سئو چیست ؟ آموزش سئو برای افراد مبتدی نوین

همین موضوع می‌تواند سبب شود که محتوای شما در طی سرچ کردن در موتور جست‌وجوگر گوگل، به عنوان اولین نتایج مشاهده شود و نظر مخاطبان را نسبت به خود جلب کند. در بخش‌های قبلی بررسی کردیم که سئو چیست و توجه به اصول سئو برای کسب و کارها چه اهمیتی دارد. در این بخش، به تعدادی از پرسش‌های متداول کاربران درباره اصول سئو و بهینه‌سازی وب‌سایت برای مخاطبان و موتورهای جستجو پاسخ می‌دهیم.

سئو چیست ؟ آموزش سئو برای افراد مبتدی نوین On Page Seo (سئوی داخل صفحات) فرآیند بهینه سازی محتوای صفحات وب هم برای موتورهای جستجو و هم برای کاربران است. چراکه بهینه سازی صفحات برای موتورهای جستجو در این شیوه از بهینه سازی، در گروی بهینه سازی صفحات برای کاربران است. فرآیند سئوی داخلی یا On Page Seo  علاوه بر انتشار محتوای مرتبط و باکیفیت، شامل مواردی ازقبیل بهینه سازی عنوان، تگ‌ها و تصاویر است.

آموزش تغییر رمز دایرکت ادمین

کلمات کلیدی نقش بسیار مهمی در سئو دارند؛ چراکه حلقه اتصالی هستند، بین آنچه مردم در جستجو‌ی آن هستند و محتوایی که شما برای پاسخ به این نیاز ارائه می‌دهید. اگر شما از کلمات کلیدی اشتباه استفاده کنید، هرگز بازدید کنندگان مورد نظر و نیاز خود را پیدا نخواهید کرد. چون در اینصورت محتوای شما با آنچه مخاطب بالقوه شما جستجو می‌کند مطابقت ندارد.

زمانی که به شکل طبیعی درباره کلمات کلیدی و زمینه‌های مد نظر خود محتوا تولید کنید، از «بهینه‌سازی بیش از حد» (Over-Optimization) جلوگیری کرده‌اید. به بیان دیگر، در این شرایط محتوای شما برای فریب موتورهای جستجو به منظور دریافت رتبه‌های بهتر طراحی نشده‌اند و شما فرصتی برای بهبود رتبه‌های محتوای ارزشمند خود به شکل طبیعی پیدا می‌کنید. ممکن است تصاویر شما با گذر زمان خراب شوند، فایل‌های آن‌ها حذف شود یا کاربران برای بارگذاری آن‌ها به مشکل بخورند. در این شرایط، قرار دادن یک شرح کوتاه برای تصویر می‌تواند از نظر کاربرد تأثیر مثبتی داشته باشد.

قدرت یک دامنه که معمولا معیاری اسا از 1 تا 100 که بر اساس میزان بک لینک و کیفیت آن ها، قدمت دامنه، میزان ورودی و … اندازه گیری می شود. DA عبارتی است که وبسایت MOZ از آن استفاده می کند و DR برای وبسایت Ahrefs است. مهم است بدانیم هیچ کدام از این ابزار ها کامل نیستند و با سیستم رتبه بندی گوگل متفاوت هستند.

  • 301 Redirectمعمول‌ترین نوع ریدایرکت، ریدایرکت 301 است که برای انتقال دائمی یک URL به آدرسی جدید بکار می‌رود.
  • شما در قسمت Link Explorer سایت Moz، می‌توانید اعتبار دامنه سایت خود را با وارد کردن URL آن بسنجید.
  • یکی از مهم‌ترین روش های سئو، سئو داخلی است که می‌بایست توجه ویژه‌ای به آن شود.

این شمایید که تعریف می‌کنید چه افرادی و با چه هدفی وارد وب سایتتان شده و از خدمات و محصولات سایتتان بهره ببرند. هر محصول یا کسب و کاری، با مارک و برند مخصوص به خودش شناخته شده و از رقبا متمایز می‌شود. برند شما به مشتریانتان می‌گوید چه فکری راجع به محصولاتتان کنند و چه حسی نسبت به کسب و کارتان داشته باشند. برندسازی موثر باعث می‌شود تا در دل و ذهن مخاطبانتان ماندگار شوید. اما برندسازی چگونه به سئو مرتبط می‌شود؟ سئو و برندسازی عمدتا با یکدیگر همراه هستند.

این یعنی شما و گوگل در حال کار متقابل با یکدیگر هستید تا بهترین نتیجه (غذا) را به کاربر برسانید. هر موتور جستجو، از ترکیب الگوریتم‌ها و سیگنال‌های رتبه بندی برای ارائه صفحات وب استفاده می‌کند. معیار‌هایی مثل کلماتی که در مطلب خود جستجو کردید، مربوط بودن و قابلیت استفاده صفحات، تخصص منابع، موقعیت مکانی و تنظیمات شما. تاکید موتور‌های جستجو بر هر فاکتور و معیار، بسته به مطلبی که شما جستجو کردید متفاوت خواهد بود. برای مثال، در جستجو‌ی موضوعات روز و اخبار، تازه و جدید بودن محتوا نقش اساسی در رتبه بندی صفحات دارد؛ درحالیکه در جستجو‌ی تعاریف یک واژه در فرهنگ لغت، این چنین نیست.

تفاوت SEO و SEM چیست؟

Sitemap یا نقشه سایت، همانطور که از اسمش می‌توان فهمید، نقشه‌ای از سایت شماست که به موتور‌های جستجو در پیدا‌کردن، کرال کردن و ایندکس کردن تمام محتوا‌های موجود در وبسایت شما کمک می‌کند. به بیانی دیگر، نقشه سایت یک فایل XML است که با URLهای صفحات یک سایت پر شده است و حکم آرشیوی از تمام صفحات و محتویات سایت را دارد. Sitemap همچنین به موتور‌های جستجو می‌گوید که کدام صفحات در وبسایت شما مهم‌تر هستند. SERP مخفف عبارت (Search Engine Results Page) و به معنی صفحه نتایج موتور‌های جستجو است.

در واقع اینکه محتوا را چه کسی منتشر کرده است حتی از اینکه با چه کیفیتی ارائه شده مهم‌تر است. سلام دوست عزیز
خوشحالیم که این صفحه مورد توجه شما قرار گرفته است. نظرات این دوستان را در قالب یک کتاب الکترونیکی نیز جمع آوری کرده ایم که در بخش کتاب های سئو به صورت رایگان در دسترس شما قرار دارد.

درآمد یک سئوکار حرفه‌ای در دنیای مارکتینگ

بنابراین با این‌که توضیحات متا در صفحه وب دیده نمی‌شود، نوشتن شرحی مناسب برای این بخش می‌تواند کاربران موتورهای جستجو را به کلیک روی لینک‌های شما ترغیب کند و ترافیک وب‌سایت را افزایش دهد. گوگل طول مناسب برای تگ عنوان را با در نظر گرفتن فضای اشغال شده توسط کلمات و بر اساس پیکسل مشخص کرده است، اما به طور کلی بهترین طول برای تگ‌های عنوان بین ۵۵ تا ۶۰ کاراکتر است. بهتر است از کلمه کلیدی اصلی خود در تگ عنوان استفاده کنید و در صورت امکان، کلمات کلیدی مرتبط دیگر را نیز در عبارت مد نظر خود به کار بگیرید. توجه داشته باشید که کاربران در نتایج موتورهای جستجو تگ‌های عنوان را مشاهده می‌کنند، به همین دلیل باید آن‌ها را به شکلی مطلوب و ترغیب کننده بنویسید. در دنیای امروز تعداد بسیار زیادی از افراد برای یافتن پاسخ پرسش‌ها و اطلاعات مورد نیاز خود از موتورهای جستجو استفاده می‌کنند.

مطالب مرتبط