نحوه بهبود رتبه وب سایت
آیا امتیاز Lighthouse بر رتبه وب سایت من تأثیر می گذارد؟
برخلاف Core Web Vitals، امتیاز Lighthouse بر رتبه بندی موتورهای جستجوی شما تأثیری ندارد. حتی اگر Lighthouse امتیاز پایینی به شما بدهد، کاربران واقعی شما ممکن است تجربه خوبی در وب سایت شما داشته باشند.
علاوه بر معیارهای Core Web Vitals، بسیاری از ابزارهای عملکرد نیز امتیاز عملکردی بین 0 تا 100 را به شما نشان می دهند.
این امتیاز عملکرد Lighthouse نامیده می شود که بر اساس ابزار تست Lighthouse گوگل است که بسیاری از تست های سرعت سایت دیگر بر روی آن ساخته شده اند.
این امتیاز ارزیابی سطح بالایی از وب سایت شما را ارائه می دهد.
با این حال، هنگام بهینه سازی صفحات خود، می توانید آن را نادیده بگیرید و به جای آن بر معیارهای خاصی که می خواهید بهبود دهید تمرکز کنید.
بنابراین، بیایید شروع به بهبود معیارهای سرعت وب سایت کنیم که واقعاً مهم هستند – Core Web Vitals.
مرحله 1: بررسی کنید که آیا نیاز به بهینه سازی منابع حیاتی وب اصلی خود دارید یا خیر
از «کنسول جستجو»، یک ابزار Google که گزارشهای عمیقی از عملکرد وبسایت شما در نتایج جستجو ارائه میکند، بازدید کنید.
اگر کنسول جستجو را در سایت خود پیکربندی کرده اید، می توانید به سرعت گزارش های Core Web Vitals زنده وب سایت خود را مشاهده کنید. اگر نه، در اینجا نحوه راه اندازی وب سایت خود در کنسول جستجوی Google آورده شده است.
این برگه Core Web Vitals نشان میدهد که وبسایت شما با توجه به معیارهای تجربه کاربر Google چقدر خوب کار میکند.
اگر فقط «URLهای خوب» دارید، پس کارتان خوب است و لازم نیست نگران بهینهسازی بیشتر Core Web Vitals برای سئو باشید.
اما، اگر برخی از صفحات شما بهعنوان «ضعیف» یا «نیاز به بهبود» علامتگذاری شدهاند، بهبود معیارهای Core Web Vitals میتواند به رتبهبندی سایت شما در گوگل کمک کند.
مرحله 2: صفحات کند را در وب سایت خود شناسایی کنید
صفحات آهسته منفرد در وب سایت شما می توانند معیارها و تجربه وب سایت کامل شما را کاهش دهند. بنابراین، مکان یابی و تعمیر هر صفحه ای که امتیاز «ضعیف» یا «نیاز به بهبود» را دارد بسیار مهم است.
نحوه شناسایی صفحات آهسته فردی در کنسول جستجو
اگر وب سایت شما ترافیک زیادی دارد، این مرحله آسان است.
- تب Core Web Vitals را باز کنید.
- برای داده های تلفن همراه یا دسکتاپ روی «باز کردن گزارش» کلیک کنید.
- یکی از مشکلات فهرست شده در قسمت «چرا URL ها خوب در نظر گرفته نمی شوند» را انتخاب کنید.
- روی یکی از گروه های URL با مشکل کلیک کنید.
Google دادههای سطح URL را برای صفحات نمونه در گروه ارائه میکند و شما میتوانید تلاش خود را روی صفحاتی متمرکز کنید که بدترین عملکرد را در Core Web Vitals دارند.
با این حال، هنگامی که در کنسول جستجوی خود قرار گرفتید، ممکن است به جای صفحات منفرد، فقط دادههای «گروههای URL» را ببینید. این کاملا طبیعی است
اگر وبسایت جدیدتری دارید که ترافیک زیادی دریافت نمیکند، Google چندین URL را در یک گروه URL واحد ترکیب میکند و گروه را بر اساس Core Web Vitals رتبهبندی میکند.
به احتمال زیاد، صفحات درون آن گروه URL به قدری شبیه هستند که تغییراتی که در یک صفحه ایجاد میکنید میتواند برای صفحات دیگر گروه تکرار شود.
نحوه مشاهده گروه های URL آهسته در کنسول جستجو
کنسول جستجوی گوگل گاهی اوقات صفحات مشابه در وب سایت شما را در گروه های URL دسته بندی می کند. این به این دلیل است که اکثر صفحات در وب سایت شما به خودی خود ترافیک کافی برای Google دریافت نمی کنند تا داده های عملکرد کافی داشته باشد.
از گزارشهای دقیق Core Web Vitals دسکتاپ و موبایل در کنسول جستجوی Google استفاده کنید تا متوجه شوید چه بخشهایی از وبسایت شما کند هستند.
در همان منطقه قبلی، می توانید گروه های URL کند خود را نیز مشاهده کنید.
در اسکرین شات بالا، می بینیم که گروهی از 30 URL در وب سایت وجود دارد که بزرگترین آستانه رنگ محتوایی را برآورده نمی کنند.
به طور پیشفرض، کنسول جستجو یک URL نمونه از گروه را نشان میدهد. برای مشاهده لیست کامل URL های گروه می توانید روی گروه کلیک کنید.
اما فقط به این دلیل که گروهی از URL ها کند هستند، به این معنی نیست که هر صفحه در آن گروه کند است. شما باید بیشتر بررسی کنید تا مشخص کنید چه صفحاتی را باید بهینه کنید.
چگونه سرعت صفحه فردی را برای URL های داخل یک گروه URL آزمایش کنیم
اگر فهرست طولانیای از «نشانیهای اینترنتی با دادههای استفاده ناکافی» را میبینید، ما یک راهحل برای شما داریم.
Google فقط دادههای عملکرد در سطح URL را برای صفحات جداگانهای ارائه میکند که ترافیک کافی برای ثبت دادهها را دریافت میکنند.
از آنجایی که اطلاعات کاربر واقعی کافی ندارید، بهترین گزینه شما این است که تست های عملکرد مبتنی بر آزمایشگاه را اجرا کنید تا ببینید کدام صفحات در گروه URL کند هستند.
تستهای مبتنی بر آزمایشگاه در یک محیط کنترلشده برای اندازهگیری عملکرد صفحه اجرا میشوند.
داده های آزمایشگاهی با داده های میدانی مطابقت ندارند، اما می توانید از آن برای رتبه بندی صفحات خود و شناسایی کندترین صفحات استفاده کنید.
میتوانید از یک ابزار رایگان تست سرعت سایت برای اجرای آزمایشهای خود استفاده کنید، یا از DebugBear برای آزمایش صفحات به صورت انبوه و رتبهبندی آنها بر اساس معیارهای Core Web Vitals استفاده کنید.
مرحله 3: نظارت را برای صفحات کلیدی در وب سایت خود تنظیم کنید
هنگامی که تشخیص دادید کدام صفحات عملکرد ضعیفی دارند، باید به طور مداوم وب سایت خود را زیر نظر داشته باشید تا تغییرات عملکرد را سریعتر تشخیص دهید.
DebugBear هم آزمایشهای مستمر مبتنی بر آزمایشگاه را اجرا میکند و هم دادههای کاربر واقعی Google را در طول زمان ردیابی میکند. به این ترتیب میتوانید تأیید کنید که بهبودهای Core Web Vitals کار میکنند و در مورد هر گونه رگرسیون تصادفی که رخ میدهد هشدار دریافت کنید.
کدام صفحات را باید به طور مداوم رصد کنید؟
سه نوع صفحه وجود دارد که باید نظارت داشته باشید:
- صفحات خاصی که شناسایی کردید دارای Core Web Vital ضعیف هستند.
- صفحات کلیدی پربازدید مانند صفحه اصلی شما.
- صفحات رقیب معادل تا بتوانید مقایسه و محک بزنید.
نکته حرفه ای: دسته بندی صفحات مختلف را در وب سایت خود شناسایی کنید و یک یا دو URL را برای هر نوع صفحه نظارت کنید.
صفحات درون یک دسته ویژگی های عملکردی مشابهی خواهند داشت. نظارت بر 50 صفحه مشابه به طور کلی به شما کمکی نمی کند تا مشکلات عملکرد اضافی را پیدا کنید.
مرحله 4: آزمایشهای عملکردی عمیق را در صفحات آهسته اجرا کنید تا رفعهای احتمالی را شناسایی کنید
با یک تست عملکرد، می توانید دلایل دقیق نمرات Core Web Vitals “نیاز به بهبود” یا “ضعیف” را بیاموزید.
برای اجرای تست عملکرد روی صفحات آهسته فردی خود:
- بازدید کنید: به debugbear.com/test بروید.
- تست: URL صفحه وب کند خود را وارد کنید.
- مرور: نتایج Core Web Vitals خود را تجزیه و تحلیل کنید و توصیه های موجود در گزارش خود را بخوانید تا سرعت سایت خود را افزایش دهید.
چگونه می توان بزرگترین امتیازات رنگ محتوایی را تجزیه و تحلیل کرد
بزرگترین رنگ محتوایی (LCP) اندازهگیری میکند که چقدر بعد از پیمایش بزرگترین عنصر محتوا در صفحه نمایش داده میشود.
بنابراین اولین قدم شناسایی عنصر LCP است – برای مثال، یک تصویر بزرگ یا عنوان در صفحه.
پس از انجام این کار، میتوانید به دنبال کارهایی باشید که میتوانید برای بارگیری منابع لازم برای نمایش سریعتر آن محتوا انجام دهید.
نحوه تجزیه و تحلیل نمرات تغییر چیدمان تجمعی
Cumulative Layout Shift میزان پایداری طرح بعد از رندر را اندازه گیری می کند.
برای کاهش آن، بررسی کنید که چه عناصر UI بعد از بارگیری اولیه صفحه، موقعیت خود را تغییر می دهند.
چگونه نمرات تاخیر ورودی اول را تجزیه و تحلیل کنیم
اولین تأخیر ورودی اندازهگیری میکند که چه مدت پس از تعامل کاربر، صفحه شروع به پردازش ورودی کاربر میکند.
تستهای آزمایشگاهی معمولاً تعاملات کاربر را شبیهسازی نمیکنند، اما همچنان میتوانید کارهای طولانی CPU را بررسی کنید که سرعت پردازش ورودی کاربر توسط صفحه را به تأخیر میاندازد.
مرحله 5: امیدوارکننده ترین بهینه سازی ها را شناسایی کنید
تاثیر بهینه سازی های مختلف سرعت سایت بسیار متفاوت است.
اغلب، اعمال تعداد کمی از بهبودها می تواند به شدت کل سایت شما را بالا ببرد.
قبل از اعمال هرگونه تغییر، موارد زیر را در نظر بگیرید:
- تأثیر آن بر Core Web Vitals چقدر خواهد بود؟
- آیا بهبودها فقط برای یک صفحه خاص یا در کل وب سایت اعمال می شود؟
- اجرای این تغییر چقدر کار خواهد کرد؟
از آزمایشهای سریع برای تخمین تأثیر بالقوه بهینهسازی Core Web Vitals استفاده کنید
DebugBear شامل یک ویژگی Experiments است که به شما امکان می دهد بهینه سازی عملکرد را بدون نیاز به ایجاد و استقرار تغییرات کد در وب سایت خود امتحان کنید.
میتوانید HTML صفحه را تغییر دهید تا ببینید که چگونه تغییرات در اولویتبندی منابع روی وبسایت شما در عمل تأثیر میگذارد.
برای مثال، در زیر میتوانیم مراحل اولیه فرآیند رندرینگ یک وبسایت را مشاهده کنیم. در نهایت یک تصویر در بالای صفحه نشان داده می شود. اسکرین شات در نقطه انتخاب شده در فرآیند رندر نشان می دهد که طرح صفحه قبل از بارگذاری تصویر چگونه به نظر می رسد.
در ضبط ویدیوی پایه در سمت چپ، هیچ فضایی برای تصویر در حین بارگیری فایل تصویر در نظر گرفته نمیشود و در نتیجه در هنگام رسیدن تصویر، برخی از محتوای صفحه به سمت پایین تغییر میکند.
در سمت راست، آزمایشی را مشاهده میکنیم تا ببینیم اگر حداقل ارتفاع برای تصویر تعیین شود، صفحه چگونه بارگذاری میشود، که تغییر طرح را حذف میکند.
از یک محیط مرحلهبندی برای آزمایش تأثیر عملکرد بهینهسازی Core Web Vitals استفاده کنید
راه دیگر برای بررسی اینکه آیا تغییرات شما تأثیر مطلوبی دارند، استفاده از تغییرات کد در یک محیط مرحلهبندی و اجرای آزمایشها در آنجا است.
تأیید زودهنگام پیشرفتهای متریک به شما کمک میکند تغییراتی را که کار میکنند و تأثیر مثبتی بر Core Web Vitals دارند، سریع پیدا کنید.
مرحله 6: بهینه سازی ها را در سایت تولیدی خود ارزیابی کنید
هنگامی که تغییرات شما در مرحله تولید یا زنده هستند، 30 روز طول می کشد تا نتیجه کامل بهینه سازی های خود را مشاهده کنید.
هنگامی که می توانید تأثیر بهینه سازی های خود را مشاهده کنید، می توانید این مراحل را دوباره طی کنید تا تصمیم بگیرید که چه چیزی را در مرحله بعد بهینه کنید.
برای عملکرد بهتر، بهینه سازی هسته اصلی وب خود را شروع کنید
DebugBear می تواند با آسان کردن اجرای تست های عملکرد، شناسایی فرصت های بهبود و پیگیری سرعت صفحه در طول زمان، به بهبود Core Web Vitals شما کمک کند.
این محصول برای بهینهسازی Core Web Vitals ساخته شده است و دادههای کاربر واقعی Google را با گزارشهای عمیق ترکیب میکند که به شما کمک میکند وبسایت خود را سریعتر کنید.
DebugBear را با یک دوره آزمایشی رایگان 14 روزه امتحان کنید.