راهنمای Google Updates در مورد نحوه واجد شرایط بودن برای ترافیک کشف
Google مستندات Search Central Discover خود را بهروزرسانی کرد تا راهنماییهای مربوط به EAT را با راهنمایی جدیدی جایگزین کند که تمرکز را به سمت توصیه محتوای مفید میبرد. توضیح در راهنما با بهروزرسانی همزمان دستورالعمل «سیستم محتوای مفید» که به محتوای Google Discover اشاره میکند، همزمان است.
Google Discover بخشی از جستجو است
تغییرات در اسناد Google بر این واقعیت تأکید می کند که Google Discover یکی از ویژگی های جستجوی Google است.
این راهی برای نمایش محتوایی است که با علایق کاربر مرتبط است، اما بدون نیاز به تایپ کلمات کلیدی توسط کاربران.
اگرچه Discover بخشی از جستجو است، کنسول جستجو یک گزارش Google Discover ارائه میکند که دادههای خاص ترافیک مبتنی بر Discover را ارائه میدهد (گزارش Discover کنسول جستجو را در اینجا مرور کنید).
Google دستورالعمل درباره EAT را حذف می کند
صفحه جستجوی مرکزی Google Discover یک پاراگراف را حذف کرد و یک پاراگراف دیگر را به جای آن اضافه کرد.
بند حذف شده مربوط به اهمیت پرورش محتوا با کیفیت EAT است.
EAT مخفف Expertise, Authoritativeness و Trustworthiness است، ویژگی هایی که دستورالعمل های ارزیابی کیفیت Google توصیه می کند که ارزیاب ها در انواع خاصی از محتوا (مانند حوزه های رسانه ای و مالی) به دنبال آن باشند.
این چیزی است که حذف شد:
«سیستمهای خودکار ما محتوای سایتهایی را در Discover نشان میدهند که صفحات فردی زیادی دارند که تخصص، اعتبار، و قابل اعتماد بودن (EAT) را نشان میدهند.
کسانی که به دنبال بهبود EAT هستند می توانند برخی از سوالات مشابهی را که ما صاحبان سایت را تشویق می کنیم برای جستجو در نظر بگیرند، در نظر بگیرند.
در حالی که Search و Discover متفاوت هستند، اصول کلی EAT همانطور که برای محتوای درون آنها اعمال می شود مشابه است.
من این را نشانه ای نمی دانم که EAT (یا EEAT) دیگر چیزی نیست.
دلیل حذف نام EAT احتمالاً بیشتر به مفهوم اضافی بودن EAT مربوط میشود که محتوای مفید و سیستم محتوای مفید در اسناد جستجوی مرکزی Google مورد استفاده قرار میگیرد.
Google محتوای مفیدی را برای Discover توصیه میکند
شفاف سازی مستندات Search Central روشن می کند که نوشتن محتوای مفید برای واجد شرایط بودن برای ترافیک Discover مهم است.
توصیه به مردم برای ایجاد محتوای مفید عملی تر از درخواست از آنها برای ایجاد محتوای مفیدتر است.
مقدار قابل توجهی از اطلاعات غلط و سردرگمی در مورد موضوع EAT رشد کرده است.
فقدان توصیههای عملی صریح از طرف Google در مورد EAT خلأ را برای برخی ایجاد کرد تا وارد عمل شوند و حدسهای خود را در مورد نحوه دستکاری سیگنال رتبهبندی موجود EAT ارائه دهند.
اما این تقصیر گوگل است که قبل از اینکه سئوکاران با قطار EAT ایستگاه را ترک کنند، از قطار EAT جلو نگرفته است.
راهنمایی در مورد سیستم محتوای مفید بودن به طور قابل توجهی عملی تر است.
این چیزی است که گوگل به اسناد جستجوی مرکزی کشف اضافه کرده است:
«بهعنوان بخشی از جستجوی Google، Discover از بسیاری از سیگنالها و سیستمهایی استفاده میکند که توسط جستجو برای تعیین محتوای مفید و در درجه اول برای افراد مفید است.
با توجه به این موضوع، کسانی که به دنبال موفقیت با Discover هستند، باید توصیههای ما را در مورد ایجاد محتوای مفید، قابل اعتماد و در درجه اول مرور کنند.
باز هم، من زیاد در مورد Google که محتوای مرتبط EAT را با محتوای مرتبط با سیستم محتوای مفید جایگزین کند، زیاد مطالعه نمی کنم.
سیستم محتوای مفید برای Google Discover اعمال می شود
اسناد Google Discover به طور خاص به سیستم محتوای مفید در رابطه با واجد شرایط بودن برای ترافیک Discover اشاره نکرده است.
اما اسناد جستجوی مرکزی به تازگی بهروزرسانی شد تا ترافیک Discover را مستقیماً به سیستم محتوای مفید پیوند دهد.
Google یکی از پاراگرافها را بهروزرسانی کرد تا به Google Discover اشاره کند. جدا از گنجاندن ذکر ترافیک Discover، این پاراگراف نسبتاً یکسان است.
این پاراگراف اصلی از صفحه سیستم محتوای مفید Google است:
«سیستم سیگنالی در سطح سایت تولید می کند که ما آن را در میان بسیاری از سیگنال های دیگر برای رتبه بندی صفحات وب در نظر می گیریم.
سیستمهای ما بهطور خودکار محتوایی را شناسایی میکنند که به نظر میرسد ارزش کمی دارد، ارزش افزوده کمی دارد یا بهطور خاص برای کسانی که جستجو میکنند مفید نیست.»
این متن به روز شده از همان صفحه وب است:
«سیستم سیگنالی در سراسر سایت تولید میکند که ما آن را در میان بسیاری از سیگنالهای دیگر برای استفاده در جستجوی Google (که شامل Discover نیز میشود) در نظر میگیریم.
سیستم به طور خودکار محتوایی را شناسایی میکند که به نظر میرسد ارزش کمی دارد، ارزش افزوده کمی دارد یا بهطور خاص برای افراد مفید نیست.»
احتمالاً تصادفی نیست که صفحه Google Discover برای تشویق ناشران به تمرکز بر محتوای مفید در همان روزی که اسناد سیستم محتوای مفید نیز بهروزرسانی شد تا شامل صفحات Discover شود، به روز شده است.
اسناد را بخوانید و مقایسه کنید:
اسناد کشف اصلی
اسناد کشف به روز شد
مستندات محتوای مفید اصلی
اسناد محتوای مفید به روز شد
تصویر برجسته توسط Shutterstock/Asier Romero