رابط جستجوی گوگل به نگرانی های سوگیری برند می پردازد


در مصاحبه اخیر با Aleyda Solis، رابط جستجوی گوگل، دنی سالیوان، رویکرد این شرکت برای رتبه بندی وب سایت های کوچکتر در مقابل مارک های بزرگتر مورد بحث قرار گرفت.

این موضوع مدت‌هاست که محل مناقشه بوده است، با این نگرانی که سیستم‌های رتبه‌بندی گوگل برندها را به سایت‌های مستقل ترجیح می‌دهند.

انصاف در نتایج جستجو

سالیوان ادعا می‌کند که گوگل ذاتاً طرفدار برندها نیست و بیان می‌کند:

سیستم‌های رتبه‌بندی ما نمی‌گویند که آیا شما یک برند بزرگ هستید، بنابراین رتبه‌بندی می‌کنید… هسته اصلی آن در واقع این نیست که شما بزرگ هستید یا کوچک، هسته اصلی آن این است که آیا شما بیشترین سود را دارید، مرتبط ترین و رضایت بخش ترین اطلاعات.»

مشکل ادراک

علی‌رغم موضع گوگل، سالیوان این تصور را که سایت‌های بزرگ‌تر و معتبر در نتایج جستجو مزیت دارند، اذعان کرد.

او ناامیدی صاحبان سایت های کوچکتر را که احساس می کنند نمی توانند با مارک های بزرگتر برای دیده شدن رقابت کنند، تشخیص داد.

سالیوان بیان می کند:

من به مواردی نگاه کرده‌ام که مردم می‌گویند شما سایت‌های کوچک را دوست ندارید، و من هیچ یک از نگرانی‌های واقعی را از بین نمی‌برم، زیرا آنها آنجا هستند… ای کاش آنها بهتر عمل می‌کردند، اما من می‌توانم شاهد هم‌کاری در این سایت‌ها باشم. برخی از همان پرس و جوهایی که به من داده می شود سایر سایت های مستقل که به خوبی کار می کنند.

چالش ها و پیشرفت ها

سالیوان اعتراف کرد که سیستم های گوگل گاهی اوقات قادر به تشخیص محتوای با کیفیت بالا از سایت های کوچکتر نیستند.

او اطمینان داد که این شرکت فعالانه در حال بهبود این جنبه از الگوریتم های خود است.

سالیوان گفت:

ما نمی‌خواهیم فقط چیزهای بسیار بزرگ رتبه‌بندی خوبی داشته باشند و فکر می‌کنم در آخرین به‌روزرسانی، در مورد اینکه چگونه بسیاری از این نگرانی‌ها را قبول کرده‌ایم صحبت کردیم و سعی کردیم بفهمیم که چگونه می‌توانیم کارهای بیشتری برای برخی از این نگرانی‌ها انجام دهیم. سایت های کوچکتر، به اصطلاح سایت های مستقل.

مشاوره برای سایت های کوچکتر

برای صاحبان وب سایت های مستقل که احساس دلسردی می کنند، سالیوان توصیه هایی را ارائه کرد: روی توسعه برند خود تمرکز کنید.

او توصیه کرد:

«اگر سایت کوچکتری هستید که احساس می‌کنید واقعاً برند خود را توسعه نداده‌اید، آن را توسعه دهید. این به این دلیل نیست که ما شما را به دلیل برند شما رتبه بندی می کنیم، بلکه به این دلیل است که احتمالاً مواردی است که باعث می شود افراد خارجی شما را به عنوان یک نام تجاری خوب بشناسند ممکن است به نوبه خود در کنار مواردی باشد که سیستم های رتبه بندی ما هستند. به نوعی به دنبال پاداش است.»

سالیوان در توصیه به سازندگان محتوا می‌افزاید:

“فقط به صدای قلب خود گوش دهید و کاری را انجام دهید که فکر می‌کنید کار درستی است… سیستم‌های رتبه‌بندی ما تلاش می‌کنند به محتوای عالی که برای مردم ساخته شده‌اند پاداش دهند و اگر احساس می‌کنید این کار را انجام می‌دهید، پس ما” سعی می کنم به تو برسم.”

نگاه کردن به جلو

به نظر می رسد گوگل این نگرانی ها را جدی می گیرد.

سالیوان اشاره کرد که به‌روزرسانی‌های اخیر با هدف انجام کارهای بیشتر برای سایت‌های کوچکتر انجام شده است. با این حال، او معتقد است که هدف گوگل نمایش بهترین محتوا بدون توجه به شناخت برند است.

در حالی که چالش‌ها باقی مانده‌اند، تصدیق Google از این مشکل و تلاش‌ها برای بهبود، نشان‌دهنده تغییر احتمالی با به‌روزرسانی‌های آینده است.

اظهارات کامل سالیوان را در ویدیوی زیر بشنوید:


تصویر ویژه: rudall30/Shutterstock



منبع

مطالب مرتبط