اگر ضررهای رتبهبندی بهروزرسانی اصلی یک جریمه ملایم باشد، گوگل پاسخ میدهد
پاتوق ساعات اداری Google سؤالی در مورد بهروزرسانیهای الگوریتم و اینکه آیا رتبهبندی یک سایت تحت تأثیر منفی با «جریمهای ملایم» سرکوب میشود، ارائه شد.
شخصی که این سوال را می پرسد به یک پنالتی ملایم اشاره کرد، که عبارتی است که چندین سال است که وجود دارد اما واقعاً یک چیز نیست.
آنها همچنین به رنج بردن از یک “پرچم” که به سایت آنها اختصاص داده شده است اشاره می کنند، که به این اشاره دارد که گوگل سایت را به نوعی علامت گذاری کرده است، همانطور که در پرچم گذاری شده است.
سوال اینجاست:
هر دو وبسایت من تحت تأثیر بهروزرسانیهای مختلف قرار گرفتهاند، حدود 90 درصد سقوط کردهاند و از نوعی پرچم رنج میبرند که سایتهای ما را تا زمانی که مجازات نرم برداشته نشود، سرکوب میکند.
یا … آیا حتی یک مجازات نرم وجود دارد؟ “
این هم جواب:
خیر، بهروزرسانیهای نامگذاریشدهای که در صفحه بهروزرسانیهای رتبهبندی در Search Central منتشر میکنیم، به هیچ وجه جریمه نیستند.»
این تایید میکند که هر افت رتبهای مرتبط با بهروزرسانی نامگذاری شده گوگل جریمه نیست و هرگز نباید به آن فکر کرد زیرا این چیزی نیست که اتفاق میافتد.
کارمند گوگل توضیح داد که چرا این یک پنالتی نیست:
“آنها تنظیماتی برای الگوریتم های رتبه بندی ما هستند، بنابراین کیفیت بالاتر و نتایج مرتبط تری را برای کاربران جستجو نشان می دهند.
اگر سایت شما پس از به روز رسانی در رتبه بندی افت کرده است، دستورالعمل های کلی ما را برای محتوا دنبال کنید.
نگاهی بیندازید که چگونه می توانید سایت خود را به عنوان یک کل، هم از منظر محتوا و هم از منظر تجربه کاربر بهبود بخشید، و ممکن است بتوانید دوباره رتبه خود را افزایش دهید.
به روز رسانی و رفع محتوای اصلی
کارمندان گوگل در ابتدا توصیه کردند که وقتی یک سایت پس از بهروزرسانی الگوریتم اصلی رتبهبندی را از دست میدهد، چیزی برای اصلاح وجود ندارد.
گاهی اوقات، ما تغییرات گسترده ای در الگوریتم اصلی خود ایجاد می کنیم. ما در مورد آنها اطلاعرسانی میکنیم زیرا توصیه عملی این است که چیز خاصی برای «رفع» وجود ندارد، و ما نمیخواهیم صاحبان محتوا به اشتباه سعی کنند چیزهایی را تغییر دهند که مشکلی ندارند…. https://t.co/ohdP8vDatr
— Google SearchLiaison (@searchliaison) 11 اکتبر 2018
اما در عین حال آنها همچنین به بهبود محتوا توصیه کردند که تا حدودی پیامرسانی مختلط است.
ما درک می کنیم که کسانی که پس از تغییر به روز رسانی اصلی عملکرد کمتری دارند، ممکن است همچنان احساس کنند که باید کاری انجام دهند. ما پیشنهاد می کنیم بر روی اطمینان از ارائه بهترین محتوایی که می توانید تمرکز کنید. این چیزی است که الگوریتم های ما به دنبال پاداش دادن هستند….
— Google SearchLiaison (@searchliaison) 11 اکتبر 2018
کارمند Google در پاتوق (فکر میکنم گری ایلیز است) به کسانی که در رتبهبندی افت کردهاند توصیه کرد که روی بهبود رتبهبندی تمرکز کنند.
این توصیه منطقی است زیرا ظاهر کردنکیفیت بالاتر و نتایج مرتبط تر” نشان می دهد که الگوریتم بر روی محتوا تمرکز می کند.
پنالتی نرم
من بیش از 22 سال است که در صنعت جستجو هستم و اصطلاح “جریمه نرم” یک چیز واقعی نیست.
پنالتی نیم نسخه وجود ندارد. یک سایت یا جریمه می شود (با یک اقدام دستی) یا نه.
این یک عبارت جامع است که چیزی را بدون توضیح واقعی توضیح می دهد، مانند عبارت “مشکل موتور”.
افت رتبه بدون پنالتی می تواند به دلایل مختلفی ایجاد شود:
- مسائل مربوط به محتوا
- بهبود در نحوه درک گوگل از عبارت های جستجو
- مسائل کیفی
- یک رقیب به سادگی محتوای بهتری دارد
در ساعت ۱۵:۰۸ دقیقه پاتوق ساعتهای اداری Google را تماشا کنید/گوش دهید.
تصویر برجسته توسط Shutterstock/Luis Molinero