بینش هوش مصنوعی مولد از جستجوی Google Central Live In Tokyo
تیم جستجوی گوگل، Google Search Central Live را، اولین رویداد حضوری ژاپن از زمان کنفرانس وبمستر 2019، سازماندهی کرد.
#SearchCentralLive توکیو در شرف آغاز است و ما نمیتوانیم بیشتر از این هیجانزده باشیم! بنابراین! زیاد! مردم! 😍 pic.twitter.com/HSOS7bFZJ3
— مرکز جستجوی Google (@googlesearchc) 16 ژوئن 2023
صاحبان وبسایتها، بازاریابان دیجیتال، توسعهدهندگان وب و متخصصان سئو در این رویداد از 15 تا 16 ژوئن شرکت کردند، که به عنوان بستری برای بحث در مورد بهترین شیوههای بهینهسازی وبسایت و سئو و همچنین فرصتی برای یادگیری از کارشناسان صنعت و تیم جستجوی Google بود.
شرکتکنندگان این فرصت را داشتند که با پزشکان آنلاین از مناطق مختلف تعامل داشته باشند، درباره آخرین پیشرفتها در جستجوی Google اطلاعاتی کسب کنند و در مورد بهبود عملکرد جستجوی وبسایت خود بحث کنند.
در حالی که این رویداد برای اهداف پوشش خبری در معرض دید مطبوعات قرار نداشت، دارای صف بندی متنوعی از سخنرانان از جمله کارمندان گوگل و کارشناسان بود. سخنرانان دانش و تخصص خود را در مورد عملکرد وب سایت و بهینه سازی نتایج جستجوی گوگل به اشتراک گذاشتند.
موارد زیر اطلاعاتی از این رویداد است که تحت هشتگ #SearchCentralLive در توییتر به اشتراک گذاشته شده است.
جستجوی گوگل و هوش مصنوعی مولد
هوش مصنوعی! هوش مصنوعی! هوش مصنوعی!#SearchCentralLive pic.twitter.com/y8SAD579KN
— 長崎あずさ (@_azuazu) 16 ژوئن 2023
همانطور که انتظار می رفت، بسیاری از توییت های #SearchCentralLive حول محور هوش مصنوعی می چرخید.
چندین توییت از این رویداد شامل نظرات گری ایلیس، تحلیلگر گوگل در مورد هوش مصنوعی مولد بود.
اسلاید جالبی که از این رویداد در توییتر به اشتراک گذاشته شد، شامل یک یادآوری مهم برای نوشتن برای انسان ها بود، نه ربات ها.
ユーザーのためにコンテンツをhttps://t.co/XOhIDp4ZfU#SearchCentralLive pic.twitter.com/XCpOjGRkRb
— TAHAYU (@tahayu55wd) 16 ژوئن 2023
Google SearchLiasion تقریباً 12 ساعت بعد در پاسخ به اخیراً همان یادآوری را به اشتراک گذاشت مقاله که ظاهرا صاحبان فروشگاه های تجارت الکترونیک را تشویق می کند تا برای روبات ها محتوا تولید کنند.
اگر محتوا ایجاد میکنید، یک یادآوری: برای موفقیت با جستجوی Google، محتوای خود را برای افراد، نه رباتها ایجاد کنید. این مدتها توصیه ما بود. برای تازهسازی، به راهنماییهای ما در مورد ایجاد محتوای مفید، قابل اعتماد و در اولویت افراد مراجعه کنید: https://t.co/NaRQqb1SQx
— Google SearchLiaison (@searchliaison) 16 ژوئن 2023
سؤالات متداول Google درباره هوش مصنوعی Generative
یک شرکت کننده به اشتراک گذاشته شده است پیوندی به سندی از Google که به سؤالات متداول در مورد هوش مصنوعی مولد پاسخ می دهد.
گوگل در آن موارد زیر را در مورد هوش مصنوعی مولد و مدل های زبان بزرگ توضیح داد.
- هوش مصنوعی مولد به مدلهای یادگیری ماشینی اشاره دارد که میتوانند از آنچه از دادهها آموختهاند برای ایجاد محتوای جدید مانند متن، تصاویر، موسیقی و کد استفاده کنند. آنها از طریق الگوهای موجود در داده ها یاد می گیرند.
- مدلهای زبان بزرگ (LLM) مدلهای هوش مصنوعی مولد هستند که میتوانند کلمات بعدی متن را بر اساس الگوهایی که یاد گرفتهاند پیشبینی کنند.
- LLM ها پایگاه داده یا سیستم های بازیابی اطلاعات نیستند. آنها پاسخ هایی را بر اساس الگوهای آموخته شده خود تولید می کنند، بنابراین پاسخ های آنها می تواند حاوی خطاهای واقعی باشد.
- ایمنی و خطرات LLM باید از طریق اقداماتی مانند فیلتر کردن دادههای آموزشی، تنظیم دقیق مدلها و پاسخهای واقعیتسنجی مدیریت شود.
- LLM ها برای یادگیری الگوها بر روی مقادیر زیادی داده آموزش می بینند – هر چه داده ها متنوع تر باشند، عملکرد مدل بهتر است.
- LLM ها ذاتاً اطلاعاتی را که تولید می کنند درک نمی کنند. پاسخهای آنها که به نظر میرسد احساسات یا نظرات را نشان میدهد، از الگوهایی ناشی میشود که از دادههای خلقشده توسط انسان آموختهاند.
- LLM ها زمانی که پاسخ های نادرست و به ظاهر منسجم را به دلیل اطلاعات ناکافی مرتبط ایجاد می کنند، “توهم” می کنند. توهمات را می توان کاهش داد اما نمی توان به طور کامل از آن جلوگیری کرد.
- کاهش تعصب در مدلهای هوش مصنوعی مولد شامل بهبود آنها با دادههای متعادلی است که دیدگاهها و دیدگاههای متنوع را نشان میدهند.
گزارش کاربر کیفیت جستجوی به روز شده
Google اخیراً فرمی را بهروزرسانی کرده است که به کاربران جستجوی Google امکان میدهد هرزنامه را گزارش کنند تا مطمئن شود نتایج جستجو مطابق با ضروریات جستجوی Google هستند.
شرکتکنندگان فرم بازخورد جدیدی را به اشتراک گذاشتند که شامل گزینههایی برای محتوای هرزنامه، رفتار هرزنامه، فریب، کیفیت پایین، لینکهای پولی یا سایر تاکتیکهای سوءاستفاده از جستجو است. همچنین دارای ویژگی ارسال انبوه برای ارسال حداکثر پنج صفحه در یک گزارش است.
داشبورد وضعیت جستجو
پیوند مفید دیگری که توسط چندین شرکت کننده به اشتراک گذاشته شد مربوط به داشبورد وضعیت جستجوی Google بود. این داشبورد وضعیت فعلی خزیدن، نمایهسازی، رتبهبندی و ارائه مشکلاتی را که ممکن است بر صاحبان وبسایت تأثیر بگذارد را نشان میدهد.
صحبت های رعد و برق سریع
علاوه بر صحبتها و ارائههای آموزنده، این رویداد ویژگیهای منحصربهفردی مانند جلسات گفتگوهای لایتنینگ را ارائه میکرد.
این جلسات از قالب های کنفرانس سنتی منحرف شده و شامل ارائه های کوتاه و سریع بود. هر یک از سخنرانان دارای محدودیت زمانی 7 دقیقه و تعداد محدودی اسلاید برای انتقال ایده های خود، ترویج گفتگوها و همکاری های بین رشته ای بود.
یک جلسه گفتگوی رعد و برق استفاده از چت هوش مصنوعی در محل کار، که نشان می دهد بسیاری از کارگران نمی دانند که چگونه از چت ربات های هوش مصنوعی برای کارهای درست استفاده کنند. سخنران توصیه می کند که چت هوش مصنوعی برای ایده پردازی، نوشتن، کدنویسی، ترجمه و خلاصه سازی بهترین است.
به عنوان یک مثال کاربردی عالی، من از Google Translate (که از هوش مصنوعی استفاده می کند) برای ترجمه بسیاری از توییت ها، اسلایدها و اسناد مربوط به رویداد استفاده کردم.
میتوانید گفتگوهای لایتنینگ بیشتری را در YouTube مشاهده کنید، از جمله موارد اخیر در کنسول جستجو برای سایتهای خبری.
بینش ارزشمند برای صاحبان وب سایت
傘もらった!!
かわいい!!!#SearchCentralLive pic.twitter.com/F5kZ2NKsc0— きくながまさし/SEOする人 (@web_masashi) 16 ژوئن 2023
به طور کلی، رویداد Google Search Central Live یک پلت فرم ارزشمند برای صاحبان وب سایت، توسعه دهندگان وب و متخصصان سئو فراهم کرد تا دانش خود را از جستجوی Google افزایش دهند و عملکرد وب سایت خود را بهبود بخشند.
این رویدادها با طیف متنوعی از سخنرانان، محتوای مناسب و فرصتهای شبکه، میتوانند تجربهای سازنده و جذاب برای شرکتکنندگان باشند.
تصویر ویژه: Daboost/Shutterstock