بهترین روش های سئو گوگل برای وب سایت های خبری
دانیل ویزبرگ و چری پروماوین، مدافعان جستجوی گوگل، اخیراً در ویدئویی درباره بهترین شیوه ها برای وب سایت های خبری، بینش های ارزشمندی را به اشتراک گذاشته اند.
گوگل قصد دارد به سازمان های خبری کمک کند تا دید محتوای خود را افزایش دهند و ترافیک بیشتری را افزایش دهند.
این چیزی است که تیم Search Advocate برای به دست آوردن حضور قابل توجهی در سطوح جستجو و اخبار توصیه می کند.
جایی که اخبار در گوگل ظاهر می شود
Waisberg و Prommawin ویدیو را با روشن کردن نحوه نمایش محتوای خبری در Google آغاز میکنند.
آنها دو مکان کلیدی را که در آن محتوای Google News میتواند نمایش داده شود، برجسته کردند داستان های برتر و اخبار برگه
چرخ فلک داستان های برتر، یک ویژگی جستجو برای نمایش محتوای خبری مرتبط و با کیفیت، از نظر ظاهری بر اساس درخواست، دستگاه و مکان کاربر متفاوت است.
برگه News بر نتایج مرتبط با اخبار متمایز از خود Google News متمرکز است.
آنها سپس به چهار عنصر متداول نتیجه جستجو پرداختند که سازندگان محتوا می توانند بر آنها تأثیر بگذارند.
این شامل:
- نتایج متنی
- نتایج غنی
- نتایج تصویر
- نتایج ویدیویی
این زوج بر اهمیت درک مخاطبان خود در تصمیمگیری برای سرمایهگذاری تلاشها تأکید کردند، و تجزیه و تحلیل دادهها برای این فرآیند بسیار مهم است.
نکات سئو برای وب سایت های خبری
در ارائه نکات سئو برای وب سایت های خبری، تیم Search Advocate بر اهمیت تولید محتوای مفید و قابل اعتماد ایجاد شده برای افراد و نه موتورهای جستجو تاکید کرد.
Waisberg و Prommawin در مورد اهمیت عوامل EEAT (تجربه، تخصص، اقتدار، و اعتماد) در اولویت بندی محتوا بحث کردند.
پروماوین می گوید (تاکید از من است):
“تجربه نشان می دهد که سازنده محتوا تا چه اندازه تجربه دست اول یا زندگی لازم را برای موضوع دارد…
تجربه و تخصص نشان می دهد که سازنده محتوا تا چه اندازه دانش یا مهارت لازم برای موضوع را دارد…
اقتدار نشان می دهد که سازنده محتوا یا وب سایت تا چه حد به عنوان منبعی برای موضوع شناخته می شود…
اعتماد کنید مهمترین عضو EEAT است. حتی اگر سازنده محتوا بسیار با تجربه، متخصص و معتبر باشد، کلاهبرداری مالی همیشه غیرقابل اعتماد خواهد بود.
با توجه به بهینهسازیهای فنی، Waisberg و Prommawin توصیه میکنند که تاریخ انتشار را با استفاده از دادههای ساختاریافته برای کمک به Google در درک بهتر زمانی که مقاله منتشر شد یا بهطور اساسی بهروزرسانی شد، ارائه دهید.
در نهایت، آنها توصیه میکنند که یک وبسایت پیرامون اخبار جاری و اطمینان از استفاده از تصاویر و ویدیوهای مرتبط ایجاد کنید.
واجد شرایط بودن برای Google News
ناشران باید معیارهای واجد شرایط بودن Google News را داشته باشند تا در داستانهای برتر یا برگه اخبار ظاهر شوند.
این معیارها شامل سطوح بالای EEAT، سابقه ثابت تولید محتوای مرتبط با اخبار و پایبندی به خطمشیهای Google News است.
شفافیت برای این خطمشیها بسیار مهم است، به این معنی که باید اطلاعات روشنی درباره نویسندگان، انتشارات و ناشر ارائه شود.
پیوندهای خروجی، Paywalls، و بیشتر
Waisberg و Prommawin بر لزوم حفظ تبلیغات و سایر مطالب تبلیغاتی از فراتر رفتن از محتوای خبری و تمایز مکانهای پولی تأکید میکنند.
اگر پیوندهای محتوای هرزنامه، پولی یا تولید شده توسط کاربر در سایتی بدون برچسب گذاری باقی بماند، می تواند خط مشی های هرزنامه Google را نقض کند.
برای اینکه محتوا قابل جستجو باشد، بسیار مهم است که گوگل بتواند محتوا را در پشت دیوارهای پرداخت بخزد و فهرست کند.
پیادهسازی متر، دیوار پرداخت یا دیوار ورود با استفاده از دادههای ساختاری مناسب میتواند به Google کمک کند تا محتوای paywalled را از پنهانسازی متمایز کند.
Waisberg و Prommawin با تشویق ناشران به بازدید از وب سایت Google News Initiative برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد چگونگی موفقیت در جستجو، به پایان رسید.
منبع: یوتیوب