روند سئو برای سال 2025
اگر یک چیز وجود داشته باشد که در طول سال 2024 مشخص شد، این است که نوسانات سئو موقتی نیست.
کار با ترافیک کمتر امری عادی است زیرا گوگل و مایکروسافت با هوش مصنوعی ادغام شده در موتورهای جستجوی خود پیشروی می کنند.
تغییرات پایدار در جستجو
به نظر می رسد که معنای کلمه “موتور جستجو” نیز در حال تغییر است.
برخی از مخاطبان از پلتفرم های رسانه های اجتماعی مانند TikTok مانند موتورهای جستجو استفاده می کنند و همان نوع سفرهای اطلاعاتی و معاملاتی را تکمیل می کنند.
شیوه های تجاری گوگل در سال جاری تحت نظارت شدید قرار گرفته است. آزمایشات و نشت اطلاعات در مورد الگوریتم ها و مدل های تجاری آن فاش شده است.
در همان زمان، بسیاری از کاربران و ناشران توجه را به کاهش کیفیت نتایج جستجو جلب کردهاند.
انجام سئو در حال حاضر سخت است.
به نظر نمیرسد قوانین و دستورالعملهای Google به طور یکنواخت اعمال شوند، با تاکتیکهای هرزنامه به خوبی کار میکنند اگر به اندازه کافی بزرگ باشید و وبسایتهای کوچکتر قانونی حذف شوند.
همه ما با این واقعیت دست و پنجه نرم می کنیم که اکنون ترافیک کمتر یک چیز است.
و با این حال، شور و حال بسیاری از مشارکت کنندگان در کتاب الکترونیکی روندهای سئو امسال امیدوارکننده است.
دلایل هیجان و امید در چنین شرایط سختی چیست؟
نکته در مورد نارضایتی کاربران این است که آنها به دنبال راه ها و پلتفرم های جدید هستند. تغییر رفتار مخاطب به معنای فرصت های جدید است.
و مشکلات گوگل در دادگاه می تواند فضا را برای پلتفرم های جدید و رقابتی برای به دست آوردن سهم بازار باز کند. گوگل همچنان نیروی غالب در جستجو است، اما در سال های آینده، ممکن است تغییراتی در پلتفرم ها و همچنین مخاطبان ایجاد شود.
مشارکت کنندگان امسال عبارتند از:
- کیتی مورتون، سردبیر، مجله موتور جستجو.
- موردی اوبرشتاین، رئیس سئو برند Wix.
- هلن پولیت، رئیس سئو، گتی ایماژ.
- مت جی ساترن، نویسنده ارشد اخبار، مجله موتور جستجو.
- دن تیلور، شریک، SALT.agency.
- آندره آ ولپینی، مدیر عامل، WordLift.
بینش های متمرکز بر استراتژی
سؤالات امسال بر روی تصویر بزرگ تمرکز دارند: با توجه به همه پیشرفت ها و اختلالات، چگونه به سئو نزدیک شویم.
بهجای تمرکز بر یک فناوری یا رویداد، از مشارکتکنندگان خواستیم درباره نحوه تفکرشان درباره تعریف و اثربخشی سئو و استراتژیها و تاکتیکهای متعدد آن بحث کنند.
در اینجا سؤالاتی است که ما پرسیدیم:
ایجاد استراتژی های جدید سئو
تمایل به اطلاعات از بین نمی رود، اما کاربران در حال تغییر نحوه جستجوی اطلاعات هستند.
در گذشته، متخصصان سئو برای جذب کاربران به سوالات پاسخ می دادند. ممکن است هنوز هم همینطور باشد، اما مردم به جای مراجعه به وبسایتها، پاسخهایی را خارج از SERP (یا ماندن در SERP) برای پاسخها پیدا میکنند.
آیا آن مدل به طور کامل شکسته شده است یا هنوز چیزی برای به دست آوردن آن وجود دارد؟
از طرف دیگر، آیا راه مستقیم تری برای متخصصان سئو برای یافتن کاربرانی وجود دارد که شامل پمپاژ اطلاعات به اینترنت نباشد؟
آیا روش کاملا جدیدی برای انجام کارها در سئو وجود دارد یا باید در خرابه هایی که داریم کار کنیم؟
آیا کانال های دیگری برای استراتژی جذب کاربر پیشنهاد می کنید؟ چگونه متخصصان سئو می توانند این کانال های جدید را به طور موثر در رویکرد کلی خود ادغام کنند؟
نگه داشتن در صدر روندها و فناوری های در حال توسعه
گرایش ها و فناوری هایی که متخصصان سئو باید از آن ها آگاه باشند و/یا از آن ها استفاده کنند چیست؟
متخصصان سئو چه مهارت ها و دانش هایی را برای پیشرفت در محیط جستجو و بازاریابی فعلی باید توسعه دهند؟
آیا پیش بینی هایی وجود دارد که بخواهید انجام دهید؟
آماده شدن برای سال 2025
ما احساس میکنیم همیشه باید یک سوال باز وجود داشته باشد تا مشارکتکنندگان بتوانند در مورد هر چیزی که بیش از همه در ذهنشان است، بدون درخواست خاص صحبت کنند.
بنابراین، سؤال سه «فضای آزاد» بود – فرصتی برای صحبت در مورد هر چیزی که میخواستند.
طبق معمول، مشارکت کنندگان با افکار روشنگرانه خود ناامید نمی شوند، چه در مورد سؤالات مطرح شده و چه در مورد دعوت نامه باز.
با رفتن به سال 2025، هنوز چیزهای زیادی در هوا باقی مانده است و به نظر نمی رسد وضعیت جستجوی Google به سرعت بهبود یابد.
همکاران متخصص در کتاب الکترونیکی گرایشهای SEO SEJ در مورد جهت جستجو و نحوه ایجاد استراتژیهای سئو چابک و انعطافپذیر در یک فضای تجاری پر سر و صدا، حرفهای زیادی برای گفتن دارند.
تصویر ویژه: پائولو بوبیتا/ژورنال موتور جستجو