زمانی که در سفر بازاریابی دیجیتال خود باید شروع به انجام نشانه گذاری طرحواره کنید
Schema Markup یک استراتژی کلیدی سئو برای برندهایی است که می خواهند در این دنیای جدید جستجو رقابتی باقی بمانند.
پیادهسازی نشانهگذاری طرحواره قوی میتواند برندها را قادر سازد تا عملکرد سئوی خود را از طریق:
- کمک به موتورهای جستجو برای درک، زمینه سازی و رفع ابهام از محتوای سایت خود – که به موتورهای جستجو امکان می دهد نتایج دقیق تری را به کاربران نشان دهند و ترافیک با کیفیت بیشتری را به سایت خود هدایت کنند.
- دستیابی به نتایج جستجوی پیشرفته، به ویژه نتایج غنی در Google – که ثابت شده است نرخ کلیک در صفحات وب را افزایش می دهد.
با این حال، اجرای یک استراتژی مناسب می تواند خسته کننده و زمان بر باشد. علاوه بر این، برای اینکه این استراتژی به درستی انجام شود، هماهنگی بین عملکردی بین تیمهای محتوا، فناوری اطلاعات و سئو لازم است.
در این مقاله، ما به شما کمک میکنیم بفهمید که آیا سازمان شما برای انجام این استراتژی و زمانبندی مناسب برای شروع سفرتان آماده است یا خیر.
آیا وب سایت شما برای نشانه گذاری طرحواره آماده است؟
بیایید با صحبت در مورد عناصر اساسی که باید در وب سایت خود داشته باشید تا از انجام آن ROI مثبتی داشته باشید صحبت کنیم.
قبل از انجام این کار، وب سایت شما باید یک پایه سئو فنی قوی داشته باشد. این شامل (اما نه محدود به) صفحات سایت شما می شود که توسط گوگل و سایر موتورهای جستجو ایندکس شوند، وب سایت شما دارای سرعت بارگذاری سریع و وب سایت شما سازگار با موبایل باشد.
این عوامل فنی سئو به دیده شدن شما در صفحه نتایج موتور جستجو (SERP) کمک می کند. بدون آنها، شما ممکن است نتیجه دلخواه را از سرمایه گذاری خود به دست نیاورید.
علاوه بر این فاکتورهای فنی سئو، وب سایت شما باید محتوای کافی برای ترجمه شما به نشانه گذاری طرحواره داشته باشد.
در طول سالها، گوگل بر اهمیت محتوای مفید و برای مردم تاکید کرده و حتی آن را به بخشی از سیستمهای رتبهبندی اصلی خود تبدیل کرده است. این رویکرد همچنین مستلزم محتوای قوی، مفید و مبتنی بر مردم است.
آیا محتوای شما برای نشانه گذاری طرحواره آماده است؟
محتوا برای دستیابی به نتایج غنی
از لحاظ تاریخی، نرخ کلیک بهبود یافته از اعمال دادههای ساختاریافته از صفحاتی ناشی میشود که به نتایج غنی در گوگل میرسند.
یک نتیجه غنی یک نتیجه جستجوی پیشرفته است که شامل تجسمهای اضافی مانند ستارهها، قیمتگذاری یا تصاویر در نتیجه جستجو میشود.
از امروز، بیش از 30 نتیجه غنی موجود است که هر کدام دارای ویژگیهای Schema.org و دستورالعملهای محتوای مورد نیاز خود هستند که باید به آن پایبند باشید. از آنجایی که شما فقط می توانید محتوای قابل مشاهده در صفحه خود را نشانه گذاری کنید، باید محتوای موجود در سایت خود را برای استفاده از ویژگی های Schema.org مورد نیاز داشته باشید.
به عنوان مثال، برای دستیابی به یک قطعه مرور برای صفحه پزشک خود، به محتوایی در مورد تعداد رتبهبندی، ارزش رتبهبندی، تعداد بازبینی و پزشک مورد بازبینی نیاز دارید.
محتوا برای توصیف جزئیات موجودیت های شما
جدا از نتایج غنی، محتوای وب سایت شما باید «چیزها» یا نهادهای کلیدی مرتبط با سازمان شما را نیز توصیف کند.
نهادها مهمترین چیزهایی هستند که مشتریان شما باید در مورد سازمان شما بدانند تا بتوانند با شما تعامل داشته باشند یا از شما خرید کنند.
وب سایت شما جایی است که تمام جزئیات مربوط به این موجودات را ارائه می دهید، و این تکنیک چیزی است که می توانید برای اطمینان از اینکه موتورهای جستجو به وضوح جزئیات مربوط به آنها و ارتباط آنها با سایر موارد در اینترنت را درک می کنند، استفاده کنید.
هنگامی که موتورهای جستجو می توانند محتوای شما را با دقت بیشتری درک کرده و زمینه سازی کنند، می توانند آن را به جستجوهای مرتبط تر ارائه دهند.
وقتی محتوایی برای دستیابی به یک نتیجه غنی و درک معنایی داشته باشید، نرخ کلیک حتی بالاتری را می توان به دست آورد.
قالب بندی محتوا برای مقیاس
برای وبسایتهای بزرگتر، طرحبندی صفحه شما نیز یک فاکتور محتوای مهم است که قبل از انجام نشانهگذاری باید در نظر بگیرید. اگر میخواهید این کار را در مقیاس انجام دهید، توصیه میکنیم یک صفحهآرایی ثابت برای هر مجموعه صفحه داشته باشید.
به عنوان مثال، اگر از Adobe Experience Manager (AEM) استفاده می کنید، باید از همان اجزای AEM در صفحات محصول خود استفاده کنید.
این به فروشندگان یا تیم فناوری اطلاعات شما امکان می دهد تا این رویکرد را در مقیاس، با ثبات و دقت اجرا کنند.
به طور خلاصه، این چیزی است که شما باید قبل از شروع به انجام نشانه گذاری داشته باشید:
- پایه قوی سئو.
- محتوای قوی و مفید
- قالب بندی محتوا برای مقیاس
خبر خوب: اگر این کارها را انجام داده اید، برای شروع سفر خود آماده خواهید بود.
رویدادهای کلیدی که نشان می دهد زمان شروع به انجام نشانه گذاری طرحواره فرا رسیده است
مسلماً هیچ زمانی بهتر از زمان حال برای شروع این استراتژی وجود ندارد.
با این حال، رویدادهای کلیدی و لحظات معقولی وجود دارد که می تواند نشان دهد که زمان آن فرا رسیده است که سازمان شما اجرای پیاده سازی را آغاز کند.
سازمان شما به دنبال رشد فزاینده سرنخ ها از جستجوی ارگانیک است
زمان اصلی شروع به انجام آن می تواند به عنوان یک دوره طبیعی از سفر بازاریابی شما باشد.
به عنوان مثال، تیم سئوی شما یک پایه قوی برای وب سایت شما ایجاد کرده است، تیم محتوای شما به طور مداوم محتوای با کیفیت تولید می کند، وب سایت شما عملکرد مناسبی دارد و وب سایت شما یکی از کانال های تبدیل کلیدی شما است.
اگر بازاریابی شما در این مرحله بلوغ است، سرمایهگذاری روی دادههای ساختاریافته میتواند پیشرفت بیشتری را که میخواهید از وبسایت خود ببینید، به ارمغان بیاورد.
این می تواند ترافیک واجد شرایط بیشتری را به سایت شما برساند، نرخ کلیک را افزایش دهد و تبدیل ها را افزایش دهد – که در نهایت منجر به درآمد بیشتر می شود. علاوه بر این، می تواند یک مزیت رقابتی باشد که شما را از رقبای خود در SERP متمایز می کند.
در Schema App، مشتریان سازمانی ما پس از اجرای این استراتژی شاهد افزایش 10 تا 30 درصدی در ترافیک بوده اند. این عدد برای صفحاتی که به نتیجه غنی دست یافته اند حتی بیشتر است.
اگر بتوانید تبدیلهای خود را ردیابی کنید، این یک روش قابل اندازهگیری برای شما است تا به رهبران خود نشان دهید که تیم شما چگونه سر سوزن را حرکت میدهد.
سازمان شما باید برای جستجوی هوش مصنوعی آماده شود
دنیای جستجو با معرفی هوش مصنوعی و مدل های زبان بزرگ در حال تغییر است. بسیاری از رهبران بازاریابی تحت فشار قرار گرفته اند تا پاسخ دهند که چگونه برای آماده شدن برای این تغییر برنامه ریزی می کنند.
Schema Markup می تواند پاسخی برای این باشد. همانطور که قبلاً ذکر شد، هنگامی که این مورد را پیادهسازی میکنید، محتوای وبسایت خود را به قالبی قابل خواندن توسط ماشین برای موتورهای جستجو و رباتهای هوش مصنوعی ترجمه میکنید.
هنگامی که نشانه گذاری مناسبی انجام می دهید، رابطه بین چیزهای وب سایت خود را نیز تعریف می کنید و یک نمودار دانش محتوا از محتوای وب خود ایجاد می کنید.
نمودارهای دانش میتوانند مدلهای زبان بزرگ را پایهگذاری کنند و به سازمان شما کنترل کنند که چگونه موتورهای جستجوی هوش مصنوعی محتوای شما را درک میکنند. همچنین یک لایه داده قابل استفاده مجدد است که از نوآوری های هوش مصنوعی داخلی و بهینه سازی محتوا پشتیبانی می کند.
اگر سازمان شما به دنبال راه هایی برای آماده شدن برای جستجوی هوش مصنوعی است، زمان آن رسیده است که این روش را انجام دهید.
شما در حال ساخت یک وب سایت جدید، ادغام وب سایت یا تغییر نام تجاری هستید
بسیاری از تیمهای بازاریابی تحت پروژههای تغییر نام تجاری وبسایت قرار میگیرند و وبسایتهای خود را یکپارچه میکنند تا از تجربه کاربری سازگار و متفکرانه اطمینان حاصل کنند.
با این حال، این پروژه ها به دلیل عدم درک موتورهای جستجو از تغییر نام شرکت یا URL های وب سایت، خطر از دست دادن ترافیک ارگانیک را به دنبال دارند.
خوشبختانه، می توانید با استفاده از Schema Markup برای انتقال این تغییر به موتورهای جستجو بر این مشکل غلبه کنید.
در طول فرآیند تغییر نام تجاری، میتوانید با استفاده از ویژگی «alternateName» موتورهای جستجو را از نام جدید مطلع کنید و از ویژگی «sameAs» برای اطلاع از یکسان بودن برندهای قدیمی و جدید استفاده کنید.
پس از انتقال به نام تجاری جدید، می توانید از ویژگی “legalName” برای ارجاع به نام تجاری جدید استفاده کنید و ویژگی “alternateName” و “sameAs” را برای ارجاع به نام قدیمی به روز کنید.
بخشی از پروژه تغییر نام تجاری ممکن است شامل مهاجرت شما به یک سیستم مدیریت محتوای جدید نیز باشد. در آن صورت، مورد برای اجرای این تکنیک حتی قانعکنندهتر است.
شما در حال مهاجرت به یک سیستم مدیریت محتوای جدید هستید
مهاجرت به یک سیستم مدیریت محتوای جدید اغلب شامل بررسی محتوای موجود شما و نحوه ارائه آن در یک صفحه است.
این باعث می شود زمان خوبی برای شروع اجرای آن باشد. چرا؟ زیرا محتوای موجود در صفحه شما را از نتایج غنی که می توانید به دست آورید و آنچه می توانید با آن بهینه سازی کنید، آگاه می کند.
همانطور که وب سایت جدید خود را می سازید، برنامه ریزی کنید که پایه سئو، محتوای قوی و محتوای قالب مقیاس پذیر داشته باشید. به محض پخش زنده، می توانید سفر خود را شروع کنید و ارزش را به حداکثر برسانید.
آیا آماده شروع به انجام نشانه گذاری طرحواره هستید؟
انجام آن ممکن است یک دوره طبیعی در سفر بازاریابی دیجیتال شما باشد، به خصوص در عصر هوش مصنوعی مولد.
همچنین می تواند راهی برای کاهش تلفات ترافیک در طول پروژه های تغییر نام تجاری یا مهاجرت CMS شما باشد.
دلیل شما هر چه که باشد، وب سایت شما باید قبل از سرمایه گذاری در راه حل نشانه گذاری طرحواره، پایه سئو فنی قوی و محتوای با کیفیت داشته باشد.
به این ترتیب، می توانید به نتایج غنی دست یابید و یک نمودار دانش محتوای قوی ایجاد کنید و از مزایای کامل این استراتژی بهره مند شوید.
منابع بیشتر:
تصویر ویژه: Gracia Chua/Schema App