راهنمای بازاریابان سازمانی


گوشی های هوشمند دنیا را در دستان ما قرار می دهند. مردم سوالاتی دارند که نیاز به پاسخگویی دارند و همچنین خدمات یا محصولاتی که نیاز دارند.

همه این موارد فقط یک جستجو هستند، و اکنون، ما شاهد یک تغییر کیهانی از جستجوی سنتی به جستجوی صوتی و دستیارهای صوتی هستیم.

از نظر آماری، جستجوی صوتی و دستیارها چیزی نیستند که بازاریابان سازمانی بتوانند آن را نادیده بگیرند زیرا:

  • بر اساس پیش بینی eMarketer، تقریبا نیمی از کاربران اینترنت ایالات متحده (48.7٪) از دستیارهای صوتی استفاده خواهند کرد.
  • 54 درصد از مصرف کنندگان به فناوری صوتی در آینده تمایل دارند.
  • 49٪ از مصرف کنندگان ایالات متحده از جستجوهای صوتی فعال برای خدمات محلی استفاده می کنند.

بهینه سازی صدا در مقیاس کاری است که هر کسب و کاری باید انجام دهد. برای شرکت‌ها، چالش به دلیل انبوهی از دارایی‌های محتوایی است که کنترل می‌کنند.

در این راهنما، نگاهی به تاکتیک‌ها و بهینه‌سازی‌های خاصی می‌اندازیم که از استراتژی صوتی شما پشتیبانی می‌کنند، از جمله نشانه‌گذاری طرحواره، تحقیق کلمات کلیدی، سرعت سایت، پرسش‌های متداول، Google Actions و موارد دیگر.

در اینجا نحوه شروع بهینه سازی برای جستجوهای صوتی با تمرکز بر شرکت ها آورده شده است.

بهینه سازی صدا 101

دستورالعمل های جستجوی محتوا و صوتی ایجاد کنید

تیم‌های بازاریابی باید با تیم محتوا بنشینند یا دستورالعمل‌هایی را ارسال کنند که اهمیت بهینه‌سازی جستجوی صوتی را مشخص کند و این کلمات کلیدی و پروتکل‌ها را برای اطمینان از بهینه‌سازی ترکیب کنند.

شرکت ها باید از قبل حاکمیت سئو را داشته باشند.

با این حال، باید قوانین و پروتکل‌های موجود خود را برای جستجوی صوتی بازبینی کنید. در واقع، شما می‌خواهید کل بخش‌هایی را اضافه کنید که عمدتاً روی صدا تمرکز دارند.

چرا؟

سازندگان محتوا و تیم ها حتما اشتباه می کنند.

این به پروتکل های شما بستگی دارد که با انجام بررسی های کامل محتوا، مشکلات مربوط به محتوا را پیدا کنید.

تجزیه و تحلیل محتوا قبل از انتشار باید بخشی از فرآیندهای شما باشد.

اگر اینطور نیست، می توانید اضافه کنید:

  • بررسی کامل محتوا قبل از ارسال.
  • تحلیل بهینه سازی
  • مقایسه محتوا با کلمات کلیدی و سوالات تحقیق شده

دستورالعمل ها بخش کلیدی هر جنبه ای از بازاریابی سازمانی هستند زیرا اعضای تیم می توانند اغلب بیایند و بروند.

تحقیق کلمه کلیدی خود را برای ترکیب کلمات کلیدی طولانی تعریف کنید

در اینجا چند خبر خوب وجود دارد: دستیاران باهوش‌تر از همیشه هستند. دستیارهای صوتی امروزی می توانند صدای افراد را حتی با موارد زیر درک کنند:

  • نویز پس زمینه
  • لهجه های متنوع
  • گویش ها.

شخصی سازی بیش از حد در نحوه پاسخ دستیاران به کاربران برجسته است، به این معنی که شرکت ها باید تا حد امکان داده ها و اطلاعات در مورد بازار هدف ایده آل خود جمع آوری کنند.

برای درک مخاطبان خود و نیازهای آنها برای بهینه سازی صدا باید راه بیشتری را طی کنید.

برای دستیارهای صوتی، باید سئوی خود را بیشتر تقویت کنید، زیرا به جای پرس و جوهای ساده، مردم سوالات پیچیده ای را از دستیاران صوتی می پرسند، مانند آنها از یک دوست.

چگونه؟

افزودن تعداد بیشتری از کلیدواژه های طولانی که مدت هاست در سطح سازمانی نادیده گرفته شده اند.

کلمات کلیدی طولانی اغلب حجم جستجوی کمتری دارند و برای شرکت هایی که کلمات کلیدی با ارزش و پربازدید را هدف قرار می دهند، اولویت کمتری دارند. با این حال، جستجوی صوتی طبیعی است و طولانی تر از عبارات یک یا دو کلمه ای است.

صفحات شما باید به سؤالات پاسخ دهند (درست مانند قطعه های برجسته) و باید شامل موارد زیر باشد:

  • چگونه از محصول XYZ استفاده کنم؟
  • قیمت محصولات XYZ چقدر است؟
  • چگونه مشکل XYZ را برطرف کنم؟
  • کجا.
  • سازمان بهداشت جهانی.
  • چی
  • و غیره

افرادی که از جستجو استفاده می کنند سؤالاتی می پرسند، و شما باید به آنها پاسخ دهید. فرآیند تحقیق کلمه کلیدی خود را به گونه ای بازتعریف کنید که شامل کلمات کلیدی طولانی تر و کلیدواژه های سوالی باشد.

فرآیندها و رویه‌هایی را برای تیم‌های SEO – داخلی و خارجی – ایجاد کنید تا سؤالات را در فرآیند تولید محتوای فعلی خود بگنجانید.

بهینه سازی جستجوی چندوجهی و ظهور جستجوی بصری

جستجوی بصری دقیقاً جدید نیست. شما یک عکس می گیرید، آن را در لنز گوگل قرار می دهید، و سعی می کند مطابقت را برای شما پیدا کند.

مثلاً آن تخت سگ شایان ستایشی که در خانه دوستتان دیدید؟ می توانید عکس بگیرید و دقیقاً مورد را در گوگل جستجو کنید.

اما، در کنفرانس توسعه دهندگان I/O در سال 2024، گوگل چیز جدیدی را به لنز گوگل اضافه کرد.

  • شما یک ویدیو می گیرید.
  • سوالات خود را در ویدئو بپرسید.
  • پاسخ را پس بگیرید

کاربران می توانند از توالت شکسته خود فیلم بگیرند و بپرسند که چرا فلنج گیر کرده است و برای تعمیر آن به چه چیزی نیاز دارند – همه در قالب ویدیو. گوگل اکنون ویدیو را تجزیه و تحلیل می کند و به شما پاسخ می دهد.

مدل‌های زبان بینایی (VLM) در حال پیشرفت هستند، اما شرکت‌ها باید بر سایر جستجوهای چندوجهی نیز تمرکز کنند:

  • جستجوی متن به تصویر
  • جستجوی تصویر به متن
  • جستجوی تصویر به تصویر

شرکتی را برای پوشاک لوکس رده بالا تصور کنید.

یک کاربر تصویری از یک الگوی گل را آپلود می کند و پرس و جو را اضافه می کند، [floral dress in this style but with blue roses]و ممکن است درخواست بازگشت محصول شما را نشان دهد.

تصاویر واضح با بهینه‌سازی توصیف مناسب ممکن است به رتبه سازمانی برای این نوع جستجوی بصری چندوجهی کمک کند.

بهینه سازی برای سرعت سایت و تجربه موبایل

جستجوهای صوتی عمدتاً از دستگاه های تلفن همراه و دستیار انجام می شود.

هر شرکتی باید به شدت برای موبایل با موارد زیر بهینه شود:

  • طرح های واکنش گرا
  • سرعت سایت بالا

تیم شما باید به‌طور دوره‌ای Google PageSpeed ​​Insights را اجرا کند تا مشکلاتی را که باعث کاهش سرعت سایت شما می‌شود، پیدا کند و زمان بارگذاری را بهبود بخشد.

بهینه سازی چند رسانه ای بسیار مهم است، به خصوص با افزایش جستجوی چند وجهی. فشرده‌سازی تصاویر و ویدیوها، اجرای بارگذاری تنبل، و حافظه پنهان مرورگر، همه چیزهایی هستند که می‌توانید از امروز برای بهبود تجربه تلفن همراه در سایت(های) خود شروع کنید.

ببینید 10 بهینه سازی سرعت صفحه سازمانی و نکات پیاده سازی برای یادگیری بیشتر

بهینه سازی جستجوی محلی برای تقویت کسب و کار

بهینه سازی های محلی و منطقه ای هستند بزرگ برای مشاغلی که به صورت محلی فعالیت می کنند.

بیش از 50 درصد از مردم کسب و کارهای محلی را از طریق جستجوی صوتی جستجو می کنند.

به عنوان مثال:

  • نزدیکترین مترو نزدیک من کجاست؟
  • چه خواربارفروشی هایی در این نزدیکی باز هستند؟
  • نزدیکترین داروخانه کجاست؟

می‌خواهید Google و سایر فهرست‌های محلی شرکت را مرور کنید.

لیست ها باید همیشه شامل ساعات کار شرکت، تصاویر کوتاه و عکس باشد.

لیست های کامل دسترسی جستجوگران به کسب و کار شما یا بازدید حضوری از آن را آسان تر می کند.

اصطلاحات ممکن است شامل عبارات “نزدیک من” باشند، یا می توانند خاص باشند، مانند [car manufacturers in Detroit].

یکی از نکات مهم برای موفقیت یک شرکت در هنگام بهینه سازی برای محلی، در نظر گرفتن زبان عامیانه منطقه ای یا منطقه ای است.

تیم های تحقیقاتی شما باید زبان عامیانه و گویش های محلی را که ممکن است در جستجو استفاده شود، درک کنند.

به عنوان مثال، [where can I get the best soda in Boston] تغییر خواهد کرد به [where can I get the best pop in Ohio] به دلیل زبان عامیانه منطقه ای

تیم‌های داخلی باید به شما کمک کنند تا قبل از حرکت به بازارهای جدید، این تمایزات را ایجاد کنید تا به تیم‌های تولید محتوا و بهینه‌سازی موتور جستجو کمک کنند تا پتانسیل جستجوی صوتی محلی را به حداکثر برسانند.

در چند سال اخیر، دستیارهای صوتی تقریباً دو برابر شده است. از آیفون و اندروید شما گرفته تا الکسا و دیگر پلتفرم‌ها، دستیارها همه جا هستند.

ترجیحات شخصی و همچنین موقعیت مکانی شما در هر سه نوع جستجو در نظر گرفته می شود:

  1. کشف: یک لوله کش در آتلانتا، جورجیا پیدا کنید.
  2. مستقیم: با لوله کشی و سپتیک 24 ساعته بیل تماس بگیرید.
  3. دانش: چرا آب من در آتلانتا قهوه ای می شود؟

عبارت مکالمه باید در تمام دفاتر سازمانی در نظر گرفته شود تا به جذب هرچه بیشتر ترافیک جستجوی محلی کمک کند.

شرکت‌ها باید بیشتر از ادعا و بهینه‌سازی فهرست‌هایشان در Google Business Profile، Apple Business Connect، Yelp و سایر فهرست‌های محلی، برای جستجوهای صوتی انجام دهند.

شما باید روی کلمات کلیدی طولانی تمرکز کنید، تحقیقات کلمات کلیدی خود را حتی بیشتر اصلاح کنید و سعی کنید زمینه را به محتوای خود اضافه کنید.

Master Schema Markup برای افزودن متن محتوا

استفاده از طرحواره برای کمک به موتورهای جستجو برای درک محتوای سایت شرکت بسیار مهم است. برای کمک به تقویت جستجوی صوتی، دستورالعمل‌های نشانه‌گذاری طرحواره را مرور و ترکیب کنید.

چند نکته که می تواند به شما در تسلط بر طرحواره کمک کند عبارتند از:

  • استفاده از طرحواره Speakable Google را شروع کنید (بتا) برای بخش هایی از متن شما که برای دستیار Google و جستجوی صوتی بهترین هستند.
  • از تجزیه و تحلیل برای کمک به درک کلمات کلیدی استفاده کنید و عباراتی که مشتریان استفاده می کنند.
  • قطعه های قابل گفتار را پیدا کنید در محتوای جدید و قدیمی برای اضافه کردن طرحواره.
  • به محتوای خود در الف فکر کنید روش مکالمه ای برای تقویت زمینه.

نشانه گذاری طرحواره، زمانی که به درستی استفاده شود، می تواند به افزودن زمینه به محتوای هر سایت کمک کند و امکان جستجوی صوتی بیشتری را فراهم کند.

Speakable Schema به شما امکان می دهد کنترل خود را بر نحوه برجسته کردن محتوای شما توسط دستیارهای صوتی تنظیم کنید. به عنوان مثال:

{
"@context": "https://schema.org/",
"@type": "WebPage",
"name": "Ludwig’s homepage",
"Speakable":
{
"@type": "SpeakableSpecification",
"cssSelector": ["intro", "summary"]
},
"url": "http://www.example.com"
}

با استفاده از JSON، می‌توانید داده‌های ساختاری قابل‌گفتنی را اضافه کنید تا مقدمه و خلاصه خود را قابل بیان کنید. شما می توانید این را برای هر cssSelector که دوست دارید تنظیم کنید.

شرکت‌ها همچنین هنگام افزودن داده‌های ساختاریافته برای موارد زیر موفقیت بیشتری با صدا پیدا می‌کنند:

  • اطلاعات محصول.
  • قیمت گذاری
  • در دسترس بودن

به عنوان یک شرکت، افزایش ترافیک 1% تا 2% از جستجو می تواند درآمد قابل توجهی را به سود شما اضافه کند. Schema.org نمونه هایی از نحوه استفاده از طرحواره برای تجارت الکترونیک با استفاده از میکروداده، RFDa، ساختار و JSON-LD دارد.

بخش پرسش و پاسخ را به صفحات کلیدی اضافه کنید

به یاد داشته باشید که چگونه باید سؤالاتی را به تحقیقات کلمات کلیدی خود اضافه کنید؟

یافتن راه هایی برای اضافه کردن سؤالات به صفحات بدون ایجاد وقفه در جریان طبیعی محتوای شما می تواند چالش برانگیز باشد.

چگونه می توانید بر این امر غلبه کنید؟ سوالات متداول.

پرسش‌های متداول می‌توانند ارزش زیادی به صفحات شما اضافه کنند و به شما کمک کنند تا بهینه‌سازی جستجوی صوتی خود را بهبود بخشید.

یکی از راه های شروع به کارگیری این است که:

  • ممیزی کامل محتوا را در سایت(ها) انجام دهید.
  • صفحات و وبلاگ هایی را که می توانید در آنها به سوالات پاسخ دهید شناسایی کنید.
  • شروع به افزودن سؤالات متداول به مهم ترین صفحات و صفحات با بیشترین پتانسیل کنید.

از آنجایی که شما برای جستجوی صوتی بهینه سازی می کنید، پاسخ دادن به سوالات با صدای مکالمه بسیار مهم است.

انتقال به زبان مکالمه را آغاز کنید

سازندگان محتوا ده ها سال در مورد لحن و ثبات شنیده اند.

“به زبان مشتری صحبت کنید” اغلب در صنایع تکرار می شود.

با این حال، هنگامی که با جستجوی صوتی سروکار دارید، تغییر به سمت لحن مکالمه در حال ظهور است.

همانطور که مشخص است، “لحن کسب و کار” خفه کننده نحوه استفاده بیشتر مردم از دستیار گوگل یا آمازون اکو نیست.

باید مطمئن شوید که تیم های محتوا با این تغییرات موافق هستند.

یک جلسه سریع برای تقویت لحن های مکالمه و شاید به روز رسانی خلاصه هایی که برای نویسندگان ارسال می شود می تواند به شدت کمک کند.

یک راه عالی برای تنظیم محتوا برای محاوره بودن این است که:

  • ویراستاران همه مطالب را بررسی می کنند.
  • مطالب را با صدای بلند بخوانید.

تغییرات کوچک، و اگر بتوانید کلمات گفتاری و عامیانه را اضافه کنید، می تواند دنیای متفاوتی را هنگام تلاش برای ایجاد محتوای محاوره ای بیشتر ایجاد کند.

در حالی که همیشه جستجوهای تایپ شده سنتی وجود خواهد داشت، شرکت ها و بازاریابان باید بر روی امکاناتی که جستجوی صوتی ارائه می دهد تمرکز کنند.

منابع بیشتر:


تصویر ویژه: fizkes/Shutterstock



منبع

مطالب مرتبط