تا کنون چه تاثیری داشته است؟
گوگل روزانه یک یا دو تغییر در الگوریتم های خود منتشر می کند. اکثر آنها قابل توجه نیستند.
و چند بار در سال، گوگل به طور رسمی “به روز رسانی اصلی” را اعلام می کند.
به روز رسانی اصلی به تغییرات گسترده در الگوریتم و سیستم های گوگل اشاره دارد که باعث نوسانات قابل توجه در نتایج جستجو می شود.
این مقاله خلاصهای بهروز از تأثیر بهروزرسانی اصلی ماه می 2022 بر صنایع، عبارتهای جستجو و صفحه نتایج جستجو است.
برندگان و بازندگان برای ارائه بینش ها و پیوندهای اضافی برای کمک به وب سایت شما برای بازیابی از تأثیر این تغییرات تجزیه و تحلیل می شوند.
اصطلاحات به روز رسانی اصلی
هیچ کس ماهیت دقیق بهروزرسانیهای اصلی را نمیداند، مگر اینکه Google به ما بگوید، همانطور که در گذشته با بهروزرسانی Speed یا Freshness به ما گفته بود.
برای تجزیه و تحلیل تأثیر بهروزرسانی اصلی Google بر نتایج جستجوی ارگانیک، میتوانیم به دو چیز نگاه کنیم: قابلیت مشاهده و نوسان.
Visibility به ما نشان می دهد که یک دامنه در نتایج جستجوی گوگل وجود دارد.
هنگامی که معیار دید افزایش می یابد، یک سایت برای کلمات کلیدی با حجم بالا رتبه بندی می شود که احتمالاً کلیک ها را جذب می کنند.
برعکس، کاهش شاخص دید به این معنی است که دامنه در حال از دست دادن کلمات کلیدی است.
میزان افزایش یا کاهش شاخص دید به عنوان “نوسان” شناخته می شود.
ما میتوانیم بگوییم که بهروزرسانیهای اصلی چه زمانی روی یک وبسایت تأثیر میگذارند، زیرا معیار دید در طول یک دوره تعریفشده که با اعلام Google همسو است، به شدت افزایش یا کاهش مییابد.
با در نظر گرفتن این دو عبارت، بیایید دادههای Semrush Sensor و شاخص دید Sistrix را مشاهده کنیم تا ببینیم در مورد بهروزرسانی May Core 2022 چه چیزهایی میتوانیم یاد بگیریم.
صنایع تحت تاثیر
بازاریابان در اوایل راهاندازی نوسانات و کاهش ترافیک در سایتها را مورد بحث قرار دادند.
دادههای حسگر Semrush نشان داد که بهروزرسانی می 2022 در مقایسه با آخرین بهروزرسانی اصلی در نوامبر 2021 ملایم بود.
موردی اوبرشتاینرئیس بخش برندسازی سئو در Wix، دادههای Semrush Sensor را در 01 ژوئن بررسی کرد و هیچ شاخصی پیدا نکرد که بهروزرسانی می 2022 صنایع خاصی را هدف قرار دهد.
من از اوبرشتاین پرسیدم که چه نوساناتی نشان می دهد که یک به روز رسانی یک جایگاه خاص را هدف قرار می دهد، و او پاسخ داد که فکر نمی کند گوگل عمودهای خاصی را هدف قرار می دهد. که این یک عدد سخت نیست، بلکه یک روند ثابت در بین انواع محتوا در آن عمودی است.
اوبرشتاین توصیه میکند که مردم به آنچه در سطح صفحه اتفاق میافتد نگاه کنند، «…زیرا تا زمانی که به تغییر رتبهبندی خاص (کلمه کلیدی) نگاه نکنید، واقعاً نمیتوانید تشخیص دهید که چه اتفاقی در حال رخ دادن است.»
عبارت جستجو تحت تأثیر قرار گرفت
در طول یک وبینار Wix، مارکوس توبر، بنیانگذار Searchmetrics، با استفاده از داده های حسگر Semrush، نوسانات رتبه را بر اساس هدف کلمه کلیدی تجزیه کرد.
هدف کلمه کلیدی را می توان به چهار دسته اصلی تقسیم کرد:
- اطلاعاتی: پاسخی برای یک سوال یا اطلاعات کلی پیدا کنید.
- Navigational: یک سایت یا صفحه خاص را پیدا کنید.
- تجاری: برندها یا خدمات را بررسی کنید.
- تراکنشی: یک اقدام یا خرید را کامل کنید.
اینجا جدید است @semrush داده هایی که @marcustober فقط در طول ما به اشتراک گذاشته شد @Wix وبینار در مورد نوسانات رتبه از به روز رسانی هسته می 2022…. هر نیت!
من هرگز ندیدهام که دادههای نوسان رتبهای به این شکل تجزیه شوند… خیلی جالب است! pic.twitter.com/MW5YZPxUPC
— Mordy Oberstein 🇺🇦 (@MordyOberstein) 28 ژوئن 2022
این نمودار عبارتهای جستجوی اطلاعاتی (یک پاسخ) و تراکنشی (یک خرید) را نشان میدهد که در طول بهروزرسانی اصلی می 2022، بیش از 50 درصد نوسان داشتند.
یافتههای توبر با افرادی که در شاخص دید SISTRIX شاهد برد و باخت بودیم، مطابقت دارد که در ادامه به بررسی آن خواهیم پرداخت.
برنده و بازنده
ما میتوانیم برندگان و بازندههای زیر را بر اساس شاخص دید Sistrix (رتبهبندی کلمات کلیدی بر اساس حجم جستجو و احتمال کلیک) مشاهده کنیم.
برندگان
برندگان به عنوان کسانی که در بین 20 وب سایت برتر با تغییر دید مطلق در بریتانیا تعریف شدند.
تجارت الکترونیک برند بزرگ
تجارت الکترونیک موضوعی محبوب برای گفتگو در رسانه های اجتماعی بوده است و شاخص دید Sistrix UX از این گفتگو پشتیبانی می کند.
وبسایتهای خردهفروشی مارکدار مانند آمازون، eBay و Etsy در جدول بالا بهعنوان بیشترین تغییر در دید مطلق دیده میشوند.
آنها بیشتر از “ویترین فروشگاه” فرضی آنلاین استفاده می کنند.
این گسترش حضور برند و سه بهروزرسانی بررسی محصول در سال گذشته ممکن است افتی را که صاحبان سایتهای وابسته تجربه میکنند توضیح دهد.
وبسایتهای تجارت الکترونیک برندهای بزرگ (آمازون، eBay و Etsy) که برنده شدند، از سایتهای کوچکتر در اجرای طرح کامل محصول پیشی میگیرند.
این یافته با نوسانات 51 درصدی در جستارهای جستجوی تراکنش (خرید) به اشتراک گذاشته شده توسط مارکوس توبر مطابقت دارد.
ویدئو
سایت های ویدئویی مانند یوتیوب، تیک تاک، دیزنی پلاس، هالو و توییچ به میزان قابل توجهی افزایش یافتند.
TikTok چشمگیرترین رشد را داشت – خط قرمز که در زیر مشاهده می شود – با افزایش کلی 133٪.
این پدیده به آنچه که ما در مورد چگونگی تکامل اینترنت می دانیم نقش می بندد.
مردم تماشای آنلاین ویدیوها را دوست دارند و گوگل در حال حاضر ویدیوهای میلیون ها سایت مختلف را فهرست بندی می کند.
آنها می توانند ویدیوها را در صفحه اصلی نتایج جستجو، نتایج جستجوی ویدیویی، تصاویر Google و Discover پیدا کنند.
در طول یکی از قسمتهای پادکست «Off The Record» در ماه مارس، مدیر محصول Google، دانیل مارشاک، گفت: «ما فکر میکنیم این نوع محتوا میتواند برای بسیاری از انواع مختلف جستوجوها مفید باشد، و ما در حال آزمایش کردهایم که چگونه آن را بیشتر به کاربران نشان دهید.”
بازنده ها
بازنده ها به عنوان گروه هایی تعریف شدند که کاهش قابل توجهی در شاخص دید Sistrix را تجربه کردند.
ناشران اخبار و رسانه
در میان 30 وب سایت خبری تحلیل شده، استیو پین، مدیر بازاریابی در Sistrix، برای اکثر ناشران اخبار و رسانه ها ضرر کلی پیدا کرد.
این از دست دادن در درجه اول متأثر از کلی نویسانی بود که در مورد همه چیز می نویسند. به عنوان مثال، اخبار افراد مشهور، نتایج ورزشی، آب و هوا، اقتصاد، و مشاوره شغلی.
در مثال ارائهشده در زیر، میتوانید مشاهده کنید که مستقل.co.uk برای دایرکتوری /topic خود بسیار تقویت شده است، در حالی که رقیب dailymail.co.uk (بدون صفحه فرود موضوعی) مخازن است.
Malte Landwehr، معاون سابق محصولات در Searchmetrics توضیح داد: «گوگل میداند که ممکن است آخرین اخبار نیکس را داشته باشید، اما به این معنی نیست که شما همان چیزی هستید که مردم به دنبال آن هستند. [queries like] “سایه چشم”… به دنبال آن هستند.”
وب سایت های مرجع
وبسایتهای مرجع – از جمله فرهنگهای لغت، ویکیپدیا، اشعار، و سایتهای عکس استوک – از جمله بازندگان بودند.
لندور توضیح میدهد که میتوانید این صفحات (صفحات مرجع) را بهعنوان «بکپر» برای Google در نظر بگیرید.
در حالی که یک صفحه از نوع تعریف ممکن است بر اساس TF-IDF، Word2Vec یا رویکردهای مشابه مرتبط به نظر برسد، آنها به ندرت با هدف جستجو مطابقت دارند.
این یافته توسط آنچه مارکوس توبر در مورد کلمات کلیدی اطلاعاتی با نوسانات 54 درصدی یافته است، پشتیبانی می شود.
ویژگی های جدید SERP
ممکن است متوجه نتایج غنی متفاوتی در SERP برای پرس و جوهای تراکنش در قالب شبکه بصری شده باشید.
به نظر می رسد تصاویر کوچک یک محصول است و وقتی روی یک محصول کلیک می کنید، یک پانل دانش با گزینه های خرید باز می شود.
قالب گرید ابتدا در اواخر مارس 2022 در تلفن همراه مشاهده شد و اکنون در دسکتاپ ظاهر می شود. میتوانید خودتان آن را با درخواستهای مربوط به محصول مانند «کیسه خواب» یا «برس نقاشی» آزمایش کنید.
در حالی که این ویژگیهای خرید جدید را میتوان چند روز قبل از اعلام رسمی بهروزرسانی ماه مه 2022 مشاهده کرد، ذکر آنها ضروری است، زیرا بدون شک بر ترافیک الکترونیکی تأثیر میگذارند – و به راحتی میتوان تأثیرات بهروزرسانی اصلی را نادرست توصیف کرد.
ظهور Visual SERP: این چه معنایی برای بازاریابان دارد
بهروزرسانیهای اصلی تغییراتی هستند که برای بهبود کلی نتایج جستجوی Google و کمک به Google برای همگام شدن با ماهیت در حال تغییر نحوه جستجوی افراد ایجاد میشوند.
اگر افتی در رتبهبندی خود مشاهده کردید، این یک سیگنال غیرقابل انکار است که باید محتوای خود را بهروزرسانی کنید تا با هدف جستجوی فعلی مطابقت داشته باشد و با بهروزرسانیهای صنعت خود همراه باشید.
در اینجا خلاصه ای از آنچه می بینیم در حال تغییر است.
نتایج جستجوی ویدیو: مرز جدید SEO
تقاضا برای محتوای ویدئویی در حال افزایش است. یک مطالعه اخیر نشان داد که 73٪ از مردم ترجیح می دهند یک ویدیوی کوتاه را تماشا کنند تا در مورد یک محصول یا خدمات بیاموزند.
و گوگل آن را می داند.
ویدیوها قبلاً در چندین مکان در Google ظاهر می شوند. و، اظهارات قبلی مارشاک را به خاطر بسپارید: اینکه گوگل در حال آزمایش با نحوه نمایش محتوای ویدیویی بیشتر به کاربران است.
(علاقه مند به یادگیری نحوه کمک به گوگل برای یافتن و واکشی محتوای ویدیوی شما هستید؟ این 5 روش برتر SEO ویدیو را کشف کنید.)
اطلاعات محصول را با ریچ اسنیپت ها تجسم کنید
در مطالعهای در مورد بهروزرسانی اصلی ماه می، پرس و جوهای جستجوی تراکنش (خرید) نوسانی 51 درصدی را نشان دادند.
صاحبان وب سایت های تجارت الکترونیک می توانند نتایج جستجوی خود را با اضافه کردن نشانه گذاری طرحواره بهبود بخشند.
انجام این کار با ارائه اطلاعات اضافی مانند قیمت ها یا رتبه بندی به خریداران بالقوه کمک می کند.
به عنوان مثال، افراد بیشتری ممکن است بر روی یک نتیجه جستجو کلیک کنند که رتبهبندی بررسی بالایی را نشان میدهد، زیرا اثبات اجتماعی مثبتی را ارائه میدهد.
شما می توانید اطلاعات محصول خود را با افزودن داده های ساختاریافته به صفحات محصول خود تجسم کنید.
Google Shopping Visual Grid Format
بر کسی پوشیده نیست که رفتار خرید در دو سال گذشته به شدت تغییر کرده است. به عنوان مثال، فروش تجارت الکترونیک در سال 2020 43 درصد افزایش یافته است.
صدها میلیون نفر روزانه در حال جستجوی پرس و جوهای تراکنش هستند و گوگل در حال آزمایش راه های جدیدی برای دریافت محصولات در مقابل افرادی است که آنها را جستجو می کنند.
چند روز قبل از اعلام رسمی بهروزرسانی Google May 2022، میتوانیم محصولات را در یک شبکه بصری ببینیم که به پانل دانش ذکر شده در بالا باز میشود.
اگر علاقه مند به رشد کسب و کار خود با این ویژگی ها هستید، این قسمت از SEJ Show with را بررسی کنید دوان براون، مشارکت کننده SEJ، در مورد چگونگی تسلط بر مرکز تجاری Google.
افکار نهایی
امیدوارم پوشش بهروزرسانی ماه مه 2022 در اینجا مفید باشد. اگر وب سایت شما تحت تأثیر منفی قرار گرفته است، توصیه اکید Google را در مورد نحوه ارزیابی محتوای خود پس از به روز رسانی اصلی مطالعه کنید.
به یاد داشته باشید، آنچه در بالا نوشتم یک فرضیه است. یک حدس آموزشی مبتنی بر داده های در دسترس عموم.
آیا دید سایت شما با به روز رسانی می 2022 بهبود یافت یا کاهش یافت؟ به ما اطلاع دهید توییتر، لینکدین یا فیسبوک.
تصویر ویژه: JaaaK/Shutterstock