در اینجا به معنای آن برای بازاریابان است
گوگل شروع به ارائه یک ویژگی پرسش و پاسخ مبتنی بر هوش مصنوعی در نمایه های کسب و کار گوگل (GBP) در Google Maps برای موبایل کرده است.
این ویژگی به احتمال زیاد جایگزین پرسش و پاسخ گوگل خواهد شد که بیصدا در برخی از فهرستها گم شده است.
ویژگی هوش مصنوعی «درباره این مکان بپرسید» اولین بار در اواخر اکتبر 2024 همراه با تعدادی دیگر از پیشرفتهای هوش مصنوعی Google Maps اعلام شد، اما به طور گسترده در دسترس یا قابل مشاهده نبوده است.
در آن زمان، گوگل همچنین خاطرنشان کرد که “شما همچنین تجربیات مشابهی را در ماه های آینده در جستجو خواهید دید – از جمله خلاصه بررسی های مبتنی بر هوش مصنوعی و گزینه ای برای پرسیدن سوالات دقیق درباره مکان ها.”
در حال حاضر، این ویژگی در برنامه Google Maps، در نمایه در برگه نمای کلی، زیر جزئیات اصلی NAP کسب و کار و خلاصه بررسی، در دسترس است.
چگونه کار می کند؟
Ask Maps به کاربران این امکان را می دهد که سؤالات باز را در یک جعبه پرس و جو وارد کنند. در حالی که پرس و جوهای از پیش تعیین شده متناسب با کسب و کار را ارائه و پیشنهاد می کند، کاربران همچنین می توانند سؤالات خاصی بپرسند.
پرس و جوهای از پیش تشکیل شده می توانند به طور قابل توجهی بر اساس مکان کسب و کار (برای مشاغل چند مکان) متفاوت باشند، با کسب و کارهایی که حداقل همپوشانی دارند. و گاهی اوقات، سؤالات فرموله شده مشابه ممکن است پاسخ های کمی متفاوت ارائه دهند.
فیلد پرس و جو امکان سؤالات مرکب را فراهم می کند. اگرچه، هر چه بیشتر بپرسید، به احتمال زیاد به شما گفته می شود که اطلاعات کافی در مورد این مکان برای پاسخ به سوال شما وجود ندارد.

اغلب، اما نه همیشه، نقشهها را بپرسید، شش پرسش از پیش ساخته شده را پیشنهاد میکند – نوعی نسخه محلی People Also Ask – تا به جستجوگر کمک کند سریعتر به سؤالات احتمالی خود پاسخ دهد.
برخی از فهرستها سؤالی ندارند و تعدادی از آنها دو تا چهار مورد از این سؤالات پیشنهادی را دارند.
این پرسوجوهای از پیش تشکیلشده براساس مکان متفاوت هستند، حتی مکانهایی که به یک برند مرتبط هستند، حداقل همپوشانی دارند.
در بررسی چهار یا پنج مکان مختلف فروشگاه، فقط تعداد کمی از این سوالات تکراری بودند.

ما کنجکاو بودیم که آیا مجموعه بازبینی یا پاسخهای پرسش و پاسخ قبلی برای ایجاد این پرسشهای از پیش ساخته شده استفاده شده است.
ما نظرات و محتوای پرسش و پاسخ را با استفاده از N-grams، word cloud و ChatGPT دانلود و تجزیه و تحلیل کردیم. ما عملاً هیچ ارتباطی بین پرسش و پاسخ Google موجود یا محتوای مرور و جستارهای از پیش ساخته شده ارائه شده پیدا نکردیم.
بدیهی است که یک جستجوگر می تواند هر سوالی در مورد هوش مصنوعی بپرسد.
همانطور که گفته شد، با این حال، اگر Google دادههای کافی از ویژگیهای فهرست، نظرات، وبسایت کسبوکار یا سایتهای شخص ثالث قابل اعتماد نداشته باشد، به کاربر گفته میشود: «اطلاعات کافی درباره این مکان وجود ندارد».
نه هر دسته
بر خلاف ویژگی قدیمی پرسش و پاسخ، Ask Maps برخی از دستههای تجاری را مستثنی میکند و فقط در مکانهای مستقر در ایالات متحده در دسترس است.
در بررسی ما، این ویژگی در نمایههای اکثر ارائهدهندگان مراقبتهای بهداشتی، مشاوره، خدمات اجتماعی، مراقبتهای بارداری و مراکز توانبخشی دارویی وجود نداشت، اگرچه ما آن را در نمایههای دندانپزشکی یافتیم.
این ویژگی همچنین در دسته بندی های بسیار مضطرب و هرزنامه مانند شرکت های جابجایی، قفل سازها و لیست های درب گاراژ قابل مشاهده نبود. در دستههایی که کمتر پر از هرزنامه هستند، مانند HVAC، سقفسازها، و برقکارها در دسترس بود.
نمایههای کسبوکارها در دستههای قانونی تنظیمشده مانند داروخانههای ماریجوانا، تنباکو، اسلحه، یا خدمات دوستیابی این ویژگی را داشتند.
دسته اصلی فهرست تعیین می کند که آیا ویژگی ظاهر می شود یا نه.
مکانهای YMCA در منطقه من، هرکدام دستهبندیهای کمی متفاوت دارند، و مکانهایی که خدمات اجتماعی را بهعنوان دستهبندی اصلی دارد، Ask Maps را نداشت، در حالی که بقیه مکانها این کار را داشتند.

اطلاعات از کجا می آید؟
گوگل می گوید:
«همه این ویژگیها به لطف قابلیتهای ایجاد، استدلال و خلاصهسازی قدرتمند Gemini امکانپذیر شدهاند – مبتنی بر دادههای قابل اعتماد ما در مورد ۲۵۰ میلیون مکان در سراسر جهان و بینشهای جامعه Maps».
در پاسخ به پرسشهای Ask Maps، به نظر میرسد Google قبل از اینکه به محتوای شخص ثالث دسترسی پیدا کند، ابتدا به محتوای نمایه کسبوکار، بررسیهای GBP و وبسایت تجاری تکیه میکند.
هنگامی که گوگل تصاویری از آپلود تصاویر GBP مرتبط با پاسخ داشت، آن ها نیز گنجانده شدند.
در حالی که منبع این تصاویر، در مثالی که دیدیم، به عنوان وب سایت کسب و کار نشان داده شده بود، تصاویر همه از نمایه کسب و کار گوگل آمده بودند.

Ask Maps در صورت نیاز برای پاسخ به یک سوال به منابع وب شخص ثالث می رود و سایت مورد اعتماد است.
در مثال زیر، ما در مورد مشکلاتی که مشتریان با این نمایندگی تجربه کرده بودند پرسیدیم و پاسخ به Carfax.com و Facebook اشاره کرد.
عجیب است، Ask Maps در حال حاضر قادر به پاسخگویی به سؤالات موجودی محصول نیست، حتی زمانی که Google به وضوح موجودی را در Merchant Center بارگذاری کرده است، و در جای دیگری از نمایه نشان داده می شود.

نظرات از وب
واضح است که مشتریان برای نظرات ارزش قائل هستند و Ask Maps به آنها امکان دسترسی به خلاصهای از بدترین و بهترین نظرات Google و همچنین نظرات از سراسر وب را میدهد.
پرسش زیر، در مورد “رتبه بندی جواهرات باربارا الیور در اینترنت”، خلاصه بررسی (با استفاده از طرحواره محلی) را مستقیماً از وب سایت او با داده های اضافی از فیس بوک منتشر کرد.
با این حال، علی رغم تلاش های متعدد، بررسی های Yelp او را نشان نمی دهد.

وب سایت شما به عنوان منبع داده
ویدئوی زیر توانایی Ask Maps را در بسیاری از موقعیتها برای پاسخ دادن به سؤالاتی که قبلاً نیاز به بازدید از یک وبسایت تجاری داشت، نشان میدهد.
در نمایه جواهرات باربارا اولیور، ما پرسیدیم، “طراحی انگشتر سفارشی چه چیزی را شامل می شود؟” و پاسخی 118 کلمه ای دریافت کردم که به بخش ها و صفحات متعددی از وب سایت باربارا الیور اشاره داشت.
منسوخ شدن پرسش و پاسخ گوگل
واضح است که این ویژگی یک پیشرفت بزرگ در پرسش و پاسخ Google است که در اوایل سال 2018 عرضه شد. اکثر پاسخهای پرسش و پاسخ توسط کاربر تولید میشوند و اغلب تکراری، متناقض یا نادرست هستند.
در ابتدا، این ویژگی در نمایه کسب و کار در جستجو بسیار قابل مشاهده بود، اگرچه اخیراً به پایین صفحه منتقل شده است.
اخیراً به یکی از مشارکتکنندگان در انجمنهای پشتیبانی Google گفته شد که ویژگی پرسش و پاسخ فعلی در حال منسوخ شدن است.
همانطور که در ایمیل قبلی ما گفته شد، ویژگی پرسش و پاسخ دیگر برای هیچ یک از کاربران ما، صرف نظر از موقعیت مکانی آنها، در دسترس نیست. علاوه بر این، هیچ پیوند پشتیبانی یا روشی وجود ندارد که از طریق آن بتوانید این اطلاعات را به طور مستقل تأیید کنید. لطفاً توجه داشته باشید که این بهروزرسانی با دستورالعملهای جدید Google مطابقت دارد. طبق این تغییرات، پروفایل هایی که مطابق با آخرین الزامات به روز می شوند، گزینه پرسش و پاسخ در دسترس نخواهند داشت.
این هنوز به طور رسمی توسط گوگل تایید نشده است. اما با توجه به اینکه Ask Maps به محض اینکه گستردهتر و برای جستجو منتشر شد، بهطور قابلتوجهی بهتر از Q&A پاسخ میدهد، منطقی است. Ask Maps این کار را با استفاده از تعداد محدودی از منابع معتبر انجام می دهد.
در حال حاضر، Ask Maps فقط در ایالات متحده است. در شکل فعلیاش، احتمالاً مقررات DMA اتحادیه اروپا را نقض میکند و ترجیح خود را در Google Local برجسته میکند.
بنابراین بعید است به این زودی به اروپا بیاید. اگرچه، به احتمال زیاد به زودی در جای دیگری نمایش داده می شود.
پاسخ استراتژی بازاریابی محلی
Google همچنان در مسیر محتوای پویاتر تولید شده توسط هوش مصنوعی در نمایه کسب و کار Google شما حرکت می کند.
در حالی که این رفتار به طور چشمگیری به صورت عمودی تغییر می کند، دلایل زیادی وجود دارد که نه تنها نمایه خود را به عنوان صفحه اصلی جدید خود در نظر بگیرید، بلکه بازی خود را در این زمینه ارتقا دهید.
از نظر عملی، تا زمانی که سرنخهای شما مستقیماً از Google میآیند یا از وبسایت شما، مهم نیست.
وب سایت
همانطور که مثال بالا نشان می دهد، گوگل به سوالات کاربران با پاسخ های اساسی و معنی دار پاسخ می دهد.
همکار من دیوید میهم مدتهاست که استدلال کرده است که محتوای وب سایت شما شاید بهتر است به عنوان یک خوراک برای موتورهای جستجو و در حال حاضر AI مشاهده شود.
شما باید مطمئن باشید که سایت شما ساختار و محتوای مناسبی دارد.
محتوا باید به تمام سوالات مهم مشتری در مورد کسب و کار شما پاسخ دهد. این نه تنها شامل کارهایی که انجام میدهید، میشود، بلکه شامل چگونگی، مکان و میزان خوب انجام آن میشود.
با ارائه تصاویر و ویدئو در بالای متن، باید نشان داده شود و همچنین بگوید.
بررسی ها
با توجه به توانایی ابزارهایی مانند Ask Maps برای خلاصه کردن نظرات شما از Google و از سراسر وب، مهم تر از همیشه است که محتوای نظرات خود را متنوع کنید و آنها را در یکی از معتبرترین منابع Ask Maps برجسته کنید: وب سایت شما.
عکس ها
ما مدتهاست که از عکاسی (و ویدیو) با کیفیت بالا در وبسایت شما و GBP دفاع کردهایم.
این منجر به افزایش تعامل (یک سیگنال رتبه بندی) و افزایش تبدیل (هدف نهایی) می شود. و عکسهای شما باید به طور مرتب در هر دو مکان بهروزرسانی شوند تا حداکثر بهره را ببرند.
هیچ راهی مقرون به صرفه تر از عکس ها و ویدیوهای عالی برای بازدهی بالاتر وجود ندارد.
پروفایل های اجتماعی
گوگل ابتدا به داده های GBP، سپس بررسی ها و سپس وب سایت کسب و کار را نگاه می کند. اما اگر نمی توان به سوال در آنجا پاسخ داد، سپس شروع به کشیدن اطلاعات از حساب های اجتماعی شما می کند.
فیس بوک و لینکدین در آزمایش ما رایج بودند، و باید مطمئن باشید که به روز هستند و محصولات، خدمات و شهرت شما را به درستی منعکس می کنند.
نقل قول ها
گوگل مدتهاست که برای درک موجودیتهای محلی به ارجاعات وب (معروف به استناد) – اشارههای نام تجاری غیر مرتبط – از سراسر وب متکی بوده است.
این را می توان به وضوح در صفحه زیر مشاهده کرد، جایی که ما پرسیدیم که آیا مالک کسب و کار از سازمان های داوطلب محلی حمایت می کند یا خیر.
هم به یک مقاله خبری و هم صفحه فیس بوک یکی از سازمان هایی که او با آن کار می کند ارجاع داده شد.
این نوع منبع یابی همچنین یک ابزار تحقیقاتی عالی برای درک انواع و منابع استنادهای ارزشمند برای تجارت شما است.
این نوع جستجوها باید برای رقبای مستقیم شما نیز انجام شود تا ایده های بیشتری در مورد جایی که ممکن است بتوانید این منابع را دریافت کنید، ارائه شود.

آینده محلی
رفتارهای رو به رشد “صفر کلیک” در Google Local به ناچار منجر به کاهش ترافیک برای وب سایت های مشاغل کوچک می شود. این نوع تغییرات ادامه خواهد داشت مگر اینکه دولت برای تنظیم آن به عنوان یک انحصار اقدام کند.
برای برخی از بخشها، مانند انتشار، که به ترافیک برای فروش آگهی بستگی دارد، این یک ناقوس مرگ بالقوه است – به زبان محلی. با این حال، اگر بازی Google را انجام دهید، اغلب میتوان تلفات ترافیک را با سرنخهای بیشتر از GBP جایگزین کرد.
هر چقدر هم که گاهی اوقات خسته کننده است، فکر می کنیم که بازی هنوز هم ارزش بازی کردن را دارد. سرنخ های تولید شده می تواند قابل توجه باشد. اما انواع محتوا و سیگنالهایی که گوگل این روزها برای رتبهبندی خوب شما نیاز دارد (برندینگ، نظرات، تعامل و غیره)، بدون توجه به آن باید انجام دهید.
این بازی به طور فزاینده ای در گوگل عمودی می شود – یا حداقل رفتارهای کاربر اینطور است.
برای برتری واقعی در این محیط، باید رفتارهای مصرف کننده را در عمودی خاص خود درک کنید و هر کاری را که انجام می دهید برای رسیدگی و جلب رضایت آنها انجام دهید.
منابع بیشتر:
تصویر ویژه: Darko 1981/Shutterstock