راهنمای 4 مرحله ای برای بهبود سئو با خوشه های موضوعی قدرتمند


این پست توسط iQuanti حمایت شده است. نظرات بیان شده در این مقاله مربوط به خود اسپانسر است.

چه چیزی یک وب سایت را از یک کاتالوگ پست های وبلاگ به یک مرکز بسیار سازمان یافته از محتوای معتبر تبدیل می کند؟

چگونه می توانید مطمئن شوید که وب سایت شما به منبع پربازدید صنعت شما تبدیل می شود؟

امروز، اگر بخواهید، می‌خواهیم به درون حفره‌ی محتوا بپردازیم، و اگر بخواهید، از شیشه‌ی جستجوگر SEO دیدن می‌کنیم.

خواهید فهمید که چگونه می توانید به راحتی ایجاد محتوا و سئو را ادغام کنید تا به وب سایت شما کمک کند تا با استفاده از خوشه های موضوعی در بالای صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERPs) قرار گیرد.

هدف شما: محتوایی ایجاد کنید که بتواند به سؤالات مخاطبان هدف شما با ارائه هر آنچه که آنها در مورد سؤالات جستجوی خود باید بدانند، پاسخ دهد.

کلاسیک آلیس در سرزمین عجایب این سریال یک سوال شبه استعاری از قهرمان خود مطرح کرد: “چرا کلاغ مانند میز تحریر است؟”

سوال مطرح شده ربطی به طرح داستان ندارد، چیزی برای اطلاع از رشد یا نیات شخصیت ها باقی نمی گذارد، و به خوبی ممکن است به عنوان مزخرف محض، نشانه ای از فانتزی تعبیر شود.

در پایان داستان، آلیس از کلاهدوز می پرسد: “چرا کلاغ مانند میز تحریر است؟”

اگرچه هیچ پاسخی ارائه نشد – و از آن زمان پاسخ های زیادی تئوری شد – خوانندگان نه تنها از این واقعیت خارق العاده استقبال می کنند، بلکه از آن به عنوان بخشی از منطق ذاتی روایت حمایت می کنند.

ما به سرزمین عجایب آمده‌ایم تا احتمالات پوچ این واقعیت را باور کنیم، هرچند ممکن است بی‌معنی به نظر برسند.

وقتی نوبت به استراتژی سئوی شما می‌رسد، در دنیای تخیلی یا ساختن شخصیت‌ها و موقعیت‌های عجیب و غریب غوطه‌ور نخواهید شد. با این حال، شما بر روایت خود و منطق ذاتی آن فرمان خواهید داشت.

شما نیاز خواهید داشت:

  • درک کنید که مخاطبان شما به دنبال چه چیزی هستند یا سعی می کنند بفهمند، تا مبادا وقت کاربران فعال در صفحه خود را از دست بدهید – معیاری مهم در الگوریتم های موتورهای جستجو.
  • بدانید محتوای شما چگونه به هم مرتبط است، چگونه آن را اولویت بندی کنید و چگونه تاثیر آن را اندازه گیری کنید.
  • به خاطر داشته باشید که چرا ضروری است که مشتری خود را دنبال روایت در حفره خرگوش محتوا نگه دارید.

مرحله 1: درک و ردیابی هدف جستجو

تاریخچه جستجو و رفتار صفحه وب مخاطبان شما می تواند در مورد هدف و نیازهای جستجوی آنها صحبت کند، حتی اگر درک واقعی آنچه در ذهن یک شخص می گذرد غیرممکن باشد.

جنبه های تحلیلی SEO می تواند هدف جستجو را بر اساس پرس و جوهای کلمه کلیدی آشکار کند.

اگر تجزیه و تحلیل سئو را با کارشناسان موضوعی (SMEs) جفت کنید، می توانید با ترسیم علایق موضوعی و پیش بینی موقعیت افراد در قیف بازاریابی خود، استراتژی خود را افزایش دهید.

تصویری که منظره و مضمون کلمه کلیدی را نشان می دهدتصویر ایجاد شده توسط iQuanti، ژانویه 2023

چگونه برای ساختن خوشه های موضوعی موفق، قصد جستجو را کشف کنیم

شما و شرکت‌های کوچک و متوسط ​​شما می‌توانید به راحتی یک یا چند منظره کلیدواژه یا «خوشه‌های موضوعی» را با تحقیق در مورد ریشه سؤالات کلیدواژه یک فرد معمولی ایجاد کنید:

  1. تعريف كردن هدف پرس و جو در طول سفر مشتری شما آیا مشتریان شما بیشتر از عبارات جستجویی استفاده می کنند که نشان دهنده آگاهی، توجه، مقایسه یا قصد خرید در بخش های مختلف قیف فروش و بازاریابی شما باشد؟
  2. حسابرسی ردپای کلمه کلیدی موجود، ردپای رقابتی شما، و عملکرد پرداخت به ازای کلیک (PPC) شما.
  3. کاوش و مستندسازی کنید فرصت های کلیدی جدیدی که به طور منطقی از حسابرسی شما ناشی می شوند.
  4. گردآوری یک لیست اصلی کلمات کلیدی

فهرست کلیدواژه اصلی شما به شما و تیمتان کمک می‌کند تا به وضوح بفهمید که چگونه نقاط ورودی شما می‌توانند در سفر کاربر از طریق قیف فروش شما بهتر قرار بگیرند یا پشتیبانی شوند.

مرحله 2: یک فهرست کلیدواژه اصلی ایجاد کنید تا شکاف های کلیدواژه و پایه های خوشه را کشف کنید

شما می‌خواهید با فهرست کلیدواژه‌های اصلی که به شما کمک می‌کند شکاف‌های محتوایی را که می‌توان از آن‌ها برای پل زدن تلاش‌های محتوای گذشته‌تان با تلاش‌های فعلی یا آینده‌تان استفاده کرد، کشف کنید، از مرحله اول دور شوید.

این به شما کمک می کند تا به سرعت ببینید که آیا هدف جستجوی مخاطب هدف شما با هدف صفحه وب سایت شما مطابقت دارد یا خیر.

چرا فهرست کلیدواژه اصلی کار می کند؟

فهرست‌های کلیدواژه اصلی کار می‌کنند زیرا به شما کمک می‌کنند تا مطمئن شوید که همه نیازهای مخاطبان هدف خود را پوشش می‌دهید.

هنگامی که فهرست کلیدواژه اصلی خود را کامل کردید، به این نگاه کنید که لیست کلمات کلیدی هدفمند شما چقدر کامل و منطقی است.

از خود بپرسید که آیا یک خواننده وب سایت شما را پس از یک پرس و جو پیدا می کند:

  • آیا آنها باید یک گام به عقب بردارند تا بفهمند اطلاعاتی که به آنها ارائه می کنید چقدر قابل باور یا معتبر است؟
  • آیا بک لینک های ارائه شده در آن صفحه فرض را بر این می گذارند که این کاربر تمام آنچه را که باید بداند می داند، در حالی که سعی می کند آنها را به صفحه محصول هدایت کند بدون اینکه به آنها اطلاع دهد که چگونه نسبت به رقبای خود عملکرد بهتری دارید؟

هر یک از این مسیرها بدون جریان منطقی اطلاعات می توانند به سرعت از هم گسسته شوند.

اینجاست که آخرین نکته سطح بالا از فهرست کلیدواژه اصلی شما می تواند سودمند باشد: چرخاندن شبکه ای از موضوعات اصلی، پشتیبانی و مرتبط برای به دام انداختن و مجذوب کردن کاربر شما.

این همان چیزی است که پایه و اساس خوشه های موضوعی را ایجاد می کند.

یک خوشه محتوا حول یک موضوع خاص ساخته شده است. شامل یک صفحه اکتساب اولیه است.  توسط چندین صفحه مرتبط پشتیبانی می شود.  صفحات مرتبط به صورت داخلی به صفحه اصلی و همچنین سایر صفحات مرتبط پیوند می دهند.تصویر ایجاد شده توسط iQuanti، ژانویه 2023

مرحله 3: خوشه های محتوا و موضوع ایجاد کنید

همانطور که دیدید، هدف جستجو باید به هدف صفحه ترجمه شود.

بنابراین، توجه دقیق در مرحله انتخاب کلمه کلیدی برای ایجاد محتوا به دلیل موضوعات و موضوعات فرعی زیادی که ممکن است برند، محصولات و خدمات شما پوشش دهد، کلیدی است.

این موضوعات فرعی ستون های استراتژی خوشه موضوعی شما هستند. پیاده‌سازی خوشه‌های محتوا وسیله‌ای مؤثر برای پوشش موضوعات کامل در لقمه‌های سازمان‌یافته و قابل هضم است.

تصویری که نمونه‌ای از یک خوشه موضوعی را برای یک شرکت خدمات بانکی و مالی نشان می‌دهد تصویر ایجاد شده توسط iQuanti، ژانویه 2023

نحوه ایجاد کلاسترهای محتوا

هنگامی که مخاطبان شما به صفحه فرود شما برخورد می کنند، محتوا باید به اندازه کافی قانع کننده باشد تا توجه آنها را بیشتر جلب کند.

ادراکات را با آمار و نمودارها درگیر کنید، تصاویر و فهرست‌ها را ارائه دهید، اطلاعات را فشرده کنید و ذهن‌های کنجکاو را به چالش بکشید تا در صفحه بعدی بیشتر بیاموزند.

در اینجا به این صورت است:

  1. انتخاب کنید بالاترین اولویت کسب شما – تبدیل – صفحات و تم ها و موضوعات فرعی مربوط به آن را با ایجاد آگاهی و مقالات مرتبط در اطراف آن خسته کنید.
  2. شناسایی کنید و سفر را به موضوعات و زیرمجموعه های مختلف با بک لینک متصل کنید. به عنوان مثال، فرض کنید در حال ساخت یک صفحه محصول برای وام های شخصی هستید. طبیعتاً برای اثبات پیشنهاد خود باید نرخ وام و امتیاز اعتبار را ذکر کنید.
  3. ايجاد كردن محتوای اسپین آف به عنوان مثال، آیا این می تواند به صفحات مقاله برای «امتیاز اعتباری خوب چیست؟» تبدیل شود؟ و “چگونه واجد شرایط برای نرخ های وام مقرون به صرفه شویم”؟ حتی می‌توانید اطلاعاتی در مورد نرخ وام‌هایی که برای هر ردیف امتیاز اعتباری ارائه می‌دهید جمع‌آوری کنید، نرخ وام خود را با رقبای خود مقایسه کنید، نکاتی را برای بهبود امتیاز اعتباری خود ارائه دهید، و بسیاری از موضوعات دیگر در قالب‌ها.
  4. افزایش دهید محتوای شما با ویدیوها، اینفوگرافیک ها، یا قطعات صدا.

همانطور که خوانندگان در وب سایت شما می چرخند، با نام تجاری، سبک و صدای شما آشنا می شوند و حتی ممکن است سطحی از اعتماد را از بازدید خود ایجاد کنند – اگر اطلاعات مورد نظر خود را ارائه کرده باشید.

مرحله 4: معیارها و تحلیل های بازاریابی محتوا را مرور کنید

ردیابی جایی که خوانندگان شما سایت شما را به طور کامل کاوش می کنند، فقط به طرح بیشتر کمک می کند – با در نظر گرفتن تقاضای عمومی مصرف کننده و برخی KPI ها.

چه ارزش افزوده شده توسط یک روایت یا یک جریان وب سایت سازگارتر باشد، صفحات را می توان برای آنها شناسایی کرد:

  • نرخ تبدیل (CVR).
  • بازدید از صفحه
  • برداشت ها
  • زمان روی صفحه
  • و بسیاری از واجد شرایط مرتبط دیگر در مورد قصد آنها.

پس از شناسایی موفقیت‌ها، می‌توانید این صفحات را تقلید کنید، که سپس می‌توانند در سفر مخاطبان شما ادغام شوند.

اگر معیارها برای برخی از صفحات راکد باشند، ممکن است نیاز به به‌روزرسانی داشته باشند. کاوش در مناظر مختلف کلمات کلیدی و پر کردن شکاف‌های خوشه‌ای می‌تواند به بهبود اعتبار سایت شما و تجربه کاربری (UX) به طور کلی کمک کند.

در بدترین حالت – پس از اینکه تصمیم گرفتید دیگر به بازدیدکنندگان سایت شما یا از نظر حجم کلمه کلیدی مرتبط نیست – می توانید محتوایی را که دیگر کارایی ندارد به گونه ای که اهداف برند شما را برآورده می کند، از کار انداخته و 301 تغییر مسیر دهید.

گرافیکی که نشان می دهد چه زمانی محتوا از رده خارج می شودتصویر ایجاد شده توسط iQuanti، ژانویه 2023

اطمینان از اینکه ساختار سایت شما در مقایسه با رقبا یا گردآورنده‌های صنعت رتبه‌بندی خوبی دارد، می‌تواند بدون پشتیبانی فنی پیچیده چالش برانگیز باشد – و تنها کارهای زیادی می‌توان انجام داد مگر اینکه بخواهید وب‌سایت خود را اصلاح کنید.

با این حال، گرفتن و قرار دادن مشتری در تصمیم خرید باید شامل یک جریان بصری باشد که نیازی به مواجهه مشتری با مشکلات ناوبری نداشته باشد، مانند مجبور به عقب نشینی از صفحات.

یک دنیای موضوعی مبتنی بر خوشه از خود ایجاد کنید

آلیس در ابتدای سفر، تازه گم شده و قبل از گفتگو در مورد کلاغ و میز تحریر، از گربه چشایر می پرسد: «لطفاً به من بگویید از کجا باید از اینجا بروم؟»

گربه پاسخ می دهد: “این بستگی زیادی به جایی دارد که می خواهید به آن برسید.”

اگرچه همه ما قبلاً آلیس بوده ایم – در یک وب سایت، در یک جمعیت، در یک استعاره – شما باید سفر را با همان جدیت پوچ گربه Cheshire پیشنهاد می کنید.

در داستان، آلیس باید قبل از اینکه بداند چه کاری می خواهد انجام دهد، خودش را پیدا کند.

مشتریان شما ممکن است با سؤالات، کنجکاوی ها و نیت به شما برخورد کنند – آیا محتوای خود را به روشی مرتبط قرار می دهید؟

iQuanti از ترکیب فناوری اختصاصی خود و استراتژیست های UX آموزش دیده برای موارد زیر استفاده می کند:

  • کمبودهای شکاف را شناسایی و ببندید.
  • ردیابی تغییرات امتیاز الگوریتمی
  • بهبود عملکرد سایت از سطح صفحه به بالا.

اگر فکر می‌کنید می‌توانید از کمکی برای شناسایی شکاف‌های محتوا استفاده کنید یا می‌خواهید به پیشرفت کسب‌وکارتان کمک کنید، خدمات SEO iQuanti می‌تواند همان چیزی باشد که شما نیاز دارید.





منبع

مطالب مرتبط