به احتمال زیاد به عنوان منبع در پاسخ های تولید LLM ذکر می شوید.

دقیقاً نحوه ساخت یک برند انتشار آنلاین قوی ، سوال واقعی است. بدون مراجعه به مشخصات ، آنچه را که قبلاً بارها گفته ام تکرار می کنم: شما باید چیزی داشته باشید که مردم مایل به جستجوی فعال هستند.

اگر شما فقط ناشر دیگری هستید که همان خبرهایی را که دیگران نیز در حال نوشتن آن هستند ، می نویسد ، بدون چیزی که شما را منحصر به فرد و ارزشمند می کند ، می خواهید اوقات بسیار بدی داشته باشید. بدترین چیزی که می توانید به عنوان ناشر باشید فراموشی است.

در اینجا نیز خطر وجود دارد. در تلاش برای پذیرایی از یک بخش هدف خاص ، یک ناشر می تواند قربانی “جذب مخاطبان” شود: به مخاطبان خود آنچه را که می خواهند بشنوند به جای آنچه درست است ، تغذیه کنید. ما در حال حاضر نمونه های زیادی از این را به ضرر روزنامه نگاری واقعی می بینیم.

این یک خطای خطرناک است که حتی بزرگترین مارک های خبری برای حرکت در آن دشوار است.

بهینه سازی برای هوش مصنوعی

در مقاله قبلی خود ، کمی در مورد نحوه بهینه سازی برای نمای کلی هوش مصنوعی نوشتم.

من در این مقاله در مقالات بعدی با نکات بیشتر ، چه فنی و چه سرمقاله ، برای بهینه سازی برای دید هوش مصنوعی گسترش خواهم داد.

منابع بیشتر:


این پست در ابتدا در SEO برای Google News منتشر شد.


تصویر برجسته: بهترین کار/شاتر



منبع

مطالب مرتبط