شواهدی مبنی بر اینکه گوگل محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی را شناسایی می کند
یک SEO تیزبین استرالیایی تاییدی غیرمستقیم در مورد استفاده گوگل از تشخیص هوش مصنوعی به عنوان بخشی از رتبه بندی جستجو کرد که برای سال ها در معرض دید عموم پنهان بود. اگرچه گوگل در مورد خطمشیهای محتوا نسبتاً شفاف است، دادههای جدید از نمایه لینکدین یک کاربر Google جزئیات کمی را اضافه میکند.
گاگان گوترا در توییتی نوشت:
«کریس نلسون، کارمند مهم Google FYI از تیم کیفیت جستجو، LinkedIn او میگوید که او تیم جهانی را مدیریت میکند که راهحلهای رتبهبندی را به عنوان بخشی از جستجوی Google «تشخیص و درمان محتوای تولید شده با هوش مصنوعی» ایجاد میکند.
Googler و خط مشی محتوای هوش مصنوعی
کارمند گوگل، کریس نلسون، در گوگل در بخش رتبه بندی جستجو کار می کند و به عنوان یکی از نویسندگان راهنمای گوگل در مورد محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی فهرست شده است، که باعث می شود کمی درباره او بدانید.
تجربه کاری مرتبط در Google به شرح زیر است:
من یک تیم بزرگ و جهانی را مدیریت میکنم که راهحلهای رتبهبندی را به عنوان بخشی از جستجوی Google میسازد و حوزههای زیر را هدایت میکند:
-جلوگیری از دستکاری سیگنال های رتبه بندی (به عنوان مثال، ضد سوء استفاده، هرزنامه، آسیب)
– ارائه درک کمی و کیفی از مسائل کیفیت (مانند تعاملات کاربر، بینش)
– رسیدگی به مسائل محتوای جدید (به عنوان مثال، تشخیص و درمان محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی)
-به محتوای رضایتبخش و مفید پاداش دهید»
هیچ مقاله تحقیقاتی مرتبط با رتبه بندی جستجو یا حق ثبت اختراع تحت نام او وجود ندارد، اما احتمالاً به این دلیل است که سابقه تحصیلی او در مدیریت بازرگانی و اقتصاد است.
آنچه ممکن است مورد توجه ویژه ناشران و بازاریابان دیجیتال باشد، دو بخش زیر است:
1. او فهرستی را به “تشخیص و درمان محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی” می زند.
2. او “درک کمی و کیفی از مسائل کیفیت (به عنوان مثال، تعاملات کاربر، بینش)” ارائه می دهد.
در حالی که بخش تعامل و بینش کاربر ممکن است بی ارتباط با تشخیص و درمان محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی به نظر برسد، بخش تعاملات و بینش کاربر در خدمت درک مسائل کیفیت جستجو است که مرتبط است.
نقش او به عنوان ارزیابی و تجزیه و تحلیل مسائل کیفیت در بخش رتبه بندی جستجوی گوگل تعریف شده است. “درک کمی” به تجزیه و تحلیل داده ها اشاره دارد و “درک کیفی” بخشی ذهنی تر از کار او است که ممکن است در مورد بینش، درک “چرا” و “چگونه” داده های مشاهده شده باشد.
یکی از نویسندگان خط مشی محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی گوگل
کریس نلسون به عنوان یکی از نویسندگان راهنمای گوگل در مورد محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی ذکر شده است. این دستورالعمل استفاده از هوش مصنوعی را برای محتوای منتشر شده منع نمی کند، و پیشنهاد می کند که نباید از آن برای ایجاد محتوایی که دستورالعمل های هرزنامه گوگل را نقض می کند استفاده شود. این ممکن است متناقض به نظر برسد زیرا هوش مصنوعی تقریباً مترادف با محتوای خودکار مقیاس بندی شده است که در طول تاریخ توسط Google به عنوان هرزنامه در نظر گرفته شده است.
پاسخها در تفاوتهای ظریف خطمشی Google است، که ناشران محتوا را تشویق میکند تا محتوای کاربر اول را به جای رویکرد موتور جستجو در اولویت قرار دهند. به نظر من، به جای نوشتن در مورد موضوع، تمرکز قوی بر روی نوشتن در مورد محبوبترین عبارتهای جستجو در یک موضوع، میتواند به محتوای اول موتور جستجو منجر شود، زیرا این رویکرد رایج سایتهایی است که من حسابرسی کردهام و دارای محتوای نسبتاً بالایی هستند. محتوای با کیفیت اما رتبهبندیهای خود را در بهروزرسانیهای 2024 گوگل از دست داده است.
گوگل (و احتمالاً توصیه کریس نلسون) برای کسانی که محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی را در نظر می گیرند این است:
«…هرچقدر محتوا تولید شود، کسانی که به دنبال موفقیت در جستجوی Google هستند باید به دنبال تولید محتوای اصلی، با کیفیت بالا و برای مردم باشند که کیفیت EEAT را نشان دهد.»
چرا گوگل محتوای تولید شده با هوش مصنوعی را کاملاً ممنوع نمی کند؟
اسناد Google که کریس نلسون همنویسنده آن است، بیان میکند که اتوماسیون همیشه بخشی از انتشار بوده است، مانند درج پویا امتیازات ورزشی، پیشبینی آبوهوا، توضیحات متا مقیاسشده و محتوای وابسته به تاریخ و محصولات مرتبط با سرگرمی.
در مستندات آمده است:
برای مثال، حدود 10 سال پیش، نگرانی های قابل درک در مورد افزایش محتوای تولید انبوه و در عین حال تولید شده توسط انسان وجود داشت. هیچکس فکر نمیکرد معقول باشد که در پاسخ به آن، همه محتوای تولید شده توسط انسان را ممنوع اعلام کنیم. در عوض، بهبود سیستمهایمان برای پاداش دادن به محتوای باکیفیت، منطقیتر بود، همانطور که ما انجام دادیم.
… اتوماسیون مدتهاست که برای تولید محتوای مفید، مانند امتیازات ورزشی، پیشبینی آبوهوا، و رونوشتها استفاده میشود. … اتوماسیون برای مدت طولانی در انتشار برای ایجاد محتوای مفید استفاده شده است. هوش مصنوعی میتواند به روشهای جدید و هیجانانگیز به تولید محتوای مفید کمک کند.»
چرا کارمند گوگل محتوای تولید شده با هوش مصنوعی را تشخیص می دهد؟
اسنادی که نلسون با همکاری نلسون تهیه کرده است به صراحت بیان نمیکند که گوگل بین نحوه تولید محتوای با کیفیت پایین تفاوتی قائل نمیشود، که ظاهراً با نمایه لینکدین او که میگوید «تشخیص و درمان محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی» بخشی از کار او است در تناقض است. .
دستورالعمل محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی بیان می کند:
محتوای بی کیفیت چالش جدیدی برای جستجوی Google نیست. ما سالهاست که با محتوای بی کیفیتی که هم توسط انسانها و هم توسط اتوماسیون ایجاد میشود مقابله میکنیم. ما سیستم های موجود برای تعیین مفید بودن محتوا داریم. …سیستم های ما به طور مرتب بهبود می یابند.
چگونه میتوانیم با این موضوع کنار بیاییم که بخشی از کار او شناسایی محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی است و خطمشی Google بیان میکند که مهم نیست محتوای با کیفیت پایین تولید میشود؟
متن همه چیز است، این پاسخ است. در اینجا زمینه پروفایل کاری او آمده است:
“به مشکلات محتوای جدید (به عنوان مثال، تشخیص و درمان محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی) رسیدگی کنید.
عبارت «مشکلات محتوای جدید» به معنای مشکلات کیفیت محتوا است که قبلاً توسط Google با آن مواجه نشده بود. این به انواع جدیدی از محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی، احتمالاً هرزنامه، و نحوه شناسایی و «درمان» آن اشاره دارد. با توجه به اینکه زمینه “تشخیص و درمان” است، به خوبی می تواند این باشد که زمینه “محتوای با کیفیت پایین” باشد، اما به صراحت بیان نشده است زیرا او احتمالاً فکر نمی کرد پروفایل لینکدین او توسط SEO ها برای درک بهتر تجزیه و تحلیل شود. نحوه شناسایی و برخورد گوگل با محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی (متا!).
راهنمای نوشته شده توسط کریس نلسون از گوگل
فهرستی از مقالات منتشر شده توسط کریس نلسون نشان میدهد که او ممکن است در بسیاری از مهمترین بهروزرسانیهای پنج سال گذشته، از بهروزرسانی محتوای مفید، سوء استفاده از شهرت سایت گرفته تا شناسایی اولین محتوای تولید شده توسط موتورهای جستجو، نقش داشته باشد.
فهرست مقالات تالیف شده توسط کریس نلسون (پروفایل لینکدین)
در حال به روز رسانی خط مشی سوء استفاده از شهرت سایت ما
آنچه سازندگان وب باید درباره بهروزرسانی اصلی مارس 2024 و خطمشیهای جدید هرزنامه بدانند
راهنمای جستجوی گوگل در مورد محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی
آنچه سازندگان باید درباره بهروزرسانی محتوای مفید اوت ۲۰۲۲ گوگل بدانند
تصویر ویژه توسط Shutterstock/3rdtimeluckystudio