نحوه استفاده از ابزار رایگان برای سئو


با وجود تمام گزینه های موجود در بازار، تصمیم گیری در مورد ابزارهای سئو که می خواهید استفاده کنید می تواند کمی سخت باشد.

ابزارهای زیادی برای تحقیق کلمات کلیدی، تجزیه و تحلیل رقابتی، رتبه بندی کلمات کلیدی، و تمام کارهای دیگری که ما به عنوان متخصص سئو انجام می دهیم وجود دارد.

تعداد ابزارهای سئو موجود همچنان در حال افزایش است و تعیین اینکه کدام یک برای شما بهترین است می تواند دشوار باشد.

این پاسخ به عوامل زیادی از جمله بودجه، اندازه تیم و ساختار کسب و کار و وب سایت شما بستگی دارد.

آیا شما یک وبلاگ یا یک فروشگاه تجارت الکترونیک دارید؟

آیا در آژانس هستید یا داخلی؟

این لیست ادامه دارد و شما نمی خواهید همه آن گزینه ها باعث فلج تجزیه و تحلیل شما شوند.

Google Keyword Planner یکی از رایج ترین ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی است و مدت زیادی است که وجود داشته است.

مزیت استفاده از Google Keyword Planner برای تحقیقات کلمات کلیدی این است که رایگان است و از داده های Google استفاده می کند.

اگر نمی‌دانید باید از چه چیزی استفاده کنید، Keyword Planner یک انتخاب مطمئن است که می‌تواند تقریباً برای هر کسی ارزش ارائه کند.

در این مقاله، نحوه استفاده از Keyword Planner را برای نیازهای تحقیق کلمات کلیدی خود بررسی خواهیم کرد.

Google Keyword Planner چیست؟

Google Keyword Planner ابزاری رایگان است که به بازاریابان دیجیتال در تلاش‌های تحقیقاتی‌شان کمک می‌کند، معمولاً برای کمپین‌های جستجو، اعم از پولی و ارگانیک.

انواع مختلفی از “کلمات کلیدی” یا “عبارات و اصطلاحات جستجو” مرتبط با کسب و کار شما را برجسته می کند.

Keyword Planner حجم جستجوی ماهانه برای کلمات کلیدی خاص و میزان هزینه برای هدف قرار دادن آنها با یک کمپین پولی را تخمین می زند.

و در حالی که هدف اصلی Keyword Planner کمپین های جستجوی پولی بود، این ابزار فراتر از بازاریابی موتورهای جستجو (SEM) ارزشمند است.

متخصصان سئو سال هاست که به عنوان منبعی رایگان برای تحقیق کلمات کلیدی به این ابزار رایگان می پردازند.

چرا از Google Keyword Planner برای سئو استفاده کنیم؟

Google Keyword Planner امکان جستجوی بینش کلمات کلیدی را به صورت رایگان ارائه می دهد.

بسیاری از ابزارها به اشتراک پولی نیاز دارند، اما Keyword Planner یک جایگزین رایگان است که به شما امکان می دهد برخی از تحقیقات کلمات کلیدی را انجام دهید.

Keyword Planner مزایای زیادی دارد، از جمله توانایی یافتن کلمات کلیدی جدید مرتبط با هدف شما و تعداد دفعاتی که مصرف کنندگان در هر ماه این کلمات را جستجو می کنند.

اگر هنوز به هیچ ابزار پولی دسترسی ندارید، Keyword Planner می‌تواند به شما کمک کند تا آنچه را که برای شما در یک ابزار تحقیق کلمات کلیدی مهم است شناسایی کنید تا بدانید بعداً هنگام خرید به دنبال چه ویژگی‌هایی باشید.

نحوه استفاده از Google Keyword Planner برای سئو

اکنون، بیایید مراحل راه‌اندازی Keyword Planner را طی کنیم – و شما را یک قدم به اهداف تحقیق کلمه کلیدی خود نزدیک‌تر کنیم.

1. ایجاد یک حساب کاربری

اول از همه، برای استفاده از Google Keyword Planner باید یک حساب Google داشته باشید.

اگر قبلا یک حساب کاربری دارید، باید وارد شوید.

گوگل یک صفحه حساب ایجاد کنیدتصویر از گوگل، آگوست 2022

2. وارد شوید

پس از ایجاد حساب کاربری جدید، وارد Keyword Planner شوید.

3. انتخاب کنید یک وظیفه

پس از ورود به Keyword Planner، دو گزینه “کشف کلمات کلیدی جدید” و “دریافت حجم جستجو و پیش بینی ها” به شما ارائه می شود.

اگر مطمئن نیستید که به دنبال کدام گزینه هستید، وارد شوید و یکی را امتحان کنید!

کشف کلمات کلیدی جدید

هنگامی که به دنبال گسترش کلمات کلیدی، عبارات یا موضوعاتی هستید که برای دامنه خود پوشش می دهید، کشف کلمات کلیدی جدید یک گزینه عالی است.

همچنین می‌توانید از نشانی اینترنتی یک دامنه برای کمک به فیلتر کردن پیشنهاداتی استفاده کنید که با کسب و کار شما مطابقت ندارند.

این به شما ایده هایی برای کلمات کلیدی مرتبط، حجم جستجوی ماهانه، میزان تغییر تقاضا در سال به سال، سطح رقابت و هزینه هر کلیک (CPC) ارائه می دهد.

شما این امکان را دارید که جستجوی خود را گسترش دهید تا کلمات کلیدی دیگری را در بر گیرد تا ایده های متنوع تری برای کلمات کلیدی به شما ارائه دهد.

همچنین می‌توانید آن را به معیارهای مورد نظر برای مکان، زبان و بازه‌های زمانی محدود کنید.

اگر می خواهید جزئیات بیشتری داشته باشید، بسته به موضوعات جستجوی خود، گزینه ای برای اصلاح بر اساس گزینه هایی مانند نام تجاری یا غیر مارک، جدید یا استفاده شده به شما ارائه می شود.

حجم جستجو و پیش بینی ها را دریافت کنید

این رابط بسیار شبیه به رابط کاربری (UI) “کشف کلمات کلیدی جدید” است.

یکی از بزرگ‌ترین تفاوت‌ها در اینجا این است که شما کلمات کلیدی را که به طور خاص می‌خواهید تحقیق کنید، قرار می‌دهید، در حالی که ابزار کشف ایده‌های دیگری به شما می‌دهد.

هنگامی که کلمات کلیدی خود را ارسال کردید، دوباره حجم جستجو، تغییرات سه ماهه، تغییرات سال به سال، رتبه رقابت و قیمت های پایین و بالا CPC به شما نمایش داده می شود.

ما می‌خواهیم وارد شویم و از «کشف کلمات کلیدی جدید» استفاده کنیم.

منوی برنامه ریز کلمات کلیدیتصویر از Google Keyword Planner، آگوست 2022

4. معیارهای خود را تعریف کنید

الان قسمت خوبش شروع میشود!

برای شروع جستجو دو گزینه در اختیار شما قرار می گیرد.

یکی جستجو با کلمات کلیدی یا شروع با URL وب سایت است. اگر شما یک سایت کاملاً جدید هستید و از برخی رقبا در این فضا آگاه هستید، ممکن است بخواهید از موفقیت آنها برای کمک به اطلاع رسانی استراتژی خود استفاده کنید.

استفاده از ویژگی “شروع با یک وب سایت” یک گزینه عالی برای این کار است.

این ریزه کاری کل سایت یا یک صفحه و مکان خاص را ارائه می دهد.

برنامه ریز کلمات کلیدی کلمات کلیدی جدید را کشف کنیدتصویر از Google Keyword Planner، آگوست 2022

5. داده های خود را دریافت کنید

ما از گزینه “Discover new keywords” استفاده می کنیم [cookies] تا ببینیم به چه سطحی از داده ها می توانیم دست یابیم.

برای کلمه کلیدی می توانید ببینید [cookies]، Keyword Planner داده های کلمات کلیدی و ایده های مرتبط را در اختیار ما قرار می دهد.

اگر می‌خواهید اطلاعات دقیق‌تری کسب کنید، می‌توانید مکان و محدوده تاریخ را تغییر دهید، به دامنه جستجوی خود اضافه کنید و گزینه‌های خود را اصلاح کنید.

اکنون که همه این داده های عالی را دارید، ممکن است بخواهید آنها را به اشتراک بگذارید. و ما دو گزینه برای آن داریم.

می توانید داده ها را از طریق یک فایل CVS یا Google Sheets در گوشه سمت راست بالا دانلود کنید.

این به شما امکان انعطاف پذیری بیشتری را برای دستکاری و فیلتر کردن داده ها برای نیازهای خود می دهد.

برنامه ریز کلمات کلیدی داده های خود را دریافت کنیدتصویر از Google Keyword Planner، آگوست 2022

در حالی که این راهنما برخی از عملکردهای موجود در Google Keyword Planner برای سئو را روشن می کند، دنیای کاملی از اطلاعات در مورد سایر عملکردهایی که Keyword Planner می تواند ارائه دهد وجود دارد – چه برای SEO، بازاریابی پولی یا فقط یادگیری عمومی.

همیشه می‌توانید به اسنادی که Google ارائه می‌کند نگاهی بیندازید.

شاید قبلاً با Google Keyword Planner آشنایی داشته باشید و آماده باشید چیز جدیدی را امتحان کنید.

در این مورد، 24 بهترین گزینه برنامه ریز کلید واژه گوگل توسط الی شوارتز را بررسی کنید.

صدها، اگر نگوییم هزاران ابزار در بازار برای کمک به دستیابی به اهداف شما وجود دارد، اما شروع نباید غیرممکن به نظر برسد.

همین امروز با Google Keyword Planner شروع کنید و یک قدم به دستیابی به اهداف خود نزدیکتر شوید!

منابع بیشتر:


تصویر ویژه: Monster Ztudio/Shutterstock





منبع