بهینه سازی نقشه سایت و تاثیر آن در سئو سایت آموزش بهینه سازی نقشه سایت XML پونه مدیا | xeroseo
اضافه کردن سایت مپ جدید و اگر همه چیز به درستی انجام شده باشد، اطلاعاتی را روی نقشه سایت خود در این صفحه و در زیر بخش “Submitted Ssitemaps” خواهید دید. برای معرفی سایت مپ به گوگل وارد حساب کاربری خود در کنسول جستجوی گوگل شوید. آدرس این صفحه در نقشه سایت وجود دارد اما زمانی که ربات های گوگل به آن مراجعه می کنند، هیچ محتوای ارزشمندی را در آن مشاهده نمی کنند. سایت مپ XML به گوگل و دیگر موتورهای جست و جو میگوید که محتواهای سایت شما آخرین بار کی به روز رسانی شدهاند. (تاریخ آخرین به روز رسانی برای گوگل و به طور کلی برای سئو اهمیت ویژهای دارد). سایت مپ XML به گوگل و دیگر موتورهای جست و جو میگوید که دقیقاً چه صفحاتی و چه محتواهایی ایندکس شوند.
- در این حالت، گوگل به سختی می تواند تمام محتوای وب سایت شما را بخواند .
- شما میتوانید با استفاده از تگ hreflang در مورد نسخههای زبان جایگزین URLها، این مورد را به گوگل اطلاع دهید.
- با کمک نقشه میتوانستیم مسیر حرکت خودمان را تعیین کنیم، زمان حرکت را مدیریت کنیم و همه اطلاعات تاریخی و جذاب را یکجا به دست آوریم.
- اگر نقشه سایت داشته باشیم ولی آن را به گوگل معرفی نکنیم این گزارشات فعال نخواهند شد.
همانند مجله خبری زیرو سئو نقشه سایت استاندارد، فایل ایندکس نیز شامل تگهای الزامی و اختیاری است. در یک فایل ایندکس معتبر نیز کدهای XML با تگ آغازین استاندارد شروع میشود. این تگ با تگ “” دنبال خواهد شد که حاوی صفت “xmlns” است که طرح کلی XML فایل ایندکس را تعریف میکند.
۲. Google XML Sitemaps
برخی از سرویسهای مدیریت محتوا میتوانند بطور نقشه سایت تولید کنند. این نقشهها هرگاه که یک صفحه یا نوشته به سایتتان افزوده یا از آن حذف میشود، بهروزرسانی میشوند. اگر CMS شما به صورت پیشفرض این کار را نمیکند، معمولا افزونههایی هستند که نقشه سایتتان را برایتان ایجاد میکنند. این قسمت در واقع یک محفظه برای تمام URLهای موجود در نقشه است. همچنین این خط به خزندههای موتورهای جستجو استاندارد به کار گرفته شده را اعلام میکند. بیشتر نقشههای سایت استاندارد 0.9 را به کار میگیرند که مورد قبول گوگل، یاهو و مایکروسافت است.
ساختار نقشه سایت به صورت xml
این فایل بر مدیریت بودجه خزش و سرعت ایندکس یا بهروزرسانی صفحات تاثیرگذار است و البته تا زمانی که صفحات ما ایندکس نشوند هیچ شانسی برای حضور در نتایج جستجو ندارند. پس از ثبت نقشه سایت، لیست سایت مپهای ما به صورت زیر نمایش داده میشود. برای درک بهتر هر کدام از اعداد مشخصشده در تصویر را با هم بررسی میکنیم. البته به یاد داشته باشیم که سئو فقط محتوا یا لینکسازی نیست. ساخت نقشه سایت و معرفی آن به گوگل نیز یکی از مباحث جذاب در حوزه سئو تکنیکال است که نه بر جایگاه سایت بلکه بر سرعت دیدهشدن آن توسط گوگل تاثیرگذار است. نقشهای که به کمک آن بتوانند در سریعترین زمان ممکن صفحات را بررسی و ایندکس کنند.
برخی از سایت های بزرگ مانند فروشگاه های اینترنتی، برای اینکه بتوانند قسمت های مختلف سایت خود را بهتر به مخاطبان معرفی کنند، از نقشه سایت با پسوند html استفاده میکنند. کاربران میتوانند در این فایل به دور از ظاهر گرافیکی و احتمالا گیج کننده سایت، به قسمت مورد نظر خود دست پیدا کنند. اگرچه مکان خاصی را در صفحات نتایج موتور جستجو تضمین نمی کند، اما تمام محتویات صفحه وب شما را در دسترس موتورهای جستجو قرار می دهد. و این به ربات های موتورهای جستجو کمک می کند که وب سایت شما را خزنده کنند و به طور بالقوه شانس شما را برای رتبه بندی در SERP ها افزایش دهند.