راهنمای داده های ساختار یافته مقاله به روز رسانی گوگل
Google اسناد مربوط به داده های ساختار یافته مقاله را به روز کرد که از انواع طرحواره Article، NewsArticle و BlogPosting پشتیبانی می کند.
دستورالعمل های به روز شده بر ویژگی عنوان تأثیر می گذارد تا آن را با راهنمایی در مورد عناصر عنوان و پیوندهای عنوان مطابقت دهد.
داده های ساختار یافته مقاله
دادههای ساختاریافته مقاله ممکن است یکی از محبوبترین انواع دادههای ساختاریافته در حال استفاده باشد، زیرا بسیاری از محتوا در قالب انواع مختلفی از مقالات است.
استفاده صحیح از داده های ساختاریافته مهم است زیرا ممکن است صفحه وب را برای یک نتیجه غنی واجد شرایط کند.
داده های ساختار یافته مقاله و انواع آن (NewsArticle و BlogPosting) به ناشران اجازه می دهد تا انواع اطلاعات صفحه وب را ساختاردهی کنند.
بسیاری از ویژگی های داده های ساختار یافته مربوط به طرحواره نوع مقاله وجود دارد. دستورالعملهای Google معمولاً راهنماییهایی در مورد انواع دادههای ساختاریافته ارائه میدهد که برای واجد شرایط شدن برای بهبود نتایج جستجو ضروری یا اختیاری هستند.
هر گونه تغییر در راهنما معمولاً با تغییراتی در افزونه های داده های ساختاریافته همراه است.
Google Relaxes Guidance on Headline Structured Data Property
تغییر دستورالعملها بر ویژگی عنوان تأثیر میگذارد که Google آنها را بهصورت توصیهشده فهرست میکند.
عنوان مقاله عنوانی است که عموماً در عنصر عنوان در ناحیه متا داده بازتولید می شود.
گوگل قبلاً محدودیتی در تعداد کاراکترها در یک عنوان داشت.
این توصیه اصلی است: (لینک به Archive.org)
عنوان مقاله. مقدار نباید از 110 کاراکتر تجاوز کند.”
راهنمای جدید Google در مورد ویژگی عنوان دیگر محدودیتی در طول عنوان مقاله ندارد:
عنوان مقاله. استفاده از عنوان مختصر را در نظر بگیرید، زیرا ممکن است عناوین طولانی در برخی دستگاهها کوتاه شده باشند.
راهنمایی جدید در عنوان آن را با بهترین شیوه های Google برای عنصر عنوان (که اغلب به عنوان برچسب عنوان نامیده می شود) در راهنمای پیوندهای عنوان مطابقت می دهد.
راهنمای پیوندهای عنوان توصیه می کند:
«متن توصیفی و مختصر برای عناصر
خود بنویسید.»
اعلامیه گوگل این تغییر را شرح می دهد:
«3 ژانویه: محدودیت 110 کاراکتری برای ویژگی سرفصل در مستندات داده ساختار یافته مقاله حذف شد.
هیچ محدودیت شخصیتی سخت وجود ندارد. در عوض، توصیه میکنیم عناوین مختصر بنویسید زیرا ممکن است عناوین طولانی در برخی دستگاهها کوتاه شده باشند.»
همیشه مختصر بودن یک تمرین خوب است، به این معنی که بیشترین اطلاعات را با کمترین تعداد کلمات در میان بگذارید.
اما استفاده از کلمات مورد نیاز در عنوان و در عین حال در مورد نحوه نمایش تیتر در نتایج جستجوی گوگل نیز اشکالی ندارد.
تصویر برجسته توسط Shutterstock/Asier Romero