جستجو در سال 2025 به شدت تغییر خواهد کرد


ساندار پیچای، مدیر عامل گوگل، با اندرو راس سورکین در اجلاس DealBook نیویورک تایمز مصاحبه کرد، جایی که او در مورد آنچه که از جستجوی گوگل در سال 2025 انتظار می رود صحبت کرد، اما در عین حال تلاش کرد تا نگرانی گوگل را برای سازندگان محتوا بیان کند.

هنگامی که از پیچای خواسته شد تا مقایسه کند که گوگل امروز در چه جایگاهی قرار دارد نسبت به بقیه صنعت و اینکه آیا گوگل باید “برنده پیش فرض” باشد یا خیر، پیچای به مصاحبه کننده یادآوری کرد که اینها “اولین مراحل یک تغییر عمیق هستند” و تاکید کرد که گوگل پیشرو در هوش مصنوعی است. و نه پیرو کل صنعت هوش مصنوعی بر پایه اکتشافات تحقیقاتی گوگل که متعاقباً منبع باز بودند، به ویژه ترانسفورماتورها ساخته شده است، که بدون آنها صنعت هوش مصنوعی مانند امروز وجود نداشت.

پیچای پاسخ داد:

نگاه کنید، این یک لحظه پویا در صنعت است. وقتی به آنچه پیش رو است نگاه می کنم، در مراحل اولیه یک تغییر عمیق هستیم. ما چنین رویکرد تمام پشته عمیقی را برای هوش مصنوعی اتخاذ کرده ایم.

ما تحقیقات در سطح جهانی انجام می دهیم. ما بیشترین استناد را داریم، وقتی به ژنرال هوش مصنوعی، پراستنادترین مؤسسه در جهان، تحقیقات بنیادی نگاه می‌کنید، ما زیرساخت‌های هوش مصنوعی را می‌سازیم و وقتی می‌گویم زیرساخت‌های هوش مصنوعی تماماً از سیلیکون، ما در نسل ششم خود هستیم. واحدهای پردازش تانسور شما به دسترسی محصول ما اشاره کردید، ما 15 محصول با نیم میلیارد کاربر داریم، ما در حال ساخت مدل های اساسی هستیم، و از آن به صورت داخلی استفاده می کنیم، آن را در اختیار بیش از سه میلیون توسعه دهنده قرار می دهیم و این یک سرمایه گذاری کامل است.

ما در حال آماده شدن برای نسل بعدی مدل‌هایمان هستیم، فقط فکر می‌کنم نوآوری‌های زیادی در پیش است، ما متعهد هستیم که در این زمینه پیشرفته باشیم و فکر می‌کنم که هستیم. همین امروز که آمدیم، تحقیقات پیشگامانه ای را در مورد درخواست متن و تصویر ایجاد یک صحنه سه بعدی اعلام کردیم. و بنابراین مرز بسیار سریع در حال حرکت است، بنابراین منتظر سال 2025 باشید.

اقتصاد پیوند آبی و هوش مصنوعی

مصاحبه‌کننده به این نکته اشاره کرد که گوگل اولین محرک هوش مصنوعی بود و سپس اینطور نبود (اشاره‌ای به ظهور OpenAI در سال 2022 و موفقیت‌های فراری بعدی). او از پیچای پرسید که چقدر از آن گوگل از «اقتصاد پیوند آبی» محافظت می‌کند تا «به آن کسب‌وکار صدها میلیارد دلاری آسیب نزند یا آدم‌خواری نکند».

پیچای پاسخ داد که از بین تمام پروژه‌های گوگل، هوش مصنوعی بیشترین کاربرد را در جستجو داشته است و از BERT، MUM و جستجوی چندوجهی به عنوان کمک به رفع شکاف‌ها در کیفیت جستجو استفاده کرد. چیزی که برخی در صنعت جستجو از درک آن ناتوان هستند این است که هوش مصنوعی از سال 2012 زمانی که از شبکه های عصبی عمیق برای شناسایی تصاویر و تشخیص گفتار استفاده کرد و در سال 2014 زمانی که جهان را با یادگیری توالی به ترتیب (PDF) معرفی کرد، بخشی از گوگل بوده است. برای درک رشته های متن در سال 2015 گوگل RankBrain را معرفی کرد، یک سیستم هوش مصنوعی که مستقیماً با رتبه بندی نتایج جستجو مرتبط است.

پیچای پاسخ داد:

«منطقه‌ای که ما هوش مصنوعی را به شدت اعمال کردیم، اگر چیزی در شرکت در جستجو بود، شکاف‌های کیفیت جستجو همگی مبتنی بر Transformers داخلی بود. ما آن را BERT و MUM می نامیم و می دانید، ما جستجو را چندوجهی کردیم، کیفیت جستجو را بهبود دادیم، درک زبان جستجو را بهبود بخشیم. به همین دلیل است که ما Transformers را در شرکت ساختیم.

بنابراین و اگر به دو سال گذشته نگاه کنید، با مروری بر هوش مصنوعی دریافتیم، جمینی توسط بیش از یک میلیارد کاربر تنها در جستجو استفاده می شود.

جستجو در سال 2025 به شدت تغییر خواهد کرد

پیچای پاسخ خود را ادامه داد و مستقیماً اظهار داشت که جستجو نه تنها در سال 2025، بلکه در اوایل سال 2025 عمیقاً تغییر خواهد کرد.

او گفت:

“و من فقط احساس می کنم که در حال شروع هستیم. خود جستجو در سال 2025 به شدت به تغییر خود ادامه خواهد داد. من فکر می‌کنم که می‌توانیم به سؤالات پیچیده‌تر از قبل رسیدگی کنیم. می‌دانید، من فکر می‌کنم حتی در اوایل سال 2025 شگفت‌زده خواهیم شد، از نوع کارهای جدیدتری که جستجو می‌تواند در مقایسه با جایی که امروز است انجام دهد…

پیچای همچنین گفت که پیشرفت آسان نخواهد بود:

«فکر می‌کنم وقتی به سال 2025 نگاه می‌کنم، پیشرفت سخت‌تر می‌شود، میوه‌های کم آویزان از بین رفته است.

اما من فکر می‌کنم جایی که پیشرفت‌ها باید از آنجا حاصل شوند، جایی که تمایز باید از آنجا حاصل شود، توانایی شما برای دستیابی به پیشرفت‌های فنی، پیشرفت‌های الگوریتمی است، می‌دانید که چگونه سیستم‌ها را از نقطه نظر برنامه‌ریزی یا از نقطه‌نظر استدلال کار می‌کنید. چگونه این سیستم ها را بهتر می کنید؟ اینها پیشرفت های فنی پیش رو هستند.”

آیا جستجو از بین می رود؟

مصاحبه کننده از پیچای پرسید که آیا گوگل به اندازه کافی به هوش مصنوعی متمایل شده است، به نقل از نویسنده ای که پیشنهاد می کند “تجارت اصلی گوگل در محاصره است” زیرا مردم به طور فزاینده ای از هوش مصنوعی و سایر پلتفرم های خارج از جستجو پاسخ می گیرند و ارزش جستجو می تواند ” رو به وخامت است» زیرا بسیاری از محتوای آنلاین توسط هوش مصنوعی تولید می شود.

او پاسخ داد که دقیقاً در سناریویی است که اینترنت پر از محتوای غیر معتبر است که جستجو حتی ارزشمندتر می شود.

پیچای پاسخ داد:

«در دنیایی که در آن سیل زیادی از محتوا وجود دارد … اگر چیزی باشد، چیزی مانند جستجو ارزشمندتر می شود. در دنیایی که شما غرق در محتوا هستید، سعی می‌کنید محتوای قابل اعتمادی پیدا کنید، محتوایی که به نحوی قابل اعتماد برای شما منطقی باشد و بتوانید از آن استفاده کنید، فکر می‌کنم ارزشمندتر می‌شود.

در بخش قبلی شما در مورد اطلاعات زیادی که وجود دارد، مردم آن را به روش های مختلف دریافت می کنند. ببینید، اطلاعات جوهره انسانیت است. ما در منحنی اطلاعات بوده‌ایم… وقتی فیس‌بوک آمد، مردم راه کاملا جدیدی برای دریافت اطلاعات داشتند، یوتیوب، فیس‌بوک، تیک… من می‌توانم ادامه دهم.

… من فکر می کنم مشکل بسیاری از این ساختارها این است که آنها در چشم انداز ذاتی خود مجموع صفر هستند. آنها فقط احساس می کنند که مردم اطلاعات را به روشی محدود مصرف می کنند و مردم همه آن را تقسیم می کنند. اما این واقعیت کاری نیست که مردم انجام می دهند. “

پیچای در مورد تأثیر بر سازندگان سؤال می کند

مصاحبه‌کننده بعد پرسید که آیا محتوا بی‌ارزش می‌شود؟ او از کسی مثال زد که یک موضوع را برای یک کتاب تحقیق می کند، بیست کتاب می خواند، آن منابع را در کتابشناسی ذکر می کند و سپس آن را چاپ می کند. در حالی که گوگل همه چیز را می خورد و سپس محتوا را در تمام طول روز «تف» می کند و انسانی را که در زمان های گذشته کتاب می نوشت شکست می دهد.

اندرو راس سورکین گفت:

“شما باید آن را یک میلیون بار تف کنید. یک میلیون بار در روز. و من فقط تعجب می کنم که اقتصاد آن برای افرادی که در ابتدا آن را ایجاد می کنند چگونه باشد.”

ساندار پیچای از گوگل دفاع کرد و گفت که گوگل زمان زیادی را صرف فکر کردن درباره تاثیر آن بر “اکوسیستم” ناشران و میزان ترافیکی که برای آنها ارسال می کند، می کند. مصاحبه‌کننده به پاسخ ساندار بدون اشاره به فیل در اتاق، نتایج جستجوی مملو از Reddit و تبلیغاتی که محتوای ایجاد شده توسط کارشناسان واقعی را از بین می‌برد و اولویت‌بندی محتوای خبری که بر ترافیک سازمان‌های خبری در سراسر جهان تأثیر منفی گذاشته است، گوش داد.

در این نقطه بود که پیچای در تلاش برای یافتن کلماتی برای پاسخگویی به نظر می رسید که دچار لغزش شد. او از ذکر وب‌سایت‌ها اجتناب می‌کند، به طور انتزاعی درباره «اکوسیستم» صحبت می‌کند و سپس وقتی چیزهای لازم برای گفتن تمام می‌شود، مسیر خود را تغییر می‌دهد و شروع به صحبت در مورد اینکه چگونه Google به دارندگان حق نسخه‌برداری که برای برنامه Content ID YouTube ثبت‌نام می‌کنند، غرامت می‌دهد.

او پاسخ داد:

“ببین من… اوه… این یک… سوال بسیار مهم است… اوه… نگاه کن… من… فکر می کنم… بیشتر از هر شرکت دیگری فکر می کنم… نگاه کن می دانی… ما برای مدت طولانی… می دانی… در جستجوی مطمئن باشیم. … در حالی که اغلب در مورد آن بحث می شود، ما زمان زیادی را صرف فکر کردن به ترافیکی که به اکوسیستم می فرستیم می کنیم.

حتی از طریق لحظه از طریق گذار در طی چند سال گذشته. این یک اولویت مهم برای ما است.»

در این مرحله او شروع به صحبت در مورد پلت فرم محتوای Google YouTube و نحوه استفاده آنها از “Content ID” کرد که برای شناسایی محتوای محافظت شده با حق نسخه برداری استفاده می شود. Content ID برنامه‌ای است که به نفع صنایع موسیقی، فیلم و تلویزیون شرکتی است، صاحبان حق نسخه‌برداری که «حقوق انحصاری حجم قابل توجهی از مطالب اصلی را دارند که اغلب در YouTube آپلود می‌شوند».

پیچای ادامه داد:

«در YouTube ما تلاش زیادی برای درک مطلب انجام دادیم و شما می‌دانید که محتوا و شناسه محتوا و ایجاد درآمد برای سازندگان را شناسایی می‌کنید.

فکر می کنم… من فکر می کنم اینها اصول مهمی هستند، درست است. من فکر می‌کنم اوم… همیشه بین درک اینکه چه چیزی استفاده منصفانه است تعادل وجود خواهد داشت… وقتی فناوری جدید در مقابل شما چگونه است… ارزشی را متناسب با ارزش IP، زحمتی که مردم انجام داده‌اند، برگردانید.»

مصاحبه روشنگر مدیر عامل آلفابت

مصاحبه کننده در پرسیدن سؤالات سخت کار بسیار خوبی انجام داد، اما من فکر می کنم بسیاری از افراد در جامعه بازاریابی جستجو که با نتایج جستجو آشنایی بیشتری دارند، سؤالات بعدی را در مورد سازندگان محتوا می پرسیدند که در پلتفرم YouTube Google یا محتوای غیر متخصص نیستند. که محتوای کارشناسان واقعی را پایین می آورد.

مصاحبه نیویورک تایمز را اینجا ببینید:

تصویر ویژه توسط Shutterstock/Shutterstock AI Generator
(بدون طنز)



منبع

مطالب مرتبط