نحوه انتقال از صفحه 2 به موقعیت های برتر


سوال امروز Ask an SEO از روی در دیناجپور آمده است:

آدرس وب سایت من [is] هنوز [in] موقعیت شماره 15. چگونه می توان به شماره 3 یا 4 افزایش یافت؟

سوال عالی و احتمالا یکی از پنج سوال برتری است که پرسیده می شود. پاسخ موقعیتی است و زمانی که بیش از حد به آن فکر نکنید، حل آن آسان تر است.

اولین کاری که باید انجام دهید این است که به صفحات فعلی در 10 موقعیت برتر نگاه کنید و یک لیست به صفحه از موارد زیر ایجاد کنید:

  • وجه اشتراک آنها.
  • نکات صحبت و موضوعاتی که آنها پوشش می دهند.
  • چند لینک داخلی که به این صفحات اشاره می کنند.
  • تعداد بک لینک های با کیفیت و اسپم هر صفحه.
  • عوامل روی صفحه مانند ساختار HTML، طرحواره و کیفیت محتوا.
  • قالب بندی محتوا و اینکه آیا آنها محتوا را در قابل فهم ترین و قابل استفاده ترین قالب ها ارائه می کنند.

من دوست دارم این کار را در صفحات گسترده انجام دهم زیرا به من این امکان را می دهد که مقادیر را از یک به 10 اختصاص دهم و آنها را جمع کنم یا ببینم چه چیزی وجود ندارد و چه چیزی در سایت ها وجود دارد.

اگر برای هر صفحه شماره ای با جنبه ای که به دنبال آن هستم اختصاص دهید، می توانم ستون ها و ردیف ها را به بالا اضافه کنم تا ببینم بر اساس عدد بالاتر چقدر رایج است.

اگر فقط از یک (1) استفاده می کنید، به این معنی که در صفحه وجود دارد، هر چه این عدد بیشتر باشد، صفحات بیشتری آن را دارند. اگر به کیفیت محتوا، UX، قالب‌بندی، منبع‌یابی و غیره امتیاز دهید، من یک به 10 می‌دهم.

پس از جمع شدن در سراسر یا پایین، می توانم ببینم کدام صفحات بهترین هستند و دلیل آن را بررسی کنم. از آنجا، من می توانم کار بر روی تنوع خود را شروع کنم و تجربه بهتری ایجاد کنم.

نکته حرفه ای: تجربه‌های بهتر ممکن است گاهی به معنای محتوای کمتر، حذف بخش‌های خاص باشد زیرا ممکن است مرتبط با موضوع نباشند، یا چیزهایی را که فکر نمی‌کردم اما منطقی به آن اضافه می‌کردم اضافه کنید.

اما به این تنها تکیه نکنید. به ویژگی های صفحات و وب سایت هایی که بالاتر از شما هستند عمیق تر بروید و سپس به صفحه خود نگاه کنید.

شروع به مرور محتوا یا صفحه خود کنید

حالا از خود بپرسید:

  • آیا من همین مطالب را دارم یا نه؟
  • آیا اشتراک‌گذاری محتوا یا صفحه من چیزی منحصر به فرد یا مفیدتر از اینهاست؟
  • همه آن‌ها محتوای X دارند، اما آیا این موضوع به درخواستی که می‌خواهم صفحه من برای آن نمایش داده شود، مرتبط است؟
    • اگر نه، آن را حذف کنید تا صفحه من بیشتر در موضوع باشد.
    • اگر بله، آن را اضافه کنید.
  • چه چیزی را می توان بهتر توضیح داد یا می توان از مثال های واضح تری استفاده کرد که در نمونه های آنها وجود ندارد؟
  • آیا می توانم متن را به راحتی جذب کنم یا گلوله ها، جداول، فیلم ها، کلیپ های صوتی، تصاویر و اینفوگرافیک ها آن را بهتر می کنند؟

اینها راه هایی هستند که می توانید شروع به ایجاد محتوای مفیدتر در صفحه خود کنید. سپس، به برخی از عوامل دیگری که می تواند کمک کند نگاه کنید. پیوندهای داخلی می توانند مکان خوبی برای شروع باشند.

در کجای وب‌سایت خود به این موضوع، محصول یا خدمات اشاره می‌کنم و آیا پیوند دادن به صفحه‌ام به بازدیدکننده وب‌سایت کمک می‌کند؟

اگر همین صفحات دارای ترافیک و بک لینک هستند و اشتراک های اجتماعی دریافت می کنند، لینک داخلی را اضافه کنید. فقط مطمئن شوید که به نفع کاربر نهایی است و فقط برای سئو نیست.

اکنون، ببینید آیا پیوندهای داخلی متضاد دارید (پیوندهایی به صفحات مختلف با کلمات کلیدی مشابه و هدف یکسان).

در برخی موارد، بک لینک‌ها می‌توانند عاملی باشند، به خصوص با «پول زندگی شما» (YMYL) و سؤالات پزشکی. صفحه شما چه چیزی دارد که دیگران ندارند و چگونه از آنها قابل اعتمادتر است؟

می‌توانید از این برای درخواست از وب‌سایت‌هایی که به آن‌ها پیوند می‌دهند بخواهید شما را درج کنند یا به جای آن، پیوندهای خود را با منبع شما جایگزین کنند.

گزینه دیگر این است که شروع به ایجاد پیوندهای با کیفیت به منبع خود کنید، اما از تاکتیک های هرزنامه مانند ارسال ایمیل انبوه، ارسال مهمان، بورسیه تحصیلی، کمک هزینه ها، نظرات انجمن و وبلاگ، PBN ها و تبادل لینک اجتناب کنید.

ممیزی فنی و سئوی درون صفحه نیز می تواند به شما کمک کند. طرحواره به رتبه بندی کمک نمی کند، اما به نتایج غنی کمک می کند و به موتورهای جستجو اجازه می دهد تا بدانند صفحه شما در مورد چیست. مطمئن شوید که مال شما منسوخ نشده و به روز است.

برچسب‌ها، عناوین، توضیحات و عبارت‌های هدر خود را بررسی کنید. هنگام انجام این کار، همچنین مطمئن شوید که محتوای شما در همان سطح خواندن و سبک زبانی با مخاطبی است که می‌خواهید به آن دسترسی پیدا کنید.

به سایت کلی نگاه کنید

نکته دیگر این است که به طور کلی سایت را در نظر بگیرید.

داشتن یک یا دو صفحه با کیفیت خوب است، اما در مورد موضوعات دیگری که برای همان مخاطبان کار می کنند و پس از اتمام صفحه ای که در آن هستند خواندن برای آنها جالب خواهد بود چطور؟ این امر در مورد تجارت الکترونیک، ناشران، و هر چیزی در این بین صدق می کند.

آیا از هوش مصنوعی و LLM برای تولید محتوا استفاده می کنید؟ اگر وارد آن نشدید و آن را طوری ویرایش نکردید که اطلاعاتی داشته باشید که فقط یک انسان با تجربه از آن مطلع باشد، احتمالاً باید فوراً آن محتوا را حذف کنید.

اگر از LLM برای ایجاد محتوا استفاده می‌کنید، در حال بازیافت دانش در حال حاضر در مقابل افزودن چیزهای جدید هستید. این مانند خراش دادن چهار یا پنج سایت و استفاده از اسپینر مقاله برای تولید خروجی است.

آیا محتوای نازکی وجود دارد که در این دسته بندی باشد یا توصیه شود؟ اون رو هم پاک کن مشابه با مقالات توصیه شده از اشخاص ثالث و شبکه های تبلیغاتی.

داشتن چند صفحه با کیفیت خوب عالی است، اما اگر شخص روی مقاله بعدی کلیک کند و آن مقاله نازک، قدیمی یا نادرست باشد، تجربه بدی را ارائه می‌دهید و برخی از الگوریتم‌ها ممکن است از طبقه‌بندی‌کننده‌های سایت استفاده کنند.

آن صفحات نازک و هرزنامه ای که آموزش نمی دهند و راه حل ارائه نمی کنند، صفحات با کیفیت بالا را تحت تاثیر قرار می دهند.

اگر همه چیز بین شما و سایت دیگری برابر است، این صفحات با کیفیت پایین می توانند عامل تعیین کننده ای باشند اگر صفحه با کیفیت بالا شما به صفحه اول برسد و اگر همه موارد دیگر برابر باشد چه کسی در صفحه دو باقی می ماند.

در مورد سرعت صفحه و سایت هم همینطور. بله، آنها مهم هستند، اما نه تا این حد، مگر اینکه شما یک ناشر باشید.

همه چیز را درست انجام دهید و باید به آنجا برسید

گاهی اوقات، شما می توانید همه کارها را به درستی انجام دهید و بهترین تجربه را داشته باشید، اما گوگل، بینگ، یاهو، بایدو یا ناور شما را به صفحه اول یا موقعیت های برتر نمی رساند. سپس به طور جادویی به آنجا می پرید، همانطور که سایر صفحات در طول یک به روز رسانی اصلی انجام می دهند.

هیچ راه حل یکسانی برای حرکت به پنج موقعیت برتر از صفحه دو وجود ندارد، اما با انجام درست همه چیز، در نهایت باید به آن جا برسید.

مشکلات بالا را برطرف کنید و سپس به کار روی آن ادامه دهید. در نهایت، نتیجه می دهد، و احتمالاً خواهید دید که سایت و صفحات شما شروع به ورود به صفحه یک می کنند و زمانی که به اندازه کافی اصلاح کرده اید به موقعیت های برتر می روند.

اگر در صفحه دو هستید، به این معنی است که صفحه شما و سایت شما دارای کیفیتی هستند که قابل اعتماد است.

اکنون، مسئله تنظیم دقیق آن تجربه است تا بتواند به یک صفحه یک نتیجه تبدیل شود. نکته بالا باید به شما کمک کند تشخیص دهید چه چیزی می تواند بهتر باشد. پس از انجام، اگر تجربه شما از قبل وجود داشته باشد، یک بازی انتظار است. امیدوارم این کمک کند.

منابع بیشتر:


تصویر ویژه: پائولو بوبیتا/ژورنال موتور جستجو



منبع

مطالب مرتبط