حفظ سئو در برابر قوانین و مقررات بین المللی متفاوت
هنگام اجرای استراتژی های سئو موثر برای مشتریان، یک چالش مکرر مدیریت منابع محدود است، به ویژه در تولید محتوا و قابلیت های فنی مورد نیاز برای اجرای توصیه های سئو.
این پیچیدگی هنگام کار با سازمان هایی که در مناطق و بازارهای مختلف فعالیت می کنند افزایش می یابد.
هر منطقه ممکن است مجموعه ای از مقررات، الزامات زبان و نیازهای خاص بازار خود را داشته باشد، که لایه دیگری از دشواری را در اجرای استراتژی های سئو سازگار و سازگار در مناطق مختلف اضافه می کند.
در این موارد، استراتژیها و فعالیتهای معمول اغلب نیاز به تنظیم دارند تا قوانین و مقررات خاص هر مکان را برآورده کنند.
عدم رعایت این مقررات ممکن است مستقیماً بر عملکرد کلی دیجیتال شما تأثیر نداشته باشد.
این سازمان ممکن است با عواقب قابل توجهی در قالب اتهامات قانونی و جریمه های احتمالی مواجه شود.
تنظیم این تفاوت ها برای حفظ انطباق و اطمینان از اجرای موفقیت آمیز استراتژی های سئو ضروری است.
قانونگذاری مشترک
در حالی که درک قوانین ممکن است به طور کامل در محدوده SEO قرار نگیرد، آگاهی از محدودیت هایی که بر فعالیت ها و جمع آوری داده ها تحمیل می کند بسیار مهم است.
مقررات قانونی می تواند مستقیماً بر نحوه جمع آوری، استفاده و ذخیره داده ها تأثیر بگذارد و استراتژی های SEO را به روش های قابل توجهی تحت تأثیر قرار دهد.
فراتر از DMCA، سایر چارچوبهای قانونی نیز میتوانند بر تلاشهای سئو تأثیر بگذارند، بسته به منطقهای که یک کسبوکار در آن فعالیت میکند.
مطابقت با قوانین حفظ حریم خصوصی داده ها – مانند GDPR در اروپا یا CCPA در کالیفرنیا، برای مثال – می تواند نحوه مدیریت کسب و کارها با داده های کاربر، تنظیم هدف گذاری و اجرای تاکتیک های SEO خود را در حوزه های قضایی مختلف شکل دهد.
قانون حریم خصوصی جهانی
مقررات حفظ حریم خصوصی تأثیر قابل توجهی بر SEO دارند، زیرا بر نحوه جمعآوری، ذخیره و استفاده از دادههای شخصی تأثیر میگذارند.
وقتی در مورد قوانین حفظ حریم خصوصی صحبت می کنیم، دو موردی که به طور کلی به ذهن متبادر می شود، قانون حفاظت از داده های عمومی (GDPR) و قانون حفظ حریم خصوصی مصرف کنندگان کالیفرنیا (CCPA) هستند.
سایر قوانین حفظ حریم خصوصی که ممکن است هنگام کار با یک سازمان جهانی با آنها تماس بگیرید عبارتند از:
درک این قوانین مختلف حریم خصوصی و نحوه تأثیر آنها بر مدیریت داده ها (و ردیابی کاربر) مهم است، زیرا ممکن است داده های بین مناطق به دلیل این قوانین مستقیماً قابل مقایسه نباشند.
قانون دسترسی اروپا (EAA) 2025
هدف EAA 2025 بهبود دسترسی برای افراد دارای معلولیت در سراسر اتحادیه اروپا با تعیین الزامات مشترک برای محصولات و خدمات خاص است.
هدف آن استانداردسازی شیوهها است تا کسبوکارها تا 28 ژوئن 2025 با استانداردهای دسترسی یکپارچه مطابقت داشته باشند و دسترسی برابر به محصولات و خدمات دیجیتال را ارتقا دهند.
این بدان معناست که طراحی وب باید با استانداردهای دسترسی خاص سازگار شود و اطمینان حاصل شود که وب سایت ها برای افراد دارای معلولیت قابل استفاده هستند.
این میتواند شامل ویژگیهایی مانند ناوبری صفحهکلید، سازگاری با صفحهخوان، متن جایگزین برای تصاویر، فرمهای قابل دسترس، و کنتراست رنگ کافی باشد که امکان تجربه آنلاین فراگیرتری را فراهم میکند.
از آنجایی که شرکتها برای انطباق (و مطابقت) با این قانون تلاش میکنند، ممکن است نرمافزار شخص ثالث به وبسایتها معرفی شود تا تعدادی از (اگر نه همه) الزامات را تسهیل کند.
این به معنای افزودن اسکریپت ها و تغییر بالقوه نحوه بارگیری و رندر صفحه برای کاربران (و موتورهای جستجو) است.
مقررات انسداد جغرافیایی (EU) 2018/302
مقررات انسداد جغرافیایی (EU) 2018/302 یک مقررات اتحادیه اروپا با هدف جلوگیری از تبعیض جغرافیایی غیرقابل توجیه مشتریان در بازار واحد اتحادیه اروپا است.
در دسامبر 2018 اجرایی شد.
این مقررات به طور خاص اقداماتی را هدف قرار می دهد که هدف آن مسدود کردن یا تغییر مسیر کاربرانی است که سعی می کنند کالاها یا خدمات را به صورت آنلاین از یک وب سایت “مستقر” در یک کشور عضو اتحادیه اروپا خریداری کنند.
یکی از ویژگی های کلیدی این geo-blocking است. هدف این مقررات جلوگیری از تغییر مسیرهای مبتنی بر جغرافیا، مانند هدایت خودکار کاربران به بخش دیگری از وب سایت (مانند یک زیرپوشه محلی) بر اساس IP است.
در طول همهگیری کووید، درخواستهایی برای تنظیم مقررات برای انطباق با تغییرات در رفتار کاربران با خرید آنلاین وجود داشت.
به طور حکایتی، من نمونه های زیادی را ندیده ام که شرکت ها در اتحادیه اروپا از این مقررات برای مسدودسازی جغرافیایی نادیده گرفته شوند.
در سال 2021، Valve، شرکت پشتیبان Steam، به همراه تعدادی از ناشران بازی های ویدیویی، به دلیل اعمال مسدود کردن جغرافیایی، 7.8 میلیون یورو جریمه شدند. خارج از این نمونه، تعداد بسیار کمی در فیدهای خبری من ظاهر شده است.
تفاوت بین قوانین ایالتی ایالات متحده
قوانین حاکم بر حمایت از مصرف کننده، کالاهای دیجیتال و خدمات اشتراک در ایالت های ایالات متحده به طور گسترده ای متفاوت است، و در نتیجه چارچوب های قانونی منحصر به فردی ایجاد می شود که کسب و کارها باید هنگام فعالیت در چندین منطقه در نظر بگیرند.
این تغییرات چالش هایی را برای شرکت ها ایجاد می کند، به ویژه در تبلیغات و انطباق داده ها، زیرا آنها باید شیوه های خود را برای برآورده کردن الزامات خاص مقررات هر ایالت تنظیم کنند.
قوانین حمایت از مصرف کننده و تبلیغات
بسیاری از ایالت ها معیارهای خود را برای تعریف تبلیغات فریبنده اجرا می کنند، برخی مانند کالیفرنیا و نیویورک دستورالعمل های سخت گیرانه تری نسبت به استانداردهای فدرال دارند.
قانون رقابت ناعادلانه کالیفرنیا (UCL) و قانون تجارت عمومی نیویورک نمونه های برجسته ای از قوانین ایالتی هستند که الزامات خاصی را برای شیوه های تبلیغاتی تعیین می کنند.
این مقررات اغلب سطح بالاتری از انطباق را می طلبد، و برای کسب و کارها ضروری است که تلاش های بازاریابی خود را بر این اساس تنظیم کنند.
نمونه ای از دنیای محسوس ادعای “ساخت ایالات متحده آمریکا” است.
در کالیفرنیا، تعریف آنچه که واجد شرایط «ساخت ایالات متحده آمریکا» است، بهطور مشخصی دقیقتر از دستورالعملهای فدرال است و مستقیماً بر نحوه تبلیغ شرکتها تأثیر میگذارد.
کسب و کارها باید به دقت این قوانین را دنبال کنند تا اطمینان حاصل کنند که تبلیغات آنها با استانداردهای خاص دولتی مطابقت دارد.
قوانین حاکم بر کالاها و خدمات دیجیتال
فروش و تبلیغات آنلاین کالاها و خدمات در ایالات متحده اغلب توسط مقررات ایالتی متفاوت اداره می شود. یکی از زمینههایی که این امر مشهود است، در برخورد با کالاهای دیجیتال، مانند کتابهای الکترونیکی و نرمافزارها است.
برخی از ایالتها مانند تگزاس، کالاهای دیجیتال را به عنوان مشمول مالیات طبقهبندی میکنند و کسبوکارها را ملزم میکنند که مالیات بر فروش را برای تراکنشهای خود اعمال کنند.
سایر ایالت ها مانند دلاور، مالیاتی بر کالاهای دیجیتالی اعمال نمی کنند. این تفاوتها به این معناست که کسبوکارهایی که محصولات دیجیتالی میفروشند باید از قوانین هر ایالت برای اطمینان از انطباق در حوزههای قضایی متعدد آگاه باشند.
تمدید اشتراک
برخی از ایالت ها مانند کالیفرنیا قوانین خاصی در مورد تمدید خودکار اشتراک دارند. کسبوکارها باید شرایط تمدید را بهصراحت افشا کنند، رضایت مثبت را دریافت کنند، و لغو آن را برای مصرفکنندگان آسان کنند. سایر ایالت ها چنین مقرراتی کمتر سختگیرانه دارند یا اصلاً چنین مقرراتی ندارند.
این میتواند منجر به حفظ و نگهداری دادههای MRR در ایالتهایی مانند کالیفرنیا نسبت به سایرین شود، و درک این موضوع هنگام بررسی دادهها و سپس استفاده از آن برای اطلاعرسانی بیشتر استراتژی بازاریابی مهم است.
این به ویژه در فضای SaaS مناسب است.
آنچه باید از فروشنده سئوی خود بپرسید
شرکت ها باید اطمینان حاصل کنند که هر فروشنده بازاریابی شخص ثالثی که با آنها کار می کنند نیز با این قوانین حفظ حریم خصوصی مطابقت دارند.
این شامل بررسی قراردادها و توافقات با فروشندگان می شود تا اطمینان حاصل شود که آنها از شیوه های صحیح رسیدگی به داده ها، از جمله توانایی حذف، افشا یا محدود کردن استفاده از داده های مصرف کننده پیروی می کنند.
چرا این مهم است
انطباق جهانی برای کسب و کارها برای مدیریت موثر پیچیدگی های چشم انداز دیجیتال بین المللی ضروری است.
اطمینان از همسویی استراتژیهای سئو با چارچوبهای قانونی هر منطقه، بخش کلیدی این فرآیند و ایجاد کمپینهای ارگانیک بلندمدت و پایدار است که ارزش را در مناطق مختلف افزایش میدهد.
با نگاهی به آینده، دور از ذهن نیست که Google ممکن است معیار دسترسی کاربر را معرفی کند، مشابه اینکه Core Web Vitals به عنوان یک پروکسی برای تجربه کاربر عمل می کند.
برخی از پایه های تاریخی برای این وجود دارد، با تاکید قبلی بر HTTPS برای ایمن سازی وب، همراه با استراتژی های موبایل اول و بهینه سازی سرعت صفحه.
در حالی که این عوامل «عوامل رتبهبندی» هستند، تأکید بیشتر بر روی آنها اعمال تغییرات در اینترنت گستردهتر به نفع کاربران بود.
منابع بیشتر:
تصویر ویژه: Rawpixel.com/Shutterstock