راهکار بهینه سازی نقشه سایت چیست؟ تاثیر آن در سئو | xeroseo
رباتهای گوگل به صورت مستمر و دورهای نقشه سایت را بررسی میکنند. با اضافه شدن هر صفحه جدید به سایت ما یا تغییر در محتوا و زمان انتشار این فایل به صورت خودکار بهروزرسانی شده و اطلاعات لازم را در اختیار گوگل قرار میدهد. معمولا آدرس نقشه سایت ما در فایل robots.txt نیز درج میشود در نتیجه گوگل امکان دسترسی به آن را خواهد داشت. ثبت و معرفی این آدرس در گوگل به ما کمک میکند تا از ابزارهای تحلیلی و گزارشات تکمیلی در بخش Coverage بهرهمند شویم. اگر نقشه سایت داشته باشیم ولی آن را به گوگل معرفی نکنیم این گزارشات فعال نخواهند شد.
برای تشخیص خطاها از گزارش نقشه سایت (Sitemap Report) استفاده کنید
همانطور که از نام نقشه سایت برمیآید، این فایلها به رباتهایی نظیر GoogleBot اجازه میدهد تا به راحتی محتوای وبسایت شما را بخوانند و یا به اصطلاح درستتر ایندکس کنند. شما میتوانید تا 1000 تگ را به یک سایتمپ خبری اضافه کنید. ولی برای بیشتر از 1000 آدرس، همانند سایتمپهای معمولی، آن را به چندین سایتمپ کوچکتر تقسیم کنید و با فایل فهرست نقشه آن را مدیریت کنید. به عنوان مثال، میتوانید ببینید که نقشه سایت بالا شامل لینکهایی به 386 صفحه وب است. 221 تا از این صفحات «Indexed» و 165 تای دیگر «Not Indexed» هستند. پس از آشنایی با سایت مپ و نحوه ایجاد آن توسط ابزارهای مختلف، نوبت به معرفی کردن آن به گوگل میرسد.
برای این کار از طریق صفحه ذکر شده در سرچ کنسول گزینه Resubmit را انتخاب کنید تا نقشه سایت به گوگل معرفی شده و ربات های گوگل آن را بررسی کنند. فایل های xml در نقشه سایت، کار سازمان دهی و خواندن محتواهای سایت ها و فهرست مطالب را برای موتور جستجوی گوگل آسان تر می کند. با انجام این مراحل، شانس بهبود سایت شما و دریافت رتبه بالاتر از گوگل افزایش پیدا می کند.
3 سایت مپهای ویدئویی تولید نکنید
بر اساس شرایط وبسایت خود از پسوندهای نقشه سایت برای اشاره به انواع رسانههای دیگر مانند ویدیو، تصاویر و اخبار موجود در صفحات استفاده کنید. اگر URLهای مختلفی برای نسخههای موبایل و دسکتاپ یک صفحه دارید، توصیه میکنیم فقط به یک نسخه در نقشه های سایت اشاره کنید. با این حال اگر میخواهید به هر دو URL اشاره کنید، نشانیهای اینترنتی خود را برای نشان دادن نسخههای دسکتاپ و موبایل با استفاده از تگها حاشیهنویسی کنید. مثلا اگر دو نسخه از یک صفحه دارید، تنها موردی را که ترجیح میدهید در نتایج جستجو نشان داده شود را در این فایل فهرست کنید. این تگ برای دادن اولویت نسبی در مقایسه با سایر URL های وب سایت شما استفاده می شود.
- اضافه کردن سایت مپ جدید و اگر همه چیز به درستی انجام شده باشد، اطلاعاتی را روی نقشه سایت خود در این صفحه و در زیر بخش “Submitted Ssitemaps” خواهید دید.
- اگر اصطلاح «هدف جستجو» برای شما ناآشنا است، پیشنهاد میکنیم مقاله هدف کاربر از جستجو را مطالعه کنید.
- تعدادی از تگها برای مشخصکردن دقیق آدرسها اجباری است و برخی هم بهعنوان تگ اختیاری برای اضافهکرن جزئیات بیشتر و راهنمایی خزندههای گوگل استفاده میشود.
- این ابزار، یک فایل XML را که میتوانید از آن به عنوان نقشه سایت خود استفاده کنید، در اختیار شما قرار میدهد.
- در حقیقت تغییر زیادی در صفحه یک محصول اتفاق نمیافتد و کاربران هم در فروشگاه سوپرمارکتی کمتر به دنبال یک محصول خاص میگردند.
- سایت مپ اطلاعات هر صفحه از سایت را در خود نگهداری می کند، این فایل بروزرسانی و اهمیت و نحوه ارتباط با صفحات دیگر را نیز در برمیگیرد.
این برنامه برای مک، ویندوز و امجله خبری زیرو سئوونتو عرضه شده و با استفاده از نسخه رایگان آن میتوانید تا ۵۰۰ صفحه را در سایت مپ خود قرار دهید. نردبان قصد دارد به شکلی حرفهای، جایگاه مشتری را در فضای وب دگرگون کند. میخواهیم با طراحی وبسایتهای کاربرپسند، تولید محتوای مفید و خدمات سئو حرفهای به فضای وب فارسی خدمتی کرده باشیم.