نحوه تعمیر و بازیابی ذکرهای برند منفی در SERP ها
این بار در مورد سئو ، ما در حال غرق شدن در یک سوال برندسازی از طرف کسی هستیم که با نتایج منفی SERP برخورد می کند:
من یک مشتری دارم که اخیراً برخی از مسائل مالی داشته است و SERP برای برند آنها لیست های منفی زیادی دارد.
آیا ایده ای برای استراتژی دارید که می تواند به حذف آن لیست ها و بهبود وضعیت برند آنها کمک کند؟
دو روش برای نزدیک شدن به این وجود دارد. موارد عملی در کنترل فوری شما وجود دارد و رابطه گسترده برند وجود دارد که نیاز به اصلاح دارد. من قبلاً خیلی اینجا بوده ام.
مردمی تمایل دارند به تغییراتی که می توانید در محل کنترل فوری شما انجام دهند ، تکیه دهند.
به عنوان مثال ، شروع به ارسال در X (توییتر) کنید ، و یک چرخ فلک برای پست های خود در صفحات نتایج موتور جستجو (SERP) دریافت خواهید کرد. این چرخ فلک می تواند نتایج “منفی” را از صفحه یک خارج کند.
مشکل این نوع رویکرد این است که کاملاً مؤثر نیست.
برای مبتدیان ، دسترسی محدودی دارد (بله ، پست های شما در چرخ فلک ظاهر می شوند ، اما در هر SERP مربوط به برند شما نیست).
همچنین ، با بالای SERP سر و کار ندارد ، و چه کسی می داند چه نتیجه واقعی را به صفحه دو سوق می دهید – شاید این یکی باشد که برای برند شما مطلوب باشد؟
در حالی که من نمی گویم شما نباید هر کاری را که می توانید انجام دهید انجام دهید ، من در مورد اینکه بیش از حد گرفتار آن هستید ، احتیاط می کنم.
کاری که شما باید انجام دهید این است که به این فکر کنید که چگونه رابطه خود را با طاقچه خود ترمیم می کنید.
مارک ها در اینجا همیشه شکست می خورند. من آن را دست اول دیده ام. بنابراین ، اگر می خواهید SERP برند خود را برای واقعی اصلاح کنید ، چند قطعه از توصیه های کلیدی را که باید دنبال کنید ، دارم.
1. شما باید از منطقه راحتی خود خارج شوید
دلیل اصلی عدم موفقیت مارک ها در این امر به این دلیل است که ناراحت کننده است.
بزرگترین توصیه ای که می توانم به شما ارائه دهم این است که آماده و مایل باشید از منطقه راحتی خود خارج شوید.
شما باید به نوعی ، شکل یا فرم خود را کلاغ بخورید. شما نمی توانید اشتباه کنید و سپس عذرخواهی نکنید. ممکن است احساس کنید که هیچ اشتباهی نکرده اید یا اینکه از کنترل شما یا هر چیز دیگری خارج نشده است.
من به شما هشدار می دهم که در این مورد آویزان نشوید. مخاطبان شما احساس صدمه می کنند – این همه چیز مهم است.
شما باید به نوعی تعمیر کنید که صدمه دیده است ، و این به معنای خوردن نوعی از پای فروتن است. و همه عاشق پای هستند ، بنابراین اشکالی ندارد.
2. شما باید علت اصلی احساسات منفی را تشخیص دهید
غالباً ، مارک های واکنش زانو ، “بازاریابی راه خود” را از یک مشکل خارج می کنند. آنها کمپین ها یا ابتکاراتی را آغاز می کنند که هدف آنها ایجاد وزوز جدید و پچ پچ جدید است که مثبت تر است. این کار نمی کند
تا زمانی که علت اصلی را تشخیص ندهید ، نمی توانید هیچ یک از این کارها را انجام دهید. آنچه شما در اینجا به دنبال آن هستید (از جمله موارد دیگر):
- چه رویدادی (یا سری اتفاقات) باعث پاسخ منفی شد؟
- این چه عواملی بر مخاطب تأثیر گذاشت؟ (شما باید در اینجا بسیار خاص و صریح باشید. تعمیم ها مفید نیستند).
- چرا این امر صنعت را تا حدی تحریک کرده است؟ (دوباره ، اینجا صریح باشید).
- رابطه چقدر سمی است؟ شما باید بدانید که رابطه چقدر آسیب دیده است و باید آگاهانه از آن آگاه باشید.
3. شما باید شفاف باشید
این کمی با نکته قبلی من در مورد خارج شدن از منطقه راحتی شما صحبت می کند. شما در حال بازسازی اعتماد هستید. این سخت است زمان می برد ، و ماده آن طول می کشد (بنابراین نکته چهارم من این است: در واقع تغییر کنید ، فقط نگویید که این کار را کردید). این یک فرایند است.
شما باید به مخاطبان خود تقویت کنید که دائماً درگیر آن روند هستید و اعتماد آنها را به عنوان اعطا نمی کنید.
اگر این به نظر می رسد نوعی قسمت دکتر فیل است ، به این دلیل است که اینگونه است. انسانها انسان هستند. روابطی که مارک ها با مخاطبان خود دارند ، دقیقاً به همان روشی که روابط شخصی ما انجام می دهد ، کار می کنند.
اگر اعتماد شخصی را در سطح شخصی نقض کردید ، باید نشان دهید که کار را انجام می دهید تا اعتماد آنها را به دست آورد.
این بدان معناست که سطح جدیدی از شفافیت و آسیب پذیری لازم است.
برای برند شما هم همینطور است. اختلاف صفر وجود دارد.
تغییر روایت همه چیز را در حال حرکت می کند
نتیجه نهایی این روند ، اگر کار را برای ایجاد نامزدی و علاقه به مخاطب انجام دهید (که یک گفتگوی کاملاً دیگر در مورد نحوه انجام این کار است) ، دقیقاً همان کاری است که به دنبال آن هستید.
آنچه شما واقعاً می خواهید این نیست که نتیجه تغییر نتیجه یا مقاله ای را بازنویسی کنید. آنچه شما می خواهید این است که روایت تغییر کند.
هنگامی که روایت تغییر می کند ، بقیه در جای خود قرار می گیرند. مردم شروع به صحبت در مورد شما به روشی مثبت می کنند (حتی به این نکته اشاره می کنند که چقدر شگفت انگیز است که شما آن را چرخانده اید). آنها حتی شروع به نوشتن مقاله در مورد شما یا ذکر شما و غیره می کنند.
در آن مرحله ، پس از تغییر روایت و صنعت به وضوح ارتباط برقرار می کند که چگونه آنها فکر می کنند و احساس می کنند ، می توانید Stragglers را انتخاب کنید.
سپس ، می توانید به سایتهایی که هنوز محتوای آنها را به روز نکرده اند ، دسترسی پیدا کنید تا منعکس کننده “جدید شما” باشد.
شما اکنون سرمایه و اینرسی را دارید که فشار ناگفته ای به سایت ها وارد کنید تا محتوای آنها را تغییر دهید.
اگر همه افراد دیگر در مورد شما فکر می کنند و به روشی خاص در مورد شما صحبت می کنند ، و اگر کمی محبوبیت کسب کرده اید ، آن دسته از افراد متخلف نمی خواهند بخواهند پشت سر بگذارند (یا حداقل ، در مقابل دانه و اجماع).
اکنون ، شما قدرت واقعی برای تغییر لیست های موجود در SERP دارید ، مهم نیست که چه کسی رتبه بندی می کند یا پرس و جو چیست.
روایت ها را تغییر دهید ، نه لیست های ارگانیک.
منابع بیشتر:
تصویر برجسته: پائولو بابیتا/مجله موتور جستجو