نحوه محاسبه بازگشت سرمایه سئو برای استراتژی بازاریابی شما
این پست توسط Semify حمایت شده است. نظرات بیان شده در این مقاله حامی هستند‘خود
آیا تا به حال به این فکر کرده اید که سئو چقدر برای کسب و کار شما مفید است یا چه مقدار از بودجه خود را باید روی آن سرمایه گذاری کنید؟
آیا گاهی نگران هستید که تلاش های سئوی شما سود کافی برای توجیه هزینه به همراه نداشته باشد؟
56 درصد از کسب و کارهای کوچک هنوز از SEO استفاده نمی کنند یا مطمئن نیستند که آیا این بخشی از استراتژی بازاریابی آنها است یا خیر.
این بدان معناست که 56 درصد از مشاغل کوچک درهای خود را به روی یک منبع ترافیک رایگان و همیشه سبز می بندند.
به احتمال زیاد، رقبای شما ممکن است حضور آنلاین خود را با سئو شروع نکند، و سرمایه گذاری در بهینه سازی موتورهای جستجو را به راهی عالی برای پیشرفت تبدیل کند.
اما چگونه می توانید ارزش واقعی سئو را نشان دهید؟
چگونه می توانید رهبران خود یا رئیس خود را متقاعد کنید که سئو ارزش تلاش را دارد؟
ما یک ابزار قدرتمند برای حذف حدس و گمان از معادله ایجاد کرده ایم.
امروز، نحوه محاسبه بازگشت سرمایه (ROI) سئو را یاد خواهید گرفت.
چرا بازگشت سرمایه سئو برای مشاغل مهم است؟
اگر مطمئن نباشید که در این مسیر چه سودی برای شما خواهد داشت، خرج کردن پول سخت است.
ممکن است قبلاً بدانید که سئو کمترین هزینه را برای هر سرنخ در بین هر کانال بازاریابی ارائه می دهد.
سئو همچنین به شکستن کد در جستجوی ارگانیک کمک می کند.
رتبه اول در صفحات نتایج جستجوی گوگل (SERP) حداقل یک چهارم از سهم ترافیک ارگانیک را دریافت می کند، بنابراین سرمایه گذاری در سئو می تواند حتی میدان بازی را در برابر رقبای شما ایجاد کند.
اما در حالی که سئو یکی از مقرون به صرفه ترین ابزارهای بازاریابی موجود است، ممکن است لازم باشد بدانید که آیا این هزینه ها جواب می دهد یا خیر.
میتوانیم نتیجه بگیریم که رتبهبندی بهتر برابر با ترافیک و تبدیلهای بیشتر است، اما چگونه به یک دلار تبدیل میشود؟
همانطور که می توانید تصور کنید، هیچ جایگزینی برای داده های سخت (یا حتی تخمینی) وجود ندارد.
زمانی که بتوانید با اعداد – به جای مفاهیم نظری – ثابت کنید که سئو ارزشمند است، “قدرت هایی که وجود دارد” را دریافت خواهید کرد.
تعیین بازده سرمایه گذاری (ROI) SEO چیست؟
همانطور که گفته شد، دریافت آن نوع داده های دانه ای برای بازگشت سرمایه سئو همیشه آسان نیست.
برای یک چیز، هیچ کس نمی داند که گوگل چه زمانی یا چگونه یک وب سایت را رتبه بندی می کند. حتی اگر همه اردک های خود را پشت سر هم داشته باشید، هر چیزی از به روز رسانی الگوریتم گرفته تا مشکلات فنی وب سایت می تواند پیشرفت شما را کند کند.
اگرچه فکر میکنیم میدانیم گوگل چه میخواهد، نمیتوانیم سرعت نتایج را کنترل کنیم – و همچنین نمیتوانیم عملکرد کمپین را همانطور که فکر میکنیم انجام دهد، کنترل کنیم. ما می توانیم بر اساس تجربیات خود پیش بینی کنیم، اما هیچ تضمینی برای سئو وجود ندارد.
و بر خلاف تبلیغات نمایشی یا PPC، که پاسخها را مستقیماً در دسترس شما قرار میدهند، سئو به جمعآوری دادهها و دانش عمومی بیشتری نیاز دارد تا تعیین کند که آیا در مسیر درست حرکت میکنید یا خیر.
جداسازی دادهها همچنین میتواند زمانی که شما یک استراتژی بازاریابی دیجیتال چند جانبه را دنبال میکنید یک چالش باشد.
از آنجایی که بیشتر تکنیک های بازاریابی در ارتباط با یکدیگر به بهترین شکل ممکن کار می کنند، پی بردن به منبع موفقیت شما همیشه ساده نخواهد بود.
در نهایت، از آنجایی که سئو یک راه حل بلند مدت است، ممکن است به نظر برسد که پیشرفت متوقف شده است. برای افرادی که به دیدن نتایج فوری عادت دارند، سئو می تواند مانند یک جهش بزرگ ایمان باشد.
بنابراین، شما باید رهبری خود را متقاعد کنید که با نشان دادن بازگشت سرمایه سئو، آن را حفظ کنند.
بهترین راه برای اندازه گیری بازگشت سرمایه سئو چیست؟
در Semify، ما ابزار قابل اعتمادی را ارائه کردهایم که میتواند تاثیر بالقوه سئو را در طول زمان نشان دهد – یک ماشین حساب بازگشت سرمایه (ROI) سئو.
هنگامی که با تحقیقات کلیدواژه بهروز همراه میشوید، میتوانید فوراً یاد بگیرید که تلاشهای بهینهسازی جستجوی شما چقدر میتواند سودآور باشد!
در زیر، نحوه محاسبه بازگشت سرمایه سئوی خود را به شما آموزش خواهیم داد.
مرحله 1: دانلود ROI رایگان از ماشین حساب SEO
اولین قدم شما این است که یک ROI قابل تنظیم از ماشین حساب سئو دریافت کنید که به شما امکان می دهد اطلاعات خود را متصل کنید و فوراً یاد بگیرید که استراتژی سئوی شما چقدر می تواند سودآور باشد.
برای آسان کردن این کار، ما یک ماشین حساب ROI ایجاد کرده ایم که شامل پیش بینی های 1 ماهه و پیش بینی های 18 ماهه برای جدول زمانی رتبه بندی واقعی تر است.
با در دست داشتن این اعداد، می توانید انتظارات بهتری داشته باشید و ارزش سئو را نشان دهید.
مرحله 2: انتخاب و رتبه بندی کلمات کلیدی را انجام دهید
برای محاسبه بازگشت سرمایه (ROI) برای استراتژی سئو، ماشین حساب ROI سئو باید بداند:
- کدام کلمات کلیدی را می خواهید هدف قرار دهید.
- حجم جستجوی ماهانه هر کلمه کلیدی هدف چقدر است.
هنگامی که این دو اطلاعات را که احتمالاً در استراتژی سئوی خود قرار دارند، دارید، به سادگی آنها را به ROI ماشین حساب سئو اضافه کنید.
چگونه حجم جستجوی ماهانه یک کلمه کلیدی را کشف کنیم
امروز، وانمود خواهیم کرد که در حال اثبات بازگشت سرمایه سئو برای یک دندانپزشک محلی فرضی هستیم.
برای به دست آوردن دقیق ترین ROI، باید مطمئن شوید که کلمات کلیدی طولانی را انتخاب می کنید که به طور خاص با هدف و ارتباط مشتری احتمالی شما مطابقت دارند.
بنابراین، به جای هدف قرار دادن ساده [dentist]، ما هدف گذاری را توصیه می کنیم [dentist rochester ny] بجای.
بعد، قرار دهید [dentist rochester ny] به ابزار تحقیق کلمات کلیدی SEO مورد علاقه خود برای کشف حجم کلمات کلیدی یا جستجوهای ماهانه آن.
کلمه کلیدی [dentist rochester ny] حدود 1600 جستجو ماهانه دارد.
مرحله 3: نرخ کلیک (CTR) خود را کشف کنید
نرخ کلیک سئوی شما درصدی از کاربرانی است که جستجوی مرتبط را انجام می دهند و سپس روی سایت شما کلیک می کنند.
نرخ کلیک جستجوی ارگانیک تا حد زیادی بر اساس جایی که سایت در SERP ظاهر می شود تعیین می شود – هر چه به موقعیت یک نزدیکتر باشد، احتمال اینکه سایت شما کلیک شود بیشتر است.
- بیش از 25٪ از کاربران بر روی اولین نتیجه جستجوی ارگانیک کلیک می کنند.
- CTR پس از اولین نقطه به طور تصاعدی کاهش می یابد.
اگر ماشینحساب ROI SEO ما را دانلود کنید و به منوی کشویی موقعیت رتبهبندی خود بروید، خواهید دید که نرخ کلیک بهطور خودکار برای منعکس کردن این ارقام تنظیم میشود.
مرحله 4: میانگین نرخ تبدیل خود را اضافه کنید
در این زمینه، نرخ تبدیل به درصد بازدیدکنندگانی اطلاق می شود که به یک وب سایت می آیند و یک اقدام مورد نظر را انجام می دهند.
اگر نرخ تبدیل خود را می دانید، بر اساس اهداف تجاری، اهداف و اقدامات مورد نظر بازدید کننده، آن را در ردیف CTR در ماشین حساب خود قرار دهید.
اگر میانگین نرخ تبدیل خود را نمی دانید:
- صنعت خود را در این نمودار تجزیه و تحلیل نرخ تبدیل قرار دهید.
- درصد زیر ستون را در ردیف «SEO (جستجوی ارگانیک)» کپی کنید. این عدد میانگین نرخ تبدیل شما برای صنعت خاص شما است.
- این عدد را در ردیف CTR در ماشین حساب خود قرار دهید.
در مثال دندانپزشکی خود، ما روی میانگین نرخ تبدیل برای سئو B2C تمرکز کردیم و آن را با دادههای DentistryIQ مقایسه کردیم، که نشان میدهد نرخ تبدیل دندانپزشک معمولی چیزی بین 1 تا 2 درصد است.
در مثال خود، ما به دندانپزشک خود با نرخ تبدیل کمی متورم از شک و تردید بهره مند شدیم.
وقتی دادههای نرخ تبدیل خود را وارد میکنید، توصیه میکنیم تحقیقات صنعتی انجام دهید و رقم دقیقتری برای کسبوکار یا مشتری خود به دست آورید.
مرحله 5: نرخ بسته شدن سرنخ های واجد شرایط فروش (SQL) خود را اضافه کنید
اگر قبلاً به طور پیش فرض به ماشین حساب شما اضافه شده است، می توانید به مرحله بعدی بروید.
اما برای دقیق ترین ROI سئو، تعیین نرخ بسته شدن واقعی شما مهم است.
برای مشتری فرضی خود، از دادههای مطالعه برای تعیین نرخ بسته شدن SQL مناسب استفاده کردیم. یک مقاله Frontspin میانگین درصد بسته شدن برای سرنخ های واجد شرایط فروش را بین 25 تا 35 درصد ذکر می کند. بر اساس آن ارقام، مشتری دندانپزشکی ما نرخ بسته شدن SQL بالاتری نسبت به معمول دارد.
اگرچه میتوانید از پیشفرض ما استفاده کنید، اما در حالت ایدهآل میخواهید اطلاعات دقیقتری را از کسبوکار خود یا از یک مشتری برای دقیقترین محاسبات بهدست آورید.
مرحله 6: ارزش مادام العمر مشتری (LCV) و فروش جدید را پیکربندی کنید
ارزش مادام العمر مشتری معیاری برای سنجش سودآوری مشتری در طول رابطه شماست.
اگرچه بسیاری از کسب و کارها از رقم استاندارد LVC 10000 دلاری استفاده می کنند، ما آموختیم که کارشناسان صنعت دندانپزشکی میانگین LCV بخش خود را بین دو تا چهار برابر بیشتر از آن تخمین می زنند. یک LCV بالاتر معمولاً با بازگشت سرمایه بالاتری همراه است، اما ما عدد 10000 دلار را در مثال خود انتخاب کردیم تا موارد محافظه کارانه حفظ شود.
متوجه خواهید شد که تغییر نرخ تبدیل وب سایت شما (و همچنین رتبه بندی کلمات کلیدی و CTR شما) بر زمینه فروش جدید شما نیز تأثیر می گذارد. این یک تخمین است، بنابراین نیازی به ارائه این اطلاعات نخواهید داشت.
برای مشاهده محاسبات دقیق ما می توانید روی آن فیلدها کلیک کنید.
مرحله 7: هزینه سئو را اضافه کنید و بازگشت سرمایه ماهانه SEO خود را دریافت کنید
با سئو، شما معمولاً آنچه را که وارد میکنید به دست میآورید. اما این بدان معنا نیست که باید میلیونها دلار هزینه کنید تا سود را مشاهده کنید.
در مثال ما، حدس زدیم که مشتری دندانپزشکی ما ممکن است 2000 دلار در ماه برای سئو هزینه کند. به راحتی با این رقم بازی کنید تا ببینید در نمای 18 ماهه چگونه بر ROI در طول زمان تأثیر می گذارد.
در حالی که ممکن است چند ماه اول حتی با داشتن بودجه سئوی سالم کمی پرمویی به نظر برسند، اما روند تقریباً شش ماه دیگر تغییر می کند. همانطور که مشتری در رتبه بندی کلمات کلیدی خود پیشرفت می کند، این ارقام ROI ماهانه منفی به ارقام مثبت تبدیل می شوند.
پس از نزدیک به یک سال، این اعداد واقعاً می درخشند – نشان می دهد که چیزهای خوبی برای متخصصان سئو که منتظر هستند به دست می آید.
در اینجا شانس شما برای اثبات ارزش سئو است
به عنوان بازاریاب، ما می دانیم که سئو ارزش سرمایه گذاری را دارد. اما اگر میخواهید دیگران خرید کنند، به استدلال قانعکنندهتری نیاز دارید.
شخصی سازی سود بالقوه می تواند بازاریابی را ملموس تر کند. و وقتی سود بالقوه مشخص باشد، انکار قدرت سئو بسیار سخت تر می شود.
تصویر ویژه: وکتور خالص/شاتر استاک