سرگئی برین گوگل می گوید AI می تواند 1000 نتایج جستجو را سنتز کند


سرگئی برین ، بنیانگذار گوگل می گوید هوش مصنوعی در حال تغییر جستجو از فرآیند بازیابی پیوندها به یکی از پاسخ های سنتز با تجزیه و تحلیل هزاران نتیجه و انجام تحقیقات پیگیری است. وی توضیح می دهد که این تغییر ، هوش مصنوعی را قادر می سازد تا کارهای تحقیقاتی را انجام دهد که روزها یا هفته های انسانی را می طلبد و نحوه تعامل افراد با اطلاعات آنلاین را تغییر می دهد.

مدل های یادگیری ماشین در حال همگرا هستند

برای کسانی که علاقه مند به نحوه جستجوی جستجو هستند ، یک بینش جالب دیگر که وی به اشتراک گذاشت این بود که الگوریتم ها در یک مدل واحد همگرا هستند. در گذشته ، Googlers موتور جستجو را به عنوان چندین موتور ، الگوریتم های متعدد ، هزاران دستگاه کوچک که در قسمت های مختلف جستجو با هم کار می کنند ، توصیف کرده اند.

آنچه برین به اشتراک گذاشته است این است که الگوریتم های یادگیری ماشین در مدلهایی همگرا هستند که می توانند همه این کارها را انجام دهند ، جایی که یادگیری های مدل های تخصصی در مدل کلی تر ادغام می شوند.

برین توضیح داد:

“شما می دانید ، همه چیز همگرا بوده است.

و به طور فزاینده ، این فقط به یک مدل تبدیل می شود. “

Google یادگیری های مدل تخصصی را در مدل های کلی ادغام می کند

پاسخ او ادامه داد و به توضیح اینکه چگونه این کار معمول Google انجام می دهد ، با ادغام یادگیری از مدل های تخصصی در مدل های کلی تر.

برین جواب خود را ادامه داد:

وی گفت: “اکنون ما گاهی اوقات Oomph زیادی را به دست می آوریم ، ما مدل های تخصصی را انجام می دهیم. و این قطعاً از نظر علمی روش خوبی برای تکرار است که شما یک هدف خاص را دارید ، لازم نیست همه چیز را به هر زبان انجام دهید ، هر دو تصویر و فیلم و صوتی را به صورت یک به یک انجام دهید. اما ما به طور کلی قادر به انجام آن هستیم.

رابط های آینده: تعامل چند حالته

Google اخیراً چندین اختراع ثبت شده را در مورد نوع جدیدی از رابط بصری و صوتی ثبت کرده است که هوش مصنوعی Google می تواند آنچه را که کاربر به عنوان ورودی می بیند ، بگیرد و در مورد آن پاسخ هایی را ارائه دهد. برین اعتراف کرد که اولین تلاش آنها برای انجام این کار با Google Glasses زودرس بود ، که فناوری پشتیبانی از آن بالغ نبود. او می گوید که آنها با این نوع جستجو پیشرفت کرده اند اما هنوز در حال کار بر روی عمر باتری هستند.

برین به اشتراک گذاشت:

“بله ، من آن را به نوعی اشتباه کردم. من صادقانه خواهم بود. زمان بندی کاملاً اشتباه در این مورد است.

دسته ای از مواردی وجود دارد که آرزو می کنم متفاوت انجام دهم ، اما صادقانه ، درست مثل این بود که این فناوری برای Google Glass آماده نبود.

اما امروزه این چیزها فکر می کنم معقول تر هستند. منظور من این است که هنوز هم مشکلات عمر باتری وجود دارد که شما می دانید ما و دیگران باید بر آن غلبه کنیم ، اما فکر می کنم این یک عامل فرم جالب است. “

پیش بینی آینده هوش مصنوعی دشوار است

سرگئی برین از پیش بینی آینده خودداری کرد زیرا فناوری خیلی سریع در حال حرکت است.

او توضیح داد:

“منظورم این است که وقتی شما 10 سال می گویید ، می دانید که بسیاری از مردم می گویند ، سلام ، تکینگی مانند پنج سال دور است. بنابراین توانایی شما برای دیدن آن در آینده ، منظورم این است که بسیار سخت است”

بهبود زمان پاسخ و ورودی صدا در حال تغییر عادات است

وی با مصاحبه كنندگان موافقت كرد كه بهبود زمان پاسخ به صدا در حال تغییر عادات کاربر است و باعث می شود كه تعامل كلامی در زمان واقعی پایدارتر شود. اما وی همچنین گفت که حالت صوتی همیشه بهترین راه برای رابط با هوش مصنوعی نیست و از مثال شخصی که در محل کار با رایانه صحبت می کند به عنوان یک کاربرد اجتماعی ناخوشایند از ورودی صدا استفاده می کند. این جالب است زیرا ما به روش صوتی رایانه Star Trek در تعامل با رایانه فکر می کنیم اما اگر همه افراد در یک دفتر با یک هوش مصنوعی در تعامل باشند ، بسیار بلند و پریشان می شود.

او به اشتراک گذاشت:

وی گفت: “همه چیز بهتر و سریعتر می شود و بنابراین برای شما می دانید که مدل های کوچکتر توانایی بیشتری دارند. روش های بهتری برای استنباط بر روی آنها وجود دارد که سریعتر هستند.

ما دفاتر مشترک بزرگ باز داریم. بنابراین در طول کار من واقعاً نمی توانم از حالت صوتی استفاده کنم. من معمولاً از آن در درایو استفاده می کنم.

منظورم این نیست که می توانم ، من می توانم خروجی آن را در هدفون خود بدست آورم ، اما اگر می خواهم با آن صحبت کنم ، همه به من گوش می دهند. بنابراین من فقط فکر می کنم که از نظر اجتماعی بی دست و پا خواهد بود. … من با هوش مصنوعی گپ می زنم ، اما بعد از آن مانند صدا در صدا و صدا است. بله ، اما احساس می کنم صادقانه ، شاید این یک بحث خوب برای یک دفتر خصوصی باشد. “

تحقیقات عمیق هوش مصنوعی می تواند 1000 نتایج جستجوی برتر را سنتز کند

برین توضیح داد که چگونه توانایی هوش مصنوعی در انجام تحقیقات عمیق ، مانند تجزیه و تحلیل مقادیر گسترده ای از نتایج جستجو و انجام تحقیقات پیگیری ، چه معنایی برای انجام جستجو را تغییر می دهد. وی تغییر در جستجو را توصیف کرد که ماهیت اساسی جستجو را از بازیابی تغییر می دهد (در اینجا برخی از پیوندها ، به آنها نگاه کنید) تا بینش داده ها را ایجاد کنید (در اینجا خلاصه ای از این که همه معنی دارد ، من کار را برای شما انجام دادم).

برین در تضاد با آنچه می تواند به صورت دستی با جستجوی منظم انجام دهد و آنچه AI می تواند در مقیاس انجام دهد.

او گفت:

“برای من ، نکته جالب در مورد هوش مصنوعی ، به ویژه این روزها ، منظورم این است که هنوز هم مانند AGI نیست ، اما مردم به دنبال آن هستند یا این هوش فوق بشری نیست ، اما بسیار لعنتی هوشمند است و قطعاً می تواند شما را غافلگیر کند.

بنابراین من فکر می کنم ابرقدرت زمانی است که می تواند کارهایی را در حجم انجام دهد که من نمی توانم. بنابراین شما می دانید که به طور پیش فرض وقتی از برخی از سیستم های هوش مصنوعی ما استفاده می کنید ، می دانید ، این هر ده نتیجه جستجو برتر را کاهش می دهد و نوع دیگری را که از آنها استفاده می کنید بیرون می کشد ، چیزی شبیه به آن. اما من خودم می توانم این کار را انجام دهم ، صادقانه بگویم ، می دانید ، شاید کمی بیشتر وقت خود را بگیرید.

اما اگر از بالای صفحه پایین بیاید ، هزار نتیجه را می دانید و سپس جستجوهای بعدی را برای هر یک از آنها انجام می دهد و عمیقاً آنها را می خواند ، مانند این ، می دانید ، یک هفته کار برای من مثل من نمی توانم این کار را انجام دهم. “

هوش مصنوعی با تبلیغات

سرگئی برین ابراز شور و شوق برای تبلیغات در چارچوب ردیف آزاد هوش مصنوعی اما پاسخ وی از این امر چشم پوشی کرد و این نشان داد که این چیزی نیست که آنها برای آن برنامه ریزی می کردند. او در عوض مفهوم ارائه یک مدل نسل قبلی را به صورت رایگان و در حالی که آخرین مدل نسل را برای ردیف های پرداخت شده رزرو می کند ، ترویج کرد.

سرگئی توضیح داد:

“خوب ، خوب ، امروز بدون تبلیغات در کنار هم رایگان است. شما فقط تعداد مشخصی از مدل برتر را بدست آورده اید. فکر می کنم ما احتمالاً همیشه مانند مدل های برتر که نمی توانیم بی نهایت را برای همه درست از خفاش تهیه کنیم ، داشته باشیم. اما می دانید ، سه ماه صبر کنید و سپس نسل بعدی.

من همه من برای تبلیغات خوب AI هستم. من فکر نمی کنم که ما لزوماً دوست داشته باشیم … جدیدترین و بزرگترین مدل های ما ، که شما هستید ، می دانید ، محاسبات زیادی را انجام می دهیم ، فکر نمی کنم ، ما فقط می خواهیم همه را درست از خفاش آزاد کنیم ، اما همانطور که به نسل بعدی می رویم ، می دانید ، هر بار که ما یک نسل را به جلو می رویم ، سپس نوع لایه جدید معمولاً به همان اندازه خوب است و گاهی اوقات بهتر است و گاهی اوقات بهتر است. “

مصاحبه را اینجا تماشا کنید:

سرگئی برین ، بنیانگذار گوگل | همه در زندگی از میامی

https://www.youtube.com/watch؟v=8g7a0iwkdre



منبع

مطالب مرتبط