طراوت چگونه کار می کند و چگونه می توان آن را برای شما به کار برد
آیا انتشار منظم مقالات جدید یا به روز رسانی پست های وبلاگ قدیمی به شما در رتبه بندی بهتر کمک می کند؟
شاید، اما نه فقط با تغییر تاریخ یا تکرار.
Google برای «هکهایی» مانند این حساب میکند.
در این مقاله به چگونگی تاثیر عوامل شادابی بر رتبه شما می پردازیم.
طراوت چیست؟
هنگامی که بازاریابان در مورد تازگی محتوا صحبت می کنند، به به روز رسانی الگوریتم مربوط به سال 2017 اشاره می کنند.
Google’s Freshness Update یک بهروزرسانی الگوریتم قابل توجه بود که زمان را به عنوان یک شاخص مرتبط معرفی میکرد و باعث میشد نتایج جستجو بیشتر به هدف کاربر پاسخ دهند.
این بهروزرسانی به Google اجازه داد تا محتوای پرطرفدار، معمولی یا اغلب بهروزرسانیشده را به نمایش بگذارد.
مردم اغلب بهروزرسانی Freshness را اشتباه درک میکنند و معتقدند که تاریخهای انتشار اخیر را در رتبهبندی نتایج در اولویت قرار میدهد.
متأسفانه، این یک سادهسازی بیش از حد است و به چندین «هک» ویروسی مانند تولید انبوه محتوا یا بهروزرسانی تاریخ انتشار به عنوان استراتژیهای خوب SEO دامن زده است.
بنابراین، من قصد دارم توضیح دهم که چرا تازگی به معنای آن چیزی نیست که شما فکر میکنید و سپس توضیح میدهم که چگونه طراوت را برای شما مفید کنید.
طراوت در مقابل فرکانس
فرکانس اغلب با تازگی اشتباه گرفته می شود.
فرکانس سرعت انتشار محتوا است، در حالی که تازگی، تاریخی است که یک صفحه در ابتدا منتشر شده است.
پست کردن مکرر محتوا به سایت شما کمک می کند تا بیشتر از سر ناچاری خزیده شود – نکته کلاهی برای به روز رسانی کافئین Google در سال 2017، که این (تازه بودن) را ممکن کرد.
اما، نمایه سازی رتبه بندی نیست.
در حالی که فرکانس ممکن است افزایش تعداد دفعات بررسی وب سایت شما توسط گوگل را افزایش دهد، اما مشابه تازگی نیست و یک عامل رتبه بندی نیست.
جان مولر، مدافع جستجو در گوگل، این را در توییتی تایید کرد.
وقتی از او پرسیده شد که آیا الگوریتمهای گوگل فرکانس ارسال را در نظر میگیرند، او پاسخ داد که اینطور نیست.
به عنوان مثال، وب سایت Backlinko را در نظر بگیرید.
برایان دین به صورت پراکنده – حدود شش بار در سال 2021 – پست می گذارد و تنها یک مقاله (تاکنون) در سال 2022 منتشر کرده است.
با این حال، این وبسایت همچنان با داشتن 3850 کلمه کلیدی بدون مارک، در 3 رتبه برتر قرار دارد.
گوگل چگونه تاریخ انتشار را تعیین می کند؟
Google هنگام تعیین تاریخ انتشار یک صفحه وب به موارد زیادی توجه می کند – از جمله، اما نه محدود به، تاریخ هایی که ارائه می کنید یا تاریخ هایی که از طریق نشانه گذاری ساختاریافته ارائه شده است.
اما، گوگل تنها به یک چیز متکی نیست زیرا همه عوامل دارای پتانسیل اشتباه هستند.
اگر یک ناشر تاریخ مشخصی ارائه ندهد چه؟
یا، اگر داده های ساختار یافته در صفحه گم شده یا نادرست باشد، چه؟
گوگل به چندین عامل نگاه می کند، نه فقط تاریخ های ارائه شده، تا مشخص کند یک صفحه چه زمانی منتشر شده یا به طور قابل توجهی به روز شده است.
بهروزرسانی قابل توجهی یک تمایز مهم است.
در زیر دستورالعملهای وبمستر Google برای اخبار آمده است (زیرا بیشترین تأثیر را دارد).
این تصویر نشان میدهد که گوگل به وضوح اعلام میکند که بدون افزودن اطلاعات قابل توجه یا دلیل قانعکننده برای تعیین تاریخ و زمان جدید، داستان را بهطور مصنوعی تازهسازی نکنید.
آیا تاریخ انتشار مهم است؟
به عنوان مثال به سئو نگاه کنید. این یک صنعت نسبتاً فرار است که بسیاری از قطعات متحرک، بهروزرسانیهای الگوریتم، و کارشناسان یافتههای خود را بهطور انبوه در شبکههای بینالمللی منتشر میکنند.
ممکن است فکر کنید که پرس و جوهای مرتبط با سئو مطمئناً نیاز به تازگی دارند.
بیایید جستجو کنیم [SEO audit].
هیچ چیز خیلی تعجب آور نیست.
مقالههای مربوط به سالهای 2020، 2021 و 2022 را خواهید دید.
و سپس یک مقاله Wordstream با تاریخ 2018 در SERP (صفحه نتایج موتور جستجو).
می بینید که گوگل از عوامل دیگری برای تعیین تاریخ انتشار یک صفحه استفاده می کند.
ببینید، Wordstream با انتشار تاریخ انتشار مصنوعی به روز شده سعی کرد این صفحه را تازه کند.
با این وجود، هنوز در صفحه اول قرار دارد. شاید گوگل پرس و جو را در نظر نگیرد [SEO audit] لایق طراوت
بیایید جستجو کنیم [SEO trends].
تفاوت را می بینید؟
تا اواخر سال 2021 و 2022 مقاله ای وجود ندارد.
مقاله ای در صفحه اول حتی تاریخ را ذکر نمی کند. این مقاله چند روز پیش منتشر شد.
چرا این اتفاق می افتد؟
یک مقاله از سال 2018 یک نتیجه جستجوی وحشتناک برای عبارت جستجو خواهد بود [SEO trends].
Google میداند که مردم میخواهند آخرین روندها را بدانند، نه موارد قدیمی، و سعی میکند نتایج را مطابق با هدف کاربر مطابقت دهد.
Freshness برای چه نوع پرس و جوهایی کاربرد دارد؟
گوگل در پست رسمی خود درباره بهروزرسانی، سه نوع جستجو را مشخص میکند که الگوریتمهای تازهسازی برای آنها اعمال میشوند: رویدادهای اخیر (مثلاً بلایای طبیعی)، رویدادهای تکرارشونده (مثلاً امتیازات ورزشی)، و موضوعاتی که اغلب بهروزرسانی میشوند (مثلاً بررسی محصول).
به عنوان مثال، بیایید به پرس و جو نگاه کنیم [how to build a standing desk].
گوگل این را به عنوان یک پرس و جوی اطلاعاتی (نحوه) درک می کند و نتایج جستجوی ویدیویی سال 2018 و پیوندهای سایت را از سال 2012 برمی گرداند.
اما اگر جستجو کنم [best standing desk].
گوگل این را به عنوان یک پرس و جو تراکنشی درک می کند. کاربر به دنبال خرید یک میز ایستاده است.
SERP آگهیهایی را برای خرید محصول و بررسیهای روی میزهای ایستاده نمایش میدهد که «۹ ساعت پیش» هستند.
حتی یک لینک سایت در صفحه 1 بیش از دو ماه از عمر آن نمی گذرد. کسی در جستجوی [best standing desk] احتمالاً می خواهد یک بررسی محصول را بخواند، بنابراین تازگی برای تجربه کاربر مهم می شود.
افکار نهایی
Google اهمیتی نمیدهد که چند بار پست میکنید یا تاریخ را تغییر میدهید.
آیا این بدان معناست که باید به روز رسانی مقالات قدیمی را متوقف کنید؟
نه!
به روز نگه داشتن مقالات به معنای به روز رسانی محتوا، کیفیت و ارتباط است تا با هدف کاربر و پیشرفت های صنعت هماهنگ شود.
آیا از اولین بار نوشتن مقاله چیزی تغییر کرده است؟
آن را به روز کنید و ویرایش ها را قابل مشاهده کنید تا خوانندگان بتوانند نمای تاریخی رویدادها را ببینند.
اگر متوجه شدید که Google شروع به نمایش تصاویر، ویدیوها یا نتایج غنی در SERP برای کلمه کلیدی مورد نظر شما می کند – نحوه ارائه محتوا را به روز کنید.
منابع بیشتر:
تصویر ویژه: patpitchaya/Shutterstock