تجزیه و تحلیل +546000 بررسی اجمالی هوش مصنوعی


مرورهای هوش مصنوعی مهم‌ترین عامل تغییر سئو از زمان تلفن همراه است – شاید تا کنون.

تا به حال، ما فاقد مجموعه ای از داده های نماینده برای تجزیه و تحلیل کامل نحوه عملکرد AIO ها (نمایش های AI) بوده ایم.

به لطف داده‌های انحصاری Surfer، من بزرگترین تجزیه و تحلیل AI Overviews را با بیش از 546000 ردیف و +44 گیگابایت داده انجام دادم.

داده ها با وضوح شگفت انگیزی پاسخ می دهند که چه کسی، چرا و چگونه در AIO رتبه بندی شود. در موارد دیگر، پرسش‌های جدیدی را مطرح می‌کند که می‌توانیم به دنبال پاسخگویی و اصلاح درک خود از نحوه موفقیت در AIO باشیم.

ریسک‌ها زیاد است: AIOها بسته به طراحی استناد و قصد کاربر، می‌توانند منجر به کاهش قابل‌توجه ترافیک 10-٪ شوند.

از زمان عقب نشینی AIO دو هفته پس از راه اندازی اولیه در پایان ماه مه، آنها به آرامی در حال افزایش هستند.

اعتبار تصویر: Lyna™

داده ها

مجموعه داده شامل 546513 ردیف، 44.4 گیگابایت و بیش از 12 میلیون دامنه است. هیچ اکتشاف شناخته شده ای از یک مجموعه داده قابل مقایسه وجود ندارد.

  • 85 درصد پرس و جوها و نتایج به زبان انگلیسی هستند.
  • 253710 نتیجه زنده هستند (بخشی از SGE، محیط بتا گوگل نیست)، 285000 نتیجه بخشی از SGE هستند.
  • 8297 کوئری AIOها را برای SGE و غیر SGE نشان می دهد.
  • داده ها شامل پرس و جوها، نتایج ارگانیک، دامنه های ذکر شده و پاسخ های AIO هستند.
  • مجموعه داده در ژوئن استخراج شد.

محدودیت ها:

  • این امکان وجود دارد که ویژگی‌های جدید گنجانده نشده باشد زیرا AIOها همیشه تغییر می‌کنند.
  • مجموعه داده هنوز شامل زبان‌هایی مانند پرتغالی یا اسپانیایی نیست که اخیراً اضافه شده‌اند.

من اطلاعاتی را در مورد چندین یادداشت به اشتراک خواهم گذاشت، پس منتظر قسمت 2 باشید.

پاسخ ها

من در این کاوش اول به دنبال پاسخ به پنج سوال بودم.

  1. کدام دامنه ها در AIO ها بیشتر قابل مشاهده هستند؟
  2. آیا هر AIO نقل قول دارد؟
  3. آیا موقعیت ارگانیک رویت AIO را تعیین می کند؟
  4. چه تعداد AIO حاوی عبارت جستجو هستند؟
  5. AIOها در مقایسه با خارج از SGE چقدر متفاوت هستند؟

کدام دامنه ها در AIO ها بیشتر قابل مشاهده هستند؟

می‌توانیم فرض کنیم که دامنه‌هایی که بیشترین استناد را دارند، بیشترین ترافیک را نیز از AIOها دریافت می‌کنند.

در تحلیل‌های قبلی من، ویکی‌پدیا و ردیت بیشترین استناد را داشتند. این بار تصویر متفاوتی را می بینیم.

کدام دامنه ها در AIO ها بیشتر قابل مشاهده هستند؟

10 دامنه پر استناد در AIOها:

  • youtube.com
  • wikipedia.com
  • linkedin.com
  • NIH (کتابخانه ملی پزشکی).
  • support.google.com.
  • Healthline.com
  • webmd.com.
  • support.microsoft.com.
  • mayoclinic.org.

10 دامنه برتر با بهترین رتبه در نتایج جستجوی کلاسیک:

  • www.google.com.
  • www.youtube.com.
  • www.reddit.com.
  • www.quora.com.
  • en.wikipedia.org.
  • www.linkedin.com.
  • support.google.com.
  • www.healthline.com.
  • www.ncbi.nlm.nih.gov.
  • www.webmd.com.

بزرگترین تفاوت؟ Reddit، Quora و Google به طور کامل در استنادات AIO نشان داده نشده‌اند، که کاملاً خلاف واقع و برخلاف روندهایی است که در گذشته دیده‌ایم. من فقط چند نقل قول AIO برای سه دامنه پیدا کردم:

  • Reddit: 130.
  • تعداد: 398.
  • گوگل: 612.

آیا گوگل تغییری آگاهانه در اینجا ایجاد کرد؟

می‌توانیم ببینیم که AIOها می‌توانند تفاوت‌های زیادی بین URLهای ذکر شده و URLهای رتبه‌بندی در نتایج جستجوی کلاسیک نشان دهند.

این واقعیت که دو شبکه اجتماعی یوتیوب و لینکدین در سه دامنه پر استناد قرار دارند این سوال را ایجاد می کند که آیا ما می توانیم با محتوای موجود در یوتیوب و لینکدین بیشتر از خودمان بر پاسخ های AIO تأثیر بگذاریم.

تولید ویدئوها نسبت به پاسخ های لینکدین تلاش بیشتری می کند، اما ممکن است در مقابل کپی ها نیز قابل دفاع باشند. استراتژی های بهینه سازی AIO باید شامل محتوای اجتماعی و ویدیویی باشد.

آیا هر AIO نقل قول دارد؟

ما فرض می کنیم که هر AIO دارای نقل قول است، اما همیشه اینطور نیست.

پرس و جوهایی با هدف کاربر بسیار ساده، مانند “توضیحات متا برای یک مقاله چیست؟” یا “آیا 1.5 یک عدد کامل است؟” هیچ نقل قولی را نشان ندهید

من 4691 جستار بدون استناد (0.85٪) را در مجموعه داده ها شمردم – کمتر از 1٪ (0.85٪).

جای سوال است که این ترافیک در وهله اول چقدر ارزشمند بوده است.

با این حال، این واقعیت که گوگل مایل است پاسخ‌های هوش مصنوعی را بدون استناد نشان دهد، این سوال را ایجاد می‌کند که آیا ما نیز بدون منبع، جستارهای پیچیده‌تر و ارزشمندتری را خواهیم دید.

تأثیر ویرانگر خواهد بود، زیرا نقل قول ها تنها راه برای دریافت کلیک از AIOها هستند.

آیا موقعیت ارگانیک نمایان بودن AIO را تعیین می کند؟

اخیراً، داده های بیشتری منتشر شده است که نشان می دهد همپوشانی بالایی بین صفحات ذکر شده در AIOها و صفحاتی که در رتبه های برتر برای همان پرس و جو قرار دارند، وجود دارد.

سوال اساسی این است: آیا برای بهینه سازی AIO ها باید کاری متفاوت از نتایج جستجوی کلاسیک انجام دهید؟

در ابتدا، گوگل آدرس‌هایی را در AIOها ذکر می‌کرد که در 10 نتیجه برتر قرار نمی‌گرفتند. برخی حتی از دامنه های جریمه شده یا غیر نمایه شده می آیند.

نگرانی این بود که یک سیستم استنادهایی را انتخاب کند که از رتبه بندی نتایج جستجوی کلاسیک فاصله دارند و بهینه سازی آن برای AIO ها سخت می شود و به پاسخ های مشکوک منجر می شود.

در طول یک تا دو ماه گذشته، به نظر می‌رسد که این روند تغییر کرده است، اما داده‌ها نشان‌دهنده تغییر نیست.

پیدا کردم:

  • مجموع 9.2 میلیون URL منحصر به فرد در 20 نتیجه جستجوی برتر.
  • 2.7 میلیون کل URL در استناد AIO.
  • 1.1 میلیون URL منحصر به فرد در 20 موقعیت برتر نتایج جستجو و به عنوان استناد AIO.

12.1 درصد از URL های موجود در 20 نتیجه جستجوی برتر نیز به نقل از AIO هستند. برعکس، 59.6 درصد از استنادات AIO از 20 نتیجه جستجوی برتر نیستند.

این مشاهدات توسط یک حق اختراع Google پشتیبانی می شود که نشان می دهد چگونه پیوندها پس از خلاصه سازی انتخاب می شوند و همبستگی ضعیف بین رتبه نتایج جستجو و استنادهای AIO: -0.19 در کل و -0.21 برای 3 نتیجه جستجوی برتر.

رتبه بالاتر در نتایج جستجو مطمئناً شانس قابل مشاهده شدن در AIOها را افزایش می دهد، اما این تنها عامل نیست. هدف گوگل تنوع بیشتر در استنادات AIO است.

در نتایج جستجو، URL ها به طور متوسط ​​برای 15.7 کلمه کلیدی رتبه بندی می شوند، مهم نیست که در 10 موقعیت برتر قرار دارند یا خارج از آن. در استنادهای AIO، تقریباً نصف است: 8.7 برابر.

در نتیجه، تعداد بیشتری از سایت ها می توانند از AIO ها کلیک کنند. با این حال، به دلیل پاسخ های عمیق تر، تنوع بیشتر با URL های کمتر ذکر شده در AIO ها و کلیک های خروجی کمتر جبران می شود. بیش از 12 میلیون URL در نتایج جستجو ظاهر می شود در حالی که در AIO ها 2.7 میلیون URL (23.1٪) ظاهر می شود.

چه تعداد AIO حاوی عبارت جستجو هستند؟

مشخص نیست که آیا پاسخ های AIO حاوی عبارت جستجو هستند یا خیر. از آنجایی که پرس و جوها واقعاً هدف کاربر را نشان می‌دهند، که به جای صریح، ضمنی است، ممکن است اینطور نباشد.

در نتیجه، تطبیق بیش از حد محتوا با پرس و جوی صریح و از دست دادن هدف می‌تواند باعث شود گوگل آن را به عنوان منبع یا منبع پاسخ‌های هوش مصنوعی انتخاب نکند.
داده ها نشان می دهد که تنها 6 درصد از AIO ها حاوی عبارت جستجو هستند.

این عدد در SGE کمی بالاتر است، 7٪، و در AIO های زنده کمتر، با 5.1٪.

در نتیجه، ملاقات با هدف کاربر در محتوا بسیار مهمتر از آن چیزی است که ما تصور می کردیم.

این نباید تعجب آور باشد زیرا هدف کاربر برای سال‌ها یک الزام کلیدی رتبه‌بندی در سئو بوده است، اما دیدن داده‌ها تکان دهنده است.

AIO ها چقدر متفاوت هستند در مقابل. خارج از SGE؟

SGE محیط آزمایش بتا گوگل برای ویژگی های جستجوی جدید است. همانطور که معمولاً اشتباه می شود، برابر با مرورهای AI نیست.

از آنجایی که گوگل ویژگی‌های جدید هوش مصنوعی را در SGE آزمایش کرده است، این سوال مطرح می‌شود که AIOها در SGE چقدر متفاوت هستند. آیا می‌توانیم چیزی از AIOها در SGE در مورد آنچه که قرار است بیاموزیم بیاموزیم؟

من به بیش از 8000 AIO در داخل و خارج از SGE نگاه کردم و متوجه شدم که 30٪ از AIOها محتوای بسیار متفاوتی در SGE در مقایسه با زنده دارند. نتایج SGE احتمالاً شاخصی از آنچه در آینده است، حداقل در این مرحله نیست.

طول SGE در مقابل AIOهای زنده متفاوت است اما به طور متوسط ​​یکسان است: 1019 در SGE در مقابل 996 زنده.

به عنوان مثال، AIO برای عبارت جستجوی «مدیر بازاریابی» دارای 347 کاراکتر در SGE در مقابل 1473 کاراکتر زنده است.

اما بیشتر پاسخ‌های AIO شبیه «P&L» هستند که 1188 در SGE و 1124 در نتایج زنده دارد.

ما نمی توانیم نتیجه بگیریم که نتایج SGE (و آینده بالقوه AIOها) طولانی تر (مختصر تر) یا کوتاه تر (جزئیات تر) هستند. من نتایج را بیشتر تجزیه و تحلیل خواهم کرد.

در سطح دامنه، اگر SGE پیش بینی کننده عملکرد آینده باشد، 10 دامنه زیر بیشترین افزایش دید نسبی را خواهند داشت:

  • byjus.com
  • geeksforgeeks.org.
  • timesofindia.indiatimes.com.
  • amazon.com.
  • ahrefs.com.
  • github.com.
  • medium.com
  • pcmag.com.
  • techtarget.com.
  • coursera.org.

10 دامنه برتری که قرار است بیشترین دید AIO را از دست بدهند عبارتند از:

  • support.squarespace.com.
  • Knowledge.hubspot.com.
  • quickbooks.intuit.com.
  • allrecipes.com.
  • bhg.com.
  • bankrate.com
  • cnbc.com.
  • nerdwallet.com.
  • thespruce.com.
  • tiktok.com.

معنی

همه اینها سه چیز است:

1. بهینه سازی برای بررسی اجمالی هوش مصنوعی شبیه به قطعه های ویژه است با تفاوت تمرکز بیشتر بر هدف کاربر.

Featured Snippet-optimization بسیار دقیق مبتنی بر تطابق است – شما باید سؤال را مطابقت دهید و به وضوح نشان دهید که پاسخ به سؤال مربوط است. برای AIO ها نیست.

برای AIOها، ما می‌توانیم محتوای خود را طوری تغییر دهیم که با پاسخ AIO مطابقت داشته باشد یا پاسخ بهتری ارائه کنیم، اما بازتاب اطلاعات «مفید» در زمینه جستجو بسیار مهم‌تر از عبارت دقیق است.

سه چالش در راه است:

  • بخش هایی مانند لیست ها، مقایسه ها، توضیحات “چیست…” یا “چگونه…” و غیره را در AIO ها ببینید و هدف قرار دهید.
  • ردیابی AIOها را دنبال کنید، زیرا آنها تمایل به تغییر نسبتاً زیادی دارند، به این معنی که ما باید محتوای خود را تنظیم کنیم و انتظارات را بر اساس آن تحت تأثیر قرار دهیم. اخیراً گوگل شروع به آزمایش نوار کناری با پیوندها به جای چرخ فلک کرده است.
  • رتبه در 10 موقعیت برتر، به طور ایده آل 3 برتر، برای یک پرس و جو یک پیش نیاز نیست، اما شانس شما را افزایش می دهد.

2. SGE برای نظارت بر تغییرات بالقوه طراحی AIO مفید است، اما نه برای پیش‌بینی چگونگی تغییر پاسخ‌های AIO. یکی از تهدیداتی که باید به آن توجه داشت، AIO های بدون استناد هستند.

3. اجتماعی می تواند بازگشت! سال‌ها پیش، سیگنال‌های اجتماعی به عنوان فاکتورهای رتبه‌بندی سئو مطرح می‌شدند. امروزه، برجستگی قوی شبکه‌های اجتماعی مانند یوتیوب و لینکدین در نقل‌قول‌ها فرصتی برای تأثیرگذاری بر AIO با محتوای اجتماعی و ویدیویی فراهم می‌کند.

فکر کردن به جلو

AIO ها برعکس تسطیح زمین بازی را انجام می دهند. آنها یک عدم تعادل ایجاد می کنند که در آن تعداد کمی از سایت هایی که مورد استناد قرار می گیرند بیشتر از بقیه دیده می شوند.

با این حال، آنها همچنین با پاسخ دادن به سؤالات کاربر بهتر و بیشتر از Featured Snippets، زمین بازی را کوچک می کنند.

خطر دریافت کلیک های کمتر با پاسخ های AIO بهتر افزایش می یابد – اما خطر کلیک های تبلیغاتی کمتر نیز وجود دارد. نتایج ارگانیک و پولی همیشه در تعادل وجود داشت. کیفیت یکی روی دیگری تاثیر می گذارد. مگر اینکه گوگل ماژول‌های تبلیغاتی جدیدی را تعبیه کند – که احتمالاً – پاسخ‌های ارگانیک بهتر به قیمت درآمد حاصل از تبلیغات به دست خواهد آمد.

در همان زمان، گوگل از رقبایی مانند OpenAI و Perplexity که دائماً مدل‌های بهتری را عرضه می‌کنند و احتمال استفاده نکردن از گوگل را برای جستجوگرها افزایش می‌دهند، کنار کشیده می‌شود. برای گوگل سخت خواهد بود که در نتایج جستجو در زمینه هوش مصنوعی تکرار و نوآوری نکند.

ممکن است تفاوت‌هایی در طراحی AIO بین کشورهای اتحادیه اروپا و کشورهای غیر اتحادیه اروپا ایجاد شود. مقررات و جریمه های جدید اشتهای شرکت های فناوری مانند آلفابت، متا یا اپل را برای راه اندازی ویژگی های هوش مصنوعی در اتحادیه اروپا کاهش می دهد.

نتیجه می تواند دو اینترنت باشد که به ما امکان می دهد تأثیر و چشم انداز تغییر هوش مصنوعی را در کشورهایی مانند ایالات متحده مقایسه کنیم.

منتظر دور دوم باشید.

مهارت های خود را با بینش های تخصصی هفتگی Growth Memo تقویت کنید. اشتراک رایگان!


مطالعه اجمالی هوش مصنوعی گوگل: انتخاب پیوند بر اساس جستارهای مرتبط

روش های جدید برای اتصال به وب با مرورهای هوش مصنوعی


تصویر ویژه: پائولو بوبیتا/ژورنال موتور جستجو





منبع

مطالب مرتبط