موتور جستجوی شجاعی که صفحات وب را در SERP خلاصه می کند
Brave یک نتیجه غنی مبتنی بر هوش مصنوعی را در صفحات نتایج موتور جستجوی خود اعلام کرد که به جای توضیحات متا معمول، خلاصهای از محتوا را با هوش مصنوعی نشان میدهد.
در برخی موارد، Brave Search Summarizer خلاصهای را نشان میدهد که از دو وبسایت با هم مشتق شده است.
Summarizer در حال حاضر برای تقریباً 17٪ از عبارت های جستجو نشان داده می شود و انتظار می رود که این تعداد افزایش یابد.
فناوری خلاصه کننده جستجوی شجاعانه
فناوری زیربنایی Summarizer یک مدل زبان بزرگ است که در داخل توسعه داده شده است.
از فناوری موجود استفاده میکند که برای نمایش نمودارهای دانش و قطعههای برجسته توسعه یافته است.
در اطلاعیه Brave توضیح داده شده است:
Summarizer توسط ChatGPT یا سیستمهای باطن آن پشتیبانی نمیشود. در عوض از سه LLM 2 مختلف تشکیل شده است که در وظایف مختلف آموزش دیده اند:
اولین مورد QA (پاسخگویی به پرسش) است: این مدل برای استخراج یک پاسخ مشخص، در صورت وجود، از تکههای متن استفاده میشود.
Brave مدتی است که از LLM برای بهبود ارتباط جستجو استفاده میکند، و این بسط چیزی است که Brave Search قبلاً برای تقویت نمودار دانش و ویژگیهای قطعههای برجسته خود در نظر گرفته بود.
تفاوت در تعداد و طول متن تجزیه و تحلیل شده نهفته است.
پس از مرحله استخراج QA، نامزدهای نتیجه با مجموعهای از طبقهبندیکنندههای صفر شات بر اساس طیف گستردهای از معیارها (سخنان نفرتانگیز، نوشتار مبتذل، هرزنامه، و غیره) طبقهبندی میشوند.
مجموعه نهایی متن نامزد در نهایت توسط مدل خلاصه کننده/پارافریز پردازش می شود، که سعی می کند ورودی را بازنویسی کند تا تکرار حذف شود و زبان یکنواخت نگه داشته شود تا خوانایی را بهبود بخشد. “
خلاصه کننده شجاع اشتباه می کند
Brave پیشاپیش این است که سیستم هنوز کامل نیست و ممکن است با ترکیب قطعات نامرتبط اشتباه کند.
در این اطلاعیه آمده بود:
علاوه بر مقیاسپذیری، تلاش زیادی برای اطمینان از کیفیت خلاصههای تولید شده انجام شده است.
با این حال، از آنجایی که این مدل هنوز در مرحله اولیه توسعه خود است، امکان تولید “توهمات” وجود دارد که قطعات نامرتبط را در یک نتیجه واحد ترکیب می کند.
همچنین احتمال وجود متن نادرست یا توهینآمیز وجود دارد، اما هدف ما ادامه کار بر روی بهبود مدلها با شروع بازخورد کاربران است.»
این چیزی است که می توان در یک نتیجه جستجو برای ” مشاهده کرددنی سالیوان کیست؟”
دنی سالیوان یک نام بسیار رایج است، که ممکن است دلیل این باشد که Braves Summarizer جزئیات چند نفر را در یک خلاصه ترکیب می کند.
این خلاصه به طرز طنز آمیزی به دنی سالیوان برنده شدن در مسابقه اتومبیلرانی 500 ایندیاناپولیس و کار به عنوان یک دامدار مرغ اعتبار می دهد.
این خلاصه Brave Search است:
دنی سالیوان یک فنآور، روزنامهنگار و کارآفرین آمریکایی است که بیشتر به خاطر تأسیس Watch Engine Watch در سال 1997 و راهاندازی Search Engine Strategies، یکی از اولین نمایشگاههای تجاری بازاریابی جستجو، شناخته شده است.
او همچنین یک راننده مسابقهای سابق است که 17 برد در سری جهانی ماشینهای هندی CART از جمله ایندیاناپولیس 500 در سال 1985 به دست آورد و در سال 1988 قهرمانی CART را به دست آورد.
علاوه بر این، او قبل از اینکه به عنوان سرایدار، راننده تاکسی نیویورک، پیشخدمت، چوبدار یا مرغدار کار کند، به مؤسسه نظامی کنتاکی رفت.
این یک اسکرین شات از نتیجه اشتباه Summarizer است:
آنچه در مورد خلاصه در تصویر بالا قابل توجه است این است که داده ها از دو وب سایت آمده است.
Summarizer به هر دو وب سایت منبع در پایین لینک می دهد، ظاهراً با استفاده از تصاویر استخراج شده از فاویکون ها.
Brave Search Summarizer پیوندهایی به منابع
قطعات جستجو Summarizer پیوندهایی را به وب سایت های منبع ارائه می دهد.
در مثال زیر لینک ها با رنگ قرمز مشخص شده اند:
پیوند به Cars.USNews.com در تصویر بالا کم رنگ و با دایره خاکستری در سمت چپ دامنه نمایش داده شده به نظر می رسد.
دایره خاکستری جایی است که یک نماد تصویر از وب سایت قرار است باشد.
در زیر مقایسه ای از پیوندها به سه وب سایت منبع آورده شده است.
نکته قابل توجه این است که پیوند به صفحه وب Cars.USNews.com نمادی ندارد و این باعث می شود پیوند تا حدی نمایان شود:
صفحه وب Cars.USNews.com حاوی فاویکون نیست. فاویکون یک تصویر لوگو است که در برگه مرورگر نمایش داده می شود و به روش های دیگری نیز استفاده می شود.
صفحات وب Crutchfield و BestBuy.com هر دو حاوی فاویکون هستند.
سایت USNews.com فاویکون در آن صفحه وب خاص ندارد.
آنها ظاهراً پیوند دادن به یک فاویکون مناسب در آن صفحه وب را نادیده گرفتند (اگرچه در صفحات دیگر در همان زیر دامنه وجود دارد).
روش جدید برای نمایش نتایج جستجو
بینگ رویکرد متفاوتی را برای ادغام هوش مصنوعی در جستجو در پیش گرفته است.
از سیستمی به نام ارکستراتور استفاده می کند که بین هوش مصنوعی چت و فهرست جستجوی معمولی سایت قرار می گیرد.
Brave رویکرد محافظه کارانه تری را در پیش گرفته است زیرا آنها معتقد نیستند که رویکرد چت در حال حاضر قابل اجرا است.
آنها توضیح دادند که چرا با روش خلاصه نویسی رفتند:
اگرچه صنعت در مورد هوش مصنوعی تبلیغات زیادی ایجاد می کند، اما در Brave هنوز متقاعد نشده ایم که LLM می تواند جایگزین جستجوی آنگونه که ما می دانیم شود.
با این حال، اگر به درستی استفاده شود، این مدلهای جدید میتوانند به کاربر در جهتیابی نتایج کمک کنند، این رویکردی است که ما با Summarizer دنبال میکنیم.
رابطهای چتمانند و جستجوی مبتنی بر اوراکل اثباتنشده باقی میمانند و از امروز، ما در مورد مفید بودن آنها برای همه کارهای جستجو تردید داریم.
نظر شما درباره خلاصه کننده چیست؟
بسیاری از ناشران و سئوکاران از زمانی که گوگل توضیحات متا آنها را با محتوای استخراج شده از صفحه وب جایگزین می کند خوشحال نیستند.
کاری که Brave Summarizer انجام می دهد بسیار فراتر از بازنویسی قطعه Google با ایجاد یک خلاصه کاملاً جدید یا ترکیب و تطبیق محتوای دو وب سایت است.
از یک جهت، Brave Summarizer زمینه ای را برای پیوند به صفحه وب منبع ایجاد می کند که ممکن است منجر به ترافیک بهتر شود.
سپس وضعیتی وجود دارد که در آن دو وب سایت برای یک خلاصه سازی اعتبار داده می شوند. چه کسی قرار است کلیک را دریافت کند؟
اطلاعیه Brave Search را بخوانید:
Brave Search خلاصهکننده را معرفی میکند، یک ابزار هوش مصنوعی برای نتایج ترکیبی و مرتبط