داده های تازه منتشر شده نشان می دهد مراجعه های جستجوی دسک تاپ AI حاکم هستند


پلت فرم SEO BrightEdge Enterprise SEO داده های جدیدی را منتشر کرد که الگوهای متمایز را در سیستم عامل های اصلی جستجوی هوش مصنوعی و چت بابات نشان می دهد و همچنین در صورت شکسته شدن با Google به عنوان موتور جستجوی پیش فرض در Safari ، توجه به اختلال احتمالی اپل را مورد توجه قرار می دهد.

تسلط بر ترافیک دسک تاپ

یکی از یافته های کلیدی در داده های BrightEdge این است که ترافیک به وب سایت های AI Chatbots و موتورهای جستجو بالاترین از کاربران دسک تاپ است. استثناء جستجوی Google است که گزارش می شود ترافیک بیشتری را از دستگاه های تلفن همراه از طریق دسک تاپ ارسال می کند.

در این گزارش ذکر شده است که 94 ٪ از ترافیک از ChatGPT از برنامه های دسک تاپ سرچشمه می گیرد و فقط 6 ٪ از مراجعه ها از برنامه های تلفن همراه حاصل می شود. BrightEdge حدس می زند که دلیل عدم وجود ترافیک تلفن همراه کمتر است زیرا برنامه تلفن همراه ChatGPT پیش نمایش درون برنامه ای را نشان می دهد ، و به کاربر نیاز دارد تا یک کلیک دوم را برای حرکت به یک سایت خارجی انجام دهد. این یک تنگنا ارجاع ایجاد می کند که در دسک تاپ وجود ندارد.

اما این توضیح نمی دهد که چرا سرگیجه ، بینگ و گوگل جمینی نیز سطوح مشابهی از تسلط ترافیک دسک تاپ را نشان می دهند. آیا می تواند یک تفاوت متنی باشد که کاربران روی دسک تاپ از AI برای تجارت استفاده می کنند و استفاده از تلفن همراه کمتر اتفاقی است؟ این واقعیت که Google Search ترافیک ارجاع موبایل بیشتری را نسبت به دسک تاپ ارسال می کند می تواند دلیل متنی برای نابرابری در ترافیک تلفن همراه از جستجوی هوش مصنوعی و چت بابات را نشان دهد.

Brightedge بینش خود را به اشتراک گذاشت:

“در حالی که Google سهم بازار بیش از حد در جستجوی کلی (89 ٪) و موقعیت حتی قوی تر در موبایل (93 ٪) را حفظ می کند ، تسلط آن به ویژه در جستجوی وب موبایل بسیار مهم است. داده های BrightEdge نشان می دهد که تلفن های اپل به تنهایی 57 ٪ از ترافیک موبایل گوگل را به ما و وب سایت های برند اروپایی اختصاص می دهد.

اطلاعات اپل فروشنده اپل همچنین فرصت هایی را برای تغییر لرزه ای در جستجوی وب نشان می دهد. در حالی که ابزارهای AI تولیدی از طریق برنامه های iOS ، محبوبیت زیادی پیدا کرده اند ، جستجوی وب موبایل – جایی که اکثر جستجوها هنوز هم اتفاق می افتد – تا حد زیادی توسط Google از طریق پیش فرض های Safari کنترل می شود. این امر باعث می شود کنترل اپل از سافاری با ارزش ترین املاک و مستغلات در چشم انداز جستجوی موبایل باشد. “

در اینجا آمار ارجاع ترافیک ارائه شده توسط BrightEdge آورده شده است:

  • جستجوی گوگل: فقط جستجوی عمده هوش مصنوعی با مراجعه به ترافیک اکثریت تلفن همراه (53 ٪ موبایل در مقابل دسک تاپ 44 ٪)
  • Chatgpt: 94 ٪ دسک تاپ ، فقط 6 ٪ مراجعه به موبایل
  • دفع دسک تاپ 96.5 ٪ ، 3.4 ٪ موبایل
  • بینگ: دسک تاپ 94 ٪ ، 4 ٪ موبایل
  • Google Gemini: 91 ٪ دسک تاپ ، 5 ٪ تلفن همراه

اپل ممکن است پادشاه را بازی کند؟

با نزدیک شدن به کنفرانس توسعه دهندگان جهانی اپل (WWDC) ، یکی از تغییراتی که بسیاری از آنها هوشیار خواهد بود ، هرگونه اعلامیه نسبت به مرورگر سافاری شرکت است که تنظیمات پیش فرض جستجوی تقریباً یک میلیارد دستگاه را کنترل می کند. تغییر در ارائه دهنده جستجو در Safari می تواند تغییرات چشمگیری را برای چه کسی برندگان و بازنده های جدید در جستجوی وب انجام دهند.

گیج کننده ادعا می کند که نتیجه تغییرات پیش فرض های مرورگر سافاری ممکن است به دلایل زیر بر محاسبات بازاریابی جستجو تأثیر بگذارد:

“58 ٪ از ترافیک موبایل Google به وب سایت های برند از آیفون ها ناشی می شود

سافاری نزدیک به یک میلیارد کاربر مرورگر پیش فرض است

اپل هنوز جستجوی قدرتمند AI را در پشته وب موبایل خود جاسازی نکرده است “

پیشخدمت

  • کاربران دسک تاپ از جستجوی AI برای اکثر ترافیک ارجاع حساب می کنند
    بیشتر ترافیک جستجوی AI از Chatgpt ، Perplexity ، Bing و Gemini از استفاده از دسک تاپ است ، نه موبایل.
  • جستجوی گوگل ، ارجاع ارجاع ترافیک است
    بر خلاف سایر ابزارهای جستجوی هوش مصنوعی ، Google Search هنوز هم اکثر ترافیک خود را از طریق دستگاه های تلفن همراه ارائه می دهد.
  • پیش نمایش های داخل برنامه ممکن است ارجاع AI Mobile Chatgpt را محدود کند
    برنامه تلفن همراه ChatGPT برای بازدید از سایت های خارجی نیاز به کلیک اضافی دارد ، احتمالاً توضیح می دهد شماره های مراجعه کننده به تلفن همراه کم.
  • موقعیت اپل برای جستجوی بازاریابی مهم است
    دستگاه های اپل بیش از نیمی از ترافیک موبایل Google را به وب سایت های برند اختصاص می دهند و به اپل تأثیر زیادی در ترافیک جستجوی موبایل می دهند.
  • Safari به طور پیش فرض و سهم بازار بیشتر
    با استفاده از Safari به عنوان مرورگر پیش فرض برای نزدیک به یک میلیارد کاربر ، اپل به طور موثری دروازه جستجوی وب موبایل را کنترل می کند.
  • مخفف مخفف به دست آوردن سهم بازار است
    اگر اپل جستجوی پیش فرض Safari را به شدت سوئیچ کند ، تغییر در نتیجه ترافیک می تواند تعادل رقابتی را در بازاریابی جستجو بازسازی کند.
  • بازاریابان جستجو باید WWDC را تماشا کنند
    هر تغییری که در WWDC اپل در مورد موتور جستجوی سافاری اعلام شده است می تواند تأثیر گسترده ای در بازاریابی جستجو داشته باشد.

داده های BrightEdge نشان می دهد که استفاده از دسک تاپ منبع اصلی مراجعه به ترافیک از ابزارهای جستجوی AI مانند Chatgpt ، Perplexity ، Bing و Gemini است که Google Search به عنوان تنها بستر اصلی است که ترافیک بیشتری را از طریق تلفن همراه ارسال می کند.

این الگوی می تواند یک تقسیم رفتاری بین کاربران دسک تاپ ، که ممکن است کارهای مرتبط با کار یا تحقیقات سنگین را انجام دهند ، و کاربران تلفن همراه ، که ممکن است به طور اتفاقی مرور کنند ، نشان دهد. BrightEdge همچنین به تنگناهایی که در برنامه چتپپ ساخته شده است اشاره می کند که مانع یک کلیک برای مراجعه به ترافیک تلفن همراه است.

داده های BrightEdge بیشتر از کنترل اپل بر روی سافاری ، که تقریباً در یک میلیارد دستگاه نصب شده است ، به عنوان یک اختلال احتمالی به دلیل تغییر احتمالی در موتور جستجوی پیش فرض به دور از Google ، ذکر می کند. چنین تغییراتی می تواند الگوهای ترافیک جستجوی موبایل را به طور قابل توجهی تغییر دهد.

بیشتر در BrightEdge بخوانید

مرز باز جستجوی هوش مصنوعی موبایل

تصویر برجسته توسط تصاویر Shutterstock/TADA



منبع

مطالب مرتبط