با کاهش نرخ کلیک ، نمای کلی AI افزایش می یابد
یک مطالعه جدید در مورد رفتار جستجوی Google ، تغییرات در نرخ کلیک در صنایع را بررسی می کند. داده ها با افزایش نمای کلی AI (AIOS) در نتایج جستجوی Google ارتباط دارد.
تحقیقات از رتبه بندی وب پیشرفته (AWR) نشان می دهد که AIOS در 42.51 ٪ از نتایج جستجو در Q4 ظاهر شده است که نسبت به سه ماهه قبلی 8.83 درصد افزایش یافته است.
با این افزایش ، نرخ کلیک برای نمایش داده های اطلاعاتی به میزان قابل توجهی کاهش یافت.
وب سایت های موجود در چهار موقعیت برتر برای جستجو با استفاده از اصطلاحاتی مانند آنچه ، چه زمانی ، کجا ، و چگونه شاهد کاهش ترکیبی 7.31 درصد در نرخ کلیک دسک تاپ بود.
نویسنده مطالعه دن پاپا می گوید:
“این افزایش در نمای هوش مصنوعی ممکن است بر نرخ های کلیک برای لیست های ارگانیک تأثیر بگذارد ، زیرا محتوای اطلاعاتی به طور فزاینده ای توسط این خلاصه های تولید شده توسط AI غلبه می کند.”
در اینجا اطلاعات بیشتر در مورد مطالعه و یافته های وب سایت شما چیست.
صنعت شکاف صنعت
این مطالعه نشان می دهد که موفقیت سئو به طور فزاینده ای وابسته به صنعت است.
به عنوان مثال ، سایت های قانون و سیاست 38.45 ٪ CTR را در موقعیت یک ثبت کردند ، در حالی که سایت های علمی 19.06 ٪ برای همان رتبه دریافت می کنند. این شکاف تقریباً در یک چهارم سه برابر شد.
تغییر CTR در بخش های زیر مشاهده شد:
- قانون و سیاست: بالاترین افزایش موقعیت اختصاصی Q4 با افزایش 7.39 درصد CTR برای موقعیت های برتر دسک تاپ ، در کنار 68.66 ٪ تقاضای جستجوی بالاتر.
- علم: بزرگترین کاهش CTR Q4 با موقعیت های دسک تاپ برتر 6.03 درصد کاهش یافته است ، در حالی که کاهش 37.63 ٪ در تقاضای جستجو را تجربه می کند.
- مشاغل: علیرغم تقاضای جستجو بیش از سه برابر (334.36 ٪) ، سه موقعیت برتر دسک تاپ یک امتیاز 4.34 درصد در CTR را از دست دادند.
- خرید: فصل تعطیلات باعث افزایش 142.88 درصدی تقاضای جستجو شد ، اما سایت های برتر با رتبه های برتر به ترتیب CTR 1.39 و 1.96 درصد در دسک تاپ و موبایل کاهش یافته اند.
- آموزش: کیسه مخلوط با موقعیت های برتر که تقریباً 6 ٪ در CTR کسب می کنند در حالی که موقعیت های 2-3 کاهش یافته است ، همه در حین افزایش ترافیک.
فقط بخش های تجاری و سبک و مد شاهد افزایش تقاضای جستجو و بهبود CTR ها بودند و آنها را در یک بازار چالش برانگیز نقاط روشن و نادر ایجاد می کند.
دسک تاپ در مقابل موبایل
این گزارش همچنین به الگوهای رفتاری بین دستگاه ها می پردازد.
در حالی که CTR دسک تاپ برای نمایش داده های اطلاعاتی کاهش یافته است ، موبایل روندهای متضادی را نشان می دهد ، در حالی که سایت های رده های برتر 1.81 درصد امتیاز کسب می کنند.
تغییرات خاص دستگاه در صنایع متعدد ظاهر شد. به عنوان مثال ، وب سایت های هنری و سرگرمی شاهد افت 1.01 درصدی در CTR دسک تاپ اما یک امتیاز موبایل 2.28 درصدی برای موقعیت یک بودند.
طول پرس و جو همچنین بر رفتار کلیک متفاوت در دستگاه ها تأثیر گذاشت.
پرس و جوهای دم بلند (چهار یا چند کلمه کلیدی) CTR با تجربه در دسک تاپ برای موقعیت های 2-3 کاهش می یابد. در مقابل ، نمایش داده شدگان تک کلمه ای تقریباً دو درصد در CTR در موبایل برای موقعیت های برتر کسب کردند.
چرا این مطالعه مهم است
این یافته ها نشان می دهد که رتبه بندی شماره 1 همان ترافیکی را که یک بار انجام داده است تضمین نمی کند. صنعت ، نوع پرس و جو و ویژگی های SERP (به ویژه نمای کلی AI) همه پتانسیل کلیک را بر روی آن قرار می دهد.
AWR پیشنهاد می کند عمق پیکسل (تا چه اندازه کاربران باید برای دیدن لیست شما حرکت کنند) در کنار رتبه بندی برای پیش بینی دقیق تر ترافیک.
این مهم است که این شکاف های عملکرد گسترده را به ویژه برای محتوای اطلاعاتی که با AIO های Google رقابت می کنند ، حساب کنیم.
روش مطالعه
تحقیقات پیشرفته رتبه بندی وب میانگین CTR از Q4 2024 تا Q3 2024 را با هم مقایسه کرد. این شامل داده هایی از بازارهایی مانند ایالات متحده و انگلیس بود که تغییرات CTR را با تقاضای جستجوی صنعت پیوند می داد.
با استفاده از ابزار AIO رایگان AWR ، این مطالعه نشان داد 8.83 درصد افزایش در حضور نمای کلی هوش مصنوعی. نمایش داده شدگان توسط هدف ، طول و 21 عمودی صنعت برای شناسایی الگوهای رفتاری کاربر طبقه بندی شدند.
برای اطلاعات بیشتر ، مطالعه کامل را بخوانید.
تصویر برجسته: jack_the_sparrow/Shutterstock