راهنمای سئو برای کاربران جدید
شروع سفر برای تغییر به یک سیستم مدیریت محتوای جدید (CMS) می تواند یک کار دلهره آور باشد.
از ایجاد محتوای تازه گرفته تا اصلاح اطلاعات قدیمی و بهینه سازی صفحات شما تا حد کمال، می تواند بسیار چالش برانگیز باشد.
اما نگران نباشید، زیرا ما نقشه راه ابزار SEO خود را که به طور خاص برای تازه واردان HubSpot CMS طراحی شده است، تحت پوشش قرار داده ایم.
در این مقاله، ضروریترین ویژگیها و ادغامهای سئوی بومی موجود در HubSpot را بررسی میکنیم و اطمینان حاصل میکنیم که وبسایت شما به خوبی برای موتورهای جستجو بهینه شده است.
و برای جمع بندی همه چیز، در مورد هر گونه شکاف از دست رفته در ویژگی های SEO که ممکن است هنگام ساخت یک سایت کاملاً جدید یا مهاجرت یک سایت موجود با آن مواجه شوید، صحبت خواهیم کرد.
(افشای کامل: من با بالاترین رتبه آژانس شریک HubSpot، SmartBug Media کار می کنم.)
چه عملکرد SEO بومی در HubSpot وجود دارد
ابزارهای CMS
میزبانی
وقتی برای اشتراک CMS ثبت نام می کنید، HubSpot میزبان سایت شما است.
این سیستم کمتری است که هنگام تصمیم گیری در مورد محل زندگی وب سایت واقعی خود باید نگران آن باشید.
هنگام ساخت سایت خود بر روی وردپرس یا سایر CMS های منبع باز، باید با یک ارائه دهنده هاست ثبت نام کنید تا به سایت خود خدمات ارائه دهد.
شبکه تحویل محتوا (CDN)
این یک الزام برای مشاغل جهانی است که نیاز دارند وب سایت آنها در هر کشوری به سرعت بارگذاری شود و باید خطر حملات DDOS را کاهش دهند.
CDN HubSpot (که از فناوری Cloudflare استفاده می کند) بدون نیاز به هزینه یا تنظیم اضافی در CMS تعبیه شده است.
گواهی لایه سوکت های امن (SSL).
این امروزه در بین ارائه دهندگان هاست بسیار رایج تر است اما نیاز به سئو است.
داشتن سایت شما بر روی HTTPS برای رتبه بندی خوب در اکثر عمودی ها ضروری است.
HubSpot یک گواهی SSL را به عنوان بخشی از اشتراک شما ارائه می دهد و تا زمانی که سایت شما در HubSpot باقی بماند، به طور خودکار تجدید می شود.
تغییر مسیرها
ابزار تغییر مسیر HubSpot به شما این امکان را میدهد که ریدایرکتهای خود را به صورت انبوه از طریق CSV وارد کنید یا آنها را یکی یکی بسازید.
این ابزار WYSIWYG برای بازاریابانی که تجربه بهروزرسانی فایلهای htaccess. یا راهاندازی تغییر مسیرها در backend را ندارند، کاربر پسند است.
نقشه های سایت
HubSpot به طور خودکار یک نقشه سایت ایجاد می کند که می توانید آن را به کنسول جستجوی گوگل (GSC) ارسال کنید، بنابراین نیازی به ساخت این نقشه به صورت دستی یا با هیچ افزونه دیگری ندارید.
نظارت و امنیت
HubSpot CMS دارای یک سیستم نظارت و فایروال برای شناسایی تهدیدها و جلوگیری از وقوع حملات DDOS است.
اگر روی وردپرس یا CMS دیگری اجرا میکنید، به یک ابزار شخص ثالث مانند Sucuri یا چیزی مشابه نیاز دارید.
به روز رسانی های در حال انجام
HubSpot همه بهروزرسانیهای CMS را مدیریت میکند، بنابراین لازم نیست نسخه CMS یا نسخههای افزونه خود را بهصورت دستی بهروزرسانی کنید، مانند زمانی که از وردپرس یا CMS دیگری استفاده میکنید.
صفحات موبایل تسریع شده (AMP)
HubSpot امکان فعال کردن AMP را در وبلاگ شما فراهم می کند که به کاربران شما امکان می دهد نسخه های AMP وبلاگ های شما را در دستگاه های تلفن همراه پیدا کنند.
ابزارهای سئو روی صفحه
برنامه ریزی موضوع
اگر به دنبال یک رویکرد خوشه موضوعی برای سئوی خود هستید، ابزارهای برنامه ریزی محتوای HubSpot یک شماتیک بصری ارائه می دهند.
این ابزار برای درک اینکه چگونه موضوعات خاص به شما در ایجاد ترافیک ارگانیک، سرنخ ها و مشتریان کمک می کند، تحقیقات سبک وزن کلیدواژه، پیوند داخلی و تجزیه و تحلیل را ارائه می دهد.
در اینجا نمونهای از یک مجموعه موضوع رسانه پولی با تمام صفحات فرعی (و کلمات کلیدی مرتبط) که به صفحه ستون پیوند داده شدهاند (یا پیوند داده نشدهاند) آمده است:
توصیه های روی صفحه
این عملکرد به شما امکان می دهد توصیه های خاصی را در سطح URL و تأثیر نسبی رفع چنین مشکلاتی مشاهده کنید.
در اینجا یک گزارش نمونه وجود دارد که مشکلات سئوی داخل صفحه، شرح هر مشکل، یک برچسب پیشنهادی در مورد اینکه چه کسی باید مشکلات را برطرف کند (یعنی بازاریاب در مقابل توسعهدهنده)، و یک راه آسان برای کلیک کردن برای دیدن صفحاتی که تحت تأثیر قرار گرفتهاند را نشان میدهد. توسط آن مسائل:
همچنین توصیههای بهینهسازی در ویرایشگر صفحه CMS وجود دارد که اطمینان حاصل میکند که تمام پایههای سئوی درون صفحه شما پوشش داده شده است.
قابلیت تولید محتوای هوش مصنوعی
HubSpot در حال بررسی عملکردهای هوش مصنوعی مولد در CMS است که به شما امکان میدهد بازنویسی، گسترش، خلاصهسازی یا تغییر لحن محتوای موجود را انجام دهید.
از آنجایی که محتوای نوشته شده با هوش مصنوعی در حال افزایش است، انتظار دارم ویژگی های جدیدی برای ایده پردازی محتوا (یعنی تولید موضوع وبلاگ) در برنامه ببینم.
در اینجا نمونه ای از چند ابزار هوش مصنوعی مولد داخلی در CMS آورده شده است:
ادغام ابزار SEO و تجزیه و تحلیل
کنسول جستجوی گوگل
از آنجایی که گوگل بیشتر دادههای ارگانیک کلمه کلیدی ارگانیک را رمزگذاری میکند، کنسول جستجوی گوگل یکی از تنها منابعی است که میتوانید پیدا کنید چه کلمات کلیدی ترافیک سئو را به سایت شما هدایت میکنند.
ادغام GSC به دو حوزه گره خورده است:
1. ابزار انتشار صفحه
برای هر صفحه، ادغام به شما اجازه می دهد تا ببینید:
- جستجوهای برتر
- موقعیت متوسط.
- کل برداشت ها
- میانگین نرخ کلیک. (CTR)
- کلیک می کند.
این داده ها برای تلاش های CRO شما موثر است.
هنگامی که در حال طراحی فراخوانهای اقدام (CTA) در صفحه هستید، از دادههای دقیق کلمه کلیدی بر اساس جستارهای رتبهبندی برتر خود برای کمک به بهبود نرخ تبدیل کلی استفاده کنید.
2. ابزارهای تحلیل سئو
فراتر از ابزارهای انتشار صفحه، ابزارهای تجزیه و تحلیل سئوی HubSpot، کنسول جستجوی گوگل را ادغام میکند تا معیارهای مجموع وبسایت را به شما ارائه دهد (شبیه به آنچه در GSC میبینید).
ارزش افزوده در اینجا این است که می توانید بر روی URL های جداگانه کلیک کنید تا ببینید هر صفحه برای کدام عبارت رتبه بندی می شود.
از اینجا، سپس می توانید فرصت های جدید کلمات کلیدی را برای گسترش یا بهینه سازی بیشتر برای سئو یا نرخ تبدیل شناسایی کنید.
تجزیه و تحلیل ترافیک گوگل
تجزیه و تحلیل مستقل HubSpot برای همه بازاریابان کافی نیست.
اکثر مشتریان ما از Google Analytics همراه با تجزیه و تحلیل HubSpot برای جمع آوری داده های گرانول بر اساس صفحه، دستگاه، کانال و غیره استفاده می کنند.
ادغام Google Analytics HubSpot برای اطمینان از اینکه تمام صفحات محتوای میزبانی شده توسط HubSpot شما ردیابی مناسبی دارند مفید است.
در حال حاضر، کاربرد دیگری برای این ادغام وجود ندارد – به جز اینکه مطمئن شوید همه صفحات شما دارای کد رهگیری Google Analytics هستند.
عملکرد ردیابی مشابهی برای GSC و AdRoll وجود دارد.
ادغام CMS شخص ثالث
HubSpot یک شرکت پلتفرم است که به اکثر برنامه های بازاریابی، فروش و موفقیت مشتری اجازه می دهد تا یکپارچه شوند.
بازار برنامه آن همه ادغام های شخص ثالث را فهرست می کند.
بسیاری از ادغام ها رایگان یا کم هزینه هستند تا زمانی که بسته نرم افزاری یکپارچه را خریداری کنید.
چه ابزارهای SEO از HubSpot CMS گم شده اند؟
اگرچه HubSpot یک پلتفرم همه کاره است، اما هر ابزار سئوی که متخصصان سئو داخلی یا آژانس های سئو روزانه از آن استفاده می کنند را ندارد.
ابزارهای کشف کلمه کلیدی
اگرچه ابزارهای اصلی کشف کلمات کلیدی در ابزارهای انتشار و صفحه ستونی HubSpot یافت می شوند، اگر می خواهید جستجوی کلمات کلیدی را از صفحاتی که در گوگل رتبه بندی نمی کنید، استفاده کنید، باید از Moz، Ahrefs و Semrush استفاده کنید.
ابزارهای تشخیصی خزیدن
برخی از ابزارهای تشخیصی خزنده برای سئو در HubSpot وجود دارد.
با این حال، اگر میخواهید یک حسابرسی فنی در مقیاس کامل سئو انجام دهید یا ساختار سایت سایر سایتهای صنعت خود را درک کنید، به Screaming Frog، Lumar (Deepcrawl سابق)، Sitebulb و غیره نیاز دارید.
ردیابی رتبه کلمات کلیدی
اگر به دنبال ردیابی مجموعه ثابتی از کلمات کلیدی در طول زمان هستید، ردیابی رتبه کلمات کلیدی به طور بومی در HubSpot تعبیه نشده است.
اگرچه می توانید کلمات کلیدی خاصی را ببینید که صفحات جداگانه برای آنها رتبه بندی می شوند، باید از ابزار دیگری برای ردیابی رتبه روزانه یا هفتگی استفاده کنید.
ابزارهای لینک سازی
کمی خارج از استفاده خاص از CMS، ابزارهای لینک سازی در HubSpot حداقل هستند.
شما می توانید لینک های ورودی که صفحات شما از سایت های دیگر دریافت می کنند را مشاهده کنید، اما اگر به دنبال اهداف کسب جدید هستید، هیچ ابزاری در HubSpot برای انجام تحقیقات لینک سازی وجود ندارد.
شما همچنین یک داشبورد لینک سازی متمرکز ندارید تا تمام لینک هایی را که کل وب سایت شما در طول زمان به دست آورده یا از دست داده است، ببینید.
خدمات حرفه ای برای مهاجرت یا طراحی مجدد
برای مهاجرت به سایت خود برنامه ریزی می کنید و زمان، تیم یا دانش لازم برای انجام این کار را خودتان ندارید؟
در اینجا دو گزینه شما وجود دارد:
خدمات مهاجرت HubSpot
HubSpot خدمات مهاجرت مقرون به صرفه را برای بازسازی صفحه به صفحه وب سایت موجود در HubSpot CMS ارائه می دهد.
اگر توسعهدهنده نیستید و میخواهید همان ظاهر و احساس سایت فعلی خود را حفظ کنید، این راهحل خوبی است.
اگر وب سایت بزرگ یا پیچیده ای ندارید و می خواهید به سرعت به HubSpot CMS دسترسی پیدا کنید، این یک گزینه مقرون به صرفه است.
محدودیتهایی در مورد چیزی که HubSpot به عنوان بخشی از این پروژه منتقل میکند وجود دارد، اما اگر این گزینه را در نظر میگیرید، میتوانید مشخصات و قیمت کامل را در اینجا ببینید.
شرکای آژانس HubSpot
از سوی دیگر، اگر نیازهای پیچیده تری دارید یا نیاز به طراحی مجدد کامل دارید، هزاران شریک آژانس HubSpot نیز وجود دارند که پروژه های مهاجرت و طراحی مجدد را برای مشتریان اجرا می کنند.
غذای آماده
هر پروژه مهاجرت یا طراحی مجدد ماه ها برنامه ریزی، اجرا و بهینه سازی را می طلبد.
اگرچه HubSpot در مقایسه با سایر CMS های منبع باز، قیمت برچسب بالاتری (در لایه های حرفه ای و سازمانی) دارد، تعدادی ویژگی تعبیه شده و پشتیبانی مشتری وجود دارد که جایگزین نیاز به هاست اضافی، CDN، امنیت و درخواست های IT در حال انجام است. برای به روز رسانی CMS
علاوه بر این، لایههای HubSpot CMS Hub Free و Starter گزینههای مقرونبهصرفهتری هستند و راهحلی برای برندهایی با وبسایتهای کوچکتر از 50 صفحه ارائه میدهند.
از آوریل 2023، HubSpot CMS Hub بر اساس رضایت و حضور در بازار، بر اساس G2 (از 353 CMS) دارای رتبه برتر CMS است.
در نهایت، HubSpot یک پلت فرم همه کاره عالی برای مشاغل بزرگ و کوچک است.
ویژگیهای همهکاره آن، کاربران را قادر میسازد که هم یک CMS قدرتمند و هم قابلیتهای SEO پیشرفته داشته باشند – در حالی که هنوز به اندازه کافی ساده برای راهاندازی، مدیریت و استفاده روزانه هستند.
اما این بدان معنا نیست که همه کادرها را برای افراد حرفهای سئو بررسی میکند. چند ابزار گمشده در مجموعه سئو وجود دارد که ممکن است بخواهید به طور جداگانه آنها را خریداری کنید، مانند کشف کلمات کلیدی، تشخیص خزیدن، ردیابی رتبه کلمات کلیدی و ابزارهای ساخت لینک.
در مجموع، HubSpot CMS یک پلت فرم قدرتمند برای بهینه سازی وب سایت و استراتژی های بازاریابی دیجیتال موفق است که برای اکثر شرکت های B2B، B2C و D2C مناسب است.
منابع بیشتر:
تصویر ویژه: Impressario Ink/Shutterstock