بهروزرسانی نظرات آوریل 2023 رسماً به پایان رسیده است
بهروزرسانی بررسیهای آوریل 2023 Google در 25 آوریل 2023 به پایان رسید و برای بسیاری از ناشران که تحت تأثیر قرار گرفته بودند، به بهروزرسانی نسبتاً مهمی پایان داد.
هر گونه نوسانات رتبه بندی جستجوی حکایتی که پس از آن تاریخ مشاهده می شود باید به عنوان بخشی از ریزش رتبه بندی روزانه در نظر گرفته شود.
این اطلاعیه در داشبورد رسمی وضعیت جستجوی گوگل منتشر شد.
این اعلان کمگفتهای است که برای خیلیها بهروزرسانی پیامد آن بود:
“حادثه موثر بر رتبه بندی
بهروزرسانی بررسیهای آوریل 2023 را منتشر کرد.حادثه در 2023-04-12 ساعت 09:00 شروع شد و در 2023-04-25 ساعت 11:24 به پایان رسید (همه زمان ها ایالات متحده / اقیانوس آرام است).
DATE TIME DESCRIPTION
25 آوریل 2023 11:24 PDTعرضه تا 25 آوریل 2023 کامل شد.
بهروزرسانی نظرات Google آوریل 2023
بهروزرسانی بررسیهای آوریل 2023 به این دلیل قابل توجه بود که اکنون بیش از محصولات فقط تأثیر میگذارد.
این الگوریتمی است که گوگل از آن به عنوان “سیستم بررسی” یاد می کند که صفحات وب را بررسی می کند که محصولات، خدمات، مقصدها، بازی ها، فیلم ها و موارد دیگر را توصیه می کند.
راهنمای رسمی در مورد الگوریتم سیستم بررسی گوگل بیان می کند:
«سیستم بررسی برای ارزیابی مقالات، پستهای وبلاگ، صفحات یا محتوای مستقل شخص اول مشابه که با هدف ارائه توصیه، ارائه نظر یا ارائه تحلیل نوشته شدهاند، طراحی شده است.
نظرات شخص ثالث، مانند نظرات ارسال شده توسط کاربران در بخش نظرات صفحه محصول یا خدمات را ارزیابی نمی کند.”
سیستم بررسی بر اساس صفحه به صفحه کار می کند، اما اگر محتوای اصلی سایت مرور باشد، می تواند به ارزیابی کل سایت تغییر مکان دهد.
گوگل یک راهنمای به نام، نوشتن نظرات با کیفیت بالا نوشت تا به ناشران کمک کند تا بفهمند گوگل چگونه یک بررسی با کیفیت خوب را شناسایی می کند.
خواندن این راهنما بسیار مهم است، زیرا هدف کمک به کسانی است که میخواهند در جستجوی Google و سایر سطوح رتبهبندی شوند، با فهرستی طولانی از بهترین اقداماتی که باید دنبال شوند.
به روز رسانی در 12 آوریل 2023 آغاز شد و تا ساعت 11:24 صبح به وقت PDT در 25 آوریل 2023 ادامه داشت.
یکی از اعضای انجمن WebmasterWorld ارزیابی خود را از بهروزرسانی بررسیها در واکنش به اعلام پایان عرضه ارائه کرد:
«بهروزرسانی چندمین بار بررسی به پایان رسید:
هیچ چیز مثبتی برای گفتن وجود ندارد، بنابراین فعلا این کار را نمی کنم.
این تعجب آور نیست زیرا شکایات زیادی در مورد این به روز رسانی وجود داشت.
روز قبل در 24 آوریل 2023، چند نفر در انجمن به اشتراک گذاشتند که چقدر این به روز رسانی برای آنها بد بوده است.
یکی از اعضا ارسال کرد:
«دیدن دوباره افتهای بزرگ. ما به همان سطوح قبل از بهروزرسانی اصلی ماه مارس بهبود یافتیم و اکنون نوسانات بزرگی را در پیش گرفته است.
ترافیک موبایل ما کمی افزایش یافته و ترافیک دسکتاپ بسیار کاهش یافته است.
به نظر میرسد تبدیلها ثابت هستند، اما تعداد بازدیدها و کلیکهای کمتری در GSC نشان داده شده است.
مطمئن نیستم چه خبر است، اما واقعاً میتوانم برای مدتی از ثبات استفاده کنم.
شرکت ما در حال حاضر مشکلات زیادی را پشت سر می گذارد و مطمئناً این کمکی نمی کند.
و یکی دیگر از اعضای انجمن پاسخ داد:
کل میزان از دست دادن ترافیک من مربوط به ایالات متحده آمریکا / کانادا است و در چند قسمت پر ترافیک سایت متمرکز شده است.
ایالات متحده امروز صبح -45٪ است و مهمترین صفحه فرود من امروز -88٪ است.
به نظر می رسد که صفحه اصلی مانند چند صفحه فرود دیگر در حال بهبود است … اما بالا و پایین است.
من نمیدانم چرا چنین ضررهای شدیدی وجود دارد… من جستجو میکنم و خودم را دقیقاً همان جایی که همیشه بودم میبینم، هیچ تغییر رتبهبندی گزارش نشده است… اما GSC یک واگرایی بزرگ بین کلیکها (به سمت پایین) و برداشتها (افزایش) نشان میدهد.
انتشار بهروزرسانی Google به پایان رسید – اکنون چه میکنید؟
سایتهایی که تحت تأثیر بهروزرسانی سیستم بررسی قرار گرفتهاند، ممکن است نیاز داشته باشند محتوا و روشهای خود را صادقانه ارزیابی کنند.
من می گویم ممکن است زیرا این به روز رسانی بر روی بررسی متمرکز شده است. بنابراین اگر صفحات آسیبدیده شامل نمیشوند شما بررسی ها یا نظرات ممکن است دلیل آن چیز دیگری باشد.
بررسیهای اشخاص ثالث، مانند نظرات تولید شده توسط کاربر، به عنوان بخشی از الگوریتم سیستم بررسی ارزیابی نمیشوند.
مشخص کنید کدام کلمات کلیدی و صفحات مربوطه تحت تاثیر قرار گرفته اند تا مشخص شود که آیا کاهش ترافیک با صفحات وب آسیب دیده که حاوی نظرات هستند مطابقت دارد یا خیر.
توصیههای گوگل تاکید میکند که بررسیها باید بر اساس ارزیابیهای واقعی از خدمات، محصولات یا چیزهایی باشد که بررسی میشوند.
تجربه در مورد آنچه که بررسی میشود، کلید موفقیت در سیستم رتبهبندی نظرات است.
مواردی مانند اندازه گیری ها، مقایسه ها، در صورت وجود، مهم هستند. تجزیه و تحلیل اصلی و سیگنال های تخصص نیز مهم هستند.
اسناد گوگل در مورد این سیستم رتبه بندی می گوید:
«سیستم بررسی برای اطمینان از اینکه مردم به جای محتوای نازکی که مجموعهای از محصولات، خدمات یا چیزهای دیگر را خلاصه میکند، نظراتی را مشاهده میکنند که تحقیقات عمیق را به اشتراک میگذارند، کار میکند.
سیستم بررسی برای ارزیابی مقالات، پستهای وبلاگ، صفحات یا محتوای مستقل شخص اول مشابه که با هدف ارائه توصیه، ارائه نظر یا ارائه تحلیل نوشته شدهاند، طراحی شده است.»
یک کیفیت مهم و احتمالاً ناامیدکننده در مورد سیستم بررسی این است که یک الگوریتم بهروزرسانی مداوم نیست.
سایتهایی که تحت تأثیر قرار میگیرند و اصلاحاتی را اعمال میکنند ممکن است تا بهروزرسانی بعدی تغییری در رتبهبندی مشاهده نکنند.
اگر صفحات وب آسیبدیده در نظر شما خوب به نظر میرسند، ممکن است وقت آن رسیده باشد که از شخصی که با سایت مرتبط نیست نگاهی به آن بیاندازد.
اینکه شخص دیگری به چیزی نگاه کند می تواند به فرد کمک کند چیزهایی را که آشکار نیستند تشخیص دهد. وقتی شک دارم برای چیزی که من آن را بررسی واقعیت می نامم با دوستانم در تماس هستم.
تصویر برجسته توسط Shutterstock/Ivelin Radkov